Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies ei kerro minusta lapsilleen

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme molemmat eronneet pari vuotta sitten ja nyt seurustelleet puolisen vuotta. Suhtauduin alussa itsekin varovaisesti lapsien esittelyyn. Mies oli jopa asiasta innokkaampi ja sanoi, että olisihan se kiva nähdä ja tehdä asioita välillä lastenkin kanssa. Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen puhuimme, että lapsille voisi tässä vaiheessa kertoa tyttö- ja poikaystävästä. Itse tapaamisella ei kuitenkaan olisi vielä kiire, mutta hyvä jos lapset totuttelisivat ajatukseen uudesta kumppanista. En myöskään itse halunnut salailla omilta lapsilta tätä puolta elämästäni.

Minä kerroin, mies ei. Aina välillä asia tuli puheeksi ja mies sanoi, että huomenna tai tällä viikolla varmaan kertoo. Noh, nyt tästä on jo monta kuukautta. Otin asian vakavasti puheeksi kun aloin miettiä onko miehen tunteet muuttuneet mua kohtaan kun ei lapsilleen kerro minusta. Ei kuulemma ole. Syyksi ei oikein osaa sanoa kuin "ei saa aikaiseksi" tai ei ole hyvää hetkeä. Omaan korvaan ei kuulosta kovin uskottavalta. Yritin ehdottaa voitaisiinko sopia joku aikataulu esim että kertoo lapsille 2 viikon sisään, mutta se on kuulemma ahdistavaa.

Mies tuntuu muuten itselleni aivan täydelliseltä ja meillä on kaikinpuolin ihanaa. Kaikki muut mittarit ovat vihreällä. Mutta tämä asia on alkanut vaivata. Puheet ja teot eivät nyt kohtaa ja tuntuu, että luottamus rapisee. Olisi helpompaa jos mies olisi alusta asti sanonut, että haluaa edetä hitaasti lapsille kertomisen kanssa. Tai osaisi nyt edes sanoa jonkun syyn miksi ei puheistaan huolimatta kerro lapsille.

Ehkä nyt haluaisin vain kuulla miltä tämä ulkopuolisen korvaan kuulostaa ja olenko aivan liian malttamaton.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä aina riski, että lapset eivät tulisi yhtään toimeen. Jos se yhdessäolo ei olisi mukavaa kenellekään, niin ei kai se nyt pakollista ole. Ideana on kuitenkin siis lähinnä tehdä jotain kivaa välillä yhdessä, vaikka kesällä lähteä huvipuistoon, rannalle tai paistaa lettuja nuotiolla - ei yhdistää arkea.

Lapset ovat viettäneet aikaa meidän molempien exien uusien seurustelukumppaneiden kanssa. Ne tapaamiset ovat tietääkseni sujuneet hyvin. Ap

Vierailija
102/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan siinä aina riski, että lapset eivät tulisi yhtään toimeen. Jos se yhdessäolo ei olisi mukavaa kenellekään, niin ei kai se nyt pakollista ole. Ideana on kuitenkin siis lähinnä tehdä jotain kivaa välillä yhdessä, vaikka kesällä lähteä huvipuistoon, rannalle tai paistaa lettuja nuotiolla - ei yhdistää arkea.

Lapset ovat viettäneet aikaa meidän molempien exien uusien seurustelukumppaneiden kanssa. Ne tapaamiset ovat tietääkseni sujuneet hyvin. Ap

Itse en vaan vieläkään saa ihan kiinni, että miksi olisi tärkeää viettää aikaa porukalla, jos suunnitelmissa ei ole yhdistää arkea?

Näkisitte miehen kanssa juu useammin, mutta onhan se aikalailla eri juttu viettää aikaa kaksistaan kuin niin, että lapset ovat mukana. Mitä nuoremmista lapsista kysymys, niin kyllä siinä ajanvietto menee pitkälti omia lapsiaan kaitsiessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mies haluaisi nähdä useammin kuin mitä nyt pystymme eli arkena pari kertaa lapsivapailla viikoilla. Lapset eivät ole enää niin pieniä, että heitä tarvitsee enää sillä tavalla kaitsia jos liikkuisimme porukalla. Ap

Vierailija
104/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero yksi: mitä mies TEKEE? Aina voi puhua, mutta mitä mies tekee? 

Vierailija
105/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ap tajua m että tuo on mieheltä AIVAN SELVÄ EI EI jatkuminen teidän seurustelulle. Ei vaan hakua sanoa sitä vielä, ennenkuin ihastuu johonkin muuhun. Liikutte nyt aivan selvästi heikoillla jäillä. Jos ihastuminen, puhumattakaan rakastumisesta , olisi molemminpuolista, niin mies TAKUULLA  toimisi normaalisti ja tutustuisi lapsiisi. Ei hän siinä mitään menettäisi. 

Ei kannata tuhlata aikaa enää hänen kanssaan, siitä seuraa pitkä itku, kun on muuten niin ihana.

Olen nähnyt vastaavaa.( ei se mies mitään myönnä, kiemurtelee vaan)

Vierailija
106/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne lapset aina miehen luona välillä. Kuinkas ollakkaan, sinä vain yllättäen tupsahdat sinne miehen asunnolle,kun hänellä on ns lapsiviikonloppu. Katso hänen reaktio, mitä tapahtuu. Menet sinne ihan ohimennen.Onko mahdollista,varmasti on. 

jos saa raivarin ,niin opit kerralla tuntemaan hänen normipuoliaan. Esim ,perusluonne , miks on ero tullut ???

Kaikilla meillä on ne negatiiviset puolemme, joita ei ihastumisvaheessa näytetä.

Vierailija
107/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa pitää kulissit pystyssä. Suvulle ja ystäville esitellään sitten vasta kun löytyy se oikea tasoinen kumppani. Ap on nyt vaan tämän hetken hupins, vaihtuu lennosta sitten kun saa paremman koukkuun.

Neuvoisin että pidä hauskaa, ja päästä irti heti kun se loppuu. 

Vierailija
108/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne lapset aina miehen luona välillä. Kuinkas ollakkaan, sinä vain yllättäen tupsahdat sinne miehen asunnolle,kun hänellä on ns lapsiviikonloppu. Katso hänen reaktio, mitä tapahtuu. Menet sinne ihan ohimennen.Onko mahdollista,varmasti on. 

jos saa raivarin ,niin opit kerralla tuntemaan hänen normipuoliaan. Esim ,perusluonne , miks on ero tullut ???

Kaikilla meillä on ne negatiiviset puolemme, joita ei ihastumisvaheessa näytetä.

Lopettaisin itse suhteen siihen (ilman mitään raivareita, asiallisesti asian esittäen), jos en olisi VIELÄ valmis esittelemään lastani, mutta toinen sitten toimisi noin.

Se on toki asia erikseen, jos puhuu toisin kuin toimii, mutta puoli vuotta on oikeasti tosi lyhyt aika seurustelusuhteessa. Jotenkin kauheaa nämä kommentit, että toinen ei selkeästi ole tosissaan jos ei tuossa vaiheessa jo lapsia esittele jne. 

Vierailija
109/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan varmasti itsekin suuttuisin jos mies vain tupsahtaisi tänne kun mulla on lapset :D 

Niin ne teot, eikä sanat. Siksi aion sanoa miehelle, että todetaan nyt yhdessä mikä tilanne oikeasti on -> ei halua / pysty kertoa lapsille vielä. Unohdetaan se siis toistaiseksi ja keskitytään muuten suhteeseen. 

Uskon että mies on myös ihastunut ja haluaa olla tässä suhteessa. Kyllä sillä vientiä olisi ja lähtisi muiden perään jos haluaisi. Ap

Vierailija
110/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajestas-mikä siinä on ongelma ,jos mies tulla tupsahtaa teille ja lapset on kotona. Mitä ihmettä salailette? 

jos on ihastunut tai jopa rakastunut, niin  miksi niin ihanaa kumppania ei voisi vaikka kivana kaverina esitellä.

Ei ole kaikki kunnossa kaverisuhteessanne ,jos niin ei voi tehdä ,kun on jo 1/2 vuotta seukattu.

Minulla ainakin on vain sellaisia ihmisiä ystävinä tai seurustelukumppaneina, että ei tarvitse piilotella lapsilta,suvulta , eikä ystäviltä . Jos itselle on hyvä tyyppi, niin varmaan kelpaa minun  lähipiirillekin, vaikkei juttu jatkuisikaan.

Ei kukaan voi tietää,miten elämä menee.

Vierailija
111/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksi monista.

Panopuu.

Vierailija
112/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua esitellä mun seurustelukumppania kaverina. Lapset on niin isoja, että tajuaisivat kyllä, että seurustellaan, mutta sitten eivät voisi puhua siitä mulle, koska vaan kaveri. Mulla on tapana kertoa lapsille asioista rehellisesti ja suoraan.

ihmiset ja tilanteet on erilaisia, niinkuin tässä keskustelussa on huomattu. Ei kai se sen ihmeellisempää ole, eikä sitä tarvitse kauhistella.

Itse en ole edes harkinnut esitteleväni satunnaisia tapailumiehiä, edes kavereina. Tämä mies on nyt ensimmäinen joka voisi tulla kyseeseen. Ap

Vierailija
113/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on lyhyt aika. Minäkään en kertoisi. Sitäpaitsi painostamalla et saa kyllä tahtoasi läpi. Ennemminkin karkoitat miehen kokonaan. Miksi pitää kiirehtiä? 

Vierailija
114/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa taas kerran.... 

Vierailija
115/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä on isot murheet. 

Jaxuhali sulle 💕

Vierailija
116/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yksi monista.

Panopuu.

Sitten olisi kyllä ehtivä mies! Vakavasti, en usko tähän. Kyllä mä luotan lähtökohtaisesti kumppaniini, ellei toisin todisteta. Ap

Vierailija
117/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä on isot murheet. 

Jaxuhali sulle 💕

Eiköhän meillä kaikilla ole isompiakin murheita. Jaxuhali sulle, että saat kehitettyä empatiataitojasi. Ap

Vierailija
118/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua esitellä mun seurustelukumppania kaverina. Lapset on niin isoja, että tajuaisivat kyllä, että seurustellaan, mutta sitten eivät voisi puhua siitä mulle, koska vaan kaveri. Mulla on tapana kertoa lapsille asioista rehellisesti ja suoraan.

ihmiset ja tilanteet on erilaisia, niinkuin tässä keskustelussa on huomattu. Ei kai se sen ihmeellisempää ole, eikä sitä tarvitse kauhistella.

Itse en ole edes harkinnut esitteleväni satunnaisia tapailumiehiä, edes kavereina. Tämä mies on nyt ensimmäinen joka voisi tulla kyseeseen. Ap

Tää mies ei ole susta noin hiivatin täpinöissään kuin sinä olet hänestä. Suoraan sanottua. Näin se on.

Vierailija
119/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei se mitään. Kyllä minä voin siitäkin edestä kertoa Sinusta lapsilleni! Kerro vaan vähän jotain sellaista ensin minulle, mitä voin sitten kertoa lapsilleni.

Vierailija
120/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on lyhyt aika seurustelua. Mies varmaan alkuihastuksissaan lupaili kaikenlaista, mutta on nyt hieman rauhoittunut ja ehkä tullut siihen tulokseen, että ei ole niin kiire. En nyt vielä vetäisi tuosta mitään suuria johtopäätöksiä. Jos ei vuoden seurustelun jälkeen ole vielä kerrottu, niin sitten alkaisin ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän