65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."
Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.
Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.
Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.
Mikset vain lopettaisi omaa, kurjaa elämääsi? Olethan jo osoittanut, että et pysty huolehtimaan edes itsestäsi.
Mistä sunkaltaisiasi aivottomia i di oot te ja oikein si ki ää?
Ettekö huomaa, miten tämä menee? Meitä kilttejä isojen eläkemaksujen maksajia valmistellaan leikkaamaan loputkin omista eläkkeistämme pois. Tämä tehdään niin, että käytetään nykyeläkeläisiä ja heihin kohdistuvaa kateutta työvälineenä.
Sitähän tämä vakauttajan penääminenkin oli. Väläyteltiin oikeita merkittäviä leikkauksia, sitten ei tehty niitä, vaan aivan pieni jarru, joka sekin tulee voimaan vasta 2030 alkaen. Mutta perään sanottiin, että tarvitaan tehokkaampi leikkuri 10 vuoden päästä.
Laskekaapa, ketkä ovat silloin (hengissä ja) eläkkeellä. Aiiivan. Sukupolvi x. Ei enää nämä aneet boomerit, hehän täyttävät nyt jo 80v.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ikää, mutta kaikki leikkaukset on jo kohdistunut eniten meihin ja nykyisiltä eläkeläisiltä ei ole leikattu mitään. Toivon että veroruuvia kiristetään hyvätuloisilta nykyeläkeläisiltä reippaasti ja nopeasti. Seuraavan hallituksen aikana viimeistään. Mehän olemme jo käytännössä tulevine eläkkeinemme takuueläkkeen tasolla, vaikka työvuosia olisi takana 50.
Älä toivo. Ei se ehdi vaikuttaa enää ahneeseen sukupolveen, mutta arvaapas vaan, puretaanko se toivomasi veroruuvi pois, kun sinä jäät eläkkeelle? Ei tasan pureta, se muodostaa silloin sen pohjan, jolle uudet leikkaukset perustetaan.
Paljonko sun mielestäsi on alin eläke jonka verotusta pitää nostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt lähtee rahat heiltäkin!
ai niinkö, mikäs ne vie
Indeksijäädytys ja/tai eläkeveroprogressio. Mieluiten molemmat.
Jep! Indeksileikkaus on sovittu, ja eläkeveroprogressio on jo toteutettu eläketulovähennystä pienentämällä, joten tänä vuonna nettoeläke on pienempi kuin viime vuonna, ja indeksileikkaus tulee hoitelemaan loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täyttää 65-vuotta, niin köyhät pamahtaa yhtäkkiä varakkaiksi!
Tämmöisestä keksinnöstä pitäisi myöntää Nobelin palkinto.
Joo jos saa eläkettä vähän yli 1.000 euroa niin onpa siinä sitten todella rikas.
Makaamalla tonni käteen, aika hyvä tuotto tekemättä mitään.
No mutta kuka ottaa jonkun muistisairaan eläkeläismummon tai papan töihinsä? Parempi olisi, että hoitaisi itsensä kotona mahdollisimman pitkään, sillä laitoshoito sitten todella maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kansan eläkkeelä elelään täälä röyhkeästi luksuksela.
Saisiko saman suomeksi, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!
Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!"
Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?
Nää ei ikinä oikeasti tarkoita tai perustele mitään, chatgpt on parempi.
Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.
Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.
Minä olen tyhmä ja tietämätön kun sinä olet se joka ei osaa perustella?
Rautaista logiikkaa taasen alan mestarilta.
Keskustelu sosialistin kanssa on kuin yrittä
"Voit poistua tästä "keskustelusta", kukaan ei sua tänne halua raivoamaan. Painu takaisin ylikselle, jonne."
"Yliksellä" loistaa älyn säihke verrattuna tähän punikkilehden mammaviemäriin, joka on täysin vassenassejen saastuttama!
Vain pari keskustelijaa ymmärtää edes talouspolitiikan alkeita.
Luoja varjele meitä jatkossa huulipuna hallituksilta ja sdp:n "kyllä rahaa on" hallituksilta. Sama kun kusee housuihin niin lämmittää 5 minuuttia ja sitten jäätyy.
Rikkain ja ahnein. Eihän noiden heppujen eläkkeisiin mitään sopeutuksia tule kun ovat itse olleet itselleen niitä säätämässä nuorten kustannuksella.
Lisäksi eläkeläistet ovat aktiivisin ja isoin äänestäjäryhmä niin siellä äänestävät demareita ja vappusatasia.
Ajattelevat, että se on nuorten murhe sitten, mitä tehdään jos ja kun pyramidihuijaus romahtaa.
Tälle ikäluokalle ei päde sääntö, että jätetään maa parempaan kuntoon kuin saatiin se. Rahat ja luonnon vievät mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, käytöntä tunnetaan nimellä triage, se on tyypillistä sodassa tai kun tulee massiivisia luonnonmullistuksia.
Sinäkö nyt naama vakavissaan kerrot minulle että meidän nykyinen hallitus on aiheuttanut tilanteen joka on verrattavissa sotaan tai suur katastrofiin?
Vai oletko sinä nyt kompastunut omaan näppäryyteesi ja olet liian lapsellinen tullaksesi senttiäkään vastaan?
Älyllinen epärehellisyys on lapsi itsetuhoista, sinun on pakko olla eka väärässä tai tietämätön oppiaksesi uutta, jos esität tietäväsi kaiken jäät muista jälkeen koska et ikinä opi mitään uutta, se on oikotie narsismiin samalla tavalla kuin patologinen valehtelukin.
Älä ole hirviö, kuka tahansa voi koska tahansa lakata valehtelun, valehtelu ei ole vahinko vaan valinta. <3
Sori!
Valtio on tankannut velkaa 10% vuodessa viimeiset 15v. Valt
"Valtio on tankannut velkaa 10% vuodessa viimeiset 15v. Valtion konkurssi on täysin verrattavissa suur katastrofiin!
Meiltä loppuu rahat eikä rahaa voi taikoa tyhjästä. Miksi et voi vaan ymmärtää, että olet yhteiskunnan selviämisen kannalta viimeisenä listalla ja esim. se oma asunto on sinulle hyvin kyseenalainen luksus.
Perustele miksi juuri sinä olet ansainnut asua omassa asunnossa etkä "sosiaalisessa asumismuodossa" vaikka monet yhteiskunnan selviämisen kannalta paljon tärkeämmät yksilöt asuvat jo niissä kimppakämpissä.
Sitten vielä selität narsismista ja kompastumisesta omaan näppäryyteen."
JUURI NÄIN! On ilahduttavaa, kun edes YKSI väittelijäin joukosta omaa oikeaa ymmärrystä taloudenpidosta ja nykytilanteeseen johtaneesta, historiallisesta kehityksestä!
Vierailija kirjoitti:
Tälle ikäluokalle ei päde sääntö, että jätetään maa parempaan kuntoon kuin saatiin se. Rahat ja luonnon vievät mennessään.
Sellaisia ne sosialistit ovat! Ainahan se on tiedetty!
Vierailija kirjoitti:
Miksi meillä on työvoimatoimisto, jos töitä riittää. Turhaanko ne siellä istuvat?
Jo sotien jälkeen Suomessa oli työvoimatoimistoja. Silloin työvoimatoimistot pyrkivät hankkimaan ihmisille töitä ja raportoivat säännöllisesti sanomalehdissä, kuinka monta työnhakijaa olivat pystyneet työllistämään. Mitä noita vanhoja lehtiä olen katsellut, niin noin puolet hakijoista työllistyi.
Alle 50 vuotiaat ymmärtävät missä heidän vihollisensa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoja rajoitetaan kaikilta ikäluokilta.
Eipä saanut eloton pikkulapsikaan hoitoa.
Oliko Karjalohjalla.
Jos joku kerran on eloton ei siinä voi enää auttaa kuin Jeesus!
Eloton ei aina tarkoita kuollutta.
Kyllä se meillä tarkoittaa!
Jos joku ei ole elossa, se on eloton.
Eloton ei ole sama asia kuin tajuton!
Elot on henki on poissa eli hengetön ja kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!
Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!"
Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?
Nää ei ikinä oikeasti tarkoita tai perustele mitään, chatgpt on parempi.
Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.
Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.
Minä olen tyhmä ja tietämätön kun sinä olet se joka ei osaa perustella?
Rautaista logiikkaa taasen alan mestarilta.
Ethän sinä muuten vassenasse olisikaan.
Mutta en minä suinkaan ole Mestari, vaan ihan kisälli vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Todellakin on. Hoitoja rajataan koko ajan elinkelvottomilta yksilöiltä, sitä ei tosin kuuluteta toreilla ja turuilla. "
Niin mutta en minä ole elinkelvoton, minulla on pieni lapsikin huollettavana jolla ei ole ketään muuta.
Minun näkökulmasta koko yhteiskunta on epäonnistunut ja se ei ansaitse enää olla olemassa jos minä ja kun lapsi ollaan "elinkelvottomia" kaikille muille.
Minun mielestä sinä olet elinkelvoton koska sinun itsekäs asenne tuhoaa muiden elinkelvollisuuden.
Ja näin päästiin sisällis-sodan äärelle.
Kahdessa vuodessa, hyvä hallitus, nyt on hyvä hallitusohjelma.
Nykyinen hallitus on pakotettu tähän hallitusohjelmaan edellisten hallitusten järjettömäl
Eduskunta hyväksyi velanoton, oppositiossa oli nykyinen hallituskin hyväksymässä.
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläke rajattiin 10 vuoteen 1975 syntyneillä ja nuoremmilla. 1974 syntyneet ja vanhemmat saa leskeneläkettä loppuelämänsä.
Eivät kaikki saa leskeneläkettä. Mistähän tämäkin käsitys on muodostunut. Leskeneläkettä saa vain vähemmän eläkettä ansainnut puoliso, ja hänkin vain puolet oman eläkkeensä ja enemmän eläkettä ansainneen puolison eläkkeen erotuksesta.
Vaikka olen nainen ja paljon vanhempi kuin 1975 syntyneet, niin en tule saamaan sentin senttiä leskeneläkettä, en vanhan enkä uuden lain mukaan.
Voi älkää surko, teillehän seuraaville sukupolville nämä jäävät. Eivät he hautaan niitä mukanaan vie.