Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa: saako lapselle sanoa että jos joku tönii niin töni takaisin niin että se lopettaa?

Vierailija
10.04.2024 |

Minusta ei saa opettaa tollaista, tuohan  on tappelua.

Mut miehestä just noin saa tehdä, niin se töniminen loppuu siihen.

Kyse päiväkoti-ikäisestä pojasta.

Kommentit (259)

Vierailija
101/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut sekä pojalle että tytölle, että jos ei kiusaamiset, tavaran viemiset sun muu lopu sanomalla tai aikuiset ei puutu niin saa repäistä lelun takaisin taikka mitä nyt tarttee siinä. Mutta edustankin X-sukupolven naista, joka kasvoi kaveriporukassa avainlapsena. Ei ollut vanhempia missään kellään säätämässä lasten asioita.

Ei ole kummatkaan joutuneet ketään tönimään, ehkä lapsen "sisäinen lupa"  vastata samalla mitalla tarvittaessa näkyy olemuksesta?

Vierailija
102/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Sadistisuus herää kun huomaa alistuneisuuden toisessa.

Mutta se ei ole "alistuneisuuteen" taipuvan vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Pitää opettaa, että kerro aikuisille. Ja tämän neuvon moni mies taas tuntuu kokevan vääräksi, koska on "kantelemista". Tönimään opettamalla opettaa kiusaajaksi.

Juuri näin! Näin minäkin olen sanonut. Kerro päiväkodin tädille. Mutta mues perustelee omaa kantaansa sillä, ettei se ole auttanut vaan töniminen on jatkunut ja lelujen ottaminen.

ap

Kasvatatte nyt poikaa. Vain toisella teistä vanhemmista on kokemusta siitä mitä on olla poika. Luottaisin tässä nimenomaisessa tapauksessa siihen kokeneeseen.

Nykyään on väärin olla poikamainen poika.

Tarkoittaako poikamainen poika väkivaltaista häirikköä?

Vierailija
104/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei poikaa ajoissa opeta pitämään puoliaan, nössöytyy ja jää peräkammariin. Tälkainen se maailma vain on ja valitettavasti saippuakuplia puhaltavilla miehillä on kovin niukasti kysyntää sitten parinmuodostusiässä. 

Vierailija
105/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan opettanut lapsiani jakamaan tavaroita, en ole ikinä ymmärtänyt koko asiaa. Jos jokin esine on minulle nyt tarpeellinen, niin miksi joku toinen voisi tuosta vain tulla ottamaan sen minulta pois siksi, että pitää oppia jakamaan. Tosielämässä kun noin ei ole, siellä kyetään neuvottelemaan vuoroista - jos on pakko tulostaa jotain, niin en voi mennä keskeyttämään toisen tulostusjonoa siksi, että minä nyt haluan sen yhden lomakkeen asap, muilla ei ole väliä. Ihan samaa tulisi opettaa lapsille, toisen työtä (leikki) ei sovi keskeyttää siksi, että haluaa auton tai lapion tai tabletin itselleen. Tätä kuitenkin lapsille moni haluaa opettaa eli kädessä oleva lapio on hiekkalaatikolla annettava toiselle, koska elämässäkin näin tulee toimia.

En nyt ymmärtänyt?! Vastaan viimeiseen lauseeseen. En ole ikinä kuullut, että lapsi joka leikkii jollain lelulla, tulisi se antaa toiselle.

kyllä olen opettanut tuollaisessa tapauksessa odottamaan vuoroa. Meillä toki on ollut ne omat lelut hiekkalaatikolla. Mikäli naapurin lapsi on halunnut hiekkakakkumuottia lainata, olen antanut luvan ja samalla kertonut omalle, miten voi lainata toiselle. Tässä tulee nyt vielä sitä jakamista, vuoron odottamista.

eli tuo sinun kärjistämä asia kielii rajattomuudesta.

Vierailija
106/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pojan isänä neuvoni oli heti alusta lähtien. Jos joku kiusaa tai uhkaa/tekee väkivaltaa niin lyö niin että tuntuu. Ekana ei lyödä, mutta tönäisystä jo avokämmenellä niin lujaa kuin irtoaa.

Pari kertaa oltu "kasvatuskeskustelussa" vuosien mittaan. Olen sielläkin ilmoittanut että jatkossakin nyrkkiä tulee jos joku alkaa haastamaan riitaa ja tähän kannustetaan kotona. Tämän pidemmälle ei ole tarvinnut mennä.

Kaikki "kiva koulu" ja "nollatoleranssi kiusaamiselle" on pelkkää vassarifemakoiden sanahelinää. 

Vierailija
107/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ei ongelmia.

Vierailija
108/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä lapset ja vanhemmat veivät kynttilöitä koulussa mestatun lapsen muistoksi? Miksi liputettiin? - Ai niin, tietysti siksi, että nyt meni kaikki oikein!

Näköjään.

Vierailija
109/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei poikaa ajoissa opeta pitämään puoliaan, nössöytyy ja jää peräkammariin. Tälkainen se maailma vain on ja valitettavasti saippuakuplia puhaltavilla miehillä on kovin niukasti kysyntää sitten parinmuodostusiässä. 

Just juu. Kyllähän fiksuille miehille on kysyntää. Monesti nämä sinun mainitsemasi "saippuakuplia puhaltavat miehet" ovat korkeasti koulutettuja ja oikeasti fiksuja. Poikkeuksia toki on aina, mutta kyllä minä olen nähnyt kuinka näistä rauhallisista ja kilteistä pojista tulee muita kuin amisjonneja... 

Vierailija
110/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin väärässä. Turvalliset ja tasapainoiset miehet ovat kuumaa kamaa 25-30 vuotiaina viimeistään. Niiden kanssa perhe perustetaan, eikä sen kanssa joka tönäiseekin vähän liian lujaa. 

Vierailija
111/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Pitää opettaa, että kerro aikuisille. Ja tämän neuvon moni mies taas tuntuu kokevan vääräksi, koska on "kantelemista". Tönimään opettamalla opettaa kiusaajaksi.

Juuri näin! Näin minäkin olen sanonut. Kerro päiväkodin tädille. Mutta mues perustelee omaa kantaansa sillä, ettei se ole auttanut vaan töniminen on jatkunut ja lelujen ottaminen.

ap

Kasvatatte nyt poikaa. Vain toisella teistä vanhemmista on kokemusta siitä mitä on olla poika. Luottaisin tässä nimenomaisessa tapauksessa siihen kokeneeseen.

Miten tällainenkin kommentti on saanut näin paljon yläpeukkuja? Tämä on juuri sitä toksista maskuliinisuutta, joka luo eripuraa eikä todellakaan edistä tasa-arvoa. On haitaksi nimenomaan pojille/miehille itselleen

Samaa mietin. Mun mies on kohta 60 ja neljän pojan isä. Ikinä ei ole opettanut tappelemaan. Osa pojista on jo omillaan. Muutama vielä isän hyvässä opissa. Toista nyt vaan ei tönitä tai lyödä. Alistumaan ei opeta. 

Vierailija
112/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden pojan isänä neuvoni oli heti alusta lähtien. Jos joku kiusaa tai uhkaa/tekee väkivaltaa niin lyö niin että tuntuu. Ekana ei lyödä, mutta tönäisystä jo avokämmenellä niin lujaa kuin irtoaa.

Pari kertaa oltu "kasvatuskeskustelussa" vuosien mittaan. Olen sielläkin ilmoittanut että jatkossakin nyrkkiä tulee jos joku alkaa haastamaan riitaa ja tähän kannustetaan kotona. Tämän pidemmälle ei ole tarvinnut mennä.

Kaikki "kiva koulu" ja "nollatoleranssi kiusaamiselle" on pelkkää vassarifemakoiden sanahelinää. 

Olet sairas. 

Vierailija
113/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että sinulla on tainnut koulut olla aikoinaan pelkkää tappelua... Ei ole jäänyt opiskelulle aikaa.

Vierailija
114/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus se on ainoa keino millä se loppuu, valitettavasti

Oikeastiko? 

Kyllä. Oletko joskus kuullut, että varsinkaan kouluikäisten kohdalla jonkun lapsen kiusaaminen olisi loppunut millään muulla tavalla? Minä en.

Sekin on ihmeellinen ja järkyttävä harhaluulo, että häiriköiden laittaminen tarkkikselle asiaa korjaisi. Aikuisilla vaan ei ole mitään käsitystä siitä ketkä lapset ovat oikeasti pahimpia kiusaajia. Ne "häiriköt" vaan ovat sellaisia yleisiä häseltäjiä jotka jäävät kiinni teoistaan. Homman pomot esim. on ihan toiset tenavat.  

Monet ehkä lapsina ja nuorina tiedostavat tuon, mutta aikuisina kun on omia lapsia alkaa muisti valikoivasti heiketä. Kaikki eivät tosin lapsinakaan asiaa hahmota, varsinkaan he jotka ovat kiusaamisen myötäilijöitä ja mahdollistajia.

Vierailija
115/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kovasti kommenteistanne ja neuvoista lapsen suhteen.

Mutta minulla on myös ongelmana miten selvittää tämä riita muehen kanssa. Miten saada hänet ymmärtämään MUN pointtini? Nyt hän ei sitä ollenkaan ymmärrä.

ap

Sun pointti oli pelkkää lehdistön ja lapsettomien wokettajien luomaa vassari-illuusiota. Pyydät reippaasti anteeksi ja annat vaikka suikkarin.

Vierailija
116/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärkeä käyttäen. Takaisin antaminen toimii  samankokoisten ja  -ikäisten kanssa. Nämähän on yleensä samalla luokalla. Mutta jos vastassa on isompikokoisten jengi niin silloin juostaan karkuun eikä jäädeä mitelemään voimista. Sama pätee tyttö-poikasuhteissa. Ja nainen yksin pimeällä kadulla, kun vastassa on jengi miehiä. Kyllä silloin juostaan karkuun eikä jäädä paikalle tappelemaan. Tässä alettiin puhumaan alunperin päiväkotitilanteesta, tai koulukiusaamisesta saman ikäisten kesken.

Vierailija
117/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelemaan aletaan silloin jos on voitonmahdollisuus. Eikä silloin jos ei ole.

Siksihän esim. nyrkkeilyssä ja muissa paineissa jne, on painoluokat, ja sukupuoliluokat kehitetty. 

Ei raskaansarjan nyrkkeilyyn kehään laiteta höyhensarjalaista , hän häviää isolla todennööisyydellä.

Ei nainen ilmottaudu nyrkkeilykehään isoa miestä vastaan, koska jälki on rumaa ja häviö tulee.

Ottakaa järki käteen. Apua kutsutaan jos on alakynnessä eikä itse voi puolustautua. Mutta jos voi,  silloin puolustaudutaan.

Vierailija
118/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet niin väärässä. Turvalliset ja tasapainoiset miehet ovat kuumaa kamaa 25-30 vuotiaina viimeistään. Niiden kanssa perhe perustetaan, eikä sen kanssa joka tönäiseekin vähän liian lujaa. 

Tämä juurikin on se todellisuuden ja haavekuvitelmien ero ja pohjaongelma koko tässä keskustelussa. Kyllä miehen pitää olla se perimmäinen lukko joka vaikeissa tilanteissa on TARVITTAESSA valmis vaikka fyysisesti puolustamaan omaansa ja oikeudenmukaisuutta. Jos tällainen itseluottamus ei miehestä välity niin eipä siinä paljon ole tehtävissä. Ja se omista oikeuksista kiinni pitäminen pitää opettaa juurikin silloin kouluaikana.  

Vierailija
119/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatoleranssikoulut ovat kyllä pahin vitsaus tässä maassa. Nollatoleranssista tulee niin tärkeä osa koulun imagoa, että kiusaamistapaukset lakaistaan systemaattisesti maton alle, koska eihän meillä tällaista kun on hyvä kaveri-ohjelmat, opettajat koulutettu, vertaissovittelijat, valistusta tilattu, ja ties mitä.

Vierailija
120/259 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa saa pitää. Tönijälle voi sanoa ensin että lopeta, jos siis kyse puhuvasta lapsesta. Sit jos ei ymmärrä puhetta niin takaisin saa tönästä. Eli aina voi olla fiksumpi mutta kynnysmatoksi ei pidä ryhtyä. Kyllä niitä tönijöitä matkan varrella riittää jos antaa töniä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi