Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
1161/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia vanhempiani vähän ihmettelen. Kumpikin olivat puoli vuotta-vuoden ammattikoulua käyneitä duunareita. Nyt eläkkeellä on varaa kahteen autoon, isoon omakotitaloon, kahteen kesämökkiin ym. Ei meillä lapsilla tuollaiseen ole varaa mitenkään. 

Tämä valtava omaisuus tulee Sinulle ennemmin tai myöhemmin.

Eihän sille tule kuin laho mökki itärajalla.

Siksi se vanhempiaan haukkuukin.

Vierailija
1162/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo eläessäni  jakanut omaisuuteni lapsille. Nyt he sitä tarvitsevat, minä saatan elää vielä 20 vuotta. Nyt olen köyhä,  ei tarvitse kenenkään enää haukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et."

Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?

Selvä.

Tapellaan sitten, puhe ei auta.

Ystäväni, miksi elää kituuttaa, kun Mononen hautaa niin halvalla?

Olet kuvottava.-eri

Te vassenasset ja koko punavihreä syöpäläislauma olette inhottavia sekä ihmisoletettuina intivideinä että aivan erityisesti poliitikkoina!

Pohjoismainen sosialisti on tunnetusti koko Universumin niljakkain matelija! 

Sinä hyökkäät heikkojwn päälle kuin hirviö ja kun s

Sä olet täyshullu, raivopää.

Vierailija
1164/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!

Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!"

Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?

Nää ei ikinä oikeasti tarkoita tai perustele mitään, chatgpt on parempi.

Vierailija
1165/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aion olla varakkaimmillani 65-vuotiaana. Tai ehkä hiukan aikaisemmin, jos jään töistä pois ennen sitä eläkesäästöjen turvin. 

Ei tuossa ole mitään epäreilua, kaikki vanhenevat, ja liki jokainen joka säästää tai sijoittaa työiköisenä säännöllisesti, on eläkkeelle jäädessään varakas omaan nuoruuteen verrattuna. 

Lisäksi tuo on se ikä, jossa perinnöt on saatu. Hyvä lisä vanhuuden turvaan niille, joille tulee perintöä. Lapset sitten aikanaan perivät myös, jos hyvin käy niin vasta vanhuuden kynnyksellä hekin.

Ok, boomer.

Olen syntynyt 1970-luvulla, kuulun siis sukupolveen X ja vanhempani ovat/olivat boomereita.

Näin viisikymppisenä sitä kumminkin tajuaa, että jos nyt aletaan huonontaa eläkeläisten asemaa, se ei kohdistu minun vanhempieni ikäluo

Samaa ikää, mutta kaikki leikkaukset on jo kohdistunut eniten meihin ja nykyisiltä eläkeläisiltä ei ole leikattu mitään. Toivon että veroruuvia kiristetään hyvätuloisilta nykyeläkeläisiltä reippaasti ja nopeasti. Seuraavan hallituksen aikana viimeistään. Mehän olemme jo käytännössä tulevine eläkkeinemme takuueläkkeen tasolla, vaikka työvuosia olisi takana 50.

Vierailija
1166/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?

Selvä.

Johan te sitä yrititte vuonna 1918! 

Jättäisit jo sen juopottelun! Se vain tuhoaa muistisi, urasi ja avioliittosi!

Vierailija
1167/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihme se on. Ihan tekemällä tehty varainsiirto suurille ikäluokille. Itse eivät isolla porukalla maksaneet juuri mitään ja meidän pitää pienellä porukalla maksaa heille ihan mielettömästi. Neljännes palkkojen arvosta. Itse kun tältä välttyivät ja tiesivät että silti heidän seniorilomansa maksetaan muiden toimesta, saivat maksaa isot hankinnat nopeasti pois. Minkälaista kusipäät tekevät tällaisen tempun lapsilleen? No boomerit tietysti

Vierailija
1168/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.

Kerro sinä mitä on ihmisarvoinen elämä, yritä edes, jos kerran tiedät paremmin.

Eikö sinun pitäisi mielummin osoittaa kiitollisuutta, että sulle ylipäätään kustannetaan se lääkitys?

Jos minä en saa sen lisäks ruokaa enkä lämmintä asuntoa, niin kustannetaanko?

Vai pakotetaanko minut valitsemaan yksi kolmesta välttämättömyydestä?

Miksi ihmeessä kuvittelet, e

Sulla luuserilla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
1169/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Sun pitää ymmärtää, että ensisijaisesti yhteiskunnan pitää suojella lapsia, nuoria ja työkykyisiä. Koska et ole lapsi, nuori etkä työkykyinen sinun on ymmärrettävä, että tulee piste, kun sinut on pakko "jättää hankeen" että muut selviää.

Moi maanpetturi, oletko varma että haluat lukita tämän vastauksen?

Kyllä olen!!!

Esimerkiksi sairaaloissa tullaan päivittäin tilanteisiin, että hoito olisi mahdollista, mutta resurssit ei yksinkertaisesti riitä ja kyseisen yksilön hoitaminen aiheuttaisi

Juu, käytöntä tunnetaan nimellä triage, se on tyypillistä sodassa tai kun tulee massiivisia luonnonmullistuksia.

Sinäkö nyt naama vakavissaan kerrot minulle että meidän nykyinen hallitus on aiheuttanut tilanteen joka on verrattavissa sotaan tai suur katastrofiin?

Vai oletko sinä nyt kompastunut omaan näppäryyteesi ja olet liian lapsellinen tullaksesi senttiäkään vastaan?

Älyllinen epärehellisyys on lapsi itsetuhoista, sinun on pakko olla eka väärässä tai tietämätön oppiaksesi uutta, jos esität tietäväsi kaiken jäät muista jälkeen koska et ikinä opi mitään uutta, se on oikotie narsismiin samalla tavalla kuin patologinen valehtelukin.

Älä ole hirviö, kuka tahansa voi koska tahansa lakata valehtelun, valehtelu ei ole vahinko vaan valinta. <3

Vierailija
1170/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.

Kerro sinä mitä on ihmisarvoinen elämä, yritä edes, jos kerran tiedät paremmin.

Eikö sinun pitäisi mielummin osoittaa kiitollisuutta, että sulle ylipäätään kustannetaan se lääkitys?

Jos minä en saa sen lisäks ruokaa enkä lämmintä asuntoa, niin kustannetaanko?

Vai pakotetaanko minut valitsemaan yksi kolmesta välttämättömyydestä?

Saat toki hoitaa asiasi aivan haluamallasi tavalla, niin kuin me muutkin.

Luonnollisesti tietysti lain ja moraalin puitteissa.

Vierailija
1171/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?

Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.

Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.

Vierailija
1172/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Sun pitää ymmärtää, että ensisijaisesti yhteiskunnan pitää suojella lapsia, nuoria ja työkykyisiä. Koska et ole lapsi, nuori etkä työkykyinen sinun on ymmärrettävä, että tulee piste, kun sinut on pakko "jättää hankeen" että muut selviää.

Moi maanpetturi, oletko varma että haluat lukita tämän vastauksen?

Kyllä olen!!!

Esimerkiksi sairaaloissa tullaan päivittäin tilanteisiin, että hoito olisi mahdollista, mutta resurssit ei yksinkertaisesti

Todellakin on. Hoitoja rajataan koko ajan elinkelvottomilta yksilöiltä, sitä ei tosin kuuluteta toreilla ja turuilla. 

Vierailija
1173/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.

Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.

Minä olen tyhmä ja tietämätön kun sinä olet se joka ei osaa perustella?

Rautaista logiikkaa taasen alan mestarilta.

Vierailija
1174/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän katkeruuden köyhyydestä, mutta se että te hyökkäätte koko kansan kaikista heikoimmassa olevaa vastaan sen varjolla on KUVOTTAVAA käytöstä.

Takuueläkeläisten elämäntarinat on karmeaa kuultavaa, se että te haluatta tehdä heistä jälleen uusia uhreja kaiken sen vanhan paskan päälle kertoo teistä kaiken, te ette ole ihmisiä enää.

Absoluuttisen roistomaista ja kuvottavaa.

Juuri sellaisia vassenasset ovat!

Vierailija
1175/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."

Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.

Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.

Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.

Tässä, juuri tässä on malliesimerkki vassenassen aivotoiminnasta, siwistystasosta ja moraalista!

Quod erat demostrandum!

Laita jo se korkki kiinni ja mene nukkumaan pääsi selväksi, sähän olet ihan kaheli.

Vierailija
1176/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyhmä ja tietämätön kun sinä olet se joka ei osaa perustella?

Rautaista logiikkaa taasen alan mestarilta.

Keskustelu sosialistin kanssa on kuin yrittäisi röhkiä sikaa väsyksiin!

Vierailija
1177/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen ehkä noin 3-4 vuoden kuluttua eläkkeelle, enkä ainakaan ole saamassa mitään ihmeellistä eläkettä. Olen kyllä onnistunut elämäni aikana säästämään kituuttamalla asunnon aspin avulla. Eipä taida senkään arvo niin suuri olla nykyisessä taloustilanteessa. Kyllä sitä joutuu aika tiukoille, kun/jos jää eläkkeelle. En ehkä sitten kuulu siihen ikäpolveen, jotka ovat kamalasti rikastuneet. Toki tiedän minua nuorempia, joilla on huipea kuukausipalkka eli he luultavasti elävät leveästi sitten eläkkeelläkin.  Näyttää vuositulot olevan monilla 70-luvulla syntyneillä runsaasti yli 100.000 euroa. Lisäksi on kertynyt ihan komeasti kaikenlaista maallista mammonaa useita autoja, kesämökkejä, omakotitaloja. Itselläni on auto, jonka arvo on kait noin 1.500 euroa. 

Vierailija
1178/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoja rajoitetaan kaikilta ikäluokilta.

Eipä saanut eloton pikkulapsikaan hoitoa.

Oliko Karjalohjalla.

Vierailija
1179/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stereotyyppi ahneista ja itsekkäistä boomereista ei ole syntynyt tyhjästä.

Muilleko ne työllä ansaitut rahat pitäisi jakaa?Paljonko muuten itse jaat nuoremmille?

No meidänkin pitää jakaa eläkemaksuina rahat teille. Peräänkuulutan ihan samaa, oikeutta omiin tuloihinsa. Sinä elät muiden tuloilla.

Vierailija
1180/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."

Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.

Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.

Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.

Tässä, juuri tässä on malliesimerkki vassenassen aivotoiminnasta, siwistystasosta ja moraalista!

Quod erat demostrandum!

Laita jo se korkki kiinni ja mene nukkumaan pääsi selväksi, sähän olet ihan kaheli.

Noi vassenasset ovat niin lutuisia! Ihan kuin rotat! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi