Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
1141/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä yksiö on luksusta? Just.-eri

Kylmä yksiö on tässä tapauksessa oma vika.

Miten helvetissä se on minun oma vika?

Minä lämmitin kämppäni vallan mainiosti ennenkuin mun tarvi alkaa maksaan siitä tuplasti kun sähkönsiirto yksityistettiin.

Sinä olet ihan sairas päästäsi ja yhdyn tuohon aikasempaan, rukoile että me ei saada sun nimeä selville.

Vierailija
1142/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voithan aina muuttaa vaikkapa Turkkiin, Somaliaan tai Syyriaan ja anoa sieltä humanitaarista tur va paik kaa!

Miksei se toimisi myös niin päin? Saisit täyden ylläpidon ja me pääsisimme eroon sinust"a

miten? Sinulla on kovasti kaikkia todellisuudesta vieraantunutta ehdottaa mutta ei mitään oikeasti hyödyllistä tai edes todellisuuteen nojaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et."

Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?

Selvä.

Tapellaan sitten, puhe ei auta.

Sun pitää ymmärtää, että ensisijaisesti yhteiskunnan pitää suojella lapsia, nuoria ja työkykyisiä. Koska et ole lapsi, nuori etkä työkykyinen sinun on ymmärrettävä, että tulee piste, kun sinut on pakko "jättää hankeen" että muut selviää.

Ei todellakaan pidä.

Sinun suonissa virtaa rys-sän veri.

Vierailija
1144/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."

Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.

Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu.

Rukoile että minä en saa koskaan tietää sinun nimeä perskokkare.

Tässä, juuri tässä on malliesimerkki vassenassen aivotoiminnasta, siwistystasosta ja moraalista!

Quod erat demostrandum!

Vierailija
1145/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aion olla varakkaimmillani 65-vuotiaana. Tai ehkä hiukan aikaisemmin, jos jään töistä pois ennen sitä eläkesäästöjen turvin. 

Ei tuossa ole mitään epäreilua, kaikki vanhenevat, ja liki jokainen joka säästää tai sijoittaa työiköisenä säännöllisesti, on eläkkeelle jäädessään varakas omaan nuoruuteen verrattuna. 

Lisäksi tuo on se ikä, jossa perinnöt on saatu. Hyvä lisä vanhuuden turvaan niille, joille tulee perintöä. Lapset sitten aikanaan perivät myös, jos hyvin käy niin vasta vanhuuden kynnyksellä hekin.

Ok, boomer.

Olen syntynyt 1970-luvulla, kuulun siis sukupolveen X ja vanhempani ovat/olivat boomereita.

Näin viisikymppisenä sitä kumminkin tajuaa, että jos nyt aletaan huonontaa eläkeläisten asemaa, se ei kohdistu minun vanhempieni ikäluo

Kerrankin viisas kirjoitus.

Näinhän se menee.

Vierailija
1146/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?

Selvä.

Sun pitää ymmärtää, että ensisijaisesti yhteiskunnan pitää suojella lapsia, nuoria ja työkykyisiä. Koska et ole lapsi, nuori etkä työkykyinen sinun on ymmärrettävä, että tulee piste, kun sinut on pakko "jättää hankeen" että muut selviää.

Moi maanpetturi, oletko varma että haluat lukita tämän vastauksen?

Vierailija
1147/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Jokainen on eläkkeensä ansainnut. Heillä oli liiankin kova työtahti ja koko ajan töissä. Moni ei pysy perässä tai jos vaivoja. Mutta tietysti olisi hyvä että muutkin sukupolvet selviävät ja saavat tuloja, tai tuen. Ettei kukaan jää ilman. Aika ja raha voi olla tasapainossa?

Tähän on hyvä ratkaisu. Tehdään kaksi valuuttaa.

Eläkeraha ja työraha.

Eläkeläisille maksetaan eläkerahaa ja työstä maksetaan työrahaa. Nämä sidotaan toisiinsa maksamalla työrahasta realistinen määrä työvaluuttaa eläkerahakassaan, jonka eläkekassat jakaa eläkerahana, jota saavat luoda mielensä mukaan tyhjästä.

Eläkkeet saa nousta vaikka 1000% vuodessa.

Vierailija
1148/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, ahne ja tietämätön. Juuri noihin ominaisuuksiin vasemmistolaisuus perustuu."

Sinä taasennolet valehtelija, jokainen sinun väittämä oli ilkeä valhe ilman perusteluja.

Tässä, juuri tässä on malliesimerkki vassenassen aivotoiminnasta, siwistystasosta ja moraalista!

Quod erat demostrandum!

Mhm.. nokkelaa.

Ei sitten, ei hoideta puheella.

Vierailija
1149/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se. Ja juuri niillä, joilla on vielä hyvä eläke päälle. Säästöön jää koko ajan lisää. Siksi hallituksestakin tuli se heitto, että saisi alennusveroilla lahjoittaa omaisuutta jälkipolvelle. Ajatellaan, että se vauhdittaisi mm. rakennusalaa, koska lapset käyttäisi rahaa remontteihin, asuntoihin yms. Vanhoilla ne rahat makaa tilillä tai jossain rahastossa. Eihän nuo mitään käytä ja hyvistä työeläkkeistä säästetään koko ajan lisää.

Muuten olen miettinyt tuon eläkejärjestelmän epäoikeudenmukaisuutta senkin kannalta, että kun tiedämme eläkkeiden olevan suhteettoman isoja maksettuihin maksuihin ja nuoremmat ne maksaa, niin tässä on samalla hyväosaisille tulonsiirto käynnissä. Esimerkki: Minä ja kollegani saamme samaa palkkaa ja maksamme yhtä paljon eläkemaksuja. Hänen äitinsä saa minimieläkettä, minun vanhempani todella hyvää eläkettä. Vanhempani toki ansaitsevat enemmän eläkettä kuin hänen äitinsä, mutta s

Ei rahastossa olevat rahat vain makaa siellä, ne ovat pääomaa, ja yritykset tarvitsevat pääomaa. Suomi on pääomaköyhä maa, meillä pitäisi olla paljon enemmän kotimaista ihmisten omaa sijoitettua rahaa. Se auttaisi luomaan työpaikkoja, tuottaisi verotuloja ja auttaisi talouskasvua. Nyt yritykset joudutaan myymään ulkomaille, siis sellaiselle ostajalle, jolla on rahaa ja joka laittaa sen rahan sinne yritykseen makaamaan ja nostaa siitä tuotot itselleen sinne ulkomaille. Ei se ole hyvä. 

Vierailija
1150/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quod erat demostrandum!

Mhm.. nokkelaa.

Ei sitten, ei hoideta puheella.

Tuota, me teidetään kuka tuo perskokkare on, se on tasan ajan kysymys koska se on julkista tietoa, vinkkinä vaan!

: ]

Vierailija
1151/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lämmitin kämppäni vallan mainiosti ennenkuin mun tarvi alkaa maksaan siitä tuplasti kun sähkönsiirto yksityistettiin.

Sinä olet ihan sairas päästäsi ja yhdyn tuohon aikasempaan, rukoile että me ei saada sun nimeä selville.

Sähkönsiirto myytiin, että sulle voitiin maksaa pari vuotta luksusta.

Kuinka pitkään kusi housussa lämmitti?

Vierailija
1152/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia vanhempiani vähän ihmettelen. Kumpikin olivat puoli vuotta-vuoden ammattikoulua käyneitä duunareita. Nyt eläkkeellä on varaa kahteen autoon, isoon omakotitaloon, kahteen kesämökkiin ym. Ei meillä lapsilla tuollaiseen ole varaa mitenkään. 

Tämä valtava omaisuus tulee Sinulle ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
1153/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bullshit, minähän nimenomaan puollan päinvastaisen puolesta, miksi sinä valehtelet kokoajan?

Onko sinulla joku sairaus?

Vierailija
1154/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä esim olen takuu-eläkkeellä nuorena tapahtuneen työtapaturman takia, ei ehtinyt paljon eläke kertyä.

Määrittele sinä mieluummin mitä sinä meinaat että minä ansaitsen?

Minulla on kylmä asunto, vaatteet kaikki hyväntekeväisyydestä, lääkkeisiin on varaa jos en maksa sähköä/vuokraa, ruokaa syön jos saan jostain ilmaseks.

Onko tämä sinusta reilua vai pitäiskö vielä vähän nipistää että sinulle ois enemmän?

Hommaa se kämppäkaveri, niin minäkin tein, kun ei opiskeluaikana ollut rahaa.

Ei puhuta opiskelijasta.

Sinun todellisuudentaju on täysin hämärtynyt.

-eri

Terve -eri!

Oletkos sinä juuri se Kusenkeittäjä?

Vierailija
1155/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Ystäväni, miksi elää kituuttaa, kun Mononen hautaa niin halvalla?

Olet kuvottava.-eri

Te vassenasset ja koko punavihreä syöpäläislauma olette inhottavia sekä ihmisoletettuina intivideinä että aivan erityisesti poliitikkoina!

Pohjoismainen sosialisti on tunnetusti koko Universumin niljakkain matelija! 

Kommentoin hautaan laittamista kuvottavaksi. Mitä syytä siinä on mua haukkua ja vielä aivan puutaheinää syytöksillä.

Vierailija
1156/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bullshit, minähän nimenomaan puollan päinvastaisen puolesta, miksi sinä valehtelet kokoajan?

Onko sinulla joku sairaus?

Se on maksettu trolli, persut kutsuu niitä "poliittisen sisällön tuottajiks" tjsp.

En sano ettei kannata provosoitua, nimenomaan kannattaa, suutu oikein kunnolla, anna sen näkyä, kohdista se ministereihin, tee siitä henkilökohtaista.

Tevretuloa natsî-suomeen!

Vierailija
1157/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aion olla varakkaimmillani 65-vuotiaana. Tai ehkä hiukan aikaisemmin, jos jään töistä pois ennen sitä eläkesäästöjen turvin. 

Ei tuossa ole mitään epäreilua, kaikki vanhenevat, ja liki jokainen joka säästää tai sijoittaa työiköisenä säännöllisesti, on eläkkeelle jäädessään varakas omaan nuoruuteen verrattuna. 

Lisäksi tuo on se ikä, jossa perinnöt on saatu. Hyvä lisä vanhuuden turvaan niille, joille tulee perintöä. Lapset sitten aikanaan perivät myös, jos hyvin käy niin vasta vanhuuden kynnyksellä hekin.

Ok, boomer.

Mikä on "boomeri"?

Tarkoittaako se Sannaa vai yleensä vain jauhojengiä?

K V G

Vierailija
1158/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se. Ja juuri niillä, joilla on vielä hyvä eläke päälle. Säästöön jää koko ajan lisää. Siksi hallituksestakin tuli se heitto, että saisi alennusveroilla lahjoittaa omaisuutta jälkipolvelle. Ajatellaan, että se vauhdittaisi mm. rakennusalaa, koska lapset käyttäisi rahaa remontteihin, asuntoihin yms. Vanhoilla ne rahat makaa tilillä tai jossain rahastossa. Eihän nuo mitään käytä ja hyvistä työeläkkeistä säästetään koko ajan lisää.

Muuten olen miettinyt tuon eläkejärjestelmän epäoikeudenmukaisuutta senkin kannalta, että kun tiedämme eläkkeiden olevan suhteettoman isoja maksettuihin maksuihin ja nuoremmat ne maksaa, niin tässä on samalla hyväosaisille tulonsiirto käynnissä. Esimerkki: Minä ja kollegani saamme samaa palkkaa ja maksamme yhtä paljon eläkemaksuja. Hänen äitinsä saa minimieläkettä, minun vanhempani todella hyvää eläkettä. Vanhempani toki ansaitseva

Turhaan sinä sosialistille talousopin perusteita selität!

Jos se pystyisi ymmärtämään ne, se ei olisi sosialisti!

Vierailija
1159/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Moi maanpetturi, oletko varma että haluat lukita tämän vastauksen?

Kyllä olen!!!

Esimerkiksi sairaaloissa tullaan päivittäin tilanteisiin, että hoito olisi mahdollista, mutta resurssit ei yksinkertaisesti riitä ja kyseisen yksilön hoitaminen aiheuttaisi ueamman muun menehtymisen.

Joskus on vaan hyväksyttävä, että menehdyt muiden puolesta. Ilman tätä esim. se maanpuolustus on täysin mahdoton konsepti. Siinä sulle sitä maanpetturuutta!!!

Vierailija
1160/2622 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun elää pitkään ja säästeliäästi niin siitä sitä kertyy. 

Omat vanhempani ovat 80+ ikäisiä enkä voi sanoa että koskaan olisi kauhean säästäväisesti eletty perheenä tai he kahdestaan. Kolme kiinteistöä joista kaksi myyty roimalla voitolla. Lomaosakkeita. Omakotitalon arvo kymmenkertaistunut. Remontteja ja rakennustöitä tehty kymppitonneilla. Ulkomaanmatkoja, paljon alkoholia ja tupakkaa. Tavaraa, tavaraa, tavaraa, vaatetta ym. Ruoka oli pääsääntöisesti ihan paskaa ja auto aina vanha. Satojatuhansia säästössä ja hirveä valitus kun ovat niin pienituloisia. Opittu tapa vinkua ettei kukaan tajua miten hyvissä varoissa ovat. Mitään rahaa ei raskita käyttää vaan hyppyytetään lapsia, sukulaisia ja naapureita tekemään ilmaiseksi mitä milloinkin tarvitsee. Maksateta

SÄHÄN OOT IHAN RAIVOHULLU. OTAHAN KAHELI LÄÄKKEESI JA LAITA KORKKI JO KIINNI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi