Miten toimia, kun äiti-ihmisen vauvakertomukset eivät kiinnosta
Olen lapseton nainen, jonka kaverista tuli viime kesänä itsellinen äiti. Ymmärrettävästi hänen puheensa ovat paljon lapsessa, mutta mulle alkaisi jo riittää WhatsAppilla lähetetyt "PinjaPetteri on taas nukkunut huonosti, vissiin hampaita tulossa" -tyyppiset tilannepäivitykset. Nämä on yleensä höystetty sankarin kuvalla, johon arvatenkin pitäisi reagoida sydämellä tai kommentoimalla kuinka ihana lapsi onkaan, toivotella tsemppejä hampuleiden kanssa tms.
Lapsi on harvinaisen vaativa, ja alkaa huutamaan melkein heti, jos huomaa äitinsä huomion olevan muualla kuin itsessään. En siis oikeastaan pidä tästä lapsesta (tämä ei tarkoita etten tykkäisi kenestäkään lapsesta).
Kaksi kysymystä. 1) miten pitäisi toimia, jotta tämäntyyppiset tilannepäivitykset ja valokuvat vähenisivät? En toki haluaisi tarpeettomasti loukata kaveria, jolle lapsi on pitkäaikaisen haaveen täyttymys. En kuitenkaan rehellisesti ottaen ole tippaakaan kiinnostunut vauvan kuulumisista.
1) Mitä te äiti-ihmiset odotatte, että tällaisiin päivityksiin reagoidaan. Onko ok, olla reagoimatta mitenkään ja kysellä sen sijaan äidin kuulumisia tms.? Vai onko ainoa vaihtoehto teeskennellä kiinnostunutta lapsesta?
Kommentit (613)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyse VAUVASTA eli muutamasta kuukaudesta.
Ei ikuisuudesta.
Se spämmi ja oman navan ympärillä pyöriminen ei todellakaan kaikilla lopu siihen vauvavuoteen.
Ap:n ystävä on juuri saanut lapsen. Siis kyse on muutamasta kuukaudesta. Ap vain on drama queen kun keuhkoaa ikuisuudesta.
Niin on. Useampi kuukausi on pitkä aika pitää ystäväänsä itsestäänselvyytenä ja sylkykuppina. Eikä mitään varmuutta tilanteen paranemisesta ole.
Ärsyttää tuollainen miten jotkut olettavat, että heitä itseään kiinnostava asia kiinnostaa myös muita. He eivät kunnioita tippaakaan vastapuolta, vaan jatkavat loputonta jauhamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyse VAUVASTA eli muutamasta kuukaudesta.
Ei ikuisuudesta.
Se spämmi ja oman navan ympärillä pyöriminen ei todellakaan kaikilla lopu siihen vauvavuoteen.
Ap:n ystävä on juuri saanut lapsen. Siis kyse on muutamasta kuukaudesta. Ap vain on drama queen kun keuhkoaa ikuisuudesta.
Niin on. Useampi kuukausi on pitkä aika pitää ystäväänsä itsestäänselvyytenä ja sylkykuppina. Eikä mitään varmuutta tilanteen paranemisesta ole.
Muutama kuukausi. Mikä sylkykuppi siinä on että toinen jakaa oman elämän iloisinta asiaa?
Vai onko se toisen ilo just Saatanasta? Kun itsellä ei iloa elämässä ole.
Miksei voi jakaa välillä jotain muutakin? Ja kuunnella sitä vastapuolta välillä? Lähinnä aapeen ystävä ilmeisesti valittaa.
Mulla on elämässäni monia ilonaiheita, mutta en spämmää niitä ystävilleni jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi jakaa välillä jotain muutakin? Ja kuunnella sitä vastapuolta välillä? Lähinnä aapeen ystävä ilmeisesti valittaa.
Mulla on elämässäni monia ilonaiheita, mutta en spämmää niitä ystävilleni jatkuvalla syötöllä.
Välillä? Eihän se ole jakanut jatkuvalla syötöllä yyhtään mitään. Kysehän on pienestä vauvasta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tuollainen miten jotkut olettavat, että heitä itseään kiinnostava asia kiinnostaa myös muita. He eivät kunnioita tippaakaan vastapuolta, vaan jatkavat loputonta jauhamistaan.
Vähän niin kuin te velat täällä kommenteissa :)
Ironista, miten näitä vela-neitokaisia ärsyttää jonkun jankkaaminen, mutta itse ovat kohta kirjoittaneet 30 sivun verran tänne samaa kommenttia eri muodossa :D Tajuttiin jo, teitä ärsyttää kuvat lapsista. Meni perille. Mitäs muuta asiaa oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vain itseään kiinnostavaa ne velat täällä kommenteissa on tarkalleen ottaen hieroneet naamaasi? Ihan ihmeellisiä "näppäriä näpäytyksiä" jotkut heittelee ilmoille ilman mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on naiselle usein vauvan korvike tai miehen. Jostain syystää vauvaa miestä ei saa esim. ruma, mielenterveysongelmainen tai lisääntymiskyky heikko tai kaikki nämä eri suhteina.
Yhteiskuntamme muuttuu sairaammaksi vuosi vuodelta.
Jos haluaisin lapsen minulla olisi, mutta en halua lasta vaan halusin koiran. Eikä se ole korvike yhtään millekkään. On minulla mieskin eikä hänkään ole minkään korvike. Hulluja puhut.
Mistä tiedät että sinulla olisi lapsi jos haluaisit lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vain itseään kiinnostavaa ne velat täällä kommenteissa on tarkalleen ottaen hieroneet naamaasi? Ihan ihmeellisiä "näppäriä näpäytyksiä" jotkut heittelee ilmoille ilman mitään tolkkua.
Loputonta saman asian typerää jankkaamista sivutolkulla.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ironista, miten näitä vela-neitokaisia ärsyttää jonkun jankkaaminen, mutta itse ovat kohta kirjoittaneet 30 sivun verran tänne samaa kommenttia eri muodossa :D Tajuttiin jo, teitä ärsyttää kuvat lapsista. Meni perille. Mitäs muuta asiaa oli?
Ikävää, että mielipiteesi ei ole valikoitunut ainoaksi oikeaksi. Ei sinua täällä kylläkään kukaan pakota olemaan, jos keskustelu ei miellytä, että sen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näistä kukaan ei ole hieronut mitään minun naamaani, aika nopeasti hankkisin lähestymiskiellon, koska en halua näitä mihinkään lähietäisyydelle :) Näppärä näpäyttelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten käytät tuota vela sanaa kuin se olisi joku solvaus tai haukkumasana:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näistä kukaan ei ole hieronut mitään minun naamaani, aika nopeasti hankkisin lähestymiskiellon, koska en halua näitä mihinkään lähietäisyydelle :) Näppärä näpäyttelijä
Ehkä kannattaisi tosiaan sinunkin hankkia jotain parempaa tekemistä. Touhua vaikka niiden penskojesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että mielipiteesi ei ole valikoitunut ainoaksi oikeaksi. Ei sinua täällä kylläkään kukaan pakota olemaan, jos keskustelu ei miellytä, että sen puoleen.
Tämä on ihan mahtavaa viihdettä, siksi palailen tänne aina välillä töiden lomassa naureskelemaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on naiselle usein vauvan korvike tai miehen. Jostain syystää vauvaa miestä ei saa esim. ruma, mielenterveysongelmainen tai lisääntymiskyky heikko tai kaikki nämä eri suhteina.
Yhteiskuntamme muuttuu sairaammaksi vuosi vuodelta.
Jos haluaisin lapsen minulla olisi, mutta en halua lasta vaan halusin koiran. Eikä se ole korvike yhtään millekkään. On minulla mieskin eikä hänkään ole minkään korvike. Hulluja puhut.
Mistä tiedät että sinulla olisi lapsi jos haluaisit lapsen?
Olen ollut raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis te ette kestä muuta kuin oman kantanne. Ei se junttaamalla sen paremmaksi muutu.
Ja täältä saat vapaasti poistua, jos ei kestä muuta kuin sen oman draamailun.
Vierailija kirjoitti:
Millainen kieroutunut mieli kuvittele lemmikkejä otettavan lasten sijasta? Koirissa ja kissoissahan parasta on se etteivät ne ole lapsia.
Jos koiraa/kissaa ei ole otettu selkeään käyttötarkoitukseen kuten harrastusta/työtä varten tai hiirihävittäjäksi vaan päätoimisesti sohvanurkantäytteeksi, on lemmikin funktio seuralaisuus/hoivavietin täyttäminen. Molemmat tarpeet täyttäisi myös oma perhe, eläimet ovat vaan paljon vaivattomampia, jalostettu olemaan iloisia omistajistaan ja täydellisen määräysvallan alaisena. Eli lapsia joista on kuorittu ne ikävät puolet. Koira on laumaeläin, jota pidetään pitkiä aikoja yksin kotona, jalostettu ulkonäöltään söpöksi terveyden kustannuksella ja kaupan päälle viedään sukukyky jotta on helpompi omistajansa arjessa. Jos lasta kohtelisi samoin, joutuisi linnaan. Lemmikkiä saa kohdella näin.
Vastaa nykyajan muita ilmiöitä jossa asioista halutaan parhaat puolet ja ikäviä/hankalia asioita karsitaan ja vältellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi tosiaan sin
Ei ole lapsia, muuten touhuaisin :) Lapset on teihin katkeriin vela-ihmisiin verrattuna älykästä seuraa :D