Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies ei kerro minusta lapsilleen

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme molemmat eronneet pari vuotta sitten ja nyt seurustelleet puolisen vuotta. Suhtauduin alussa itsekin varovaisesti lapsien esittelyyn. Mies oli jopa asiasta innokkaampi ja sanoi, että olisihan se kiva nähdä ja tehdä asioita välillä lastenkin kanssa. Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen puhuimme, että lapsille voisi tässä vaiheessa kertoa tyttö- ja poikaystävästä. Itse tapaamisella ei kuitenkaan olisi vielä kiire, mutta hyvä jos lapset totuttelisivat ajatukseen uudesta kumppanista. En myöskään itse halunnut salailla omilta lapsilta tätä puolta elämästäni.

Minä kerroin, mies ei. Aina välillä asia tuli puheeksi ja mies sanoi, että huomenna tai tällä viikolla varmaan kertoo. Noh, nyt tästä on jo monta kuukautta. Otin asian vakavasti puheeksi kun aloin miettiä onko miehen tunteet muuttuneet mua kohtaan kun ei lapsilleen kerro minusta. Ei kuulemma ole. Syyksi ei oikein osaa sanoa kuin "ei saa aikaiseksi" tai ei ole hyvää hetkeä. Omaan korvaan ei kuulosta kovin uskottavalta. Yritin ehdottaa voitaisiinko sopia joku aikataulu esim että kertoo lapsille 2 viikon sisään, mutta se on kuulemma ahdistavaa.

Mies tuntuu muuten itselleni aivan täydelliseltä ja meillä on kaikinpuolin ihanaa. Kaikki muut mittarit ovat vihreällä. Mutta tämä asia on alkanut vaivata. Puheet ja teot eivät nyt kohtaa ja tuntuu, että luottamus rapisee. Olisi helpompaa jos mies olisi alusta asti sanonut, että haluaa edetä hitaasti lapsille kertomisen kanssa. Tai osaisi nyt edes sanoa jonkun syyn miksi ei puheistaan huolimatta kerro lapsille.

Ehkä nyt haluaisin vain kuulla miltä tämä ulkopuolisen korvaan kuulostaa ja olenko aivan liian malttamaton.

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näköjään unohtaa että asiaan vaikuttaa miehen lasten äiti. Jos on hankala tyyppi, olisi ongelmia odotettavissa,kuten usein onkin

Vierailija
82/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen exän suhtautuminen ei ainakaan ole se ongelma, sen tiedän. 

Puhutaan hyvin harvoin puhelimessa ja silloinkin mies puhuu "salaa" jos lapsensa ovat paikalla. Lapset kun eivät tiedä minusta. Omat lapseni tietävät hänestä ja välillä sivulauseessa mainitsenkin miehen, jos luonnollista.

Joku ehdotti puhumista miehen kanssa. Olen pari kertaa nostanut aiheen keskusteluun, mutta tosiaan mitään tämän konkreettisempia syitä en ole saanut sille miksi mies ei puheistaan huolimatta kerro lapsille. Osa kommentoijista oli sitä mieltä, että tämäkin on liiallista painostamista.

Tässä kohtaa minulle kyllä riittää se, että tavataan vain kahdestaan, mutta toivon, että tulevaisuudessa voisimme välillä nähdä myös lasten kanssa. Yhteen ei tarvitse muuttaa, eikä elää yhteistä arkea. 

Ongelma on siis lähinnä se, että miehen puhe ja teot eivät ole kohdanneet ja se aiheuttaa minussa epävarmuutta. Luottamus ja rehellisyys on mulle tärkeää suhteessa.

Taidamme olla eritahtisia miehen kanssa ja hän ei ehkä sitten ollutkaan ihan niin valmis vakavampaan seurustelusuhteeseen ja lapsien esittelyyn eron jälkeen kuin itsekään aluksi kuvitteli. Aion tosiaan sanoa miehelle, että unohdetaan toistaiseksi lapset kuviosta ja deittaillaan kevyemmin - vaikka sitten näemme esim kesällä harvakseltaan. Nykypäivän deittailukulttuuri on todella kuluttavaa ja tiedän löytäneeni jotain erityistä. Täydellistä tuskin tuleekaan vastaan.

Jaa. Itse kun en edellisessä suhteessa ollut hyppäämässä uusperhe-elämään puolen vuoden jälkeen, sain myös kuulla että "en ollutkaan valmis vakavaan suhteeseen".

Itse taas ihmettelin, että miksi se vakava suhde tarkoittaisi sitä, että skipataan se rento ja ihana seurustelun alkuaika, ja hypätään heti yhteiseen perhe-elämään? Miksei voitu vaan viettää mukavaa aikaa kaksistaan kun siihen tilaisuus vain tuli, ja luoda siten sitä vahvaa parisuhdetta, jota uusperhekin onnistuakseen tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että miehen ex on tässä taustalla. Exällä on uusi kumppani, jonka lapset ovat tavanneet ja viettävät kaikki aikaa yhdessä. Ap

Vierailija
84/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut mainintaa minkä ikäisiä nuo osapuolten lapset ovat?

Vierailija
85/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hyvä pointti. Alunperin lapsille kertominen ja tapaaminen nousi esiin miehen aloitteesta. Keskusteltuamme sitä itsekin kypsyi nopeasti ajatukseen ja ehkä vähän innostui. Nyt sitten kun mies on laittanutkin jarrua, niin asetelma tuntuu keikahtaneen hassusti toisinpäin. Vaikka en vaadi miestä kertomaan lapsille, vaan lähinnä ihmettelen miksi ei kerro, vaikka sanoo kertovansa.

Eihän tämä lapsille esittely ole minulle ollut koskaan mikään kynnyskysymys tai ainakaan sen ei tarvitse tapahtua nopealla aikataululla. Järkevintä on siis todeta, että unohdetaan lapset kuviosta ainakin toistaiseksi ja tosiaan nautitaan vain toisistamme. Ap

Vierailija
86/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien lapset on jo vähän isompia eli ei eletä enää pikkulapsiarkea. Ap

Vierailija
87/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti olette sen verran fiksuja että pidätte erilliset kodit kunnes lapset on aikuisia. Ymmärrän kuitenkin että seurustelusta lasten täytyy tietää jossain vaiheessa. Kokemus on osoittanut, että kun on vuoden ollut jonkun kanssa suhteessa, tietää millaista se tulee olemaan. Jos ei siinä ajassa tapahdu sellaista mitä toivoo, ei tapahdu myöhemminkään. 

Vierailija
88/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se niin olennaista on esitellä lapsille isän seurustelukumppani jos ette aio yhdessä asua? Aikuiset eivät välttämättä tutustuta lapsiinsa ystäviäkään, olivat sitten kumpaa sukupuolta tahansa,  ellei erityistä  tarvetta ole.  Hyvä muistaa sekin, että teini-ikäiset lapset kammoksuvat tietää mitään vanhempiensa seksielämästä eivätkä muutenkaan ole järin innokkaita tutustumaan muka "uuteen perheenjäseneen".

Odotelkaa rauhassa siihen asti kun joku lapsista  menee vaikkapa naimisiin ja esittäydytte sitten aveceina.

Vierailija
89/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se niin olennaista on esitellä lapsille isän seurustelukumppani jos ette aio yhdessä asua? Aikuiset eivät välttämättä tutustuta lapsiinsa ystäviäkään, olivat sitten kumpaa sukupuolta tahansa,  ellei erityistä  tarvetta ole.  Hyvä muistaa sekin, että teini-ikäiset lapset kammoksuvat tietää mitään vanhempiensa seksielämästä eivätkä muutenkaan ole järin innokkaita tutustumaan muka "uuteen perheenjäseneen".

Odotelkaa rauhassa siihen asti kun joku lapsista  menee vaikkapa naimisiin ja esittäydytte sitten aveceina.

Tarvitsee sitten varmaan vuokrata joku halpa yksiö kutukämpäksi.

Vierailija
90/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt ajattelen, että en enää halua muuttaa kenenkään miehen kanssa yhteen ja vielä vähemmän kun lapset asuvat kotona. Ollaan tästä onneksi samaa mieltä uuden miehen kanssa. Toivon, että joskus vielä mies voisi kertoa minusta lapsilleen ja voisin tavata hänen elämänsä tärkeimmät pienet ihmiset, mutta en nyt osaa sanoa siihen mitään aikamäärettä minkä sisällä sen toivoisi tapahtuvan. Riippuu miten suhde muuten etenee ja syvenee.

Tämä ristiriita kommunikaatiossa ja teoissa on saanut kyllä itsenikin miettimään, että ehkä haluan odottaa vielä ennen kuin esittelen omiakaan lapsia miehelle. Ap

Vierailija
91/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nyt ajattelen, että en enää halua muuttaa kenenkään miehen kanssa yhteen ja vielä vähemmän kun lapset asuvat kotona. Ollaan tästä onneksi samaa mieltä uuden miehen kanssa. Toivon, että joskus vielä mies voisi kertoa minusta lapsilleen ja voisin tavata hänen elämänsä tärkeimmät pienet ihmiset, mutta en nyt osaa sanoa siihen mitään aikamäärettä minkä sisällä sen toivoisi tapahtuvan. Riippuu miten suhde muuten etenee ja syvenee.

Tämä ristiriita kommunikaatiossa ja teoissa on saanut kyllä itsenikin miettimään, että ehkä haluan odottaa vielä ennen kuin esittelen omiakaan lapsia miehelle. Ap

Miten sinulle ikinä pälähti edes päähän kertoa hänestä heille jo saati esitellä? Ei voi ymmärtää.

Vierailija
92/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos hän kokee, että se on liian aikaista, niin miksi kuitenkin puhuu minulle, että aikoo kertoa lapsille. Sanoisi vaan sitten, että hän ei ole vielä valmis kertomaan. Tämä ristiriita häiritsee. Ap.

Ei uskalla. Pelkää ex- vaimon reaktiota. Pelkää lasten reaktiota. Pelkää sukulaisten reaktiota. Pelkää. On epävarma teidän suhteen kestävyydestä.

Vierailija
93/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juurihan kerroin. Miehen aloitteesta. Hän oli sitä mieltä, että olisi mukava tehdä välillä asioita myös yhdessä koko porukalla. Ja käännyin sitten tälle kannalle myös kun keskusteltiin asiasta. Yhteinen ajatus oli, että lapsille kerrotaan seurustelukumppanista hyvissä ajoin, jotta voidaan esitellä myöhemmin jossain sopivassa kohtaa, esimerkiksi kesällä. Onhan se totta, että nyt kesällä emme sitten tule montaakaan kertaa näkemään kun näemme vain kahdestaan. Ap

Vierailija
94/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos hän kokee, että se on liian aikaista, niin miksi kuitenkin puhuu minulle, että aikoo kertoa lapsille. Sanoisi vaan sitten, että hän ei ole vielä valmis kertomaan. Tämä ristiriita häiritsee. Ap.

Ei uskalla. Pelkää ex- vaimon reaktiota. Pelkää lasten reaktiota. Pelkää sukulaisten reaktiota. Pelkää. On epävarma teidän suhteen kestävyydestä.

Todennäköisesti juurikin näin. Ainakin saattaa pelätä lasten reaktiota ja olla vielä epävarma minusta ja meidän suhteesta. Ap.

Vierailija
95/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella vastaajista on mennyt täysin ohi mitä ap hakee takaa. On yhdessä sovittu, toinen ei sovitusta pidäkään kiinni ja se hiertää luottamusta. 

Mutta ap ei näytä ymmärtävän, että ihmisen mieli voi muuttua. Jokainen on jossain mielentilassa sanonut jotain, mitä katuu jälkeenpäin tai ainakin miettii, oliko hyvä ajatus. Ehkä mies on jälkeenpäin tajunnut jotain asioita, jotka on saanut muuttamaan mielensä. Painostaminen ei ainakaan auta asiaa.

Vierailija
96/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että miehen ex on tässä taustalla. Exällä on uusi kumppani, jonka lapset ovat tavanneet ja viettävät kaikki aikaa yhdessä. Ap

Oisko mahdollista, että mies ajattelee, että lapsille olisi liikaa tavata taas uusi ihminen, jota pitää jollain tasolla perheen jäsenenä. Tai pelko siitä, että lapset ei hyväksy isän uutta naista.

Vierailija
97/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella vastaajista on mennyt täysin ohi mitä ap hakee takaa. On yhdessä sovittu, toinen ei sovitusta pidäkään kiinni ja se hiertää luottamusta. 

Mutta ap ei näytä ymmärtävän, että ihmisen mieli voi muuttua. Jokainen on jossain mielentilassa sanonut jotain, mitä katuu jälkeenpäin tai ainakin miettii, oliko hyvä ajatus. Ehkä mies on jälkeenpäin tajunnut jotain asioita, jotka on saanut muuttamaan mielensä. Painostaminen ei ainakaan auta asiaa.

Kyllä mä ymmärrän, että mieli voi muuttua, tai että kertominen ei ollutkaan niin helppoa kuin mies ehkä itsekin kuvitteli. Ja se on ok! Olen sanonut miehelle, että mulle tärkeintä on, että hän olisi mulle vaan rehellinen. Mulle rehellisyys on toisen kunnioittamista. En painosta kertomaan lapsille. Mies ihan itsenäisesti sanoo kertovansa lapsille. On sanonut näin johdonmukaisesti jo 4 kk. Mutta ei sitten kerro, eikä osaa sanoa oikein syytä sille muuta kuin "ei saa aikaiseksi".  Ap

Vierailija
98/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä pitäisi molempien lasten myös tutustua toisiinsa.

Alkaisi kunnon arki kun koko joukko koolla. Ehkä mies tätä epäröi ?

Minua ei ainakaan kiinnostaisi suhteen ollessa vielä aika uusi.

Vierailija
99/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy sanoa, ett ä jos idea on vakavissaan esitetty, onpa harvinaisen typerä. 

Vierailija
100/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis siinä pitäisi molempien lasten myös tutustua toisiinsa.

Alkaisi kunnon arki kun koko joukko koolla. Ehkä mies tätä epäröi ?

Minua ei ainakaan kiinnostaisi suhteen ollessa vielä aika uusi.

Tämäpä. Vaikkei muutettaisikaan yhteen, niin kyllähän tuossa uusperheen piirteitä kuitenkin tulisi. Onko lapset tähän valmiita?

Ja entä jos lapset eivät tule toimeen keskenään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän