Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies ei kerro minusta lapsilleen

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme molemmat eronneet pari vuotta sitten ja nyt seurustelleet puolisen vuotta. Suhtauduin alussa itsekin varovaisesti lapsien esittelyyn. Mies oli jopa asiasta innokkaampi ja sanoi, että olisihan se kiva nähdä ja tehdä asioita välillä lastenkin kanssa. Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen puhuimme, että lapsille voisi tässä vaiheessa kertoa tyttö- ja poikaystävästä. Itse tapaamisella ei kuitenkaan olisi vielä kiire, mutta hyvä jos lapset totuttelisivat ajatukseen uudesta kumppanista. En myöskään itse halunnut salailla omilta lapsilta tätä puolta elämästäni.

Minä kerroin, mies ei. Aina välillä asia tuli puheeksi ja mies sanoi, että huomenna tai tällä viikolla varmaan kertoo. Noh, nyt tästä on jo monta kuukautta. Otin asian vakavasti puheeksi kun aloin miettiä onko miehen tunteet muuttuneet mua kohtaan kun ei lapsilleen kerro minusta. Ei kuulemma ole. Syyksi ei oikein osaa sanoa kuin "ei saa aikaiseksi" tai ei ole hyvää hetkeä. Omaan korvaan ei kuulosta kovin uskottavalta. Yritin ehdottaa voitaisiinko sopia joku aikataulu esim että kertoo lapsille 2 viikon sisään, mutta se on kuulemma ahdistavaa.

Mies tuntuu muuten itselleni aivan täydelliseltä ja meillä on kaikinpuolin ihanaa. Kaikki muut mittarit ovat vihreällä. Mutta tämä asia on alkanut vaivata. Puheet ja teot eivät nyt kohtaa ja tuntuu, että luottamus rapisee. Olisi helpompaa jos mies olisi alusta asti sanonut, että haluaa edetä hitaasti lapsille kertomisen kanssa. Tai osaisi nyt edes sanoa jonkun syyn miksi ei puheistaan huolimatta kerro lapsille.

Ehkä nyt haluaisin vain kuulla miltä tämä ulkopuolisen korvaan kuulostaa ja olenko aivan liian malttamaton.

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian aikaistahan se olisikin. Fiksu mies.

Vierailija
4/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos hän kokee, että se on liian aikaista, niin miksi kuitenkin puhuu minulle, että aikoo kertoa lapsille. Sanoisi vaan sitten, että hän ei ole vielä valmis kertomaan. Tämä ristiriita häiritsee. Ap.

Vierailija
5/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos hän kokee, että se on liian aikaista, niin miksi kuitenkin puhuu minulle, että aikoo kertoa lapsille. Sanoisi vaan sitten, että hän ei ole vielä valmis kertomaan. Tämä ristiriita häiritsee. Ap.

Mitä se edes sinulle kuuluu mitä mies lastensa kanssa puhuu?

Vierailija
6/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaleipäaivo siellä spekuloi ja ylianalysoi niin että mummosloggeista nousee höyry. 😂

Vierailija
7/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu sille miehelle äläkä täällä märise. Vaikutat ihan helvetin hankalalle persoonalle.

Vierailija
8/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi jänistämään. Pelailee pelejä sun kanssa... Jätä se sika!

Vierailija
9/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V**tu mitä paskaa taas.

Vierailija
10/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa välttelevästi kiintyvältä, jos kyse ei ole toisiin ajatuksiin tulemisesta teidän suhteesta. Todennäköisesti jos tarkkaan ja objektiivisesti mietit ei tuo ole ainut red flag, tai sitten muita ei vain vielä ole tullut. Siis _vielä_. Oletteko esittäytyneet toistenne muille läheisille ja kavereille? Oletteko keskustelleet haluatteko mahdollisesti asua vielä joskus yhdessä? Oletteko tehneet ensi kesälle yhteisiä suunnitelmia?

Vierailija
11/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää odottaa vähintään vuosi ennen kuin lapsia yhtään sotkee noihin kuvioihin.

Vierailija
12/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisen elämässä ei ole ongelmia, niin nainen kehittää ongelman vaikka omassa päässään.

Vierailija
13/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tavannut muutamia minun ystäviä ja minä olen tavannut hänen työkavereita. Hänen ystävät tietävät kyllä minusta. Meillä ei ole suunnitelmissa muuttaa yhteen vaan pidetään omat kodit, tästä ollaan samaa mieltä. Kesälle tein jo omat suunnitelmat omien lasten kanssa. Kesällä ei montaa kertaa pystytä näkemään, kun ei tosiaan voida nähdä (ainakaan toistaiseksi) lasten kanssa. Mies on juurikin sanonut, että kesälläkin olisi kiva tehdä koko porukalla jotain yhdessä, mutta ei sitten tee mitään asian edistämiseksi. Ap.

Vierailija
14/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies haluaa vielä pitää pelikentän avoimena? Kyllä vuoden seurustelun jälkeen pitäisi tietää haluaako olla yhdessä vai eikö? Tavallaan kun esitellään kumppani ystäville, perheelle yms niin on sitoutunut toiseen. 

Vierailija
15/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehkä haluaa kertoa, mutta tällä hetkellä on muuta ongelmaa lasten kanssa, ja tietää, että tilanne vain tulisi hankalammaksi. = tilanne muuttunut lasten kanssa. älä jankuta äläkä painosta.

t. nainen

Vierailija
16/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitää odottaa vähintään vuosi ennen kuin lapsia yhtään sotkee noihin kuvioihin.

Vuodessa näkee jo paremmin, alkaako suhde toimimaan. Järkevä mies kun pelaa aikaa. 

Vierailija
17/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan. Tollaset uusperhekuviot on aina kiusallisia ja epäaitoja. Ehkä mies haluaa suojella lapsia kaikelta siltä säädöltä ja siirtää sen vuoksi.

Vierailija
18/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi "pelata aikaa" vaan eikö voisi vaan sanoa, että haluaa odottaa.  Ap.

Vierailija
19/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies ehkä ylipäänsä sellainen, että ei saa oikein aikaiseksi? Ainakaan mitään hankalia juttuja. 

Vierailija
20/151 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi aluksi oikeaa suhdetta sinun kanssasi ja siksi halusi kertoa lapsille, nyt hän lämmittelee suhdetta jonkun muun kanssa ja siksi viivyttää kertomista siihen asti että näkee onnistuuko lämmittely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme