Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, jota paskaduuni olisi auttanut urakehityksessä?

Vierailija
08.04.2024 |

Aina täällä palstallakin kehoitetaan ottamaan ns. paskaduuneja ja sanotaan, että niiden avulla aukeaa sitten mahdollisuus urakehitykseen. Itse olen sitä mieltä, että noista duuneista ei ole mitään hyötyä urakehitykselle, ja senkin ajan, minkä niihin tuhlaa, voisi käyttää fiksummin vaikka opiskellen ja itseään kehittäen. Toki harjoittelijanpaikka omalla alalla hyvämaineisessa yrityksessä voi avata niitä ovia urakehitykseen, mutta jos nyt puhutaan ihan niistä perinteisistä paskaduuneista, joihin ei vaadita juuri mitään taitoja tai koulutusta.

Kommentit (398)

Vierailija
1/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko se sellaisessa firmassa, missä on myös hyviä duuneja. Silloin on mahdollista saada parempi paikka firman sisäisen työnhaun kautta.

Vierailija
2/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko se sellaisessa firmassa, missä on myös hyviä duuneja. Silloin on mahdollista saada parempi paikka firman sisäisen työnhaun kautta.

Aika harvoin tuo onnistuu ellei ole koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paskaduuni sun mielestä?

Mun mielestä paskaduuni:

- erilaiset huijarit kuten putkiremonttien pakkomyyjät

- feissarit

Ei paskaduuneja:

- tarjoilija

- siivooja

- roskakuski

Vierailija
4/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sain jopa suosittelut 'paskaduunista' siihen parempaan koulutusta vastaavaan työhön.

Vierailija
5/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla toimi. Olin henkilövuokrausyrityksen kautta puhelinvaihteenhoitajana 2kk yhdessä firmassa, sitten saman firman kautta tarvitiin Nokialle assaria, josta sitten työllistyin Nokialle ihan koulutustani vastaaviin vakituisiin hommiin (ei tietotekniikka).

Vierailija
6/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä mahdotonta. Ja ap kysyi kokemuksia, ei teoreettisia mahdollisuuksia.

-ohis

Vierailija
7/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin tuo onnistuu ellei ole koulutusta.

Jos yleensä haluaa uran pitää olla jotain koulutusta, mistä lähteä liikkeelle.

Vierailija
8/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työelämä on sellaista että koulutus on se kaikkein tärkein asia, koulutus määrittää sen mitä osaa ja mitä työtä kykenet tekemään.

Jos olet amis ja otat paskaduunin vastaan niin turha sun mitään ylennyksiä on odottaa koska sulla ei ole koulutusta. Kaikkien suomessa pitäisi käydä vähintään amk.

Vierailija
9/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyötyä. Ja mistään aukoista CV:ssä ei ole ikinä sen enempiä kyselty. Turhaan kärsin yksitoikkoista tehdastyötä, jossa oli minimaaline palkka. Olis pitänyt nauttia vapaudesta työttömänä. Nyt kun ura on urjennut, ei ole mahdollisuutta saada kunnollista pitkää vapaata. Lomat ei riitä rentoutumiseen ja stressinpurkuun.

Vierailija
10/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan alan/ hyllyttäjän/myyjän työ on paskaduunia niin olen saanut sen avulla erittäin hyvän suosittelijan, joten pääsin parempaan. Sieltä paremmasta kaupan alan työstä pääsin muualle. Aina olen saanut suosittelijan joka työpaikasta. Nyt ihan eri alalla mutta aikuisopintojen harjoitteluihininkin auttoi ne suositukset, vaikka eri alalta olikin.

Vierailija
11/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulunkäynninohjaaja lasketaan paskaduuniksi, niin ehdottomasti kyllä.

Vierailija
12/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijana  toimiessani kaikki työtodistukset olivat plussaa. Siitä näkee, että on työtä tehty ja esim. nuoret ovat jonkinlaista kesätyötä ottaneet, vaikkei se tulevaisuuden alaan liittynytkään.

Vierailija
13/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen luulin että kaikesta kokemuksesta on hyötyä mutta kun työpaikkoja olen vaihtanut niin eipä niistä vanhan työpaikan taidoista paljoa mitään hyötyä ole ollut. Tuntuu pahalta ajatella että se on ollut vain ajanhukkaa mutta siltä se tuntuu.

Vierailija
14/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paskaduuni sun mielestä?

Mun mielestä paskaduuni:

- erilaiset huijarit kuten putkiremonttien pakkomyyjät

- feissarit

Ei paskaduuneja:

- tarjoilija

- siivooja

- roskakuski

Paskaduuni on sellainen mistä saa niin pientä palkkaa, että rahat eivät kunnolla riitä elämiseen ja työolosuhteet ja usein myös työajat ovat huonot. Työ on usein manuaalista ja yksitoikkoista ja ei vaadi kouluttautumista/matala koulutus.

Vierailija
15/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se auttanut...tein aluksi varasto-, tuotanto- ja taksiduunia. Sit opiskelin samalla ja nykyään teen jo monetta vuotta peräkkäin mukavaa etäduunia! Mutta ei se hetkessä tule! Varmaan täysin liian vaikea ajatus kaiken maailman laiskoille ja epämotivoituneille ihmisille!

Vierailija
16/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla toimi. Olin henkilövuokrausyrityksen kautta puhelinvaihteenhoitajana 2kk yhdessä firmassa, sitten saman firman kautta tarvitiin Nokialle assaria, josta sitten työllistyin Nokialle ihan koulutustani vastaaviin vakituisiin hommiin (ei tietotekniikka).

Niin eli sulla oli kuitenkin se koulutus pohjalla ja sait lopulta koulutusta vastaavaa työtä sen koulutuksesi takia et sen paskaduunin takia. Jos sulla ei olisi ollut tuota koulutusta et olisi saanut nykyistä duuniasi.

Vierailija
17/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta siitä, että on haittaa. Vastavalmistuneena olin sihteeri/assistenttitason töissä asiantuntijaorganisaatiossa. Piti olla vain tilapäisesti, mutta minut vakinaistettiin pian. Sain aina omalta esimieheltä kehuja työstäni.

Saman ikäisiä ja saman koulutuksen saaneita palkattiin samaan organisaatioon asiantuntijatason töihin. Vaikka tein selväksi, että haluan edetä ja hainkin erästä paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Kautta rantain annettiin ymmärtää, että olin vääränlaisissa töissä eikä sitä arvostettu.

Pääsin koulutusta vastaaviin töihin vasta kun irtisanouduin ja siirryin muihin töihin.

Vierailija
18/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuo olikin mahdollista, kun esimerkiksi jokin tehdas tuotti itse siivouspalvelunsa, ruokahuoltonsa ja niin edelleen. Ei siivoaja pääse enää etenemään mihinkään, kun se siivousfirma tuottaa vain siivouspalveluja. 

Vierailija
19/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisen myyjän työstä tuli vakituinen, sitten kun oma-arvontunto hyvin tehtyjen paskaduunien myötä kasvoi, uskalsin hakemaan AMK:iin opiskelemaan. Tein samaista paskaduunia opintojeni ohella, ei tarvinnut ottaa opintolainaa tai ruinata almuja keneltäkään. 

Minusta tehty työ on aina arvokasta ja kertoo ihmisestäkin jotain persoonana, että sen sijaan että on muiden elätettävänä, osallistuu yhteiskunnan ylläpitämiseen omalla työpanoksella ja maksamalla veroja. Silloin oli tiukempaa taloudellisesti, mutta nyt osaan arvostaa hyviä tulojani enkä pidä niitä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
20/398 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se auttanut...tein aluksi varasto-, tuotanto- ja taksiduunia. Sit opiskelin samalla ja nykyään teen jo monetta vuotta peräkkäin mukavaa etäduunia! Mutta ei se hetkessä tule! Varmaan täysin liian vaikea ajatus kaiken maailman laiskoille ja epämotivoituneille ihmisille!

Niin eli sinäkin opiskelit mukavampaan duuniin. Mitä hyötyä esim. siitä varastoduunista on ollut nykyisessä työssäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan