65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
"Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et."
Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?
Selvä.
Tapellaan sitten, puhe ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun elää pitkään ja säästeliäästi niin siitä sitä kertyy.
Omat vanhempani ovat 80+ ikäisiä enkä voi sanoa että koskaan olisi kauhean säästäväisesti eletty perheenä tai he kahdestaan. Kolme kiinteistöä joista kaksi myyty roimalla voitolla. Lomaosakkeita. Omakotitalon arvo kymmenkertaistunut. Remontteja ja rakennustöitä tehty kymppitonneilla. Ulkomaanmatkoja, paljon alkoholia ja tupakkaa. Tavaraa, tavaraa, tavaraa, vaatetta ym. Ruoka oli pääsääntöisesti ihan paskaa ja auto aina vanha. Satojatuhansia säästössä ja hirveä valitus kun ovat niin pienituloisia. Opittu tapa vinkua ettei kukaan tajua miten hyvissä varoissa ovat. Mitään rahaa ei raskita käyttää vaan hyppyytetään lapsia, sukulaisia ja naapureita tekemään ilmaiseksi mitä milloinkin tarvitsee. Maksatetaan köyhemmillä kaikki. Minä en enää juokse hätiin.
Oikein. Minäkin lopetin passaamisen ja perinnöllä kiristämisen kuuntelun.
Eikö se nyt ole ihan selviö, että 40-45vuotta työelämässä mukana olleet on ehtineet kerryttää omaisuutta ja ovat rikkaampia, kuin alle 30v joilla työelämä on enimmäkseen vielä edessä.
Minusta olisi todella huolestuttavaa, jos Suomessa rikkaimpia olisi vaikka alle 30 vuotiaat ja eläkeläiset koko ikänsä töitä tehneinä köyhiä, kuin kirkonrotat.
Suurin osa eläkeläisistä on painanut perusduunia ja tienanneet vähän, mutta kyllä 40 vuodessa ehtii vähän omaisuutta kerryämään, jos ei rahat mene kurkusta alas tai muuten vietä tuhlailevaa elämää.
Kyllä sitä on itsekin joutunut aikoinaa pulloja keräilemään, että on rahat riittäneet, mutta kun kohta pääsen eläkkeelle , on rahaa jo jonkin verran säästössä.
Joo ja ei se eläke ole , kuin 1200e/kk. Saa kadehtia :D Yli 30v työelämää takana ja siinä välissä 4 lapsen kanssa kotona yhteensä 8v ja siitä johtuu tuo huono eläke. Ja ensimmäiset 5 vuotta töissä eivät kertyttäneet eläkettä. Että semmosta ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
Juu, saimme ne kaikki ihan ilmaiseksi. Eikö niin?
No kyllä te perinnöistä pienen veron ehkä maksoitte.
Ainakaan mun vanhemmiltani ei jäänyt mitään perittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.
Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.
Loiseläjä kaikin tavoin.
Tiedämme että olet. Eii tarvitse tulla kertomaan sitä kaiken aikaa. Mene takaisin kiven alle, olminatsi. Ei ole kenenkään syy, että sun vanhemmat oli juoppoja luusereita. Eikä ole kenenkään syy, että sinä olet samanlainen. Jos jonkun niin oma syysi. MItäs aloit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
Juu, saimme ne kaikki ihan ilmaiseksi. Eikö niin?
No kyllä te perinnöistä pienen veron ehkä maksoitte.
Ainakaan mun vanhemmiltani ei jäänyt mitään perittävää.
Kaikenlaisia luusereita sitä joka ikäluokkaan mahtuu, omat boomerivanhemmat sai oikein mojovat perinnöt aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.
Kerro sinä mitä on ihmisarvoinen elämä, yritä edes, jos kerran tiedät paremmin.
Eikö sinun pitäisi mielummin osoittaa kiitollisuutta, että sulle ylipäätään kustannetaan se lääkitys?
Jos minä en saa sen lisäks ruokaa enkä lämmintä asuntoa, niin kustannetaanko?
Vai pakotetaanko minut valitsemaan yksi kolmesta välttämättömyydestä?
Ne ovat tehneet kymmeniä vuosi työtä ja vielä maksaneet paljon yhteiskunnalle veroja, että nuoremmilla olisi vähän helpompi elämä. Säästöjä alkaa kertyä vasta on velat on maksettu.
Eivätkä esim. kotiaäitinä monia lapsia kasvattaneet ole mitenkään erityisen rikkaita. Eläkettäkään ei ole siitä työstä kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä esim olen takuu-eläkkeellä nuorena tapahtuneen työtapaturman takia, ei ehtinyt paljon eläke kertyä.
Määrittele sinä mieluummin mitä sinä meinaat että minä ansaitsen?
Minulla on kylmä asunto, vaatteet kaikki hyväntekeväisyydestä, lääkkeisiin on varaa jos en maksa sähköä/vuokraa, ruokaa syön jos saan jostain ilmaseks.
Onko tämä sinusta reilua vai pitäiskö vielä vähän nipistää että sinulle ois enemmän?
Hommaa se kämppäkaveri, niin minäkin tein, kun ei opiskeluaikana ollut rahaa.
Kämppäkaveri? Tähän yksiöön jota minulle ei ole varaa edes pitää lämpimänä? Miten?
Laittamalla hakuilmoitus nettiin tai muuttamalla jonkun kämppäkaveriksi. dööh!
Yritä
Kylmä yksiö on luksusta? Just.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se aika erikoista, jos kolmekymppisenä olisi asuntolainat maksettuna ja vieläpä rutkasti sijoituksia. Niin ja lapsetkin jo aikuisia ja omillaan.
Nykykolmekymppinen ei saa asuntolainaa.
Paitsi jos mamma tai pappa suostuu laittamaan oman asuntonsa aikuisen lapsensa lainavakuudeksi.
Eli eläkeläisten armon varassa sekin omistus...
Johtuu siitä että pitää saada kalliilta alueelta hieno ja iso heti.
Alkuun pieni kämppä halvemmalta alueelta. Juu et rikastu ja pääse firettämään, mutta elämä on ja ei ne vanhemmatkaan ole päässeet firettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.
Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.
Loiseläjä kaikin tavoin.
Tiedämme että olet. Eii tarvitse tulla kertomaan sitä kaiken aikaa. Mene takaisin kiven alle, olminatsi. Ei ole kenenkään syy, että sun vanhemmat oli juoppoja luusereita. Eikä ole kenenkään syy, että sinä olet samanlainen. Jos jonkun niin oma syysi. MItäs aloit.
Voin toki jättäytyä työttömäksi ja näin ollen lopettaa työeläkemaksun maksamisen sinun eläkettä varten. Vanhempani ovat mullan alla kuten sinunkin kuuluisi jo olla. Älä tuhlaa enempää happea loiselätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä esim olen takuu-eläkkeellä nuorena tapahtuneen työtapaturman takia, ei ehtinyt paljon eläke kertyä.
Määrittele sinä mieluummin mitä sinä meinaat että minä ansaitsen?
Minulla on kylmä asunto, vaatteet kaikki hyväntekeväisyydestä, lääkkeisiin on varaa jos en maksa sähköä/vuokraa, ruokaa syön jos saan jostain ilmaseks.
Onko tämä sinusta reilua vai pitäiskö vielä vähän nipistää että sinulle ois enemmän?
Hommaa se kämppäkaveri, niin minäkin tein, kun ei opiskeluaikana ollut rahaa.
Kämppäkaveri? Tähän yksiöön jota minulle ei ole varaa edes pitää lämpimänä? Miten?
Laittamalla hakuilmoitus nettiin tai muuttamalla jonkun kämppäkaveriksi. dööh!
Yritä
En ole koskaan kuullut työssäkäyvästä joka asuu kimppakämpässä (poislukien reissutyöläiset).
Vierailija kirjoitti:
Tehkää tekin töitä, jotta vaurastuisitte ja hyvin eläisitte!
Jo se Galilean mies sanoi aikanaan, että työmies on palkkansa ansainnut! Samoin eläkeläiset ovat ansainneet tulonsa ja omaisuutensa koko työikänsä uurastuksella!
Nyky-Suomessa on vain niin paljon tätä loiskiehuntaa, jota ketjun aloittajakin edustaa!
Veltto, paska nuoriso kuvittelee saavansa kaiken ilman omaa vaivannäköä ja sortuu sosialismin tyhjiin lupauksiin silkkaa ahneuttaan, tyhmyyttään ja kateuttaan! Juuri sosialismin tyhjän ja väärän ideologian ja äänestäjäin tyhmyyden takia on maamme tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokoomus kyllä varmasti suostuu leikkaamaan pienituloisimmilta eläkeläisiltä.
hyvätuloiset on rahansa aina ansainneet, oikeistoideologian mukaisesti
Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.
Eikä tässä ole mitään ideologiaa seassa!
Millä he eläisivät ilman sitä takuueläkettä? Tai älä kerrokaan, arvaan jo sun vastauksesi.
Miten helkkarissa ne opiskelijat sitten tulee toimeen alle takuueläkkeen ja saa vielä tehtyä oikeaa työtäkin eli opiskeltua?
Niillä on etulyöntiasema, heidän selkäranka ei ole täynnä metallipiikkejä jotka aiheuttaa 24/7 hermosärkyä ja kyvyttömyyttä nukkua, välillä viikkoka putkeen.
Joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä. Mites on eläkeloiset, pitäisikö mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et."
Minä en ole ansainnut sitä että mun omat huolehtii musta kun en siihen itse pysty?
Selvä.
Tapellaan sitten, puhe ei auta.
Ystäväni, miksi elää kituuttaa, kun Mononen hautaa niin halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokoomus kyllä varmasti suostuu leikkaamaan pienituloisimmilta eläkeläisiltä.
hyvätuloiset on rahansa aina ansainneet, oikeistoideologian mukaisesti
Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.
Eikä tässä ole mitään ideologiaa seassa!
Millä he eläisivät ilman sitä takuueläkettä? Tai älä kerrokaan, arvaan jo sun vastauksesi.
Miten helkkarissa ne opiskelijat sitten tulee toimeen alle takuueläkkeen ja saa vielä tehtyä oikeaa työtäkin eli opiskeltua?
Sairaat eläkeläiset on hieman eri asia kuin terveet nuoret.
Sittenhän perillisille on jaettavaa. Ei sama juttu kuin 40- 50- luvuilla syntyneillä, joille harvalle perintöä tuli.
Olen just jäänyt eläkkeelle, asun vuokralla, ei autoa eikä mökkiä, miten olen sun eläkkeesi riistänyt?