Olenko mielestäsi kohtuuton? Kysyn vain mielenkiinnosta, en vaihda suhtautumistani vastauksista huolimatta
Kun en suostunut hoitamaan asiaa myöhästyvät henkilön kanssa? Kyseessä minun asiani, tärkeä ja moneen asiaan vaikuttava juttu. Oli sovittu puhelinaika, ei mikään "noin sinnepäin suunnilleen", vaan tarkka aika. Soitti 10 min. myöhässä, kyllästynyt äänesävy, ei pienintäkään pahoittelua myöhästymisestä. Ei, vaikka asiasta huomautin. Sitten ilmoitti vain, että emme sitten voi hoitaa asiaa (kun vaadin sitä, että pysytään aikataulussa.)
Lopetin puhelun siihen paikkaan. Alkaisitko sinä hoitamaan omaa, tärkeää asiaasi myöhästyvän ihmisen kanssa, ilman että hän edes pahoittelisi asiaa?
Kommentit (110)
Hänelle, joka kutsui minua tyhmäksi siksi, etten vaihda suhtautumistani vastausten perusteella: ei, minun ei todellakaan tarvitse ailahdella sen perusteella mitä joku ventovieras tai muu sanoo. Minä saan vetää rajat, vaikka joku muu ei siitä pitäisi. Tämä on kallista lystiä minulle, joten oletan asiaa hoitavan henkilön arvostavan minua edes sen verran, että on ajoissa. Jos ei voi olla ajoissa, pahoittelee myöhästymistä ja kysyy ehdinkö vielä asian hoitamaan. Tämä ei ole tyhmyyttä, vaikka niin sanoisit. Minä olisin voinut olla kiireessä valmistautumassa töihin, ja tuo myöhästyminen olisi vienyt minulta arvokasta valmistautumisaikaa, minkä seurauksena olisin myöhästynyt töistä, minkä seurauksena olisin saanut seuraamukset töissä. Ei, nämä eivät ole ihan pikkujuttuja, että soitellaan sitten kun jaksetaan tai ehditään, kyllä se asiakas odottelee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap aikoo tehdä seuraavaksi saadakseen tärkeän asiansa hoidettua?
Odottelen päätöstä. Asiahan on koko ajan hoidossa, tämä oli vain ekstrajuttu. En minä omia asioitani kuse, täysin päivänselvää. Ap
Jos joku myöhästyy sovitusta työtapaamisesta kanssani, eikä pahoittele asiaa, pyydän sopimaan uuden ajan ja saapumaan paikalle ajoissa.
Myöhästelijät eivät voi sekoittaa päivän muiden asiakkaiden aikatauluja.
"Tärkeä ja moneen asiaan vaikuttava juttu", joka on lähinnä sellainen extrajuttu, joka on ollut kokoajan hoidossa... Ja kyseessä on "virallinen taho", eli joku valtion, kunnan tai vastaavan virasto, jossa kuitenkin olet maksavana asiakkaana ja jota et pysty nimeämään tai edes kertomaan toimialaa. Tästä voidaan päätellä, että olet joko trolli tai mielenterveyspotilas. Kummassakin tapauksessa keskustelun jatkaminen on tuskin kovinkaan hedelmällistä.
Mielestäni ap ei ole kohtuuton, vaikka monet tuntuvat olevan täällä kanssani vastakkaista mieltä.
Itse inhoan näin aikaoptimisteja, jotka haaskaavat muiden aikaa myöhästymisillään.
Minulla on jo pari kertaa lyhyen ajan sisään käynyt niin, että bussikuski ei pysähdy, vaikka olen painanut nappulaa. Minulle on riittänyt anteeksipyyntö, ja olen päättänyt jättää lähettämättä palautetta. Jos kuski kaahailee pysäkkien ohi pysähtymättä ja pahoittelematta virhettään, laitan aivan varmasti vihaista palautetta. Sekään ei ole ihan pikkujuttu, kun matkustaja joutuu kävelemään ties kuinka pitkän matkan takaisinpäin siksi, että kuski ei pysähdy silloin kun pitää.
Virheitä ja myöhästymisiä pahoitellaan, ei ylimielisesti lakaista maton alle ja olla kuin ei mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ap ei ole kohtuuton, vaikka monet tuntuvat olevan täällä kanssani vastakkaista mieltä.
Itse inhoan näin aikaoptimisteja, jotka haaskaavat muiden aikaa myöhästymisillään.
Nimenomaan. Sitten vielä oksettavan ylimielinen suhtautuminen, kun asiasta sanoin. Edes siinä vaiheessa ei pienintäkään pahoittelua. Siinä vaiheessa minulle riittää. Ap
Joo, asia on tärkeä. Se on koko ajan hoidossa, kuten olen monta kertaa sanonut. Jos ette sitä ymmärrä, en asialle mahda mitään. Tämä olisi ollut ihan tärkeä ekstrajuttu, mutta asia on yhä edelleen hoidossa, vaikka ekstrajuttua ei hoidettukaan (vielä.) Se hoidetaan vähän myöhemmin paremman asenteen omaavan henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanha tuttu erillistalohullu/vesilaskuhullu/vääräveropäätöshullu. Vetelee massiivisia kilareita milloin mistäkin ja kiihdyttää itsensä raivoon. Oletan että tämä tapaus liittyy johonkin monista oikeusjutuista joita hänellä on käynnissä.
Öh, mitä hemmettiä? :D ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, asia on tärkeä. Se on koko ajan hoidossa, kuten olen monta kertaa sanonut. Jos ette sitä ymmärrä, en asialle mahda mitään. Tämä olisi ollut ihan tärkeä ekstrajuttu, mutta asia on yhä edelleen hoidossa, vaikka ekstrajuttua ei hoidettukaan (vielä.) Se hoidetaan vähän myöhemmin paremman asenteen omaavan henkilön kanssa.
Ei voi muuta kuin toivottaa onnea valitsemallasi tiellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanha tuttu erillistalohullu/vesilaskuhullu/vääräveropäätöshullu. Vetelee massiivisia kilareita milloin mistäkin ja kiihdyttää itsensä raivoon. Oletan että tämä tapaus liittyy johonkin monista oikeusjutuista joita hänellä on käynnissä.
Kirjoitustyylisi on niin totaalisen tunnistettavissa.
Kannattaa ottaa lääkkeet, jos luulet tunnistavasi ventovieraita nettifoorumilla. Ap
Olet kohtuuton. 10 min myöhästyminen on normaalin rajoissa. Kukaan ei voi 100% taata pystyvänsä soittamaan sekunnilleen oikeaan aikaan. Elämää ei voi koskaan täysin hallita.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. 10 min myöhästyminen on normaalin rajoissa. Kukaan ei voi 100% taata pystyvänsä soittamaan sekunnilleen oikeaan aikaan. Elämää ei voi koskaan täysin hallita.
Jokainen voi taata olevansa pahoillaan, jos myöhästyy ja jokainen voi taata, että kysyy kohteliaasti josko toinen ehtii myöhästymisestä huolimatta asian hoitamaan. Se kun ei ole mikään itsestäänselvyys arkiaamuna.
Olimme aikeissa ostaa asunnon, ja menimme ilmoitettuun yleiseen näyttöön. Olimme paikalla 10 minuuttia ennen näytön (30 minuuttia) päättymistä. Välittäjä ei ollut paikalla. Soitin perään, ja hän ei mitenkään pahoitellut tai pyytänyt anteeksi. Halusi vain sopia uuden ajan. En sopinut. Ei huvita turhaan juoksennella ympäriinsä.
Ostimme sitten toisen asunnon eri välittäjän kautta. Semmoisen välittäjän, joka osasi käyttäytyä.
Kuset tässä lähinnä omaan nilkkaasi, eli jos olet ok asian kanssa niin eihän se sitten ole kohtuutonta. Myöhästynyt henkilö ei sinua kunnioita tai mieti sen enempää vaikket asiaasi hänen kanssaan hoidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta kuin toivottaa onnea valitsemallasi tiellä...
Ikävä kyllä en tarvitse onnea, vaan uuden puhelinajan. Se hoituu melkoisen helposti, voin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuset tässä lähinnä omaan nilkkaasi, eli jos olet ok asian kanssa niin eihän se sitten ole kohtuutonta. Myöhästynyt henkilö ei sinua kunnioita tai mieti sen enempää vaikket asiaasi hänen kanssaan hoidakaan.
Niin, ja koska hän ei kunnioita minua, en tärkeää asiaani hoida hänen kanssaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustyylisi on niin totaalisen tunnistettavissa.
Kannattaa ottaa lääkkeet, jos luulet tunnistavasi ventovieraita nettifoorumilla. Ap
Tietenkään en tunnista sinua henkilönä koska en ole sinua koskaan tavannut (ainakaan toivottavasti). Mutta tunnistan tarinoitasi täältä koska ne on kirjoitettu varsin omintakeisella tyylillä. Kerran sinulla ol
Valitettavasti en tiedä mitä sekoilet. Ei tuo nyt ihan normaalia ole, että luulet tietäväsi kuka kirjoittelee ja mitä. Minulla ei ole oikeudenkäyntejä eikä vesilaskuja tmv.
Vierailija kirjoitti:
Olimme aikeissa ostaa asunnon, ja menimme ilmoitettuun yleiseen näyttöön. Olimme paikalla 10 minuuttia ennen näytön (30 minuuttia) päättymistä. Välittäjä ei ollut paikalla. Soitin perään, ja hän ei mitenkään pahoitellut tai pyytänyt anteeksi. Halusi vain sopia uuden ajan. En sopinut. Ei huvita turhaan juoksennella ympäriinsä.
Ostimme sitten toisen asunnon eri välittäjän kautta. Semmoisen välittäjän, joka osasi käyttäytyä.
Ymmärrän välittäjää. Tuskin ajatteli että enää 10 minuutiksi tulisitte, varsinkin jos ei mitään ilmoitettu.
Mitä ap aikoo tehdä seuraavaksi saadakseen tärkeän asiansa hoidettua?