65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
"Laittamalla hakuilmoitus nettiin tai muuttamalla jonkun kämppäkaveriksi. dööh!
Yrität ylläpitää luksusta, johon sinulla ei ole varaa ja valitat. Monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa asua yksin, miksi sinulla pitäisi olla?"
Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.
Kerro sinä mitä on ihmisarvoinen elämä, yritä edes, jos kerran tiedät paremmin.
Ja muuten ensimmäinenkään työssäkäyvä tai opiskelija ei suostu asumaan siellä missä minä joudun.
Sinä olet täysin sekaisin omasta vihastasi, olet menettänyt kyvyn ymmärtää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokoomus kyllä varmasti suostuu leikkaamaan pienituloisimmilta eläkeläisiltä.
hyvätuloiset on rahansa aina ansainneet, oikeistoideologian mukaisesti
Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.
Eikä tässä ole mitään ideologiaa seassa!
Millä he eläisivät ilman sitä takuueläkettä? Tai älä kerrokaan, arvaan jo sun vastauksesi.
No miten työttömät elää puolet pienemmällä tulolla? Työttömän elintaso nousee kohisten kun pääsee edes takuueläkkeelle. Eikö ole hassua ja silti jaksatte kitistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.
Millä he eläisivät ilman sitä takuueläkettä? Tai älä kerrokaan, arvaan jo sun vastauksesi.
Miten helkkarissa ne opiskelijat sitten tulee toimeen alle takuueläkkeen ja saa vielä tehtyä oikeaa työtäkin eli opiskeltua?
Erilaiset kulurakenteet, takuueläkeellä kuuluu pystyä maksamaan kaikki omat kulut itse, kukaan ei auta sen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.
Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.
Loiseläjä kaikin tavoin.
Millä tavoin olen loiseläjä, kerro.
Loisit kaikin mahdollisin tavoin toisten taskuilla. Mieti oikein tarkkaan mitä kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten työttömät elää puolet pienemmällä tulolla? Työttömän elintaso nousee kohisten kun pääsee edes takuueläkkeelle. Eikö ole hassua ja silti jaksatte kitistä.
Ei todellakaan nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helkkarissa ne opiskelijat sitten tulee toimeen alle takuueläkkeen ja saa vielä tehtyä oikeaa työtäkin eli opiskeltua?
Erilaiset kulurakenteet, takuueläkeellä kuuluu pystyä maksamaan kaikki omat kulut itse, kukaan e
Ai niin kuin ette saisi eläkeläisen korkeampaa asumistukea ja toimeentulotukea. Sillä lailla unohdettiin taas mainita tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität ylläpitää luksusta, johon sinulla ei ole varaa ja valitat. Monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa asua yksin, miksi sinulla pitäisi olla?"
Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.
Ja muuten ensimmäinenkään työssäkäyvä tai opiskelija ei suostu asumaan siellä missä minä joudun.
Sinä olet täysin sekaisin omasta vihastasi, olet menettänyt kyvyn ymmärtää muita.
Sinähän se tunnut olevan vihaa täynnä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun pitäisi mielummin osoittaa kiitollisuutta, että sulle ylipäätään kustannetaan se lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan nouse.
Eikö? Alle tonnin eläkkeet verottomia eli takuueläkettä käteen hiukan alle tonni ja työttömyyskorvaus verojen jälkeen nettona 595 e. Et huomaa näissä summissa mitään eroa?
Minä ymmärrän katkeruuden köyhyydestä, mutta se että te hyökkäätte koko kansan kaikista heikoimmassa olevaa vastaan sen varjolla on KUVOTTAVAA käytöstä.
Takuueläkeläisten elämäntarinat on karmeaa kuultavaa, se että te haluatta tehdä heistä jälleen uusia uhreja kaiken sen vanhan paskan päälle kertoo teistä kaiken, te ette ole ihmisiä enää.
Absoluuttisen roistomaista ja kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan nouse.
Mutta kaikki velvollisuudet ja riski menettää tuet häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
Juu, saimme ne kaikki ihan ilmaiseksi. Eikö niin?
Ette, mutta se että te saitte sen kaiken meinaa nyt sitä että muille ei jää oikein mitään, te saitte omanne liian helpolla ja kitisette kokoajan osallistumisesta, kyllä me tiedetään kuka ne kokkareet kertatoisensa jälkeen äänestää valtaan ja se ei ole nuoriso.
Evan tutkimuksen mukaan olet väärässä:
Kokoomuksen kannattajat ovat jakautuneet SDP:n kannattajia tasaisemmin kautta koko ikähaitarin; suurin paino on nuorissa työikäisissä eli 2645-vuotiaissa. Perussuomalaisten kannattajat painottuvat kokoomusta vahvemmin nuoriin työikäisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet menettänyt kyvyn ymmärtää mitä olet ansainnut ja mitä et.
"Sinähän se tunnut olevan vihaa täynnä.
Eri"
Juu niin olen, elän painajaista josta muut teeskentelee että se ei ole todellista ja haluavat viedä minulta lisää.
Jos minä pystyisin, tapattaisin teidät kaikki, hitaasti.
Mutta kun en pysty, niin yritän puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.
Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.
Eli rahaa ja etuoikeuksia on mutta se kaikki valuu sinun sormien läpi ja mikään ei riitä?
Sinä olet se tän maan syvin ongelma.
Mitä etuoikeuksia? Eläkkeeni riittää, en tarvitse mitään muuta. Nyt en tyhmänä oikein ymmärtänyt pointtiasi, avaisitko sitä?
Vierailija kirjoitti:
Kun elää pitkään ja säästeliäästi niin siitä sitä kertyy.
Omat vanhempani ovat 80+ ikäisiä enkä voi sanoa että koskaan olisi kauhean säästäväisesti eletty perheenä tai he kahdestaan. Kolme kiinteistöä joista kaksi myyty roimalla voitolla. Lomaosakkeita. Omakotitalon arvo kymmenkertaistunut. Remontteja ja rakennustöitä tehty kymppitonneilla. Ulkomaanmatkoja, paljon alkoholia ja tupakkaa. Tavaraa, tavaraa, tavaraa, vaatetta ym. Ruoka oli pääsääntöisesti ihan paskaa ja auto aina vanha. Satojatuhansia säästössä ja hirveä valitus kun ovat niin pienituloisia. Opittu tapa vinkua ettei kukaan tajua miten hyvissä varoissa ovat. Mitään rahaa ei raskita käyttää vaan hyppyytetään lapsia, sukulaisia ja naapureita tekemään ilmaiseksi mitä milloinkin tarvitsee. Maksatetaan köyhemmillä kaikki. Minä en enää juokse hätiin.
"Ai niin kuin ette saisi eläkeläisen korkeampaa asumistukea ja toimeentulotukea. Sillä lailla unohdettiin taas mainita tuet."
Toimeentulotukea en ole saanut ikinä ja asumistuki on ihan se normaali perus asumistuki, minulla on myös lapsi huollettavana.
Tiesitkös että takuueläkeläinen jolla on lapsi on täysin eriarvoisessa asemassa koko maassa muihin nähden? Me ollaan tasan ainoat joiden rahoja lasketaan alas siksi että me kannamme vastuuta toisen ihmisen huotamisesta.
Vierailija kirjoitti:
"Perithän sinä vanhempasi."
Entäs me joilla ei ole vanhempia?
Tämä epäreiluus ja toivottomuus on tehnyt sen että joka päivä kun menen töihin siimä matkalla mietin että hyppäänkin junaan ja menen pistämään ministeriä kylmäks, ehkä joku muu saa elää suomessa joka ei olis kylmä painajainen sitten tulevaisuudessa.
Toistaseks olen mieleni malttanut mutta minä en varmasti ole ainoa, se että koko elämänsä näkee kuinka lähea kaikilla muilla on yllimäskyllimäs ja itse ei ikinä muka ansaitse edes normaalia perustoimeentuloa tekee aika koston himoiseks.
Ensinnäkin käsityksesi siitä, että KAIKILLA MUILLA ON YLLIMÄSKYLLIMÄS ON PÖTYÄ. Toiseksi on hyvä, että mietit ensin ministereitä. Mitä sitten mietitkään. On turha ryöstellä köyhiä, kun voi ryöstellä rikkaita. Jos siis on pakko ryöstellä, mihin en yhtään kannusta. Tee mieluummin talousrikoksia. Pääset verovaroin istumaan vankilaan, jossa saat ilmaisen asunnon, ilmaiset harrastukset, ilmaisen terveydenhoidon ja terapian sekä mahdollisuuden lukea itsesi tohtoriksi saakka ilman opintolainaa ja vartijat saattaa autolla tenttiin. Näin teki PS:n luottojuristi. Tiedäthän sen puolueen, joka on tuhonnut Suomen parissa vuodessa?