Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa: saako lapselle sanoa että jos joku tönii niin töni takaisin niin että se lopettaa?

Vierailija
10.04.2024 |

Minusta ei saa opettaa tollaista, tuohan  on tappelua.

Mut miehestä just noin saa tehdä, niin se töniminen loppuu siihen.

Kyse päiväkoti-ikäisestä pojasta.

Kommentit (259)

Vierailija
181/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajille muiden kiusaaminen on hupia, josta ei seuraa heille mitään epämiellyttävää, siksi sitä jatkuu siihen saakka, kunnes kiusattu puolustautuu. Olin itse kiusattu tyttö. Kun minua haukuttiin tai härnättiin, menin lopulta lyömään näitä poikia kasvoihin, niin että sattuu ja kunnolla. Jouduin siitä puhutteluun, mutta se oli pieni hinta kiusaamisen loppumisesta. Kovin montaa kertaa ei tarvinnut lyödä, että kiusaaja oppii, että kiusaamisesta seuraa itselleen kipua = hupi loppuu. Viimeiset kouluvuodet sain olla rauhassa.

Väärin hoidettu. Sinun olisi pitänyt antaa samalla mitalla takaisin eli haukkua ja härnätä. Käymällä fyysisesti käsiksi paljastit vain oman sosiaalisen kyvyttömyytesi ja väkivaltaisuutesi.

Vierailija
182/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen kohdalla aikuiset ei puuttuneet vaikka tiesivät. Sitten ohjeistin lyömään takaisin. Johan nähtiin ja puututtiin, lapseni oli syyllinen ja kiusaaja. Meitä nuhdeltiin, että takaisin antaminen on myös kiusaamista. Tytär lakkasi puolustamasta itseään. Nyt hän on yläasteella, masentunut ja viiltelee itseään. Kertoo ettei osaa tehdä mitään oikein, on huono ihminen. Mun olisi pitänyt itse käydä silloin päiväkodissa ja ala-asteella hakkaamassa ne kakarat. Istuisin siitä mieluummin tuomion kuin todistan nyt nuoren fiksun tytön hidasta itsem urhaa.

TÄMÄ X 1000. MINÄ EN LAKKAA IHMETTELMÄSTÄ MITEN VÄSSKYKÖITÄ ON SUOMALAISET VANHEMMAT.

VUODESTA TOISEEN LÄHETETÄÄN LAPSET KIUSATTAVAKSI EIKÄ MITÄÄN KONKREETTISTA TEHDÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet ajattelevat juuri näin.  Ei ole oikein, mutta miesten maailmassa ei kai muuta ratkaisua osata nähdä. Paljonkohan maailmassa on naisten aloittamia sotia?

Olen nainen ja ajattelen samalla tavalla mitä ap:n mies. Yhtään sotaa en ole aloittanut, mutta puolustaisin itseäni kyllä hyökkäykseltä. Rajoja kunnioittamattomat psykopaatit ja narsistit aloittavat sotia, vai aloittiko mielestäsi esimerkiksi Ukraina nyt sodan? Olisiko siinäkin tilanteessa ollut parempi vain antautua ja se olisi riittänyt Venäjälle?

Slava Ukraini!  Mutta kauas on nyt kyllä ajauduttu päiväkotilasten nahisteluista.

Sitä se itsensä puolustamisen taito on äärimmilleen vietynä aikuisena. Hemmetin tärkeä taito. Kun tässä keskustelussa kerta aiemmillakin sivuilla verrattiin lasten elämää ja aikuisten elämää, niin kyllä itseään pitää osata aikuisena puolustaa. Mielellään jo aikaisemmin kuin vasta aivan äärimmäisissä tilanteissa. Toisen posken kääntäminen ei auta.

Vierailija
184/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajille muiden kiusaaminen on hupia, josta ei seuraa heille mitään epämiellyttävää, siksi sitä jatkuu siihen saakka, kunnes kiusattu puolustautuu. Olin itse kiusattu tyttö. Kun minua haukuttiin tai härnättiin, menin lopulta lyömään näitä poikia kasvoihin, niin että sattuu ja kunnolla. Jouduin siitä puhutteluun, mutta se oli pieni hinta kiusaamisen loppumisesta. Kovin montaa kertaa ei tarvinnut lyödä, että kiusaaja oppii, että kiusaamisesta seuraa itselleen kipua = hupi loppuu. Viimeiset kouluvuodet sain olla rauhassa.

Väärin hoidettu. Sinun olisi pitänyt antaa samalla mitalla takaisin eli haukkua ja härnätä. Käymällä fyysisesti käsiksi paljastit vain oman sosiaalisen kyvyttömyytesi ja väkivaltaisuutesi.

Ai että henkinen väkivalta ei sitten ole sosiaalista kyvyttömyyttä ja väkivaltaa? Mielenkiintoinen tulkinta todella! Useissa lähisuhdeväkivaltaa koskevissa tutkimuksissa uhrit ovat kuvanneet, että usein henkinen väkivalta on jopa pahempaa kuin fyysinen väkivalta. 

Eli henkisen väkivallan käyttäminen on parempaa kuin fyysinen? 

Vierailija
185/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä otetaan päiväkotien kasvatusohjelmaan?

'Näin tönit takaisin.'

Vierailija
186/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää miehen asenteessa erityisesti se, että hän esittää lapselle ettei kyse ole mistään isosta asiasta. Tyyliin ai jaa, no jos se toinen alkoi töniä sua niin tönäset sen vaan pois ja jatkat leikkiäs.

Minusta kyllä lapselle täytyy opettaa mikä on oikein ja mikä väärin ja pohtia sitä tilannetta mm siltä kannalta sekä miettiä mitä voisi ja pitäisi tehdä, eri vaihtoehtoja.

Mut miehen mielestä toi on vaan asian paisuttelua ja tekee pojasta uhrin ja kiusaamisen kohteen..

Minusta väkivalta, edes lievähkö töniminen ei ole koskan no big deal!

ap

Olen pasifisti ja totaalikieltäytyjä, mutta juuri noinhan asia on, kuten miehesi sanoo. Poikien, teinien ja nuorten miesten maailma on aika tyly. Itsekin harrastin potkunyrkkeilyä ja nykyään kuntonyrkkeilyä. Nimenomaan täytyy pitää puolensa tekemättä siitä numeroa ja sitten ollaan taas kavereita. 

Vierailija
187/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

125, mistä olet noin katkera? Minulta tai lapseltani ei ole varastettu mitään meille kuuluvaa. Taidamme olla ihan eri ikäryhmää, joten emme ole samalla hiekkalaatikolla.

en ole jatkuvasti lapseni rinnalla, olen kuitenkin saatavilla. Päiväkoti, jota lapseni ovat käyneet, on siellä opetettu johdonmukaisella ja ohjaavalla kasvatuksella. Kaikki taitaa olla jo eläkkeellä, niin minäkin. Nautin mummuna olemisesta.

antoisia hiekkalaatikko- ja päiväkotipäiviä perheellesi 

? Olen 67-vuotias, enkä nykyisin missään tekemisissä lasten kanssa. En myöskään varastele toisten omaisuutta.

No nyt vastasit väärälle henkilölle!

Olen 125 ja vastasin 128:lle. - Kuka sinä olet?

Vierailija
188/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi armeija ja sen reservi koostuu Suomessa pääosin miehistä. Voisiko perheissäkin luottaa myös miehen kokemusmaailmaan, varsinkin poikia ja niiden käyttäytymistä koskevissa asioissa. Toivottavasti nämä kukkaisäidykät eivät edusta nykyisten suomiäitien enemmistöä, varsinkaan yh-äiteinä.

Vierailija
189/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutaa äitiä apuun?! Huomaa, että olette keinottomia ja avuttomia omien lastenne kasvattajina. Liekö vanhempanne niitä väkivallan lietsojia. 

ap, ei oikein ole aloitus tuottanut hedelmää. Luota siihen omaan äidin vaistoon.

No mutta nythän sinulla on oiva tilaisuus sivistää meitä väkivallan lietsojia ja kertoa ihan seikkaperäisesti, että kuinka se aivojen käyttäminen lopettaa väkivallan. Turha jatkaa jankutusta ja ränkytystä kun voisit jakaa viisauttasi.

Missä olitte, kun viisautta jaettiin? 

Vierailija
190/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun mä sanon miehelle et se opettaa pientä lasta väkivaltaan, niin mies sanoo ettei oo noin, vaan hän opettaa lasta ymmärtämään mitä on oman fyysisen koskemattomuuden rajat ja miten ne näytetään muille.

ap

Kunpa tytötkin kasvatettaisiin näin!

Vierailija
191/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikea vastaus riippuu myös siitä että millainen on lapsen luonne. 

Jos on yhtään väkivaltaan taipuva ne (siis ihan normaalin rajoissakin) niin ei kannata rohkaista sitä taipumusta.

Jos taas on vetäytyvä ja arka niin silloin omien rajojen puolustamiseen rohkaisu on kannatettavaa

Vierailija
192/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, jotka ovat liian hyväntahdoisia ja ystävällisiä joutuu aina kiusatuksi. Suojeltaisiin näitä hyväntahtoisia lapsia, että saataisiin fiksuja ihmisiä lisää.

Vierailija
193/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutaa äitiä apuun?! Huomaa, että olette keinottomia ja avuttomia omien lastenne kasvattajina. Liekö vanhempanne niitä väkivallan lietsojia. 

ap, ei oikein ole aloitus tuottanut hedelmää. Luota siihen omaan äidin vaistoon.

No mutta nythän sinulla on oiva tilaisuus sivistää meitä väkivallan lietsojia ja kertoa ihan seikkaperäisesti, että kuinka se aivojen käyttäminen lopettaa väkivallan. Turha jatkaa jankutusta ja ränkytystä kun voisit jakaa viisauttasi.

Missä olitte, kun viisautta jaettiin? 

Eli et osaa kertoa? Sinulla on nyt tuhannen taalan paikka opettaa tyhmemmillesi menetelmäsi aukottomuus, joten mikä estelee? Kerro jo hyvä ihminen! Opeta meitä. Eli kuinka aivoja käyttämällä lopetetaan väkivalta? 

Vierailija
194/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

125, mistä olet noin katkera? Minulta tai lapseltani ei ole varastettu mitään meille kuuluvaa. Taidamme olla ihan eri ikäryhmää, joten emme ole samalla hiekkalaatikolla.

en ole jatkuvasti lapseni rinnalla, olen kuitenkin saatavilla. Päiväkoti, jota lapseni ovat käyneet, on siellä opetettu johdonmukaisella ja ohjaavalla kasvatuksella. Kaikki taitaa olla jo eläkkeellä, niin minäkin. Nautin mummuna olemisesta.

antoisia hiekkalaatikko- ja päiväkotipäiviä perheellesi 

? Olen 67-vuotias, enkä nykyisin missään tekemisissä lasten kanssa. En myöskään varastele toisten omaisuutta.

No nyt vastasit väärälle henkilölle!

Olen 125 ja vastasin 128:lle. - Kuka sinä olet?

Pirkkoliinamaa

Vierailija
195/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset, jotka ovat liian hyväntahdoisia ja ystävällisiä joutuu aina kiusatuksi. Suojeltaisiin näitä hyväntahtoisia lapsia, että saataisiin fiksuja ihmisiä lisää.

No ei nyt ihan noin mene. Ei kaikki hyväntahtoiset joudu kiusatuksi. 

Vierailija
196/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan järkyttävää luettavaa!!

Huomaa missä se suurin koko kiusaamisen aiheuttava ongelma muhii. Lapsi ei todellakaan ole lähtökohtaisesti väkivaltainen ja jos ap puhuu alle kouluikäisestä niin kyse on ihan vaan yleisten käytöstapojen opettamisesta. Siis sen vanhempien vastuulla, joka ensin tönii. Ketjun kommentteja lukiessa nousee mieleen, että joukossa on aika paljon näitä tönijöiden vanhempia joilla oma osuus jäänyt hoitamatta. 

Ihan jo lähtökohtaisesti kysyn miten kasvatetaan poikaa? Joku mieskin tossa aikaisemmin kysy, että mikä on se joku miesten maailma jossa asiat ratkaistaan tönimällä?

Ja kyllä, minulla on kaksi kouluikäistä lasta, jotka on kasvatettu täysin samalla tavalla. Ja ei, he eivät ole Kettu ja Kaneli vaan TYTTÖ ja POIKA. Tyttö saa olla ylpeästi tyttö ja poika saa olla ihan yhtä ylpeästi poika tai mitä ikinä haluavatkaan olla.

Vierailija
197/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että henkinen väkivalta ei sitten ole sosiaalista kyvyttömyyttä ja väkivaltaa? Mielenkiintoinen tulkinta todella! Useissa lähisuhdeväkivaltaa koskevissa tutkimuksissa uhrit ovat kuvanneet, että usein henkinen väkivalta on jopa pahempaa kuin fyysinen väkivalta. 

Kyllä pääasiallisesti fyysinen väkivalta on astetta pahempaa tasoa. Jos joku haukkuu niin ratkaisu ei ole vetää haukkujaa turpaan vaan haukkua takaisin.

Vierailija
198/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmä silmästä ja hammas hampaasta - eli tit-for-tat englanniksi - on peliteoreettisesti paras toimintamalli toistuvissa vuorovaikutuksissa. Eli samalla mitalla takaisin vaan.

Juuri näin.

Tiedekin kertoo matemaattisella varmuudella miten täytyy toimia.

Vierailija
199/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan järkyttävää luettavaa!!

Huomaa missä se suurin koko kiusaamisen aiheuttava ongelma muhii. Lapsi ei todellakaan ole lähtökohtaisesti väkivaltainen ja jos ap puhuu alle kouluikäisestä niin kyse on ihan vaan yleisten käytöstapojen opettamisesta. Siis sen vanhempien vastuulla, joka ensin tönii. Ketjun kommentteja lukiessa nousee mieleen, että joukossa on aika paljon näitä tönijöiden vanhempia joilla oma osuus jäänyt hoitamatta. 

Ihan jo lähtökohtaisesti kysyn miten kasvatetaan poikaa? Joku mieskin tossa aikaisemmin kysy, että mikä on se joku miesten maailma jossa asiat ratkaistaan tönimällä?

Ja kyllä, minulla on kaksi kouluikäistä lasta, jotka on kasvatettu täysin samalla tavalla. Ja ei, he eivät ole Kettu ja Kaneli vaan TYTTÖ ja POIKA. Tyttö saa olla ylpeästi tyttö ja poika saa olla ihan yhtä ylpeästi poika tai mitä ikinä haluavatkaan olla.

Voi kuule, jo päiväkoti-ikäisissä lapsissa on niitä hyvin väkivaltaisia tapauksia, joihin kohdistetaan vaikka mitä tukitoimia, sanoittamista ja muuta, mitkä eivät silti auta. Luuletko sinä, että rikolliset ja väkivaltaiset henkilöt muuttuvat sellaisiksi yhdessä yössä? Nämä lapset valitettavasti erottuvat jo päiväkoti-ikäisinä. Ihan tutkimusten mukaan.

Omat lapset, tytöt ja pojan, olet opettanut puolustamaan itseään. Aloittaa ei ikinä saa, mutta itseään saa puolustaa. Joskus se tönäisy takaisin vain auttaa. Etenkin sellaisessa tapauksessa, kun tytön opettaja sanoi kaikkeen kiusaamiseen ja tönimiseen, että minkäs minä sille voin ja kielsi rollimasta, käski lasten hoitamaan erimielisyydet keskenään.

Vierailija
200/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääasiallisesti fyysinen väkivalta on astetta pahempaa tasoa. Jos joku haukkuu niin ratkaisu ei ole vetää haukkujaa turpaan vaan haukkua takaisin.

Tutkimukset eivät valitettavasti tue väitettäsi. Henkinen väkivalta koetaan usein vahingollisemmaksi kuin fyysinen. Ja henkinen väkivalta on väkivaltaa siinä missä kaikki muutkin väkivallan eri muodot. Vain persoonallisuushäiriöinen vähättelee henkistä väkivaltaa omista henkilökohtaisista motiiveistaan johtuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi