Uusi mies ei kerro minusta lapsilleen
Olemme molemmat eronneet pari vuotta sitten ja nyt seurustelleet puolisen vuotta. Suhtauduin alussa itsekin varovaisesti lapsien esittelyyn. Mies oli jopa asiasta innokkaampi ja sanoi, että olisihan se kiva nähdä ja tehdä asioita välillä lastenkin kanssa. Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen puhuimme, että lapsille voisi tässä vaiheessa kertoa tyttö- ja poikaystävästä. Itse tapaamisella ei kuitenkaan olisi vielä kiire, mutta hyvä jos lapset totuttelisivat ajatukseen uudesta kumppanista. En myöskään itse halunnut salailla omilta lapsilta tätä puolta elämästäni.
Minä kerroin, mies ei. Aina välillä asia tuli puheeksi ja mies sanoi, että huomenna tai tällä viikolla varmaan kertoo. Noh, nyt tästä on jo monta kuukautta. Otin asian vakavasti puheeksi kun aloin miettiä onko miehen tunteet muuttuneet mua kohtaan kun ei lapsilleen kerro minusta. Ei kuulemma ole. Syyksi ei oikein osaa sanoa kuin "ei saa aikaiseksi" tai ei ole hyvää hetkeä. Omaan korvaan ei kuulosta kovin uskottavalta. Yritin ehdottaa voitaisiinko sopia joku aikataulu esim että kertoo lapsille 2 viikon sisään, mutta se on kuulemma ahdistavaa.
Mies tuntuu muuten itselleni aivan täydelliseltä ja meillä on kaikinpuolin ihanaa. Kaikki muut mittarit ovat vihreällä. Mutta tämä asia on alkanut vaivata. Puheet ja teot eivät nyt kohtaa ja tuntuu, että luottamus rapisee. Olisi helpompaa jos mies olisi alusta asti sanonut, että haluaa edetä hitaasti lapsille kertomisen kanssa. Tai osaisi nyt edes sanoa jonkun syyn miksi ei puheistaan huolimatta kerro lapsille.
Ehkä nyt haluaisin vain kuulla miltä tämä ulkopuolisen korvaan kuulostaa ja olenko aivan liian malttamaton.
Kommentit (151)
Outoa hankkia tällaisia ongelmia. Ihmiseen ei voi luottaa. Vapaus parasta!
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos hän kokee, että se on liian aikaista, niin miksi kuitenkin puhuu minulle, että aikoo kertoa lapsille. Sanoisi vaan sitten, että hän ei ole vielä valmis kertomaan. Tämä ristiriita häiritsee. Ap.
Koska sä jankkaat. Hän haluaa pitää sut tytyväisenä ja höpertää sulle, sitä mitä luulee sun haluavan kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä yksikin rakastunut mies joka pitää naistaan käsivarren päässä elämästään ja lapsistaan. Noup, niin toimitaan vaan kun kyseessä kevyt tapailu tai placeholder-suhde. Ikävä kyllä, been there.
Samaa mieltä. Ite jouduin aikoinaan toppuutelemaan miestäni, ettei nyt vielä toistemme lasten kanssa tavata saati että olisin soittanu hänen eksälleen, että millainen mies on kyseessä. Ihan ite sen halusin selvittää ilman mitään puhelua ventovieraalle ihmiselle.
Ja vaihtoehdot on joko täyshätäily kihloineen ja asuntolainoineen alle vuodessa, tai sitten ei kiinnosta?
Ehei, kuinkas nyt noin? Kihloihin ei menty ollenkaan eikä asuntolainaa ole. Viisi vuotta oltiin yhdessä, ennen kuin mentiin naimisiin. Yhdessä ollaan yhä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Ehkä mä nyt annan tälle aikaa ja vedän itsekin vähän käsijarrua päälle. Ja sanon miehelle, että odotetaan lapsien tapaamisen kanssa, niin kummankaan ei tarvitse ottaa stressiä tilanteesta. Nähdään kahdestaan sen mitä pystytään. Onhan se hyvinkin mahdollista, että mies on vaan vielä aika epävarma musta/meistä, vaikka ei sitä mulle suoraan halua sanoakaan. Jossain kohtaa pitää sitten itsekin uudestaan miettiä riittääkö tämä mulle. Ap.
Siinä ei ole mitään pahaa, jos mies vielä on epävarma. Samantahtisuus tunteissa olisi myös epätavallista. Itse odottelin kärsivällisesti tunteilleni vastakaikua yli puoli vuotta. Kun miesystäväni vihdoin tajusi kiinnostukseni tason ja vakavuuden, suhde eteni harppauksin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi miekkosystävälläni ei ole mitään kakruja. :333
Mistäs tiedät?🤭
Monella vastaajista on mennyt täysin ohi mitä ap hakee takaa. On yhdessä sovittu, toinen ei sovitusta pidäkään kiinni ja se hiertää luottamusta.
Olette molemmat eronneet pari vuotta sitten ja silti jo seurustelleet puoli vuotta? Kuulostaa siltä, että aloit seurustella heti eron jälkeen. Ei tosiaan kannata kertoa lapsille lainkaan, sillä ovatko he edes toipuneet vanhempien erosta? Lähipiirissä sellaista on kipuiltu vuosia..
Laihduta! Minut on aina esitelty miesten lapsille. Hyvä kroppa, hoikka, seksikäs.
Miehiä on riittänyt. N67
Lapset eivät halua mahdollista äitipuolta eivätkä halua kuulla mitään isän tyttöystävästä
Voi hyvinkin olla, että oikean hetken löytäminen on miehestä vaikeaa. Ehkä hän itse kokee, että kyseessä on kuitenkin iso asia, ei sellainen mikä heitetään ohimennen ruokapöydässä. Miksi sitten sanoo sinulle, että aikoo kertoa? Varmaan aikookin, mutta ei ole hyvä hetki (ja sen hän on sinulle sanonut). Ehkä hän pelkää sinun loukkaantuvan, jos sanookin nyt yks kaks haluavansa hoitaa tämän lasten mukaantuomisen vähän rauhallisemmalla tahdilla. En tiedä miten mies asian kokee, mutta viestiesi perusteella sinusta saa hieman painostavan ja hätäisen kuvan. Se ei varsinaisesti luo sellaista positiivista ilmapiiriä, jossa lähteä etenemään.
Emme mekään tapailumiehen kanssa puhu, kenellekään.
Suhde on täysin irti arjesta -juttu. Hänellä on vielä alaikäisiä lapsia, joista kantaa suuren vastuun. On pieni juhla ja irtiotto kun pystytään treffaamaan.
Mitä jos mies pelkää eksän reaktiota? Jos sieltä on odotettavissa jotain kapuloita teidän kinttuihin heti kun eksä kuulee että lapsille on selostettu jotain?
Kysy mieheltä suoraan mikä mättää, pakkohan sen on jotain konkreettista vastata.
Musta on hienoa jos aloittaja uskaltaa olla rehellinen itselleen. On aikuismaista tunnistaa omat toiveensa ja pohtia sitä mikä itselle riittää. Jos aloittaja kaipaa suhteelta enemmän kuin mitä mies haluaa tarjota, on molempien intressien mukaista todeta se ja lähteä eri teille nyt.
Kun kohtasin elämäni rakkauden (ei, se ei tosiaan ollut lasteni isä) niin meille molemmille oli itsestään selvää että ei tarvitse miettiä että mihin se suhde on menossa. Haluttiin samoja asioita toisistamme ja suhteeltamme ja se myös sanoitettiin nopeasti. Yhden katon alle emme koskaan lapsiamme vieneet mutta aikaa vietettiin kyllä yhdessä. Luotiin perusta yhteiselle elämälle. Molempien lapset on iso osa sitä yhteistä elämää edelleen vaikka omillaan jo ovatkin.
Ettekö te puhu edes puhelimessa koskaan silloin kun olette lastenne kanssa? Omat lapseni ovat tavanneet miesstäväni vasta kerran mutta puhuvat hänestä täysin luontevasti koska mies on koko ajan niin isosti läsnä mun elämässä myös silloin kun ollaan erillään. Lapset kuulevat mun puhuvan hänen kanssaan, monta kertaa päivässä.
"Mittarit vihreällä" Voi hyvää päivää, yök! Millasta ihmeen tilitystä ja puhetta. Tällaisiako nykyihmiset ovat? Apuuuva.
Miehen exän suhtautuminen ei ainakaan ole se ongelma, sen tiedän.
Puhutaan hyvin harvoin puhelimessa ja silloinkin mies puhuu "salaa" jos lapsensa ovat paikalla. Lapset kun eivät tiedä minusta. Omat lapseni tietävät hänestä ja välillä sivulauseessa mainitsenkin miehen, jos luonnollista.
Joku ehdotti puhumista miehen kanssa. Olen pari kertaa nostanut aiheen keskusteluun, mutta tosiaan mitään tämän konkreettisempia syitä en ole saanut sille miksi mies ei puheistaan huolimatta kerro lapsille. Osa kommentoijista oli sitä mieltä, että tämäkin on liiallista painostamista.
Tässä kohtaa minulle kyllä riittää se, että tavataan vain kahdestaan, mutta toivon, että tulevaisuudessa voisimme välillä nähdä myös lasten kanssa. Yhteen ei tarvitse muuttaa, eikä elää yhteistä arkea.
Ongelma on siis lähinnä se, että miehen puhe ja teot eivät ole kohdanneet ja se aiheuttaa minussa epävarmuutta. Luottamus ja rehellisyys on mulle tärkeää suhteessa.
Taidamme olla eritahtisia miehen kanssa ja hän ei ehkä sitten ollutkaan ihan niin valmis vakavampaan seurustelusuhteeseen ja lapsien esittelyyn eron jälkeen kuin itsekään aluksi kuvitteli. Aion tosiaan sanoa miehelle, että unohdetaan toistaiseksi lapset kuviosta ja deittaillaan kevyemmin - vaikka sitten näemme esim kesällä harvakseltaan. Nykypäivän deittailukulttuuri on todella kuluttavaa ja tiedän löytäneeni jotain erityistä. Täydellistä tuskin tuleekaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies pelkää eksän reaktiota? Jos sieltä on odotettavissa jotain kapuloita teidän kinttuihin heti kun eksä kuulee että lapsille on selostettu jotain?
Kysy mieheltä suoraan mikä mättää, pakkohan sen on jotain konkreettista vastata.
Mies on fiksu ja vastuullinen. Ap käyttäytyy todella oudon pakkomielteisesti.
Tietääkö lasten äiti äitipuoliehdokkaasta ja ellei, niin olisiko mahdollista että hän saisi siitä hepulin?
Vierailija kirjoitti:
Emme mekään tapailumiehen kanssa puhu, kenellekään.
Suhde on täysin irti arjesta -juttu. Hänellä on vielä alaikäisiä lapsia, joista kantaa suuren vastuun. On pieni juhla ja irtiotto kun pystytään treffaamaan.
Mies on siis eronnut ja vapaa. Teini-ikäiset lapset ovat paljon hänen vastuullaan.
Uus perhe hommat ei toimi ikinä! Parisuhteessa olet sinä ja mies!älkää edes sotkeko teidän lapsia tohon..nyt on oikeesti hyvä!