Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???

Vierailija
10.04.2024 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (594)

Vierailija
21/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pois rikkailta. Monet äitylit säästävät lapsilisää lapselle tulevaisuuteen. Siis aivan turha raha tälläisille.

Vierailija
22/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se rikkauden raja olisi? Ja mitä jos joku perhe keikkuu siinä rajoilla, joka toinen kuukausi rikas ja joka toinen taas köyhyyden puolella? 

Kaikkiko joutuisivat esittelemään tiliottrensa ja varallisuutensa kelalle vuosittain, kuukausittain, vai miten? 

Rikas? Rikas tarkoittaa ainakin minulle miljoonien omaisuutta, josta mennään jo miljardeihin. 

Melkoinen ero on vaikka 5 miljoonalla ja miljardilla. Sellaisia rahoja on niin harvalla että täysin merkityksetöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sosiaalituki jota ihan itse haetaan. Että jokainen varakas joka valittaa miten paljon veroja menee tukiin niin varmasti ihan itse on jättänyt lapsilisän hakematta, eikö vaan?

Vierailija
24/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii, just vuosi sitten loppui lapsilisät. Ne voisi tuoda kovapalkkaisille takaisin taas sitten, kun omat lapseni alkaa saada lapsia.

Vierailija
25/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varakkaammilta voi leikata. Nallehan juuri kertoi, että jos niin kävisi ne muuttaisi kaikki yhdessä ulkomaille.

Nallehan on jo muuttanut ulkomaille.

Vierailija
26/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ haluan että lapsilisät lakkautetaan kaikilta. 

Vierailija
27/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rikkaat maksaa monen köyhän lapsilisät, ja sama kuuluu heillekin, toisekseen kun vähän nostaa rikkaiden veroastetta, niin heidän saamat lapsilisät on maksettu. 

Se on sossurahaa siinä missä kaikki muutkin tuet. Rikkaat haluaa olla sossupummeja.

Vierailija
28/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tyhmä kysymys miksi työttömät ei mene töihin.

Järjestelmän ylläpitäminen on kallista. 

Vierailija
29/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska persut ja kokoomus on porvareita ja porvarit ajaa porvareiden asiaa. Simple as that.

Vierailija
30/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeistä leikkaaminen on tehokkaampaa kuin lapsilisistä. Vaikka rikkailta poistettaisi lapsilisät, ei se näkyisi juuri missään. Se on aika kärpäsenjätöksen veroinen leikkaus valtion maksuissa verrattuna siitä nousevaan älläkkään, joten ei kannata.

Vierailija
31/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää köyhyysrutinat on jo menneet ihan naurettaviksi, et jumankauta aikuiset ihmiset viittii ulista jossain vauvapalstalla päivästä toiseen, niinkuin se auttaisi asiaa, ja silti olisivat kokoajan kädet toisten taskuilla. 

Vierailija
32/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rikkaat maksaa monen köyhän lapsilisät, ja sama kuuluu heillekin, toisekseen kun vähän nostaa rikkaiden veroastetta, niin heidän saamat lapsilisät on maksettu. 

Hakekoon muitakin tukia kun niin tekee mieli elellä veroilla. Lapsilisä haetaan kelasta hakemuksella. Nyt vaan kaikki hakemuksia vetämään.

Vierailija
33/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois rikkailta. Monet äitylit säästävät lapsilisää lapselle tulevaisuuteen. Siis aivan turha raha tälläisille.

Huoh, se tulevaisuus on kalliimpaa kuin lapsuus. Esim opiskelu. Vaikka elatusvelvollisuus päättyy, täysi-ikäinen on oikeutettu saamaan vanhemmiltaan avustusta koulutuksesta johtuviin kustannuksiin.

Vierailija
34/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska rikkaita joilla lapsia on Suomessa niin vähän, että niillä lapsilisillä ei ole mitään merkitystä.

Järjestelmä jolla poimittaisiin nämä rikkaat ja lopetettaisiin lapsilisien maksu tulisi kalliimmaksi kuin mitä niistä lakkautetuista lapsilisistä saataisiin.

Vierailija
35/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse hyvävaraisena en ole koskaan kiinnittänyt huiomiota mihinkään lapsilisään. En tiedä määrää enkä maksupäivää. 

Se maksupäivä lukee siinä päätöksessä jonka olet kelasta saanut kun itse sitä tukea hait. Se ei ole ilmestynyt tilillesi itsestään vaan ihan sinä olet sitä hakenut.

Voit myös käydä lakkautamassa itse sen tuen jos et sitä halua. Miten avuton olet kun et ole tätä ymmärtänyt?

Vierailija
36/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan katsottaisiin perheen yhteenlaskettujen bruttotulojen mukaan tämän. Ja tämä raja olisi joku älytön, tyyliin 5100€/kk ja siitä ylöspäin. 

Niinpä monella keskituloisella tai sen alle tienaavalla naisella tulot vähenisi satasilla kuussa, kun yleensä naiselle maksetaan lapsilisät ja naisen palkka on keskimäärin pienempi kuin miehen.

Ajatellaan että kolmilapsisessa perheessä lapsilisien poisto tarkoittaisi 333€ kuussa vähemmän rahaa. Tämä koskisi montaa myös alle keskitulojen tienaavaa naista. 

Vierailija
37/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään turhaa kun äityli ostaa niillä itselleen tupakkia? 

Vierailija
38/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse leikkaisin lapsilisät hyvätuloisilta kotitalouksilta, rajana voisi olla vaikka 7000e/kk eli jos kotitalouden bruttotulot on yli tuon niin lapsilisät pois. Monesti hyvätuloiset ihmiset säästää tai sijottaa lapsilisät ja antaa ne lapselle kun lapsi täyttää 18 vuotta.

Kotitalousvähennys pitäisi muuttaa kotitalouskohtaiseksi eli yhden vähennyksen sais per kotitalous eikä päänuppiluvun mukaan.

On hölmöä ja outoa tukea verovaroin rikkaita tai hyvätuloisia ihmisiä.

Vierailija
39/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska persut ja kokoomus on porvareita ja porvarit ajaa porvareiden asiaa. Simple as that.

Mitäs asiaa se SDP ajaa duunarit ajoi köyhyyteen 2019 alkaneella hallituskaudellaan

Vierailija
40/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysysteemiss se lapsi ei sitten saa asumistukea muuttaesan omilleen, kun on rahaa maksaa itse omasta asumisestaan. Ei siis ole syytä huoleen, jos joku säästää tämän tuen lapsilleen, yhteiskunta säästää sitten myöhemmin saman verran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi