Miten toimia, kun äiti-ihmisen vauvakertomukset eivät kiinnosta
Olen lapseton nainen, jonka kaverista tuli viime kesänä itsellinen äiti. Ymmärrettävästi hänen puheensa ovat paljon lapsessa, mutta mulle alkaisi jo riittää WhatsAppilla lähetetyt "PinjaPetteri on taas nukkunut huonosti, vissiin hampaita tulossa" -tyyppiset tilannepäivitykset. Nämä on yleensä höystetty sankarin kuvalla, johon arvatenkin pitäisi reagoida sydämellä tai kommentoimalla kuinka ihana lapsi onkaan, toivotella tsemppejä hampuleiden kanssa tms.
Lapsi on harvinaisen vaativa, ja alkaa huutamaan melkein heti, jos huomaa äitinsä huomion olevan muualla kuin itsessään. En siis oikeastaan pidä tästä lapsesta (tämä ei tarkoita etten tykkäisi kenestäkään lapsesta).
Kaksi kysymystä. 1) miten pitäisi toimia, jotta tämäntyyppiset tilannepäivitykset ja valokuvat vähenisivät? En toki haluaisi tarpeettomasti loukata kaveria, jolle lapsi on pitkäaikaisen haaveen täyttymys. En kuitenkaan rehellisesti ottaen ole tippaakaan kiinnostunut vauvan kuulumisista.
1) Mitä te äiti-ihmiset odotatte, että tällaisiin päivityksiin reagoidaan. Onko ok, olla reagoimatta mitenkään ja kysellä sen sijaan äidin kuulumisia tms.? Vai onko ainoa vaihtoehto teeskennellä kiinnostunutta lapsesta?
Kommentit (613)
Vierailija kirjoitti:
Raskaimpia työkavereita mitä on ovat niitä joilla ei tunnu olevan mitään muuta elämässään kuin se työ. Ei tekemistä ei ystäviä. Henkilökohtaisesti pyrin pitämään työkaverit ja kaverit. Toki jos töiden kautta tutustun johonkin tosi hyvään tyyppiin voin ihan ystävystyä, mutta mieluummin pidän nuo asiat ja ihmiset erillään.
Ja sitten kun se ap:n kaveri kuvittelee ap:n olevan kaveri, ap räyhää täällä. Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaimpia työkavereita mitä on ovat niitä joilla ei tunnu olevan mitään muuta elämässään kuin se työ. Ei tekemistä ei ystäviä. Henkilökohtaisesti pyrin pitämään työkaverit ja kaverit. Toki jos töiden kautta tutustun johonkin tosi hyvään tyyppiin voin ihan ystävystyä, mutta mieluummin pidän nuo asiat ja ihmiset erillään.
Ja sitten kun se ap:n kaveri kuvittelee ap:n olevan kaveri, ap räyhää täällä. Jep.
Räyhää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. :-D Tunnen paljon suurempia tunteita koiria kohtaan. Koiraystävien koirakuulumisia jaksaisin kuunnella loputtomiin. Ja kuviakin saa lähettää! Ihmettelen, ettei tuo äiti-kaverini ole jo rivien välistä lukenut, etten ole kovin kiinnostunut PinjaPetterin kuulumisista.
ApJa voin sanoa, ilman mitään ilkeilyä tietenkin, että ne koira-jutut vasta ovatkin kaikista asioista niitä kaikkein epäkiinnostavimpia sekä myös melkoinen turn-off. Näin perheellisenä kissojen omistajana :)
Koirat toki ihan jees ja kivoja otuksia, mutta ne koira"mammat" 😂
Lapsettomana kissaihmisenä olen täysin samaa mieltä. Noilla "koiramammoilla" ei tosiaan tunnu olevan muuta elämää, koirasitäjakoiratätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on heti koko ystävyyden kuvittelua, jos toisen käytöksessä ärsyttää joku? Täältähän ap tuli kysymään neuvoa miten asian saisi sanottua niin, että ystävä ei pahoita mieltään. Ystävyys on sitä, että pitää pystyä sanomaan myös tällaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on heti koko ystävyyden kuvittelua, jos toisen käytöksessä ärsyttää joku? Täältähän ap tuli kysymään neuvoa miten asian saisi sanottua niin, että ystävä ei pahoita mieltään. Ystävyys on sitä, että pitää pystyä sanomaan myös tällaisista asioista.
No ei ap ainakaan todellakaan ole mikään ystävä tai kaveri.
Lapsettomana koiramammana elämääni tosiaan täyttää aika pitkälle myös kaksi koiraani. En minä silti jauha niistä koska miksi niiden pitäisi ketään kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ap ainakaan todellakaan ole mikään y
Miksi?
Miksi ei olisi? Itse ainakin pidän parhaina ystävinäni juurikin heitä jotka sanovat suorat sanat jos on tarve. Ei minua tarvitse kenenkään mielistellä vaan arvostan kun minulle sanotaan suoraan jos käyttäydyn typerästi.
Onhan näitä: kasva aikuiseksi, lakkaa olemasta inhottava ystävä ja yritä iloita ystäväsi onnesta, etsi toisenlaisia, lapsettomia kavereita, mene itseesi ja katso peiliin. Valitse ltse.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä: kasva aikuiseksi, lakkaa olemasta inhottava ystävä ja yritä iloita ystäväsi onnesta, etsi toisenlaisia, lapsettomia kavereita, mene itseesi ja katso peiliin. Valitse ltse.
Eiköhän inhottava ystävä ole se spämmääjä.
Sellaisia ihmisiä on paljon jotka eivät ymmärrä että jotain aihepiiriä on rajoitettava. Ei voi puhua loputtomiin vauvoista tai vaikka mielenterveys ongelmista. Ei kukaan jaksa kuunnella. On etsittävä yhteisiä aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Itse ainakin pidän parhaina ystävinäni juurikin heitä jotka sanovat suorat sanat jos on tarve. Ei minua tarvitse kenenkään mielistellä vaan arvostan kun minulle sanotaan suoraan jos käyttäydyn typerästi.
MISSÄ AP ON SANONUT SUORAT SANAT? HÄNHÄN SOLVAA SELÄN TAKANA.
Eihän se itse lapsi tuossa ole ongelma vaan äitinsä käytös. Eiköhän hän tuosta rauhoitu kuvien lähettelynkin kanssa. Ei tarvitse kaikkeen reagoida mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
On. Ei äitiys anna kellekään mitään vapaakorttia olla itsekäs persläpi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei vissiin Ap ole vauvakuumetta?
Miten liittyy aloitukseen? Ap, kysy äidin kuulumiset. Voithan laittaa alkuun jonkun mielestäsi sopivan hymiön, kysy sitten ystäväsi kuulumisia.
minulla on yksi tuttava, joka joskus päivittää kuulumiset laittaen kuvia lapsikatraastaan, joista olen nähnyt vain yhden konkreettisesti. Hankalaa miettiä mitä siihen vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISSÄ AP ON SANONUT SUORAT SANAT? HÄNHÄN SOLVAA SELÄN TAKANA.
Ei solvaa, kyselee neuvoja tilanteeseen. Älä esitä tyhmempää kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ihmisiä on paljon jotka eivät ymmärrä että jotain aihepiiriä on rajoitettava. Ei voi puhua loputtomiin vauvoista tai vaikka mielenterveys ongelmista. Ei kukaan jaksa kuunnella. On etsittävä yhteisiä aiheita.
Vauva on vauva vuoden. Ja siinä vaiheessa kun vauvan kanssa pääsee jo ulkoilemaan leikkipuistoon jne, se äitikin pääsee jo paremmin muualle kuin nettiin ja puhelimelle.
Eiköhän sen nyt kestä. Eri asia on sitten ne mt-avautujat, jotka jankuttaa vuosia vuosikymmeniä vanhoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana koiramammana elämääni tosiaan täyttää aika pitkälle myös kaksi koiraani. En minä silti jauha niistä koska miksi niiden pitäisi ketään kiinnostaa?
Et voi verrata ihmislasta ja koiraa keskenään. Tolloko olet ?
Näin asian näen, koska ei tämä minulle ainakaan ole suinkaan ensimmäinen kerta kun tämä aihe tulee vastaan.