HS:n sanalouhos-peli. Onkohan muuta vastaavaa peliä?
On koukuttava peli, mutta se ilmestyy Hesarissa vain kerran päivässä. Tietääkö joku vastaavaa peliä, jonka saisi ladattua puhelimeen appstoresta?
Kommentit (72)
Onko tässä pelissä aina ollut mahdollisuus noille timanttivinkeille (sanan ensimmäiset kirjaimet) vai onko jokin uusi ominaisuus? Pelasin pitkästä aikaa kuukausiin, ja tuollaisen hoksasin. Mietin tässä, että oonko ohittanut kärsimättömyyttäni aiemmin vai onko oikeasti uudistunut.
Käytän nykyään aina nuo kaikki vinkkikirjaimet heti aluksi, kun välillä niin vaikeita louhoksia, eikä ole aikaa eikä etenkään kärsivällisyyttä jumahtaa pitkäksi aikaa peliin. Varmat kiinnekohdat tuovat mielenrauhaa (;D) ja nopeuttavat ratkaisua huomattavasti. Siltikin välillä jos hyvin tiukka aikaikkuna, jää louhos ratkaisematta.
Mikähän lie, kun mulla ainaan kikkeli nostelee nokkaansa, kun ratkon tuota.
Hmm.
Ei ole samanlainen peli kuin sanalouhos, mutta joka päivä tulee tehtyä myös tämä: https://yle.fi/a/74-20131998
Ruotsia taitaville on olemassa ORDEL. SE on vastaava kuin Wordle. Samasta pelistä löytyy NODEL joka on sanalouhoksen tyyppinen ja vielä LABYRINTEN, eräänlainen sanamuunnospeli. Ainakin minulle todella paljon kivaa haastetta vaikka melko hyvä kouluruotsi.
En saa tehtyä tohon ainuttakaan sanaa. En vaan tajua yhtään vaikka otin alkukirjaimetkin!
Vierailija kirjoitti:
En saa millään tehtyä tämän päivän sanalouhosta!
Mulla löi myös tänään jostain syystä tyhjää. Yleensä auttaa, kun löytää sanan päätteen. Esimerkiksi N E N niin siitä aukeaa jotenkin kaikki sanat, mutta tänään ei vaan onnistu
Ylen Sanapyramidi on minun suosikki.
Mä olin yllättynyt, miten vaikea se oli! Pidän itseäni verbaalisesti tosi lahjakkaana ja silti saatan jäädä ihan jumiin sanalouhoksen kanssa. Silloin kun ratkaisen sen, olen kyllä nopea, ja vihjeitä en käytä koskaan. En ole kyllä kaivannut enempää sanalouhosta, 0-1 päivässä riittää.
Mikä tuo tän päivän viimeinen sana on?
mar
mars
marsu
murske
Karmeus
mutta viimeinen? Onko oikea sananollenkaan kun mikään vaihtoehto ei sovi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo tän päivän viimeinen sana on?
mar
mars
marsu
murske
Karmeus
mutta viimeinen? Onko oikea sananollenkaan kun mikään vaihtoehto ei sovi?
Riemukas!
Itse pähkäilin tekoälyn kanssa tuota.
Ei siihen kelpuuteta yli 10 kirjaimen sanojakaan.