65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Nykyään pitää olla kaikki mulle heti ja mieluummin yhteiskunnalta. Vanhempani hankkivat asunnon ja mökin, mutta mökiksi kelpasi sähkötön ja kaivoton pikkumökki. Asunnoksi lapsiperheelle ens alkuun alivuokralaisasunto. Siitä vähitellen ihan omalla työllä parantelivat toimeentuloaan ja ostivat sen oman kerrostaloasunnon. Ei koskaan eikä penniäkään mitään tukia. Eläkettä ei kerinny nauttia, ku tauti korjasi, kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.
Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.
Eli rahaa ja etuoikeuksia on mutta se kaikki valuu sinun sormien läpi ja mikään ei riitä?
Sinä olet se tän maan syvin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitää olla kaikki mulle heti ja mieluummin yhteiskunnalta. Vanhempani hankkivat asunnon ja mökin, mutta mökiksi kelpasi sähkötön ja kaivoton pikkumökki. Asunnoksi lapsiperheelle ens alkuun alivuokralaisasunto. Siitä vähitellen ihan omalla työllä parantelivat toimeentuloaan ja ostivat sen oman kerrostaloasunnon. Ei koskaan eikä penniäkään mitään tukia. Eläkettä ei kerinny nauttia, ku tauti korjasi, kumpikaan.
Mene sinäxelään pellossa yksin kunnes kuolet ennen aikojaan, meidän muiden mielestä tuo on kauhua eikä ihailtavaa, taidat olla päässy elämässäs aika hemmetin helpolla kun sulla ei ole mitään suhteellisuuden tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokoomus kyllä varmasti suostuu leikkaamaan pienituloisimmilta eläkeläisiltä.
hyvätuloiset on rahansa aina ansainneet, oikeistoideologian mukaisesti
Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.
Eikä tässä ole mitään ideologiaa seassa!
Se että sinusta kaikista huono-osaisimpien joita takuueläkeläiset ovat pitäisi vielä erikseen ansaita ihmisarvoinen kohtelu on kyllä minusta aika arveluttavaa ideologiaa.
Rys-sämäistä omien hankeen hylkäämistä, miten se ei ole ideologista?
Ei se biologiaa tai oikeudenmukaisuutta ainakaan ole.
Tarkenna mikä on se ihmisarvoinen elämä? Onko esim. oikeutettu omaan asuntoon muiden kustantamana, jos on surffannut muiden siivellä koko elämänsä?
Vai pitäisikö kuitenkin tyytyä jaettuun asuntoon, kuten opiskelijat usein tekee?
Onko opiskelijoiden kohtelu ei siis ihmisarvoista ja kumpi on ansainnut ihmisarvoisen kohtelun jos molemmille ei riitä eläkeläinen, joka ei tule ikinä tuottamaan enää mitään vai opiskelija joka edes yrittää?
Riistivät meidän nuorempien eläkkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ne pienituloiset eläkeläiset eli takuueläkeläiset EI OLE niitä eläkkeitään ansainnut.
Se että sinusta kaikista huono-osaisimpien joita takuueläkeläiset ovat pitäisi vielä erikseen ansaita ihmisarvoinen kohtelu on kyllä minusta aika arveluttavaa ideologiaa.
Rys-sämäistä omien hankeen hylkäämistä, miten se ei ole ideologista?
Ei se biologiaa tai oikeudenmukaisuutta ainakaan ole.
Tarkenna mikä on se ihmisarvoinen elämä? Onko esim. oikeutettu omaan asuntoon muiden kustanta
No minä esim olen takuu-eläkkeellä nuorena tapahtuneen työtapaturman takia, ei ehtinyt paljon eläke kertyä.
Määrittele sinä mieluummin mitä sinä meinaat että minä ansaitsen?
Minulla on kylmä asunto, vaatteet kaikki hyväntekeväisyydestä, lääkkeisiin on varaa jos en maksa sähköä/vuokraa, ruokaa syön jos saan jostain ilmaseks.
Onko tämä sinusta reilua vai pitäiskö vielä vähän nipistää että sinulle ois enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
Juu, saimme ne kaikki ihan ilmaiseksi. Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
No minä esim olen takuu-eläkkeellä nuorena tapahtuneen työtapaturman takia, ei ehtinyt paljon eläke kertyä.
Minulla on kylmä asunto, vaatteet kaikki hyväntekeväisyydestä, lääkkeisiin on varaa jos en maksa sähköä/vuokraa, ruokaa syön jos saan jostain ilmaseks.
Onko tämä sinusta reilua vai pitäiskö vielä vähän nipistää että sinulle ois enemmän?
Hommaa se kämppäkaveri, niin minäkin tein, kun ei opiskeluaikana ollut rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppäkaveri? Tähän yksiöön jota minulle ei ole varaa edes pitää lämpimänä? Miten?
Vierailija kirjoitti:
On niin stanan tuottavaa hyysätä eläkeläisiä, varsinkin kun ne eläkkeet ei ole ansaittuja vaan revitään työssäkäyviltä.
Kyllä saadaan vientituotetta, niin ettei satamaan mahdu.
Eläkeyhtiö perii koko TyEL-maksun työnantajalta, joka puolestaan pidättää työntekijän maksuosuuden työntekijän palkasta. Työntekijän maksuosuus on: alle 53-vuotiailla 7,15 %, 5362-vuotiailla 8,65 % ja 63 vuotta täyttäneillä 7,15 %.
Olen vuosi sitten jäänyt eläkkeelle joten kyllä minäkin noita maksuja olen maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuta opiskelijasta.
Sinun todellisuudentaju on täysin hämärtynyt.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Varallisuus on keskittynyt tuonne ikäryhmään, talot, mökit, rannat, metsät...
No kyllä te perinnöistä pienen veron ehkä maksoitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette, mutta se että te saitte sen kaiken meinaa nyt sitä että muille ei jää oikein mitään, te saitte omanne liian helpolla ja kitisette kokoajan osallistumisesta, kyllä me tiedetään kuka ne kokkareet kertatoisensa jälkeen äänestää valtaan ja se ei ole nuoriso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppäkaveri? Tähän yksiöön jota minulle ei ole varaa edes pitää lämpimänä? Miten?
Laittamalla hakuilmoitus nettiin tai muuttamalla jonkun kämppäkaveriksi. dööh!
Yrität ylläpitää luksusta, johon sinulla ei ole varaa ja valitat. Monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa asua yksin, miksi sinulla pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuta opiskelijasta.
Sinun todellisuudentaju on täysin hämärtynyt.
-eri
Eli opiskelija on paskaa ja eläkeläinen kultaa.
Eläkeläiset on sitten niin reilua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä he eläisivät ilman sitä takuueläkettä? Tai älä kerrokaan, arvaan jo sun vastauksesi.
"Laittamalla hakuilmoitus nettiin tai muuttamalla jonkun kämppäkaveriksi. dööh!
Yrität ylläpitää luksusta, johon sinulla ei ole varaa ja valitat. Monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa asua yksin, miksi sinulla pitäisi olla?"
Voi kuule tämä minun 300 euron vuokra ei todellakaan ole se luksus joka pilaa multa kaiken, mun lääkitys on, omavastuu osuus käytönnössä tarkoittaa että minä elän joka vuodesta alun velaksi ja lopun aikaa maksan sitä velkaa ja sitten alkaa uusi vuosi ja taas on vedetty ruuvia vähän tiukemmalle.
Kerro sinä mitä on ihmisarvoinen elämä, yritä edes, jos kerran tiedät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei ole omaisuuksia näkyny.
Juu, ei. Asun mieheni perikunnan talossa, ei mökkiä, ei autoa(ei ajokorttia), suht hyvä eläke kuitenkin on jolla matkustella ja tehdä muuta mukavaa.Ei lapsia joten ei tarvitse perintöäkään kenellekään jättää.
Loiseläjä kaikin tavoin.
Millä tavoin olen loiseläjä, kerro.
Loiseläjä kaikin tavoin.