Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisten pitää kyselle toisten lasten hankinnasta?!

Vierailija
08.04.2024 |

Pahimmillaan todella satuttava aihe, joka ei edes kuulu muille.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset ihmiset ovat "juntteja"

Vierailija
2/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikonloppuna lässähti kiva ilta tällaiseen keskusteluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää. Mahtaakohan moiset muusinuijat tajuta yhtään miten kipeään aiheeseen saattavat osua? Vai onko se tahallista?

Vierailija
4/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisia ihmisiä, samoja jotka kyselee muitakin typeriä kysymyksiä "mikset juo" "miks oot niin hiljaa". yms yms. 

Vierailija
5/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui kyselyt kun vastasin totuudenmukaisesti että ollaan saatu monta keskenmenoa ensimmäisen jälkeen ja ollaan oltu ilman ehkäisyä jo yli 10 vuotta. Yksi lapsi on siunaantunut, hänestä ollaan tosi kiitolliisia.

Vierailija
6/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää. Mahtaakohan moiset muusinuijat tajuta yhtään miten kipeään aiheeseen saattavat osua? Vai onko se tahallista?

Niin, sitä olen miettinyt myös.

Vierailija
7/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi koskaan kysyä keltään. Jokaisen oma asia.

Vierailija
8/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla vaihdevuosissa, ja vastasin lisälapsikyselyyn että ei todellakaan enää mahdollista, jolloin kyselijä siirtyi tivaamaan lapsitoiveista mieheltäni...

Vierailija
9/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli purskahtaa teatraaliseen itkuun kun työkaveri taas kerran kyselee koska aiomme mieheni kanssa tehdä lapsia. Emme aio, ja olen sen monesti sanonut. Olisi hauska nähdä reaktio jos laittaisin kunnon "voi kun vuosia ollaan tuloksetta yritetty"-teatterin pystyyn.

Vierailija
10/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näyttelevät hämmästystään saadessaan kysymyksensä tasoa vastaavan vastauksen, mutta moni tuntuu olevan todella niin tietämätön, että ei ole koskaan ajatellut aiheen olevan asiaton. 

Vierailija
11/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on myös se, että myös itse lapsettomat saattavat kysellä.

Vierailija
12/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas outoa on se, miksei saisi kysyä. Kaikkea pitää varoa nykyään. Eri asia tietysti, jos asiasta jankkaa jatkuvasti. Nykyään tunnutaan olevan kaikessa niin herkkähipiäistä että.

Vierailija
13/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä utelijoita on yllättävän paljon ja ne utelee myös "milloin löydät kumppanin".  En mä nyt heitä vihaa mutta pidän heitä vaan vähän yksinkertaisinta ja tyhminä ihmisinä. 

Lapsi ja kumppanin etsimis uteluihin olen vastannut vaan että kaikki aikanaan koska en ole viitsinyt kysyä utelijalta että mitä se sinulle kuuluu :D 

Olen itse ikisinkku ja lapsia tuskin meinaan tehdä tälläiseen yhteiskuntaan, syitä on monia sille miksi lapsia en meinaa tehdä.

M33

Vierailija
14/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas outoa on se, miksei saisi kysyä. Kaikkea pitää varoa nykyään. Eri asia tietysti, jos asiasta jankkaa jatkuvasti. Nykyään tunnutaan olevan kaikessa niin herkkähipiäistä että.

Sillä kysymyksen kohde voi olla vastentahtoisesti lapseton, ja se on harvoin aihe josta halutaan keskustella. Keksi joku muu aihe. Voit kysyä vaikka mielipidettä säätilasta, jotain töistä, lempiruokaa, parasta vuodenaikaa.. Lisääntymisasiat eivät kuulu sinulle.

Vierailija
15/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisit, jos olisit kärsinyt lapsettomuudesta. Kysely on kuin isku vyön alle.

Myöskin veloilta tivaaminen on asiatonta.

Vierailija
16/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet sillä tiedolla ensinnäkään?

Vierailija
17/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihän tässä tapauksessa vastata, että asia ei kuulu sinulle tai en halua keskustella tästä. Sittenhän se asia jää siihen. Mikä tässä on niin hankalaa?

Vierailija
18/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihän tässä tapauksessa vastata, että asia ei kuulu sinulle tai en halua keskustella tästä. Sittenhän se asia jää siihen. Mikä tässä on niin hankalaa?

Minä kysyin yhdeltä lihavalta naiselta että milloin se meinaa laihduttaa, sain saman vastauksen eli mitä se sinulle kuuluu. 

Vierailija
19/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että asia voi olla herkkä, mutta tiettyä sietokykyä toivoisi ihmisiltä kun noilla kysymyksillä harvemmin pahaa tarkoitetaan, siis tyyliin jos joku ohimennen kahvipöydässä kysyy small talkina, että onko lapsia ja tyytyy sitten siihen saamaansa vastaukseen kyllä/ei enempiä aiheesta jatkamatta. Eri asia sitten nämä oikeasti epäkohteliaat ja tilannetajuttomat mäntit,.jotka jatkavat tuollaisesta yksityisasiasta utelua "no miks ei" -tyylisesti jankkaamalla.

Sinällään varmaan jokaisella on niitä arkoja aiheita, joista ei haluaisi puhua. Mulle ei lapsettomuusasiassa ole mitään ongelmaa enkä loukkaannu yksittäisestä kysymyksestä, mutta yli 20 vuotta anoreksiaa sairastaneena en haluaisi vastaavasti kuulla mitään painoaiheista. Jollekin se elämässä suurena ahdistava ongelma voi olla sairauden tuoma ylipaino, kaljuuntuminen, parisuhteettomuus, joillain lapsettomuus. Kuitenkin jos ihan kaikkia keskustelunaiheita pitää varoa, niin kanssakäymisestä tulee helposti todella hankalaa. Tai sitten puhutaan säästä. Kun ei kaikki voi puhua työasioistakaan salassapitovelvollisuuden vuoksi. 

Vierailija
20/87 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä! Minulla on syyni, miksi lapsia ei ole eikä todennäköisesti edes tule, mutta ne eivät kuulu utelijoille. Ihan sama jos minä alkaisin kyselemään heidän seksielämästään yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä