Millainen ihminen on niin julma, että jättää yhden kutsumatta
Meitä on 10 henkilön lukioporukka samalla kielikurssilla. Nyt sitten yksi tyttö on kutsunut kaikki muut luokseen grillaamaan paitsi yhden tytön. Se tyttö on kiltti ja vähän hiljainen, mutta ei ole tehnyt kellekään mitään pahaa, jotta ansaitsisi tulla kohdelluksi noin. Tyttö on tosi masentunut tämän takia. Miten joku voi tehdä noin? Onko hänet itse joskus jätetty kutsumatta, koska on niin ilkeä ihminen ja nyt sitten pistää pahan kiertämään?
Kommentit (165)
Minä olen juuri tuo tyttö, joka "unohdetaan" kutsua sekö työpaikan juhliin että kaveriporukan illanistujaisiin. Itseasiassa myös perhepäivällisille..
Suomi on kiusaajien yhteiskunta. Senhän osoittaa jo valittu presidenttimmekin.
Ota asia puheeksi ja pyydä kutsujaa kutsumaan.
Kauan sitten meidän rinnakkaosluokalla kävi samoin. Inhottavaa.
No jätä sinäkin menemättä ja menkää tämän kutsumattomat tytön kanssa vaikka ravintolaan syömään.
Jos kyse ei ole jostain työporukan tai harrastuspiirin tms. organisoimasta ja sen kautta kustannetusta tilaisuudesta, niin silloin tilaisuuden järjestäjä kutsuu paikalle haluamansa henkilöt, mitään velvoitetta kenenkään mukaanottamiselle ei ole. Valitettavasti elämä on joskus epäreilua. Leuka rintaan ja suunta kohti uusia epäonnistumisia.
Kuule, kutsu itse niin päätät kutsuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tuo tyttö, joka "unohdetaan" kutsua sekö työpaikan juhliin että kaveriporukan illanistujaisiin. Itseasiassa myös perhepäivällisille..
Minä samoin. Paitsi ei ole mitään perhepäivällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kiusaajien yhteiskunta. Senhän osoittaa jo valittu presidenttimmekin.
Anna jo olla tuo mustamaalaaminen, se ei onnistunut, hävisit. Deal with it!!!
Ja seiska jatkaa sen verran, että olen itse just noita porukan ulkopuolelle jätettyjä, mutta ymmärrän hyvin, että tällaisen ujon ja ehkä epäsosiaalisen oloisen nurkassaistuvan mukaan kutsuminen on muiden paikallaolijoiden mielestä ehkä kiusallista.
Mitäpä jos kukaan ei mene? Vahinko on tapahtunut, yksi jätetty kutsumatta ja hän pahoittanut mielensä. Tai sitten pyydätte porukalla hänet mukaan ja se joka on jättänyt kutsumatta pyytää vilpittömästi anteeksi huonoa käytöstään. Koska olette "vain" samalla kielikurssilla niin ette varmaan kaikki ole sydänystäviä, kanssakäyminen on kevyempää. Näinpä yhteinen ilta voisi onnistuakin vaikka ensin tulikin mokattua?
Vierailija kirjoitti:
Ja seiska jatkaa sen verran, että olen itse just noita porukan ulkopuolelle jätettyjä, mutta ymmärrän hyvin, että tällaisen ujon ja ehkä epäsosiaalisen oloisen nurkassaistuvan mukaan kutsuminen on muiden paikallaolijoiden mielestä ehkä kiusallista.
Onhan moni muukin suomalainen ihan samanlaisia eikä niitä silti jätetä porukan ulkopuolelle.
Itse en ainakaan haluaisi olla se, joka kutsuttiin kun ei kehdattu jättää kutsumatta. Piutpaut veisaisin mokomista kissanristiäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kutsu itse niin päätät kutsuttavat.
Olen kutsunut, mutta sinne ei tullut kuin 2.
Ehkeivät koe muu porukka olevan mitään yhteistä tämän kutsumatta jääneen kanssa eivätkä koe että hänen kanssaan voisi saada aikaiseksi edes mitään kunnon keskustelua jos ja kun jokainen lause pitää kiskoa suurinpiirtein hohtimilla joten kutsumatta jättäminen ollut kaikkien kannalta se parempi ratkaisu ja väkisin kutsuminen kiusallista kaikille. Kyseessä kuitenkin vain kielikurssi eikä kaikkien kanssa ole vapaa-aikanaan velvoitetta olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Missä on talvisodan henki?
Niin just. Ketään ei jätetä!
Minun naispuoleinen entinen esimies oli kutsunut kaikki työpaikan miehet risteilylle kanssaan, ei ollenkaan naispuoleisia työntekijöitä. Toivottavasti sai Huo ra ta tarpeeksi!
Joku sillä kutsujalla on sitä tyttöä vastaan? mutta en menis kutsumaan itseäni, jos mua ei ois kutsuttu. Ihmettelisin asiaa kyllä. Että mikä on se syy??
Toi on tosi p....stä. Eikö sille ole opetettu lapsena, ettei ketään saa jättää yksin?