Miten toimia, kun äiti-ihmisen vauvakertomukset eivät kiinnosta
Olen lapseton nainen, jonka kaverista tuli viime kesänä itsellinen äiti. Ymmärrettävästi hänen puheensa ovat paljon lapsessa, mutta mulle alkaisi jo riittää WhatsAppilla lähetetyt "PinjaPetteri on taas nukkunut huonosti, vissiin hampaita tulossa" -tyyppiset tilannepäivitykset. Nämä on yleensä höystetty sankarin kuvalla, johon arvatenkin pitäisi reagoida sydämellä tai kommentoimalla kuinka ihana lapsi onkaan, toivotella tsemppejä hampuleiden kanssa tms.
Lapsi on harvinaisen vaativa, ja alkaa huutamaan melkein heti, jos huomaa äitinsä huomion olevan muualla kuin itsessään. En siis oikeastaan pidä tästä lapsesta (tämä ei tarkoita etten tykkäisi kenestäkään lapsesta).
Kaksi kysymystä. 1) miten pitäisi toimia, jotta tämäntyyppiset tilannepäivitykset ja valokuvat vähenisivät? En toki haluaisi tarpeettomasti loukata kaveria, jolle lapsi on pitkäaikaisen haaveen täyttymys. En kuitenkaan rehellisesti ottaen ole tippaakaan kiinnostunut vauvan kuulumisista.
1) Mitä te äiti-ihmiset odotatte, että tällaisiin päivityksiin reagoidaan. Onko ok, olla reagoimatta mitenkään ja kysellä sen sijaan äidin kuulumisia tms.? Vai onko ainoa vaihtoehto teeskennellä kiinnostunutta lapsesta?
Kommentit (613)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana koiramammana elämääni tosiaan täyttää aika pitkälle myös kaksi koiraani. En minä silti jauha niistä koska miksi niiden pitäisi ketään kiinnostaa?
Et voi verrata ihmislasta ja koiraa keskenään. Tolloko olet ?
Ei hän vertaakaan. Pointti on että vaikka joku asia täyttäisi oman elämän, siihen liittyvillä jutuilla ei ole pakko jatkuvasti häiritä muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla olisi vakavia univaikeuksia yhdistettynä loputtomaan työmaahan, pysyisit tyynesti hiljaa? Vaikket itse ole kiinnostunut vauva-arjesta, voisi sinulta löytyä sympatiaa kaveriasi kohtaan.Ei se vauva-aika ikuisuuksiin kestä.
Hohhoijakkaa! Ei työasiat kuulu kavereille! Silloin on jotain pahasti pielessä, jos ei työasioistaan pääse vapaalla irti. Ei voi verrata lapsiarkeen.
työssäkäyvä neljän lapsen äiti oon, en lähettele kuvia
Ap miettii sit itselleen elämäänsä jonkin yhtä suuren ja mullistavan asian kuin oma lapsi ja pitää sitten kuononsa siitä asiasta kiinni, ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Itse ainakin pidän parhaina ystävinäni juurikin heitä jotka sanovat suorat sanat jos on tarve. Ei minua tarvitse kenenkään mielistellä vaan arvostan kun minulle sanotaan suoraan jos käyttäydyn typerästi.
MISSÄ AP ON SANONUT SUORAT SANAT? HÄNHÄN SOLVAA SELÄN TAKANA.
Mikä sua riivaa?
Ei mikään. Korjasin vain typerän väitteen.
Nämä velat täällä kommenteissa muistuttaa niin paljon toksisista kavereista, joita oli joskus nuorena. Olette ihana muistutus siitä, miten ihanaa on kun elämässä on nykyään mukavia, normaalit tunne-elämä- ja kommunikaatiotaidot omaavia ihmisiä. Tehkää kavereillenne palvelus, ja kertokaa heille aivan suoraan nämä mielipiteenne, ja näyttäkää viestinne täältä keskustelusta, niin tietävät millaisten ihmisten kanssa ovat tekemisissä. Siihen voi loppua lapsista puhumiset aika äkkiä, ja samalla bonuksena kaikki muutkin keskustelut :) Voitte sitten velat ystävystyä keskenänne ja katsoa, mitä kaikkea vikaa löydätte toisistanne. Voin melkein lyödä vetoa, että ennemmin tai myöhemmin keksitte jonkun uuden draaman aiheen, kun ei lapsista enää voi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Itse ainakin pidän parhaina ystävinäni juurikin heitä jotka sanovat suorat sanat jos on tarve. Ei minua tarvitse kenenkään mielistellä vaan arvostan kun minulle sanotaan suoraan jos käyttäydyn typerästi.
MISSÄ AP ON SANONUT SUORAT SANAT? HÄNHÄN SOLVAA SELÄN TAKANA.
Hän kysyy neuvoa. Ei ole solvaus sanoa, että lapsi ei kiinnosta, eikä edes, ettei pidä lapsesta.
Sinulla vippaa päässä nyt.
eri
Tosi ystävä keksii kyllä keinon avautua vaivaavasta asiasta ystävälleen. Ei hauku selän takana tai kysele random palstalaisilta neuvoja! Eiköhän tuo jokin lapsivihaaja trolli ole.
Miksi ei voisi? Ihan tosissani kysyn en ole ikinä saanut tähän vastausta. Molempia pitää jonkun ruokkia ja hoitaa ja ovat molemmat täysin hoitajansa armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap miettii sit itselleen elämäänsä jonkin yhtä suuren ja mullistavan asian kuin oma lapsi ja pitää sitten kuononsa siitä asiasta kiinni, ok?
Ei ap ole toivonut että kaveri pitäisi kuononsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nämä velat täällä kommenteissa muistuttaa niin paljon toksisista kavereista, joita oli joskus nuorena. Olette ihana muistutus siitä, miten ihanaa on kun elämässä on nykyään mukavia, normaalit tunne-elämä- ja kommunikaatiotaidot omaavia ihmisiä. Tehkää kavereillenne palvelus, ja kertokaa heille aivan suoraan nämä mielipiteenne, ja näyttäkää viestinne täältä keskustelusta, niin tietävät millaisten ihmisten kanssa ovat tekemisissä. Siihen voi loppua lapsista puhumiset aika äkkiä, ja samalla bonuksena kaikki muutkin keskustelut :) Voitte sitten velat ystävystyä keskenänne ja katsoa, mitä kaikkea vikaa löydätte toisistanne. Voin melkein lyödä vetoa, että ennemmin tai myöhemmin keksitte jonkun uuden draaman aiheen, kun ei lapsista enää voi valittaa.
Sanoisin että valtaosa lisääntyneistä ystävistäni on tasan samoilla linjoilla niiden kanssa, jotka tässä ketjussa sanovat ettei ole ok jatkuvasti lähettää vauvakuvia kellekään.
Täyspäisiä äitejä kun ovat, ja hyviä ystäviä monelle.
Miksi teidän pitää aina tulla trollaamaan kaikki keskustelut pilalle?
"Lapsi on harvinaisen vaativa, ja alkaa huutamaan melkein heti, jos huomaa äitinsä huomion olevan muualla kuin itsessään."
Se on ikävä jos harvoin nähdään ja haluaisi rauhassa jutella niin aina on se kersa siinä huutamassa. Jos ei ole aikaa niin sitten ei nähdä.
AP miksi olet tekopyhä? Miksi esität kiinnostunutta ja annat palan olla siellä hampaan välissä? Miksi et sano suoraan? Kyllä suoraa puhetta ennemmin arvostetaan KUIN selän takana puhelua. Sanot ystävälle että sori, en tiedä oikein mitä vastaisin lapsesi kuviin jne. koska en oikein välitä lapsista mutta olen silti onnellinen puolestasi tms. Keksit kyllä jotain miten sanoa asia juuri SINUN ystävällesi kun eihän me täällä häntä tunneta. Omalle kohdalle ainakin juuri toivoisin että ystäväni puhuisi siitä minulle eikä keskustelu sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap ole toivonut että kaveri pitäisi kuononsa kiinni.
Nokun ei ole olemassa muita vaihtoehtoja! Se on joko turpa täysin tukkoon tai loputon puhetulva. Näistä on nyt valittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana koiramammana elämääni tosiaan täyttää aika pitkälle myös kaksi koiraani. En minä silti jauha niistä koska miksi niiden pitäisi ketään kiinnostaa?
Ei hän vertaakaan. Pointti on että vaikka joku asia täyttäisi oman elämän, siihen liittyvillä jutuilla ei ole pakko jatkuvasti häiritä muita.
Ap kokee kaverinsa elämän mahdollisesti tärkeimmän asian hänen häirintänään? Pakko olla pahemman luokan narsku! Pitäiskö aplle sit olla minäminäminäminä eikö muusta saa puhua? Olette te yksinkertaisia juntteja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Amen! Niin vahva tämä!
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi on harvinaisen vaativa, ja alkaa huutamaan melkein heti, jos huomaa äitinsä huomion olevan muualla kuin itsessään."
Se on ikävä jos harvoin nähdään ja haluaisi rauhassa jutella niin aina on se kersa siinä huutamassa. Jos ei ole aikaa niin sitten ei nähdä.
Mistä se ap tietää mikä on harvinaista tai mikä ei? Itselläni kolme lasta ja minun korvaani tuo kuulostaa vain siltä, että lapsi elää tiettyä täysin normaalia kehitysvaihetta. Tulee siinä 9-kuisena suunnilleen.
Ap:lla se sama vaihe tuntuu jääneen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kokee kaverinsa elämän mahdollisesti tärkeimmän asian hänen häirintänään? Pakko olla pahemman luokan narsku! Pitäiskö aplle sit olla minäminäminäminä eikö muusta saa puhua? Olette te yksinkertaisia juntteja täällä.
Hölmö. Spämmi on häirintää. Ei lisääntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että valtaosa lisääntyneistä ystävistäni on tasan samoilla linjoilla niiden
No mistä sitten kiikastaa? Jos kukaan kaveri ei lähetä liikaa kuvia, niin miksi olette täällä marisemassa? :D Ei mitään logiikkaa näissä teidän jutuissa, ihan vaan draamaa draaman takia. Eli elämässänne kaikki äidit on samoilla linjoilla kuin te, eli ette edes ole kokeneet mitään tällaisia rasittavia mammoja. Ja jos olette, niin miksi ette tosiaan tee heidän kanssaan niinkuin sanoin, eli ihan suoraan vaan näytätte nämä teidän aivopierunne ja katsotte miten he reagoivat. Ette uskalla oikeassa elämässä?
Mikä sua riivaa?