Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS:n sanalouhos-peli. Onkohan muuta vastaavaa peliä?

Vierailija
08.04.2024 |

On koukuttava peli, mutta se ilmestyy Hesarissa vain kerran päivässä. Tietääkö joku vastaavaa peliä, jonka saisi ladattua puhelimeen appstoresta?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu kun sanalouhokseen ei kelpuuteta kahden kirjaimen sanoja, joita on kuitenkin suomen kielessä paljon (sana muka liian lyhyt!). Ei siis kelpaa sanat jo, ja, se, no, ei, on jne.

Ei siihen kelpuuteta yli 10 kirjaimen sanojakaan.

Vierailija
62/72 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä pelissä aina ollut mahdollisuus noille timanttivinkeille (sanan ensimmäiset kirjaimet) vai onko jokin uusi ominaisuus? Pelasin pitkästä aikaa kuukausiin, ja tuollaisen hoksasin. Mietin tässä, että oonko ohittanut kärsimättömyyttäni aiemmin vai onko oikeasti uudistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyään aina nuo kaikki vinkkikirjaimet heti aluksi, kun välillä niin vaikeita louhoksia, eikä ole aikaa eikä etenkään kärsivällisyyttä jumahtaa pitkäksi aikaa peliin. Varmat kiinnekohdat tuovat mielenrauhaa (;D) ja nopeuttavat ratkaisua huomattavasti. Siltikin välillä jos hyvin tiukka aikaikkuna, jää louhos ratkaisematta.  

Vierailija
64/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän lie, kun mulla ainaan kikkeli nostelee nokkaansa, kun ratkon tuota.

Hmm.

Vierailija
65/72 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samanlainen peli kuin sanalouhos, mutta joka päivä tulee tehtyä myös tämä: https://yle.fi/a/74-20131998

Vierailija
66/72 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsia taitaville on olemassa ORDEL. SE on vastaava kuin Wordle. Samasta pelistä löytyy NODEL joka on sanalouhoksen tyyppinen ja vielä LABYRINTEN, eräänlainen sanamuunnospeli. Ainakin minulle todella paljon kivaa haastetta vaikka melko hyvä kouluruotsi. 

Vierailija
67/72 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tehtyä tohon ainuttakaan sanaa. En vaan tajua yhtään vaikka otin alkukirjaimetkin!

Vierailija
68/72 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa millään tehtyä tämän päivän sanalouhosta!

Mulla löi myös tänään jostain syystä tyhjää. Yleensä auttaa, kun löytää sanan päätteen. Esimerkiksi N E N niin siitä aukeaa jotenkin kaikki sanat, mutta tänään ei vaan onnistu 

Vierailija
69/72 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen Sanapyramidi on minun suosikki.

Vierailija
70/72 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yllättynyt, miten vaikea se oli! Pidän itseäni verbaalisesti tosi lahjakkaana ja silti saatan jäädä ihan jumiin sanalouhoksen kanssa. Silloin kun ratkaisen sen, olen kyllä nopea, ja vihjeitä en käytä koskaan. En ole kyllä kaivannut enempää sanalouhosta, 0-1 päivässä riittää. 

Vierailija
71/72 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo tän päivän viimeinen sana on?

mar

mars

marsu

murske

Karmeus

mutta viimeinen? Onko oikea sananollenkaan kun mikään vaihtoehto ei sovi?

Vierailija
72/72 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo tän päivän viimeinen sana on?

mar

mars

marsu

murske

Karmeus

mutta viimeinen? Onko oikea sananollenkaan kun mikään vaihtoehto ei sovi?

Riemukas!

Itse pähkäilin tekoälyn kanssa tuota.