Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?

Vierailija
07.04.2024 |

Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?

Kommentit (578)

Vierailija
61/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proffa on ylikouluttautunut. Ehkä jos on palkka yli 3000 e ja elättää itsensä niin sitten ok...

Proffien palkat lähtee siitä 6000 eurosta. Taidat olla näitä uuvatteja, jotka eivät erota ammatti- ja tutkintonimikkeitä?

miksi sitten lehdet on täynnä köyhiä tutkijoita????

tarkotin köyhiä PROFFIA

Vierailija
62/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.

Tässä oli puhe tohtoreista ja professoreista, ei maisteritasoisista.

Olen DI, eivätkä tuntemani tohtorit poikkea millään tavoin tavallisesta DI:sta. 

Eivätkä myöskään insinöörit poikkea mitenkään diplomi-insinööreistä, vai mitä inssi?

Sanoisin, että erot näissä parivertailuissa ovat joka tasolla melkolailla yhtä suuret:

AMK-insinööri vs DI

DI vs TkT

TkT vs dosentti

Dosentti vs proffa

Ja puhut paskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.

Eivätkä myöskään insinöörit poikkea mitenkään diplomi-insinööreistä, vai mitä inssi?

Työtön tohtori tietenkin poikkeaa DI:sta, jolla on töitä. 

Vierailija
64/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on huono itsetunto, ja vaikka älyä on jonkin verran, koulutusta vähän.

Jos tulisi yhtään sellainen tunne, että toinen katsoo minua ylhäältä alaspäin koulutuksensa takia, niin SE olisi turnoff.

Siirrät tuossa oman huonon itsetuntosi muiden ongelmaksi.

Tavallaan. Mutta se ei poista ongelmaa, joten...? Sen huippukoulutetun pitäisi olla äärettömän fiksu myös sosiaalisesti, eikä sellaisia juuri löydy edes vähemmän koulutetuista.

Vierailija
65/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proffa on ylikouluttautunut. Ehkä jos on palkka yli 3000 e ja elättää itsensä niin sitten ok...

Proffien palkat lähtee siitä 6000 eurosta. Taidat olla näitä uuvatteja, jotka eivät erota ammatti- ja tutkintonimikkeitä?

miksi sitten lehdet on täynnä köyhiä tutkijoita????

tarkotin köyhiä PROFFIA

Proffa on töissä ja yleensä hänellä on hyvä palkka.

Vierailija
66/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin naistyypille se on niin tärkeää, että mies vaihtaa itse ne auton öljyt ja tekee omin kätösin terassin.

Itsestäni on paljon mukavampaa, että mies vie auton huoltoon ja säästetty aika käytetään johonkin yhteiseen, yleensä lasten kanssa oloon. Ei meillä ole edes autotallia, en halua että mieheni sateessa kaltevalla pihalla tunkkaa autoa.

Mikä olisi vastaavaa käytöstä mieheltä? Vaatisi että minun täytyy poimia metsästä mustikat ja leipoa hänelle niistä piirakka todistaakseni jotain?

Kun huoltaa auton itse ei tarvitse käydä kahta päivää palkkatöissä maksaaksen auton huollosta. Tämänlaista logiikkaa ainakin itse käytän monessa asiassa. Suomessa pitää olla todella kova tuntipalkka itsellä, että kannattaa palkata joku tekemään puolestaan töitä. Vaikka semmoinen tilanne, että kotona käy siivooja neljä tuntia siivoamassa niin tavallinen työssäkäyvä joutuu aika pirun paljon enemmän kuin neljä tuntia tekemään sitä omaa työtään. Etenkin kun ottaa kaikki verot ja sivukulut huomioon.

Vierailija
67/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että erot näissä parivertailuissa ovat joka tasolla melkolailla yhtä suuret:

AMK-insinööri vs DI

DI vs TkT

TkT vs dosentti

Dosentti vs proffa

Ja puhut paskaa

Taisi osua arkaan kohtaan.

Vierailija
68/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtori ei käytännössä opiskele yhtään lisää DI tutkintoon

Vierailija
69/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi osa dippainsseistä on työttömiä kuin tekniikan tohtoreista. Eli ei relevantti kysymys.

Vierailija
70/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tjaa...joku luonnontieteiden tai tekniikan alan proffa saattaisi olla omaan makuun liian numero ihmisiä...arvostan yleisssivisyystä en titteleitä

Siskon mies on tekniikan alan proffa. Vapaa-aika kuluu metallimusiikin parissa, matkustellen, oman oluen teossa, kesäpaikkaa kunnostellen. 

On typerää arvostella ihmisiä koulutuksen tai työn perusteella. Korkea koulutustausta ei välttämättä kerro mistään muusta kuin, että persus kestää penkkiä eli pänttäämistä. Meillä oli aikaisemmin töissä myös yksi tekniikan alan proffa, joka oli aikaisemmalta ammatiltaan sähkäri ja esim. minulle tekemässä pienet sähkötyöt, kun muutin uuteen asuntoon.

AP:n kysymykseen vastaus on siis, että liian korkea koulutus ei voi olla turn off, kuten ei myöskään liian alhainen. Tekeminen ja ihminen ratkaisee. Itselleni on tärkeää se, että mies lukee. Ihan sama mitä, kunhan lukee ihan oikeita kirjoja, vaikka jotain perusdekkareita vaan.

Vierailija
71/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK-insinööri vs DI

DI vs TkT

TkT vs dosentti

Dosentti vs proffa

Väitteesi on vain epätosi

Siinä kaikki

Vierailija
72/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin naistyypille se on niin tärkeää, että mies vaihtaa itse ne auton öljyt ja tekee omin kätösin terassin.

Itsestäni on paljon mukavampaa, että mies vie auton huoltoon ja säästetty aika käytetään johonkin yhteiseen, yleensä lasten kanssa oloon. Ei meillä ole edes autotallia, en halua että mieheni sateessa kaltevalla pihalla tunkkaa autoa.

Mikä olisi vastaavaa käytöstä mieheltä? Vaatisi että minun täytyy poimia metsästä mustikat ja leipoa hänelle niistä piirakka todistaakseni jotain?

Kun huoltaa auton itse ei tarvitse käydä kahta päivää palkkatöissä maksaaksen auton huollosta. Tämänlaista logiikkaa ainakin itse käytän monessa asiassa. Suomessa pitää olla todella kova tuntipalkka itsellä, että kannattaa palkata joku tekemään puolestaan töitä. Vaikka semmoinen tilanne, että kotona käy siivooja neljä tuntia siivoamassa niin tavallinen ty

No tutkijalla tai proffalla on varmaan ihan hyvä palkka ja voi ostaa niitä palveluita. Silti naisen mielestä miehen pitäisi itse vaihtaa öljyt autoon? 

Vierailija
73/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis teollisuuteen siirtynyt tohtori epäonnistunut? Ei ole tutkija

Vierailija
74/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin väliä koulutuksella kunhan on luonteeltaan tarpeeksi rehti ja reilu, kykenee sanomaan asiat suoraan eikä panttaa niitä omassa päässään viikkokaupalla ennen kuin uskaltaa sanoa jotain. Ei ole pelkkää teoriaa vaan osaa laittaa asioita käytäntöön myös.

Vierailija
75/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tjaa...joku luonnontieteiden tai tekniikan alan proffa saattaisi olla omaan makuun liian numero ihmisiä...arvostan yleisssivisyystä en titteleitä

Siskon mies on tekniikan alan proffa. Vapaa-aika kuluu metallimusiikin parissa, matkustellen, oman oluen teossa, kesäpaikkaa kunnostellen. 

On typerää arvostella ihmisiä koulutuksen tai työn perusteella. Korkea koulutustausta ei välttämättä kerro mistään muusta kuin, että persus kestää penkkiä eli pänttäämistä. Meillä oli aikaisemmin töissä myös yksi tekniikan alan proffa, joka oli aikaisemmalta ammatiltaan sähkäri ja esim. minulle tekemässä pienet sähkötyöt, kun muutin uuteen asuntoon.

AP:n kysymykseen vastaus on siis, että liian korkea koulutus ei voi olla turn off, kuten ei myöskään liian alhainen. Tekeminen ja ihminen ratkaisee. Itselleni on tärkeää se, että mies lukee. Ihan sama mitä, kunhan l

Missä työpaikassa on töissä tekniikan alan professoreita? Tarkoititko tässä tohtoreita? Professori ja tohtori eivät ole sama asia; hyvä tohtori on nippanappa puolimatkassa professoriksi. Yleensä tarvitaan dosentin pätevyys (toista väitöskirjaa vastaava määrä tutkimusta) ennen professuurin hakemista.

Vierailija
76/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis teollisuuteen siirtynyt tohtori epäonnistunut? Ei ole tutkija

Onhan tohtori aina ammatiltaan tutkija vaikka muualla työskentelisikin. Tohtorintutkinto on tutkijakoulutus.

Vierailija
77/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin ja kunnioittaisin korkeaa koulutusta, mutta tuskin olisimme sopiva pari.

Minä olen tällainen matalasti koulutettu luonnonlapsi vaan. Rakastan puutarhanhoitoa, ruoanlaittoa ym. yksinkertaisia juttuja. Poimin ne marjatkin itse.

Ei jaksaisi fiksu mies kauaa katsella eikä olisi minulle kivaa aina tuntea itseäni tyhmäksi, olettaen, että mies näin minusta ajattelisi. 

Tietysti ihmiset ovat yksilöitä ja jossain saattaisi olla proffa, joka viihtyy yksinkertaisessa mökissä maalaismuijan kaverina. 😀

Vierailija
78/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus ei ole ongelma itselleni, ellei mies yritä jatkuvasti päteä/kyykyttää sillä koulutuksellaan.

Korkeampi koulutus ei aina tarkoita sitä, että ihminen on älykkäämpi ja ydinfysiikan osaaminen ei yleensä auta käytännön elämään liittyvissä asioissa.

Vierailija
79/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtori ei käytännössä opiskele yhtään lisää DI tutkintoon

Ennen (80-luvulla) piti lukea ensin lisensiaatiksi ja vasta siitä pystyi jatkamaan väitöskirjaan. Tuo lisensiaattivaihe sisälsi jonkin verran opintoja. Sitten tuli graduate school tyyppiset ohjelmat, jonkinlaiset opintoputket tohtoriopiskeluun. Lisäsi tohtoreista määrää.

Vierailija
80/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on, jos mies pitää itseään minua parempana. Muuten tykkään kyllä todella paljon fiksuista ja sivistyneistä ihmisistä, lapsuudenperheeni oli sellainen. Keskustelut olisivat tosi mielenkiintoisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi