65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Oikeasti taitaa olla niin, että varallisuus on jakautunut tuostakin ikäluokasta vain harvoille. On paljon ihan köyhyysrajoillakin eläviä. Ei kannattaisi tehdä tällaisia yleistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
"Todellakin on. Hoitoja rajataan koko ajan elinkelvottomilta yksilöiltä, sitä ei tosin kuuluteta toreilla ja turuilla. "
Niin mutta en minä ole elinkelvoton, minulla on pieni lapsikin huollettavana jolla ei ole ketään muuta.
Minun näkökulmasta koko yhteiskunta on epäonnistunut ja se ei ansaitse enää olla olemassa jos minä ja kun lapsi ollaan "elinkelvottomia" kaikille muille.
Minun mielestä sinä olet elinkelvoton koska sinun itsekäs asenne tuhoaa muiden elinkelvollisuuden.
Ja näin päästiin sisällis-sodan äärelle.
Kahdessa vuodessa, hyvä hallitus, nyt on hyvä hallitusohjelma.
Rukoilkaa kateelliset Jeesusta niin pelastutte
Täällä sitä levitetään näitä valeuutisia.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
Eikö tuo ole maalaisjärjellä ajateltavissa että pitkän työuran tehneillä on enemmän kapitaalia kuin juuri työntekoa aloittelevilla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!
Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!"
Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?
Nää ei ikinä oikeasti tarkoita tai perustele mitään, chatgpt on parempi.
Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.
Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.
On se hyvä kun sinä täydellisen viisas ihminen olet meitä täällä opettamassa ja neuvomassa. Kiitos ja kumarrus.
No 40-luvulla ja 50-luvun alkupuolella syntyneet pääsivät eläkkeelle nuorempina kuin nykyään. Moni pääsi viimeistään 60-vuotiaana. Toki sitten näitä eläkeläisiäkin oli enemmän. Nyt ei pääse juuri kukaan alle 65-vuotiaana, eikä sekään ikä ole mikään suositus. Tällä menolla ei sitten ehkä jää niitä eläkevuosia sitten niin paljon, kun ollaan töissä pidempään, sillä ei se elinikä nyt ihan älyttömän pitkäksi kuitenkaan voi nousta, koska solut vanhenevat joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et."
Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?
Selvä.
Tapellaan sitten, puhe ei auta.
Sun pitää ymmärtää, että ensisijaisesti yhteiskunnan pitää suojella lapsia, nuoria ja työkykyisiä. Koska et ole lapsi, nuori etkä työkykyinen sinun on ymmärrettävä, että tulee piste, kun sinut on pakko "jättää hankeen" että muut selviää.
Moi maanpetturi, oletko varma että haluat lukita tämän vastauksen?
Kyllä olen!!!
Esimerkiksi sairaaloissa tullaan päivittäin tilanteisiin, että hoito olisi mahdollista, mutta resurssit ei yksinkertaisesti
"Juu, käytöntä tunnetaan nimellä triage, se on tyypillistä sodassa tai kun tulee massiivisia luonnonmullistuksia.
Sinäkö nyt naama vakavissaan kerrot minulle että meidän nykyinen hallitus on aiheuttanut tilanteen joka on verrattavissa sotaan tai suur katastrofiin?"
Ei. Tämän tilanteen on aiheuttanut huulipunahallitus, kun tytöt pääsivät leikkimään valtionjohtoa!
Myös ovat sen aiheuttaneet edeltävät sosialistihallitukset! Ei talouskasvua sen seitsemääntoista vuoteen! Mitä mahdollisesti voisi olla odotettavissa tuon jälkeen!
On myös muistettava, että 78% Suomen valtion ulkomaanvelasta on aiheutunut kehitysavusta ja maahanmuutosta!
Pelkästään mmuuttokuluihin kuluu noin 4,2 miljardia vuodessa, kun työvoimapoliittisilla muutoksilla toivotaan säästettävän vain 1,7 miljardia!
SOTEn pyörittämiseen taas tarvittaisiin 2 miljardia lisää!
Suomessa on tätänykyä n. 5 milj. suomalaista ja puoli milj. elätettävää ulkomaalaista! SIKSI maamme on tässä tilanteessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän katkeruuden köyhyydestä, mutta se että te hyökkäätte koko kansan kaikista heikoimmassa olevaa vastaan sen varjolla on KUVOTTAVAA käytöstä.
Takuueläkeläisten elämäntarinat on karmeaa kuultavaa, se että te haluatta tehdä heistä jälleen uusia uhreja kaiken sen vanhan paskan päälle kertoo teistä kaiken, te ette ole ihmisiä enää.
Absoluuttisen roistomaista ja kuvottavaa.
Juuri sellaisia vassenasset ovat!
Sulla raukalla on nyt termit sekaisin, persut niitä nasseja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
Eikö tuo ole maalaisjärjellä ajateltavissa että pitkän työuran tehneillä on enemmän kapitaalia kuin juuri työntekoa aloittelevilla ?
No kyllä on myös niin, että paremman tienaavalla jää aina enemmän säästöön kuin minipalkkaa saavalla, vaikka työura olisi molemmilla yhtä pitkä. Myös hyväpalkkaisella nuorehkolla on voi olla enemmän mammonaa kuin eläkkeelle jäävälle, joka on kituuttanut pienellä palkalla.
Kun täyttää 65-vuotta, niin köyhät pamahtaa yhtäkkiä varakkaiksi!
Tämmöisestä keksinnöstä pitäisi myöntää Nobelin palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!
Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!"
Poimitaanko nää jostain valmiista filusta suurin piirtein kontekstiin sopien copy pastella?
Nää ei ikinä oikeasti tarkoita tai perustele mitään, chatgpt on parempi.
Et sinä ymmärrä AI:nkaan vastauksia sen paremmin, vaikka niitä rajoitettu onkin.
Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä ja tietämätön, mutta juuri siksihän sinä vassenasse oletkin.
Minä olen tyhmä ja tietämätön kun sinä olet se joka ei osaa perustella?
Rautaista logiikkaa taasen alan mestarilta.
Keskustelu sosialistin kanssa on kuin yrittäisi röhkiä sikaa väsyksiin!
Voit poistua tästä "keskustelusta", kukaan ei sua tänne halua raivoamaan. Painu takaisin ylikselle, jonne.
Toki vanhukset ovat varakkaimpia kuin nuoret, koska he ovat pyrkineet maksamaan asuntolainansa pois ennen eläkkeelle jääntiä, ja useilla heistä on se muutaman kymppitonnin tönö maaseudulla.
Nuorilla on paljon enemmän omaisuutta, mutta myös enemmän velkaa, joten he ovat teoriassa köyhempiä kuin eläkeläiset. Tämä johtuu siitä, että nettovarallisuus = varat-velat.
Tästä seuraa, että vanhuksen nettovarallisuus on tönö 20 000€ - 0€ (velka)=20 000€. Nuorten nettovarallisuus taas on talo 310 000€ - 310 000€ (asuntolaina+opintolaina)=0€.
Eläkeläisisltä on myös leikattu ja leikataan lisää. Omakin nettoeläkkeeni on tänä vuonna pienempi kuin viime vuonna, koska eläketulovähennystä leikattiin. Lisäksi hallitus on sopinut indeksileikkurista, joka varmistaa sen, etteivät eläkkeet tulevaisuudessa kasva enää edes inflaation vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo jos saa eläkettä vähän yli 1.000 euroa niin onpa siinä sitten todella rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Todellakin on. Hoitoja rajataan koko ajan elinkelvottomilta yksilöiltä, sitä ei tosin kuuluteta toreilla ja turuilla. "
Niin mutta en minä ole elinkelvoton, minulla on pieni lapsikin huollettavana jolla ei ole ketään muuta.
Minun näkökulmasta koko yhteiskunta on epäonnistunut ja se ei ansaitse enää olla olemassa jos minä ja kun lapsi ollaan "elinkelvottomia" kaikille muille.
Minun mielestä sinä olet elinkelvoton koska sinun itsekäs asenne tuhoaa muiden elinkelvollisuuden.
Ja näin päästiin sisällis-sodan äärelle.
Kahdessa vuodessa, hyvä hallitus, nyt on hyvä hallitusohjelma.
Nykyinen hallitus on pakotettu tähän hallitusohjelmaan edellisten hallitusten järjettömällä tuhlauksella!
Kehitys tulla tähän pisteeseen on kestänyt yli kaksikymmentä vuotta ja se on ollut asioita seuranneille selkeästi nähtävissä!
Suomi on lainannut rahaa ulkomailta ja jakanut sen sitten pimeimpään Afrikkaan kehapuna ja EU:lle 'elvytysvälineinä'!
Nyt kun rahat on syöty, juotu ja tuhlattu seisoo onneton Suomi-neito yksin, vain velkakirja kädessään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."
Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.
Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.
Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.
Tässä, juuri tässä on malliesimerkki vassenassen aivotoiminnasta, siwistystasosta ja moraalista!
Quod erat demostrandum!
Laita jo se korkki kiinni ja mene nukkumaan pääsi selväksi, sähän olet ihan kaheli.
Noi vassenasset ovat niin lutuisia! Ihan kuin rotat!
Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi, korviesi väliin ei näytä mahtuvan kuin vassarit (nasset on persuja).
Vierailija kirjoitti:
Toki vanhukset ovat varakkaimpia kuin nuoret, koska he ovat pyrkineet maksamaan asuntolainansa pois ennen eläkkeelle jääntiä, ja useilla heistä on se muutaman kymppitonnin tönö maaseudulla.
Nuorilla on paljon enemmän omaisuutta, mutta myös enemmän velkaa, joten he ovat teoriassa köyhempiä kuin eläkeläiset. Tämä johtuu siitä, että nettovarallisuus = varat-velat.
Tästä seuraa, että vanhuksen nettovarallisuus on tönö 20 000€ - 0€ (velka)=20 000€. Nuorten nettovarallisuus taas on talo 310 000€ - 310 000€ (asuntolaina+opintolaina)=0€.
Eläkeläisisltä on myös leikattu ja leikataan lisää. Omakin nettoeläkkeeni on tänä vuonna pienempi kuin viime vuonna, koska eläketulovähennystä leikattiin. Lisäksi hallitus on sopinut indeksileikkurista, joka varmistaa sen, etteivät eläkkeet tulevaisuudessa kasva enää edes inflaation vertaa.
Joo mutta ei tuolla 20.000 eurolla kovin rehvastella. Samaan aikaan hyvätuloinen nuori voi matkustella yms, koska kuitenkin ehkä jää jotain käteen asumiskulujen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
No 40-luvulla ja 50-luvun alkupuolella syntyneet pääsivät eläkkeelle nuorempina kuin nykyään. Moni pääsi viimeistään 60-vuotiaana. Toki sitten näitä eläkeläisiäkin oli enemmän. Nyt ei pääse juuri kukaan alle 65-vuotiaana, eikä sekään ikä ole mikään suositus. Tällä menolla ei sitten ehkä jää niitä eläkevuosia sitten niin paljon, kun ollaan töissä pidempään, sillä ei se elinikä nyt ihan älyttömän pitkäksi kuitenkaan voi nousta, koska solut vanhenevat joka tapauksessa.
Sehän tässä onkin tarkoitus, että työntekijät kuolee sorvin ääreen. Boomerien vanhemmat niin tekivät. Pari vuotta eläkkeellä ja hautaan. Ei tarvitse maksaa kalliita eläkkeitä ja palkansaajilla eläkemaksut laskee. Hulluinta on, että tietyltä ikäryhmältä ei ole vaadittu mitään, vaikka eläkkeellä ollaan maattu jo 25-35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos saa eläkettä vähän yli 1.000 euroa niin onpa siinä sitten todella rikas.
Makaamalla tonni käteen, aika hyvä tuotto tekemättä mitään.