Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mielestäsi kohtuuton? Kysyn vain mielenkiinnosta, en vaihda suhtautumistani vastauksista huolimatta

Vierailija
10.04.2024 |

Kun en suostunut hoitamaan asiaa myöhästyvät henkilön kanssa? Kyseessä minun asiani, tärkeä ja moneen asiaan vaikuttava juttu. Oli sovittu puhelinaika, ei mikään "noin sinnepäin suunnilleen", vaan tarkka aika. Soitti 10 min. myöhässä, kyllästynyt äänesävy, ei pienintäkään pahoittelua myöhästymisestä. Ei, vaikka asiasta huomautin. Sitten ilmoitti vain, että emme sitten voi hoitaa asiaa (kun vaadin sitä, että pysytään aikataulussa.)

Lopetin puhelun siihen paikkaan. Alkaisitko sinä hoitamaan omaa, tärkeää asiaasi myöhästyvän ihmisen kanssa, ilman että hän edes pahoittelisi asiaa?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi asunto voi olla monestakin syystä jo ennestään tuttu. Jos ei suoranaisesti niin sitten välillisesti. Ihminen voi olla vaikka asunut kyseisessä talossa joskus (jos on kyseessä vaikka kerrostalo.) Joku voi haluta vain käydä nopeasti katsomassa pintapuolisesti, että asunto on siisti, jos tietää jo tarpeeksi taloyhtiöstä (jos taloyhtiö kyseessä.)

Ehkä vähän harvinaisempi tilanne, mutta ihan mahdollinen sekin.

Me teimme ostopäätöksen 500 000 euron asunnosta alle 10 minuutin käynnin pohjalta. Samassa taloyhtiössä oli muutama huoneistohotellin asunto joista yksi oli tarkalleen samanlainen kuin asunto jota kävimme katsomassa (sama pohja, sama neliömäärä), vain muutamaa kerrosta korkeammalla. Olimme asuneet tuossa asunnossa useita viikon mittaisia pätkiä.

Käynnin tarkoitus oli ainoastaan selvittää miltä tuo alempi korkeus vaikutti, ja kun seisoimme parvekkeella ja katsoimme alas, se oli ihan ok. Joten teimme tarjouksen saman tien. 

Vierailija
102/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika joustamatonta, jos oli tärkeästä asiasta kyse, mikä olisi pitänyt saada hoidetuksi.

Toisaalta ymmärrän esim. myyntitilanteessa - mulla kerran asuntovälittäjä myöhästyi näytöstä jotain 10-15 min. ja tuli paikalle just asenteella, että mitä väliä sillä on eikä ollenkaan pahoitellut, ilmoitin, että en osta sun välityksellä sitten asuntoa, koska suhtaudut ylimielisesti ihmisiin ja pidät omaa aikaasi tärkeämpänä kuin toisten aikaa.

Meillä oli kerran tosi pöllö välittäjä, mutta kyllä mä häneltä ostin asunnon. Häntä en valitse myymään tätä eteenpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "rajojen vetäjät" on just pahimpia. Kuten AP. Isoon ääneen vedetään ne omat rajat! Minua täytyy kunnioittaa! Minä vaadin! Luullaan olevansa jämäköitä, vaikka oikeasti on moukka. 

Vierailija
104/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n ulosannista ja suhtautumisesta ympäröivään maailmaan ja kanssaihmisiin, en olisi kovin hämmästynyt, jos taustalla olisi autismidiagnoosi. 

Vierailija
105/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan koko "virallisen tahon" porukka saanut hyvät naurut piristämään työpäivää.

Vierailija
106/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet kohtuuton. 

Olin ennen töissä yksityisellä lääkäriasemalla, ja siellä puhelinpalvelu varasi soittoajat lääkärin ajanvarauskirjalle minuutin välein. Ja yllättäen tuli palautetta siitä, että soitot ei tule ajallaan, vaikka lääkärillä ei ollut mitään mahdollisuutta pysyä tuollaisessa aikataulussa. 

Vierailija
107/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "rajojen vetäjät" on just pahimpia. Kuten AP. Isoon ääneen vedetään ne omat rajat! Minua täytyy kunnioittaa! Minä vaadin! Luullaan olevansa jämäköitä, vaikka oikeasti on moukka. 

Eihän se, että vetää rajat tarkoita että pitäisi ihmisenä kunnioittaa. Mutta toisten rajoille ei voi mitään ja he kyllä kestävät itse seuraukset. Eivät ole minusta pahimpia ihmisiä, helposti tulee mieleen pahempia. 

Vierailija
108/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika joustamatonta, jos oli tärkeästä asiasta kyse, mikä olisi pitänyt saada hoidetuksi.

Toisaalta ymmärrän esim. myyntitilanteessa - mulla kerran asuntovälittäjä myöhästyi näytöstä jotain 10-15 min. ja tuli paikalle just asenteella, että mitä väliä sillä on eikä ollenkaan pahoitellut, ilmoitin, että en osta sun välityksellä sitten asuntoa, koska suhtaudut ylimielisesti ihmisiin ja pidät omaa aikaasi tärkeämpänä kuin toisten aikaa.

Meillä oli kerran tosi pöllö välittäjä, mutta kyllä mä häneltä ostin asunnon. Häntä en valitse myymään tätä eteenpäin

Sama homma. En usko että monikaan oikeasti ostaa asuntoa välittäjän vuoksi. Itse ainakin katson asunnon kuntoa, tehtyjä remontteja, sijaintia, hintaa, taloyhtiön kuntoa jos on asuntoyhtiö. En silti ottaisi meille kotimme myynyttä välittäjää takaisin, koska oli töykeä eikä selkeästikään asiaan perehtynyt. 

Vierailija
109/110 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme asuntoa olen ostanut eikä niissä esittelyissä koskaan ole yli kymmentä minuuttia mennyt. Katsoo paikat läpi, laput mukaan jotka sitten luen kotona. Toisella näytöllä olen sitten tutkinut tarkemmin. 

Vierailija
110/110 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme aikeissa ostaa asunnon, ja menimme ilmoitettuun yleiseen näyttöön. Olimme paikalla 10 minuuttia ennen näytön (30 minuuttia) päättymistä. Välittäjä ei ollut paikalla. Soitin perään, ja hän ei mitenkään pahoitellut tai pyytänyt anteeksi. Halusi vain sopia uuden ajan. En sopinut. Ei huvita turhaan juoksennella ympäriinsä. 

Ostimme sitten toisen asunnon eri välittäjän kautta. Semmoisen välittäjän, joka osasi käyttäytyä. 

Ymmärrän välittäjää. Tuskin ajatteli että enää 10 minuutiksi tulisitte, varsinkin jos ei mitään ilmoitettu. 

Ja minun myltätuntoni on asunnon myyjän puolella. Hän varmasti luottaa, että välittäjä viitsii olla paikalla sen 30 minuuttia mikä netissä luvattiin. Ja siis asunto oli pieni, semmoisen ehtii kyllä katsoa minuuteissa. Välittäjän löpinät eivät sinänsä kiinnosta, asunto pitää nähdä ja sitten pitää katsoa sen paperit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi