Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapautuuko nainen seksuaalisesti neljänkympin jälkeen?

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme vähän yli nelikymppinen pariskunta. Oma kokemukseni on, että puolisosta on tullut estottomampi viime vuosina. Seksiin on tullut uudenlaisia juttuja: on halkiopikkareita, leluja ja pientä alistamistakin, joka nuorempana oli hänelle ehdoton ei. Osa jutuista on hänen ideoitaan, osa minun. Vaimo tykkää ottaa suihin ja näyttää nautintonsa häpeilemättä kun vastaavasti nuolen pillua tai nain. Välillä juttelee tuhmia seksin aikana.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että naisen estot seksissä ovat vähentyneet iän myötä?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vapauduin harrastamaan hurjaakin seksiä, kun ei enää tarvinnut mitään ehkäisyä yms säätää, tosin olin ennnenkin halukas. Joten pliis, älkää aina yleistäkö.

Vierailija
142/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin vapauduin harrastamaan hurjaakin seksiä, kun ei enää tarvinnut mitään ehkäisyä yms säätää, tosin olin ennnenkin halukas. Joten pliis, älkää aina yleistäkö.

Nainen ei voi vapautua vaihdevuosien aiheuttamasta estradiolien tuotannon loppumisesta. Joitakin oireita on mahdollita lievittää estradiolisillä, ne eivät palauta libidoa.  Nainen voi tietenkin päättää ryhtyä  feikkaamaan (näyttelemään) sekä pitää painonsa kurissa, näillä keinoilla korttitalo voi pysyä pystyssä useita vuosia pitempään kuin tilanteessa jossa nainen on muuttunut rumapainoiseksi ja mies ei voi purkautua lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluiko siihen vapautuneisuuteesi myös se että harrastit seksiä usein eri miesten kanssa.

Vierailija
144/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla hyvinkin niin kuin alkaa sitä ajatteleen.

Ainakin itselläni oma seksimentaliteetti on aika neutraali. Mulla ei ole seksi superhuippua tai superalhoa sekstailessani +40 kanssa vaan, varsin tavanomaisia ja vähän niin kuin sellaisia keskivertoseksiä.

Ja osuessa tuollaiseen "kovan paineen ympäristöön" kuin seksikumppani, se +40 "williintyy", auttaa kovasti, kun pysyy rauhallisena ja kylmänviileänä ihan näin luonnostaan. Tälläisellä seksimenttaalilla varustetulla tuo näyttää kyllä luonnistuvan hyvin, kaikki +40 tapaukset. Uskon niin myös teidän kohdallanne, kun oma kokemus puhuu.

Vierailija
145/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin todellakin tapahtuu niin onhan tässä vielä puolisen vuotta aikaa vaimolla vapautua. Eipä ole vielä alkanut, alkaa varmaan ryminällä sitten kun se 40 koittaa. Enemmän mennyt siihen toiseen suuntaan. 

Vierailija
146/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vieraissa on käyty ja hormoonit hyrrää hetken aikaa. Kyllä se siitä tasaantuu harmaaksi arjeksi taas, kunhan syyllisyydentunto herää kunnolla.

Vierailija
147/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, koska meillä asuva 39 on ainakin täysin taantunut seksimielessä.

Vierailija
148/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle nelikymppisenä vaimoa rupesi kiinnostamaan vieraat miehet. Ensin vaimo kävi testailemassa omin luvin. Jäätyään kiinni vierasta on saatu luvan kanssa. Niinkuin edellä oli vieraissa käynnin jälkeen peitto heiluu ja hormonit hyrräävät. Kun kiima laantuu, uusi mies vaan hommiin.

Vierailija
149/164 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho niillä vapautuu. Mokomat ryppykasat.

Vierailija
150/164 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti, koska meillä asuva 39 on ainakin täysin taantunut seksimielessä.

Ehkä siinä onkin sellainen taantuma ennen sitä vapautumista. Meillä nimittäin sama tilanne. Todellisuudessa epäilen kyllä sitä vapautumista todella vahvasti. Tai voihan se vapautua jos saan aikaiseksi erota. 

Vierailija
151/164 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "neljäkymmentä ja risat" nainen ja itse asiassa olen alkanut uskomaan, että naisen hermosto kehittyy kokemaan suurempaa nautintoa vasta keski-ikäisenä. Lääkärit ja tutkijat eivät edes tiedä, mitä orgasmissa itse asiassa tapahtuu. Aistimus kulkee selvästi hermoja pitkin ja oma vaginani on herkistynyt huippuunsa vasta viime vuosina.

Viime syksynä käytin kuurina valmistetta, joka paksuntaa limakalvoja paikallisesti. Minulla se toimi todella tehokkaasti ja limakalvo paksuuntui. Samalla huomasin, että aivan kuin hermot olisivat kasvaneet vähän hitaammin ja tuntoaisti ei toiminut kuten normaalisti muutamaan viikkoon. Sitten kun alkoi taas toimimaan, toimikin entistä tarkemmin. Siksi uskon vaginan tuntohermojen kasvavan ja uusiutuvan yhä edelleen keski-iässä, ja alkavan siinä iässä vasta toimimaan todella hyvin. Mikäli keski-ikäinen nainen on haluton, se johtuu joko psykologisesta puolesta tai vähäisestä määrästä orgasmeja, minkä takia hermo

Iso osa naisista on vähähaluisia keski-ikäisenä. Tätä on todisteltu lukuisilla tilastollisilla tutkimuksilla. 

Mutta onko sellaista tutkimusta, jossa selvitettäisiin tämänikäisten naisten parisuhteiden ja seksuaalisen halukkuuden yhteyttä? 

Entä jos vaihdevuosien haluttomuudessa ei olekaan pelkästään hormonaalisista muutoksista kyse, vaan myös parisuhteen ikääntymisestä, kumppanin ikääntymisestä, parisuhteen väljähtymisestä, tai kumppanin halukkuuden muutoksista vaihdevuosi-ikäistä naista kohtaan?

Useimmitenhan on niin, että parisuhteissa nainen on nuorempi kuin mies. Jos naisen vaihdevuodet alkavat viisikymppisenä, ja mies lähentelee tässä vaiheessa jo kuuttakymmentä, niin millä tavalla miehen ikääntyminen on näissä tutkimuksissa otettu huomioon? Tuskin 55-65 -vuotiaalla miehellä on samalla tavalla (mies)kuntoa kuin 20-30 -vuotiaana.

Vierailija
152/164 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei voi vapautua vaihdevuosien aiheuttamasta estradiolien tuotannon loppumisesta. Joitakin oireita on mahdollita lievittää estradiolisillä, ne eivät palauta libidoa.  Nainen voi tietenkin päättää ryhtyä  feikkaamaan (näyttelemään) sekä pitää painonsa kurissa, näillä keinoilla korttitalo voi pysyä pystyssä useita vuosia pitempään kuin tilanteessa jossa nainen on muuttunut rumapainoiseksi ja mies ei voi purkautua lainkaan.

Siinä taas kirjoittaa joku märkäkorva, joka ei ymmärrä aikuisista naista hittoakaan. Kirjoitat ihan rehellista pskaa tietämättä todellisuudesta mitään.

Vierailija
153/164 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ainakin vapautui täysinseksistä, ei halua sitä ollenkaan.

Vierailija
154/164 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävitosena levikset repee. Minä ainakin silloin uskalsin monenmoista seksin saralla. 

Vierailija
155/164 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se vapautuu haluista ja kuiva on ku peduiinin sandaali, pärkkel.

Vierailija
156/164 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas kirjoittaa joku märkäkorva, joka ei ymmärrä aikuisista naista hittoakaan. Kirjoitat ihan rehellista pskaa tietämättä todellisuudesta mitään.

Näinpä. Melkein 60 mittarissa ja naistuttavalla myös. Parasta seksiä ikinä, hän sanoo. Itsekkin kyllä nautin todella paljon meidän monipuolisesta seksistä, vaikka laukeaminen jääkin itseltä joskus pois. Mutta eniten toopen tekstissä ärsyttää "rumapainoinen"....voi viddu. Myös eräs herttaileva siskottelija voisi pysyä poissa. ...huhhuh

Vierailija
157/164 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista. Estrogeeni vähenee ja testosteroni alkaa dominoida. Naisesta tulee rohkeampi ja panettaa enemmän. Ehkä tämän luonto näin hoitanut. Viimeinen mahdollisuus tulla raskaaksi, ennen kuin vaihdevuodet vie. 

Vierailija
158/164 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sitä voimaannutaan, aletaan elää avoimissa ja polyamorisissa suhteissa, kuten ajankuvaan kuuluu. Muilla ei ole mitään sanomista ja ihmisiä käytetään vain omien halujen tyydyttämiseen. Eli kyllä!

Vierailija
159/164 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin sitä voimaannutaan, aletaan elää avoimissa ja polyamorisissa suhteissa, kuten ajankuvaan kuuluu. Muilla ei ole mitään sanomista ja ihmisiä käytetään vain omien halujen tyydyttämiseen. Eli kyllä!

No ei todellakaan käytetä. Kun on naitu kymmeniä vuosia yhdessä niin yhteenkuuluvuus vain lisääntyy. Seksissä eletään, tunnetaan ja hengitetään yhdessä samassa rytmissä. Siihen haluta muita sotkemaan zeniä. 

Vierailija
160/164 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo on vapautuneempi sängyssä, kun ikää on tullut lisää. myös se vaikuttaa, että multa on vedetty piuhat poikki, eli vaimon ei tarvitse edes alitajuisesti olla huolissaan raskaaksi tulemisesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme