65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
"Todellakin on. Hoitoja rajataan koko ajan elinkelvottomilta yksilöiltä, sitä ei tosin kuuluteta toreilla ja turuilla. "
Niin mutta en minä ole elinkelvoton, minulla on pieni lapsikin huollettavana jolla ei ole ketään muuta.
Minun näkökulmasta koko yhteiskunta on epäonnistunut ja se ei ansaitse enää olla olemassa jos minä ja kun lapsi ollaan "elinkelvottomia" kaikille muille.
Minun mielestä sinä olet elinkelvoton koska sinun itsekäs asenne tuhoaa muiden elinkelvollisuuden.
Olette elinkelvottomia koko sakki.
Tässä katselin yhden 1930-luvun lopulla syntyneen vuosituloja. Hänellä oli verotulot vuonna 2023 170.000 euroa. Ehkä on ollut joku vapaaehtoinen eläkevakuutus vai miten tämä on mahdollista? Sellainen joka tienaa hyvin eläessään, on hänellä varaa maksaa myös kaikkia vapaaehtoisia eläkevakuutuksia eli tuloja tulee vielä eläkkeelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun täyttää 65-vuotta, niin köyhät pamahtaa yhtäkkiä varakkaiksi!
Tämmöisestä keksinnöstä pitäisi myöntää Nobelin palkinto.
Valitettavasti en pamahtanut, on vain eläke.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."
Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.
Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.
Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.
Mikset vain lopettaisi omaa, kurjaa elämääsi? Olethan jo osoittanut, että et pysty huolehtimaan edes itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Todellakin on. Hoitoja rajataan koko ajan elinkelvottomilta yksilöiltä, sitä ei tosin kuuluteta toreilla ja turuilla. "
Niin mutta en minä ole elinkelvoton, minulla on pieni lapsikin huollettavana jolla ei ole ketään muuta.
Minun näkökulmasta koko yhteiskunta on epäonnistunut ja se ei ansaitse enää olla olemassa jos minä ja kun lapsi ollaan "elinkelvottomia" kaikille muille.
Minun mielestä sinä olet elinkelvoton koska sinun itsekäs asenne tuhoaa muiden elinkelvollisuuden.
Ja näin päästiin sisällis-sodan äärelle.
Kahdessa vuodessa, hyvä hallitus, nyt on hyvä hallitusohjelma.
Nykyinen hallitus on pakotettu tähän hallitusohjelmaan edellisten hallitusten järjettömällä tuhlauksella!
Kehitys tulla tähän pisteeseen on kestänyt yli kaksikymmentä vuotta
Sitten kun velat on maksettu pois, niin sama kuvio on taas edessä, koska Suomi on taas yksi maailman rikkaimmista maista. Ehkä se velka ei olekaan niin paha asia. Makselkoot hollantilaiset välillä nuo vakautusrahastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se aika erikoista, jos kolmekymppisenä olisi asuntolainat maksettuna ja vieläpä rutkasti sijoituksia. Niin ja lapsetkin jo aikuisia ja omillaan.
Nykyään ei saa edes asuntolainaa.
Riippuu ihan tuloista ja lainasumman määrästä. Sinkulle vaikeampaa, jos on vain keskituloinen ja haluaa kalliin asunnon, mutta keskituloiselta pariskunnalta jo onnistuu, jos kelpaa edullisempikin asunto.
Asuntolainaa ei saa 2400 bruttotuloilla ilman säästöjä eikä osa-aikatöillä, eikä palkkatukitöillä eikä työkokeiluilla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla eikä sijaisuuksilla eikä kursseilla eikä nolla-sopimuksilla.
Ei asuntolainaa ole ennenkään saanut ilman säästöjä. 70-luvulla asunto-osakkeessa piti olla 20% omarahoitusosuus ja 90-luvulla omakotitalossa 50% säästöosuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos saa eläkettä vähän yli 1.000 euroa niin onpa siinä sitten todella rikas.
Makaamalla tonni käteen, aika hyvä tuotto tekemättä mitään.
No eikö tällainen kuitenkin joudu kustantamaan asumisensa ja elämisensä. Varmaan olisi jossain eläkeläisten tapaamisissa kiva käydä tai vaikka lapsenlapsia avustaa. Ei tuolla summalla kyllä paljon mitään saa. Lisäksi voi olla sairauksiakin. Tarkoittaako tämä sitä, että lapsienkin ja kaikkien pitää olla koko ajan töissä, kun/jos ei tee mitään sitten vain makaa. Pitäisikö vain siis ottaa tappava piikki, kun ei tuolla kukaan elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."
Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.
Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.
Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.
Mikset vain lopettaisi omaa, kurjaa elämääsi? Olethan jo osoittanut, että et pysty huolehtimaan edes itsestäsi.
Kannatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on pakotettu tähän hallitusohjelmaan edellisten hallitusten järjettömällä tuhlauksella!
Juurikin näin. Ja sitten nämä huijatut eivät näe tätä sitten millään, ei mitenkään. Vain Persut sitä ja Persut tätä. Hohhoijaa.
T. Kansantalouden ekonomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ketkä olivat hallituksessa 2015 2019 (kesk, kok, ps), samoja naamoja kuin nytkin.
Samaa ikää, mutta kaikki leikkaukset on jo kohdistunut eniten meihin ja nykyisiltä eläkeläisiltä ei ole leikattu mitään. Toivon että veroruuvia kiristetään hyvätuloisilta nykyeläkeläisiltä reippaasti ja nopeasti. Seuraavan hallituksen aikana viimeistään. Mehän olemme jo käytännössä tulevine eläkkeinemme takuueläkkeen tasolla, vaikka työvuosia olisi takana 50.
Älä toivo. Ei se ehdi vaikuttaa enää ahneeseen sukupolveen, mutta arvaapas vaan, puretaanko se toivomasi veroruuvi pois, kun sinä jäät eläkkeelle? Ei tasan pureta, se muodostaa silloin sen pohjan, jolle uudet leikkaukset perustetaan.
Kansan eläkkeelä elelään täälä röyhkeästi luksuksela.
Vierailija kirjoitti:
Juu, käytöntä tunnetaan nimellä triage, se on tyypillistä sodassa tai kun tulee massiivisia luonnonmullistuksia.
Sinäkö nyt naama vakavissaan kerrot minulle että meidän nykyinen hallitus on aiheuttanut tilanteen joka on verrattavissa sotaan tai suur katastrofiin?
Vai oletko sinä nyt kompastunut omaan näppäryyteesi ja olet liian lapsellinen tullaksesi senttiäkään vastaan?
Älyllinen epärehellisyys on lapsi itsetuhoista, sinun on pakko olla eka väärässä tai tietämätön oppiaksesi uutta, jos esität tietäväsi kaiken jäät muista jälkeen koska et ikinä opi mitään uutta, se on oikotie narsismiin samalla tavalla kuin patologinen valehtelukin.
Älä ole hirviö, kuka tahansa voi koska tahansa lakata valehtelun, valehtelu ei ole vahinko vaan valinta. <3
Sori!
Valtio on tankannut velkaa 10% vuodessa viimeiset 15v. Valtion konkurssi on täysin verrattavissa suur katastrofiin!
Meiltä loppuu rahat eikä rahaa voi taikoa tyhjästä. Miksi et voi vaan ymmärtää, että olet yhteiskunnan selviämisen kannalta viimeisenä listalla ja esim. se oma asunto on sinulle hyvin kyseenalainen luksus.
Perustele miksi juuri sinä olet ansainnut asua omassa asunnossa etkä "sosiaalisessa asumismuodossa" vaikka monet yhteiskunnan selviämisen kannalta paljon tärkeämmät yksilöt asuvat jo niissä kimppakämpissä.
Sitten vielä selität narsismista ja kompastumisesta omaan näppäryyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!
Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!"
Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?
Nää ei ikinä oikeasti tarkoita tai perustele mitään, chatgpt on parempi.
Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.
Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.
Minä olen tyhmä ja tietämätön kun sinä olet se joka ei osaa perustella?
Rautaista logiikkaa taasen alan mestarilta.
Sitä sanotaan kommunikaatiokuiluksi.
Jos viestin lähettäjän ja vastaanottajan älykkyysosamäärät poikkeavat toisistaan enemmän kuin 20 pistettä, ei syntaksi voi toimia.
No mutta te nuoremmat, voitte sitten periä näiden rikkaiden (65-70-vuotiaiden) suuret omaisuudet, kun he kuolevat. Aika hoitaa tämän ongelman tuota pikaa. Sitten te olette näitä rikkaita, kun aikanne odotatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos saa eläkettä vähän yli 1.000 euroa niin onpa siinä sitten todella rikas.
Makaamalla tonni käteen, aika hyvä tuotto tekemättä mitään.
Sitä vastaan on tehty kymmeniä vuosia pienipalkkaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitys tulla tähän pi
Valitettavasti Suomi ei toivu huulipunahallituksen aikaansaannoksista viidessäkymmenessä vuodessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo osa ei ole edes säästänyt mitään eli säälittävää heidän jälkeläisillään, kun eivät saa näitä rikkauksia sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoja rajoitetaan kaikilta ikäluokilta.
Eipä saanut eloton pikkulapsikaan hoitoa.
Oliko Karjalohjalla.
Jos joku kerran on eloton ei siinä voi enää auttaa kuin Jeesus!
Eloton ei aina tarkoita kuollutta.
Jos joku kerran on eloton ei siinä voi enää auttaa kuin Jeesus!