Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen on niin julma, että jättää yhden kutsumatta

Vierailija
09.04.2024 |

Meitä on 10 henkilön lukioporukka samalla kielikurssilla. Nyt sitten yksi tyttö on kutsunut kaikki muut luokseen grillaamaan paitsi yhden tytön. Se tyttö on kiltti ja vähän hiljainen, mutta ei ole tehnyt kellekään mitään pahaa, jotta ansaitsisi tulla kohdelluksi noin. Tyttö on tosi masentunut tämän takia. Miten joku voi tehdä noin? Onko hänet itse joskus jätetty kutsumatta, koska on niin ilkeä ihminen ja nyt sitten pistää pahan kiertämään?

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kököttää koulussa vuosikausia ottamatta mitään kontaktia muihin luokkalaisiin, niin miksi sellainen osallistuisi vapaa-ajallakaan mihinkään? Niinpä... 

Vierailija
22/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa 

Mua on kiusattu koko elämän ja jätetty aina ulkopuolelle kaikesta, mutta en silti ymmärrä tuota " kaikki pitää kutsua " , jos haluaa vaan ne paikalle kenen kanssa viihtyy ja, jos itse jää ulkopuolelle, niin sitten voi yksin tehdä jotain kivaa tai kutsua omaan kotiin toisen kaverin tai olla yksin ja tehdä jotain kivaa .

Ei siitä nyt kannata loukkaantua.

Ei sillä tytöllä varmaan muutenkaan siellä kauheen mukavaa olis, jos ulkopuolinen on .

Itsellä, jos olisi lapsia en pakottaisi kutsumaan koko luokkaa, vaan sen takia, että jos joku jää yksin 

Voi voi aikuisena sitä vasta joutuukin olemaan yksin kannattaa harjoitella ja tottua siihen, että kaikki ei tykkää eikä pidäkään.

Ketään ei saa kiusata, mutta ei sitä tarvitse omaan kotiinsa kutsua säälistä ihmisiä joiden kanssa ei viihdy.

Mut kerran kutsuttiin lapsena säälistä synttäreille, jossa mulle naurettiin ja musta tehtiin pelle ja olisin mieluummin ollut menemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkeivät koe muu porukka olevan mitään yhteistä tämän kutsumatta jääneen kanssa eivätkä koe että hänen kanssaan voisi saada aikaiseksi edes mitään kunnon keskustelua jos ja kun jokainen lause pitää kiskoa suurinpiirtein hohtimilla joten kutsumatta jättäminen ollut kaikkien kannalta se parempi ratkaisu ja väkisin kutsuminen kiusallista kaikille. Kyseessä kuitenkin vain kielikurssi eikä kaikkien kanssa ole vapaa-aikanaan velvoitetta olla missään tekemisissä. 

No onpas siinä syy olla kutsumatta! Porukkaan mahtuu erilaisia ihmisiä, toiset on enemmän äänessä ja toiset hiljaisempia. On todella julmaa jättää yksi kutsumatta noin pienen syyn takia. Etkö ymmärrä, miten pahan olon tuollainen aiheuttaa sille, jota ei kutsuttu? 

Vierailija
24/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kiusaajien yhteiskunta. Senhän osoittaa jo valittu presidenttimmekin.

Juuri näin. Ärsytti kun joutui paremman ehdokkaan puuttuessa äänestämään kiusaajaa pressaksi. Voin hyvin kuvitella kun ökyrikkaan perheen vesa on pröystäillyt ja kiusannut vähemmän rikkaita. Ottaa päähän ajatuskin siitä ja että vielä piti äänestää pressaksi. Surkeat ehdokkaat oli.

Vierailija
25/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkeivät koe muu porukka olevan mitään yhteistä tämän kutsumatta jääneen kanssa eivätkä koe että hänen kanssaan voisi saada aikaiseksi edes mitään kunnon keskustelua jos ja kun jokainen lause pitää kiskoa suurinpiirtein hohtimilla joten kutsumatta jättäminen ollut kaikkien kannalta se parempi ratkaisu ja väkisin kutsuminen kiusallista kaikille. Kyseessä kuitenkin vain kielikurssi eikä kaikkien kanssa ole vapaa-aikanaan velvoitetta olla missään tekemisissä. 

No onpas siinä syy olla kutsumatta! Porukkaan mahtuu erilaisia ihmisiä, toiset on enemmän äänessä ja toiset hiljaisempia. On todella julmaa jättää yksi kutsumatta noin pienen syyn takia. Etkö ymmärrä, miten pahan olon tuollainen aiheuttaa sille, jota ei kutsuttu? 

Ei tuossa ole mitään julmaa. Julmaa on muita kohtaan olla aina ulisemassa ja uhriutumassa kun ei mene niinkuin itse toivoisi sen menevän. Se on manipulointia. Elämä ei ole aina reilu eikä maailma ole aina reilu. Hiljainen hissukka voi olla hiljainen hissukka ihan omissa oloissaan ja se kielikurssiporukka voi ihan omassa porukassaan kaikessa rauhassa rupatella vaikka uudella oppimallaan kielellä. 

Vierailija
26/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tota jos ei itse ota ikinä kontaktia muihin niin se on sen merkki että haluaa olla omissa oloissaan. Suomessa sitä kunnioitetaan, eiväthän kaikki ole seurallisia. 

Vierailija
27/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sillä kutsujalla on sitä tyttöä vastaan? mutta en menis kutsumaan itseäni, jos mua ei ois kutsuttu. Ihmettelisin asiaa kyllä. Että mikä on se syy??

Mikä ihmeen syy? Ai kuten se, ettei ole pukeutunut juuri oikeanlaisiin muodinmukaisiin merkkikuteisiin?

Vierailija
28/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä vastaava ei onnistunut. Kun yksi yritti aloittaa tuon savutustoiminnan (se on muuten aina yhden ihmisen juttuja, ja aina kun se yksi on saatu teurastettua porukoista, niin alkaa seuraavan piiritys, ootteko huomanneet), niin jengi vain ilmoitti ettei tule ollenkaan. Yksi sun toinen alkoi kartella tätä valikoivasti kutsuvaa ja aina kun tiedettiin, että on tulossa joku juhlapyhä, niin äkkiä järjestettiin jotkut kutsut ennen kuin tämä yksi bilemaakari ehti järjestämään mitään.

Toinen muija yritti myös tehdä sitäkin, että sopi kaikkien kanssa menoja päällekäin, ja valikoi pitkän harkinnan jälkeen kenen kanssa suvaitsee lähteä ulos, eli toisin sanoen kilpailutti kavereitaan. Tämäkään ei onnistunut kovin pitkään, kun jengi tietenkin tajusi äkkiä mistä kyse ja alkoivat kollektiivisesti tehdä vastarintaa ilmoittamalla, että tämä päättyy nyt. 

Vierailija
29/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella julma kommentti, kerro toki lisää itsestäsi. Kyllä ne hiljaisemmatkin pitää ottaa mukaan vaikka ei mitään ylimpiä ystäviä tarvitsekaan olla. Itse en esimerkiksi voisi olla ystävä sinun kaltaisesi empatiakyvyttömän ja kovan ihmisen kanssa mutta kutsuisin sinut silti mukaan illanviettoon. Kaikki pitää kutsua mukaan ja kaikkia pitää kohdella asiallisesti. 

Vierailija
30/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään julmaa. Julmaa on muita kohtaan olla aina ulise

Sulla ei taida olla mitään empatiakykyä. Ihminen on laumaeläin.Tutkimustenkin mukaan porukan ulkopuolelle jättäminen aiheuttaa primitiivisen paniikkireaktion ja aiheuttaa jopa fyysistä kipua. 

Vierailija
31/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutauttiinko jopa kiltti poikakin 😳

Vierailija
32/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella julma kommentti, kerro toki lisää itsestäsi. Kyllä ne hiljaisemmatkin pitää ottaa mukaan vaikka ei mitään ylimpiä ystäviä tarvitsekaan olla. Itse en esimerkiksi voisi olla ystävä sinun kaltaisesi empatiakyvyttömän ja kovan ihmisen kanssa mutta kutsuisin sinut silti mukaan illanviettoon. Kaikki pitää kutsua mukaan ja kaikkia pitää kohdella asiallisesti. 

Höpönlöpö. Ketään ei tarvitse vapaa-ajallaan ottaa mukaan juttuihin joiden kanssa ei ole samalla aaltopituudella eikä muutenkaan jutunaiheita ole kun toinen mielummin hissukkana kyhjöttää jossain nurkassa. Minä en ole kaltaisesi kieli kaikkien rectumissa -tyyppien kanssa missään tekemisissä jos vain suinkin voin välttää ja vapaa-ajallani tosiaankin päätän itse keiden kanssa olen yhtään missään kontaktissa. 

Vierailija
33/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse ei ole jostain työporukan tai harrastuspiirin tms. organisoimasta ja sen kautta kustannetusta tilaisuudesta, niin silloin tilaisuuden järjestäjä kutsuu paikalle haluamansa henkilöt, mitään velvoitetta kenenkään mukaanottamiselle ei ole. Valitettavasti elämä on joskus epäreilua. Leuka rintaan ja suunta kohti uusia epäonnistumisia.

Ääliö. Kuvitteletko olevasi viisas luetellessasi noita itsestäänselvyyksiä? Ei tietenkään ole velvoitetta, kuinka täydellinen idiootti olet?

Vierailija
34/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kutsuttiin. Kaikki muut paitsi se yksi tyttö. 

Vierailija
35/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakykyä on kyllä mutta rajallinen määrä ja toisten suoranainen pakottaminen ottamaan jonkun seuraansa ja siitä syyllistäminen kun ei halua, ei kuulu siihen. Jokainen itse valitsee seuransa. Varsinkin vapaa-aikanaan. 

Vierailija
36/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää muut menemättä ja keksikää sen hiljaisen tytön kanssa jotain kivaa tekemistä. 

Vierailija
37/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiakykyä on kyllä mutta rajallinen määrä ja toisten suoranainen pakottaminen ottamaan jonkun seuraansa ja siitä syyllistäminen kun ei halua, ei kuulu siihen. Jokainen itse valitsee seuransa. Varsinkin vapaa-aikanaan. ''

Miten empatiakykysi ilmenee? Taitaa olla valikoivaa ja vain silloin, kun siitä on itsellesi jotain hyötyä. On eri asia kaveerata muutaman kanssa kuin se, että kutsuu koko ryhmän mukaan ja jättää yhden ulkopuolelle. 

Vierailija
38/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä löydät aina nää keskustelut :'D Apua

Vierailija
39/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa 

Mua on kiusattu koko elämän ja jätetty aina ulkopuolelle kaikesta, mutta en silti ymmärrä tuota " kaikki pitää kutsua " , jos haluaa vaan ne paikalle kenen kanssa viihtyy ja, jos itse jää ulkopuolelle, niin sitten voi yksin tehdä jotain kivaa tai kutsua omaan kotiin toisen kaverin tai olla yksin ja tehdä jotain kivaa .

Ei siitä nyt kannata loukkaantua.

Ei sillä tytöllä varmaan muutenkaan siellä kauheen mukavaa olis, jos ulkopuolinen on .

Itsellä, jos olisi lapsia en pakottaisi kutsumaan koko luokkaa, vaan sen takia, että jos joku jää yksin 

Voi voi aikuisena sitä vasta joutuukin olemaan yksin kannattaa harjoitella ja tottua siihen, että kaikki ei tykkää eikä pidäkään.

Ketään ei saa kiusata, mutta ei sitä tarvitse omaan kotiinsa kutsua säälistä ihmisiä joiden kanssa ei viihdy.

Mut kerran kutsuttiin lapsena säälistä synttäreille, jossa mu

Ja just tän takia en liiku missään kaikki on aina minun kanssa erimieltä ihan kaikesta ja elää toisessa todellisuudessa kuin minä.

Minä olen joulut ja kaikki Pyhät yksin ja koittanut saada kavereita, vaikka ja mistä, mutta en saa, mutta koska kaikki on aina erimieltä minun kanssa  .

Ainiin eristäytyä uudelleen yhteiskunnasta kokonaan.

Täällä olen testannut mielipiteitäni ja aina tulee ala-peukkua enemmän kuin yläpeukkua , vaikka en koskaan ole haukunnut ketään ja ne jotka täällä haukkuu ja puhuu ilkeästi ja ovat kusipäitä saavat yläpeukkuja.

Ilmeisesti kusipäistä tykätään ja kiltit ihmiset ja ihmiset jotka ymmärtävät laajemmin ja omakohtaisesti asioita ovat tyhmiä ja väärässä ja huonoja 

Luovutan ja Painun maan alle.

Kukaan ei koskaan hyväksy minua.

Ei koskaan.

Vierailija
40/165 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tyttö tosi kaunis? Ja kutsuja vähemmän kaunis?