Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs mieltä tästä "rikospähkinästä"?

Vierailija
15.06.2024 |

Meille kävi niin, että naapurin noin 12-vuotias varasti meidän vessan kaapista koruja ja naapurin kellarikomerosta urheiluvälineitä ja kävi myymässä ne läheiseen osto- ja myyntiliikkeeseen.

Ketä tästä pitäisi syyttää? Meitä kun päästettiin valvomatta vessaan, lasta tai vanhempiaan vai osto- ja myyntiliikkeen sisäänostajaa? Mites naapurin tapauksessa, siinähän kävi oikeasti murtokin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osto- ja myyntiliike on ainakin ryhtynyt varastettuun tavaraan. 

Vierailija
2/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on John Bates. Hänen naamansa jäi turvakameran filmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta. 

Lapsi on myös korvausvelvollinen. 

Vierailija
4/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 12-vuotias lapsi tuo osto- ja myyntiliikkeeseen koruja, niin pitäisi kyllä siellä hälytyskellojen soida!

Lapsella ei rikosvastuuta, mutta korvausvastuu on. Kyllä minä ottaisin poliisin ja lastensuojelun mukaan keskusteluihin.

Vierailija
5/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 12-vuotias lapsi tuo osto- ja myyntiliikkeeseen koruja, niin pitäisi kyllä siellä hälytyskellojen soida!

Lapsella ei rikosvastuuta, mutta korvausvastuu on. Kyllä minä ottaisin poliisin ja lastensuojelun mukaan keskusteluihin.

Tossa oli meidän osalta kyse alle 50 eurosta, joten ei maksanut vaivaa tuhlata verorahoja moisen tutkimiseen. Jo pelkkä rikosilmoituksen käsittely olisi maksanut satasia. Loppui lapsen ja perheensä kanssa kaveeraaminen (myös muilta tutuilta). Pihalla moikattiin, mutta ei mitään asiaa meille eikä muutamille muillekaan kylään.

Vierailija
6/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen ja lasun ihan jos vaikka oppisi jantteri jotain. Jos nyt pääsee luostelemaan, niin jatkaa isompiin rötöksiin se on varma.

Vierailija
7/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen ja lasun ihan jos vaikka oppisi jantteri jotain. Jos nyt pääsee luostelemaan, niin jatkaa isompiin rötöksiin se on varma.

No mikä minä olen kasvattamaan jos vanhemmatkaan ei pysty. Lasu siitä on tehty muuta kautta.

Vierailija
8/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi varottaa ainakin naapureita ja muiden lasten vanhempia siitä perheestä, jossa kasvatetaan varkaita

Vierailija
9/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa on paikallaan tehdä rikosilmoitus, mikä sitten johtaa tekijän ollessa tiedossa automaattisesti lasuun ja toivottavasti lapselle tarjottuun tukeen. Rikoksen uhreilla ei ole syyllisyyttä tässäkään, varastettua tavaraa vastaanottanut yrittäjä kyllä saattaa joutua hieman selittelemään, miten hän on ratkaisuunsa päätynyt, vaikkei rikosoikeudellisessa vastuussa olisikaan. Etenkin vähäisen arvon tavaraa saa kaiketi ostaa ilman iän todistamisen vaatimistakin, ellei aivan ilmeistä epäilyä rikoksesta ole todistettavissa. 

Vierailija
10/10 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaisi varottaa ainakin naapureita ja muiden lasten vanhempia siitä perheestä, jossa kasvatetaan varkaita

Tossa on se vaara, että itse joudut syytteeseen. Tällaisten vanhemmat kyllä tietävät omat oikeutensa. Eivät osanneet edes hävetä.