Miten toimia, kun äiti-ihmisen vauvakertomukset eivät kiinnosta
Olen lapseton nainen, jonka kaverista tuli viime kesänä itsellinen äiti. Ymmärrettävästi hänen puheensa ovat paljon lapsessa, mutta mulle alkaisi jo riittää WhatsAppilla lähetetyt "PinjaPetteri on taas nukkunut huonosti, vissiin hampaita tulossa" -tyyppiset tilannepäivitykset. Nämä on yleensä höystetty sankarin kuvalla, johon arvatenkin pitäisi reagoida sydämellä tai kommentoimalla kuinka ihana lapsi onkaan, toivotella tsemppejä hampuleiden kanssa tms.
Lapsi on harvinaisen vaativa, ja alkaa huutamaan melkein heti, jos huomaa äitinsä huomion olevan muualla kuin itsessään. En siis oikeastaan pidä tästä lapsesta (tämä ei tarkoita etten tykkäisi kenestäkään lapsesta).
Kaksi kysymystä. 1) miten pitäisi toimia, jotta tämäntyyppiset tilannepäivitykset ja valokuvat vähenisivät? En toki haluaisi tarpeettomasti loukata kaveria, jolle lapsi on pitkäaikaisen haaveen täyttymys. En kuitenkaan rehellisesti ottaen ole tippaakaan kiinnostunut vauvan kuulumisista.
1) Mitä te äiti-ihmiset odotatte, että tällaisiin päivityksiin reagoidaan. Onko ok, olla reagoimatta mitenkään ja kysellä sen sijaan äidin kuulumisia tms.? Vai onko ainoa vaihtoehto teeskennellä kiinnostunutta lapsesta?
Kommentit (613)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä viha äitejä kohtaan mielestäsi näkyy?
Emme tule saamaan tähän vastausta.
No mut hei, ainahan voit vastailla itse itsellesi, kuten tässäkni teit. Samaa moskaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Koira on naiselle usein vauvan korvike tai miehen. Jostain syystää vauvaa miestä ei saa esim. ruma, mielenterveysongelmainen tai lisääntymiskyky heikko tai kaikki nämä eri suhteina.
Yhteiskuntamme muuttuu sairaammaksi vuosi vuodelta.
Jos haluaisin lapsen minulla olisi, mutta en halua lasta vaan halusin koiran. Eikä se ole korvike yhtään millekkään. On minulla mieskin eikä hänkään ole minkään korvike. Hulluja puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut hei, ainahan voit vastailla itse itsellesi, kuten tässäkni teit. Samaa moskaa loputtomiin.
Minulle vastasi. Kysymykseeni ei tosiaan näköjään vastausta tule.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama pinjapetteri länkyttäjä, miten heikkolahjainen pitää olla että samaa typerää tekstiä jaksaa luukuttaa. No vajaamielisillä on vaikeaa, sääli kun ap on maho ja ruma äm mä joka ei ole saanut ei miestä eikä lapsia, sama töitten kanssa.
Niinpä. On se hyvä, että vain kauniit ja täysipäiset saavat lapsia niin ei tapahdu lapsille mitään pahaa ja kauniita tulee heistäkin kun on hyvät ja varsinkin kauniit geenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse itselleen vastaamista, ja juurihan ap:ta neuvottiin olemaan vaastaamatta ollenkaan viesteihin, joista ei pidä. Kai se pätee täälläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse itselleen vastaamista, ja juurihan ap:ta neuvottiin olemaan vaastaamatta ollenkaan viesteihin, joista ei pidä. Kai se pätee täälläkin?
Et siis pitänyt kysymyksestäni ja siksi et vastaa? Täällä keskustelee meidän kanssa joku muukin ei tarvitse yksin höpistä tai itselleen vastata.
Et siis pitänyt kysymyksestäni ja siksi et vastaa? Täällä keskustelee meidän kanssa joku muukin ei tarvitse yksin höpistä tai itselleen vastata.
En sanonut että tarvitsisi. Totesin että hämmennät yhtä ja samaa moskaa itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En sanonut että tarvitsisi. Totesin että hämmennät yhtä ja samaa moskaa itsesi kanssa.
Okeeeei olet siis trolli tai henkisesti sen verran jälkeenjäänyt, että olisi väärin enää jatkaa tästä.
Mulla on samanlainen kaveri. Omat lapseni on jo aikuisia. Tiettyyn rajaan asti jaksan vastailla Nellilotan kymmeniin kuviin. Mutta ei mua kans kiinnosta ihan joka sosekuva. Pitäs alkaa laittaa miehestäni kuvia vastineeksi. Että nyt Mauri istuu paskalla ja nyt syö makkaraa. Ja meillä nukutaan kuorsaten :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okeeeei olet siis trolli tai henkisesti sen verran jälkeenjäänyt, että olisi väärin enää jatkaa tästä.
Juuri tuon sinun sävysi vuoksi en vastaa sinulle. Osaat vain syytää moskaa ja solvata.
Vierailija kirjoitti:
No ei. :-D Tunnen paljon suurempia tunteita koiria kohtaan. Koiraystävien koirakuulumisia jaksaisin kuunnella loputtomiin. Ja kuviakin saa lähettää! Ihmettelen, ettei tuo äiti-kaverini ole jo rivien välistä lukenut, etten ole kovin kiinnostunut PinjaPetterin kuulumisista.
Ap
Mä taas toisin päin . Jos joku selittää koko ajan koirastaan, ja vielä samaan tyyliin kuin jostain vauvasta niin se on ärsyttävää. Välillä tuntuu et kolmekymppiset hommaa nykyään koiran lapsen sijasta ja siitä myös puhutaan ja hoidetaan siihen tyyliin , koko maailman keskipisteenä. Nurinkurista tämä nykyään kun lisääntymisikäiset haluaa vaan koiria .
Toisaalta ymmärrän että vauvasta puhe voi ärsyttää toista ihmistä vaikka itse tykkäisinkim puhua omista lapsistani. Eli en juuri puhu heistä lapsettomille, ja muillekin vain vähän ellei kysytä .
Ja en oo mikään koiravihaaja. Mulla on ollut kaks koiraa ja rakastin niitä . Mut onhan lapsi nyt ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. :-D Tunnen paljon suurempia tunteita koiria kohtaan. Koiraystävien koirakuulumisia jaksaisin kuunnella loputtomiin. Ja kuviakin saa lähettää! Ihmettelen, ettei tuo äiti-kaverini ole jo rivien välistä lukenut, etten ole kovin kiinnostunut PinjaPetterin kuulumisista.
ApMä taas toisin päin . Jos joku selittää koko ajan koirastaan, ja vielä samaan tyyliin kuin jostain vauvasta niin se on ärsyttävää. Välillä tuntuu et kolmekymppiset hommaa nykyään koiran lapsen sijasta ja siitä myös puhutaan ja hoidetaan siihen tyyliin , koko maailman keskipisteenä. Nurinkurista tämä nykyään kun lisääntymisikäiset haluaa vaan koiria .
Toisaalta ymmärrän että vauvasta puhe voi ärsyttää toista ihmistä vaikka itse tykkäisinkim puhua omista lapsistani. Eli en juuri puhu heistä lapsettomille, ja muillekin vain vähän ellei kysytä .
Ja en o
Millainen kieroutunut mieli kuvittele lemmikkejä otettavan lasten sijasta? Koirissa ja kissoissahan parasta on se etteivät ne ole lapsia.
Ei koirat ole lasten korvikkeita. Minulla on kaksi lasta ja kaksi koiraa.
Voit joko kasvaa ihmisenä ja ymmärtää että ihmisillä on omat elämänsä ja juttunsa - sinullakin - joista ihan kaikki ei suurella todennäköisyydellä kiinnosta muita, mutta ne jutut voi silti kuunnella ja kommentoida jos on jotain sanottavaa, kysyä jos ei jotain ymmärrä. Sellaista se on ystävyys ja muiden kanssa sosialisointi.
Vaihtoehtoisesti voit hankkia lähellesi vain ihmisiä joita kiinnostaa 100% samat asiat kuin sinua tai jotka eivät halua sanoa itse mitään vaan kuunnella kun sinä puhut itsestäsi. Mutta varoituksena sellainen että voi tulla aika yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Voit joko kasvaa ihmisenä ja ymmärtää että ihmisillä on omat elämänsä ja juttunsa - sinullakin - joista ihan kaikki ei suurella todennäköisyydellä kiinnosta muita, mutta ne jutut voi silti kuunnella ja kommentoida jos on jotain sanottavaa, kysyä jos ei jotain ymmärrä. Sellaista se on ystävyys ja muiden kanssa sosialisointi.
Vaihtoehtoisesti voit hankkia lähellesi vain ihmisiä joita kiinnostaa 100% samat asiat kuin sinua tai jotka eivät halua sanoa itse mitään vaan kuunnella kun sinä puhut itsestäsi. Mutta varoituksena sellainen että voi tulla aika yksinäistä.
Noin toimii normaali ihmissuhde. Ei niin että toinen tuuttaa vain omaa infoaan tauotta eikä muusta puhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin toimii normaali ihmissuhde. Ei niin että toinen tuuttaa vain omaa infoaan tauotta eikä muusta puhu.
Missään ei sanottu että se äiti ei muusta puhuisi. Eikä tuo myöskään ole kuvattu mitenkään tauottomaksi tai että se olisi jatkunut kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanottu että se äiti ei muusta puhuisi. Eikä tuo myöskään ole ku
"On multa löytynytkin sympatiaa, mutta ei sitäkään ikuisesti riitä kun puheenaihe on yksi ja sama."
-Ap, 520 eaa.
On kyse VAUVASTA eli muutamasta kuukaudesta.
Ei ikuisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
On kyse VAUVASTA eli muutamasta kuukaudesta.
Ei ikuisuudesta.
Se spämmi ja oman navan ympärillä pyöriminen ei todellakaan kaikilla lopu siihen vauvavuoteen.
Taas tämä sama pinjapetteri länkyttäjä, miten heikkolahjainen pitää olla että samaa typerää tekstiä jaksaa luukuttaa. No vajaamielisillä on vaikeaa, sääli kun ap on maho ja ruma äm mä joka ei ole saanut ei miestä eikä lapsia, sama töitten kanssa.