Millainen ihminen on niin julma, että jättää yhden kutsumatta
Meitä on 10 henkilön lukioporukka samalla kielikurssilla. Nyt sitten yksi tyttö on kutsunut kaikki muut luokseen grillaamaan paitsi yhden tytön. Se tyttö on kiltti ja vähän hiljainen, mutta ei ole tehnyt kellekään mitään pahaa, jotta ansaitsisi tulla kohdelluksi noin. Tyttö on tosi masentunut tämän takia. Miten joku voi tehdä noin? Onko hänet itse joskus jätetty kutsumatta, koska on niin ilkeä ihminen ja nyt sitten pistää pahan kiertämään?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa
Mua on kiusattu koko elämän ja jätetty aina ulkopuolelle kaikesta, mutta en silti ymmärrä tuota " kaikki pitää kutsua " , jos haluaa vaan ne paikalle kenen kanssa viihtyy ja, jos itse jää ulkopuolelle, niin sitten voi yksin tehdä jotain kivaa tai kutsua omaan kotiin toisen kaverin tai olla yksin ja tehdä jotain kivaa .
Ei siitä nyt kannata loukkaantua.
Ei sillä tytöllä varmaan muutenkaan siellä kauheen mukavaa olis, jos ulkopuolinen on .
Itsellä, jos olisi lapsia en pakottaisi kutsumaan koko luokkaa, vaan sen takia, että jos joku jää yksin
Voi voi aikuisena sitä vasta joutuukin olemaan yksin kannattaa harjoitella ja tottua siihen, että kaikki ei tykkää eikä pidäkään.
Ketään ei saa kiusata, mutta ei sitä tarvitse omaan kotiinsa kutsua säälistä ihmisiä joiden kanssa ei viihdy.
Mut kerran ku
Nyt menee tulkintasi väärille urille. Sinähän olet tässä kiusatun ja syrjityn puolella. Siksi mielipiteestäsi ei tykätä. Yritä kasvattaa itsemyötätuntoa ja samalla myötätuntoa muita kohtaan <3
Minä oon taas semmonen, että kutsuisin sen hiljaisemmankin. Ei mua ärsyttäisi, jos on hiljainen ja ujo. Periaatteella, että jos on joku porukka(opiskelija/harrastus), niin kaikki pitää kutsua, jos joku porukan juhla. Paitsi jos on joku ystävien juhla, niin miksi pitäisi kaikki vaikka koulusta kutsua, jos joku ei kuulu sun ystäväpiiriin?
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö. Ketään ei tarvitse vapaa-ajallaan ottaa mukaan juttuihin joiden kanssa ei ole samalla aaltopituudella eikä muutenkaan jutunaiheita ole kun toinen mielummin hissukkana kyhjöttää jossain nurkassa. Minä en ole kaltaisesi kieli kaikkien rectumissa -tyyppien kanssa missään tekemisissä jos vain suinkin voin välttää ja vapaa-ajallani tosiaankin päätän itse keiden kanssa olen yhtään missään kontaktissa.
Tässähän olis kyse siitä, että henkilö kutsui ryhmästä kaikki muut paitsi yhden henkilön. Tuo on kiusaamista.
Itse en haluaisi osallistua tilaisuuteen, jonne en ole toivottu, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksyisin ryhmästä yhden ihmisen kutsumatta jättämisen.
Vierailija kirjoitti:
Onko se tyttö tosi kaunis? Ja kutsuja vähemmän kaunis?
No nyt kun mietin asiaa, niin itseasiassa onhan se ulkopuolelle jätetty tyttö tosi söpö ja kaunis ja se syrjäyttäjä semmoinen tavallisen näköinen.
Taitaa olla kovin yleistäkin, että joku jätetään tarkoituksella kutsumatta. Jälkeenpäin sitten joku juhlijoista kertoo vahingoniloisena tälle, että meillä olikin jo luokkakokous tms. Samaa tapahtuu työpaikoillakin. Osaston porukka lähtee jonkun läksiäisiin, eikä tälle ei-toivotulle siitä kerrota mitään. Noteerataanko sitten liian vanhaksi, rumaksi tai ikäväksi, vaikka on käyttäytynyt aina korrektisti. Sitten kun tämä ei-toivottu innostuu joskus lähtemään muiden mukana vaikka teatteriin, osaston porukka häipyykin jo etukäteen vaivihkaa mitään ilmoittamatta. Tai osastolla on joku yhteinen lounas, ja ei-toivottu henkilö haluaa siihen kerrankin osallistua, niin saakin kuunnella jonkun piikittelijän ilkeilyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ja seiska jatkaa sen verran, että olen itse just noita porukan ulkopuolelle jätettyjä, mutta ymmärrän hyvin, että tällaisen ujon ja ehkä epäsosiaalisen oloisen nurkassaistuvan mukaan kutsuminen on muiden paikallaolijoiden mielestä ehkä kiusallista.
Eikös epäsosiaalinen tarkoita henkilöä, joka käyttäytyy inhottavasti muita kohtaan, on öykkäri, nälvii muita ja huutaa heille , rikkoo muiden omaisuutta jne?
Voi olla ihan epähuomiossakin. Jos vaikka nämä kaikki muut tuntevat jo entuudestaan ja viettävät vapaa-ajalla paljon aikaa yhdessä, heidät on saatettu kutsua vaikkapa jossain yhteisessä messenger-ryhmässä. Yksi lukion kurssi on kuitenkin lopulta aika löyhästi ihmisiä yhteen sitova foorumi, niitä kursseja kun on aika paljon ja voi olla että tuo porukka on vaikka ihan porukalla tuolle kurssille yhdessä ilmoittautunut.
Tosi harmillista kyllä ja tuntuu varmasti pahalta, mutta ei kyseessä ole välttämättä mitään henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkeivät koe muu porukka olevan mitään yhteistä tämän kutsumatta jääneen kanssa eivätkä koe että hänen kanssaan voisi saada aikaiseksi edes mitään kunnon keskustelua jos ja kun jokainen lause pitää kiskoa suurinpiirtein hohtimilla joten kutsumatta jättäminen ollut kaikkien kannalta se parempi ratkaisu ja väkisin kutsuminen kiusallista kaikille. Kyseessä kuitenkin vain kielikurssi eikä kaikkien kanssa ole vapaa-aikanaan velvoitetta olla missään tekemisissä.
No onpas siinä syy olla kutsumatta! Porukkaan mahtuu erilaisia ihmisiä, toiset on enemmän äänessä ja toiset hiljaisempia. On todella julmaa jättää yksi kutsumatta noin pienen syyn takia. Etkö ymmärrä, miten pahan olon tuollainen aiheuttaa sille, jota ei kutsuttu?
Olen eri, mutta korjaan vähän: porukkaan PITÄISI mahtua erilaisia ihmisiä. Suomessa vaan hyväksytään toisen ihmisen ilkeä kohtelu niin koulussa kuin työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiakykyä on kyllä mutta rajallinen määrä ja toisten suoranainen pakottaminen ottamaan jonkun seuraansa ja siitä syyllistäminen kun ei halua, ei kuulu siihen. Jokainen itse valitsee seuransa. Varsinkin vapaa-aikanaan. ''
Miten empatiakykysi ilmenee? Taitaa olla valikoivaa ja vain silloin, kun siitä on itsellesi jotain hyötyä. On eri asia kaveerata muutaman kanssa kuin se, että kutsuu koko ryhmän mukaan ja jättää yhden ulkopuolelle.
Enpä ole tullutkaan ajatelleeksi että siitä pitäisi hyötyä itse jotain.. Täytyypä ottaa harkintaan.. Jos porukassa on siihen asti ollut roikkumassa joku joka ei osallistu keskusteluihin eikä muutenkaan ota kontaktia muihin niin en näe mitään empatiakyvytöntä jättää vapaa-ajan rientoihin moista kutsumatta vaan kutsun ne joiden seurassa viihdyn ja joiden kanssa olla
Onko koskaan tutkittu, onko sinulla narsistinen persoonallisuushäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tuo tyttö, joka "unohdetaan" kutsua sekö työpaikan juhliin että kaveriporukan illanistujaisiin. Itseasiassa myös perhepäivällisille..
Kaikki tuollainen jää toki mieleen, mutta en minä sillä ole elämääni pilannut. Olen saanut elämältä paljon hyvää!
Kaikkeen on syynsä ja naiset ovat kateellisia toisilleen, miehestä, lapsista, urasta, hajuvedstä ja tyylistä pukeutua. Mitä kaikkea. Töissä aikanaan yksi nainen keräsi ympärilleen lampaat ja suunnitteli risteilyä, oli ilmoittanut ettei sitten minulle saa kertoa mitään.
Eräs armoitettu risteilykaveri kertoi minulle ja siinä töiden lomassa haukuin tämän sihteerin pystyyn. Kyseessä muutaman euron reissu.
Tämä kellokas oli niin yllättynyt ettei saanut sanaa suustaan, reppana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö. Ketään ei tarvitse vapaa-ajallaan ottaa mukaan juttuihin joiden kanssa ei ole samalla aaltopituudella eikä muutenkaan jutunaiheita ole kun toinen mielummin hissukkana kyhjöttää jossain nurkassa. Minä en ole kaltaisesi kieli kaikkien rectumissa -tyyppien kanssa missään tekemisissä jos vain suinkin voin välttää ja vapaa-ajallani tosiaankin päätän itse keiden kanssa olen yhtään missään kontaktissa.
Tässähän olis kyse siitä, että henkilö kutsui ryhmästä kaikki muut paitsi yhden henkilön. Tuo on kiusaamista.
Itse en haluaisi osallistua tilaisuuteen, jonne en ole toivottu, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksyisin ryhmästä yhden ihmisen kutsumatta jättämisen.
Mutta onko lukion yksi kurssi "ryhmä"?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan epähuomiossakin. Jos vaikka nämä kaikki muut tuntevat jo entuudestaan ja viettävät vapaa-ajalla paljon aikaa yhdessä, heidät on saatettu kutsua vaikkapa jossain yhteisessä messenger-ryhmässä. Yksi lukion kurssi on kuitenkin lopulta aika löyhästi ihmisiä yhteen sitova foorumi, niitä kursseja kun on aika paljon ja voi olla että tuo porukka on vaikka ihan porukalla tuolle kurssille yhdessä ilmoittautunut.
Tosi harmillista kyllä ja tuntuu varmasti pahalta, mutta ei kyseessä ole välttämättä mitään henkilökohtaista.
Eivät tunteneet toisiaan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden henkilön joka hiljainen hissukka joka ei ota kontaktia muihin. Ei ole kiusaamista. Ei se yhtään sen enempää kontaktia ottais siellä pikku kokoontumisessakaan vaan kyhjöttäis itsekseen vaikka muut kuinka yrittäisivät ottaa kontaktia häneen kunnes kyllästyisivät ja sitten uhriuduttaisiin siitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiakykyä on kyllä mutta rajallinen määrä ja toisten suoranainen pakottaminen ottamaan jonkun seuraansa ja siitä syyllistäminen kun ei halua, ei kuulu siihen. Jokainen itse valitsee seuransa. Varsinkin vapaa-aikanaan. ''
Miten empatiakykysi ilmenee? Taitaa olla valikoivaa ja vain silloin, kun siitä on itsellesi jotain hyötyä. On eri asia kaveerata muutaman kanssa kuin se, että kutsuu koko ryhmän mukaan ja jättää yhden ulkopuolelle.
Enpä ole tullutkaan ajatelleeksi että siitä pitäisi hyötyä itse jotain.. Täytyypä ottaa harkintaan.. Jos porukassa on siihen asti ollut roikkumassa joku joka ei osallistu keskusteluihin eikä muutenkaan ota kontaktia muihin niin en näe mitään empatiakyvytöntä jättää vapaa-ajan rientoihin moista kutsumatta vaan kut
Taitaa se narsistinen persoonallisuushäiriö olla ihan jollain muulla kuin minulla..
Eläimetkin jättäisivät laumasta sairaan yksilön. Ja sairashan tuo on, jos ei ota kontaktia muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja seiska jatkaa sen verran, että olen itse just noita porukan ulkopuolelle jätettyjä, mutta ymmärrän hyvin, että tällaisen ujon ja ehkä epäsosiaalisen oloisen nurkassaistuvan mukaan kutsuminen on muiden paikallaolijoiden mielestä ehkä kiusallista.
Eikös epäsosiaalinen tarkoita henkilöä, joka käyttäytyy inhottavasti muita kohtaan, on öykkäri, nälvii muita ja huutaa heille , rikkoo muiden omaisuutta jne?
No ei. Itse olen epäsosiaalinen, en yksinkertaisesti halua viettää aikaa toisten seurassa. Alaikäisenä vielä kun vanhempi sai pakotettua sukujuhliin, hakeuduin siellä johonkin nurkkaan ja toivoin, ettei kukaan puhu mulle. Öykkäröinyt en ole ikinä. Elän rauhallista elämää itsekseni.
Tuossa tilanteessa jättäisin osallistumatta itsekin. Ja kertoisin kaikille osapuolille syyn.
kuulun itse harrastusporukkaan jossa on myös äärimmäisen hiljainen henkilö. Ei ketään haittaa se. Hänet kutsutaan ilman muuta myös jos jotain yhteistä suunnitellaan. Se on normaalia ryhmässä toimimista. Kukaan ei ole toista parempi. Siksi nautinkin harrastuksistani erityisesti koska siellä saa olla täysin oma itsensä eikä kukaan tule syrjityksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tuo tyttö, joka "unohdetaan" kutsua sekö työpaikan juhliin että kaveriporukan illanistujaisiin. Itseasiassa myös perhepäivällisille..
Oletko koskaan katsonut peiliin? Siis miettinyt, miksi sinua perhekin kohtelee noin? Ei se nyt vaan mene elämässä niin, että aina voit syyttää vain muita, miettimättä koskaan käytöstäsi. Meillä on perheessä yksi sinä, kukaan ei jaksa hänen jatkuvaa ilkeyttään, negatiivisuuttaan, muitten yläpuolelle asettumista. Hän jää ilman kutsua. Ja kyllä, suoraan on kerrottu, käytös ei muuuttunut, joten olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden henkilön joka hiljainen hissukka joka ei ota kontaktia muihin. Ei
Vedät liian pitkälle vietyjä oletuksia ja johtopäätöksiä. Eihän missään sanottu, ettei se tyttö ottaisi kontaktia muihin ja juttelisi. Sanottiin vain, että on kiltti ja VÄHÄN hiljainen. Yrität nyt puolustella sitä syrjäyttäjää. Taidat itsekin olla samanlainen.
Enpä ole tullutkaan ajatelleeksi että siitä pitäisi hyötyä itse jotain.. Täytyypä ottaa harkintaan.. Jos porukassa on siihen asti ollut roikkumassa joku joka ei osallistu keskusteluihin eikä muutenkaan ota kontaktia muihin niin en näe mitään empatiakyvytöntä jättää vapaa-ajan rientoihin moista kutsumatta vaan kutsun ne joiden seurassa viihdyn ja joiden kanssa ollaan muutenkin kommunikoitu ym.