Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten suosiminen. Katkera tilitys.

Vierailija
31.10.2024 |

En tiedä miksi mut julkaisen tän silti..

Mä olen jo päälle 40v ukko mulla on pikkuveli jolle koko elämä on katettu hopea lautaselle..

Mä en ole ikinä saanut porukoilta oikein mitään, broidi on taas saanut firmat ja on jopa otettu lainaa kymmeniä tuhansia firman pyöritystä varten..

Mä olen sitten saanut ne negatiiviset asiat kuten pakko ostaa porukoiden kesämökin ettei ulosotto mies vie sitä, veljen lainojen takia. Tän mökin osto ja ylläpito aiheutti mulle ihan älyttömät taloudelliset vaikeudet. 10v on eletty kädestä suuhun.  

Enkä mä voi edelleenkään pyytää rahallista apua porukoilta...

Mitä kadun eniten olis pitäny antaa mökin mennä ulosottoon ja katkaista kaikki välit sukuun kerta heitolla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se mökki...

Vierailija
2/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Se tarkoittaisi sitä että välit vanhempiin menisi kokonaan poikki, lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Se tarkoittaisi sitä että välit vanhempiin menisi kokonaan poikki, lopullisesti.

Hataralla pohjalla teidän välit on kyllä, jos se yhdestä mökistä on kiinni. Onko se todella kaiken arvoista?

Vierailija
4/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tää elämä mennyt vähän eri tavalla jos olisi saanut myyydä ton mökin. 2010 siitä olisi saanut sen 280-300k€. Nyt hädintuskin 150.  

Olen monesti miettinyt ja haaveillut millaista olisi elää jos asuntolainaa, autolainaa ei olisi ollut ollenkaan viimeiseen 14 vuoteen.

Nyt on asunto , auto ja mökkilaina.

Vierailija
5/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Eikös se olisi vaan hyvä asia? Miksi sietää tuollaista, jos ei ole pakko

Vierailija
6/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Hataralla pohjalla teidän välit on kyllä, jos se yhdestä mökistä on kiinni. Onko se todella kaiken arvoista?

Isän ja papan yhdessä rakentama tunne arvo mittaamaton. Mutta tää mun katkeruus ja  jo suoranainen viha alkaa olla sitä luokkaa että tekisi mieli vaan polttaa koko paska maa tasolle.

Vierailija
7/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Eikös se olisi vaan hyvä asia? Miksi sietää tuollaista, jos ei ole pakko

Ehkä olisikin. Jotenkin en vaan haluaisi koska tässä on jo kärsitty vuosikymmeniä.

Vierailija
8/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkaa tuleen se mökki, sehän on sinun nyt.

Arvoa on korkeintaan yleensä vaan tontilla. Helpompi myydä, kun ei ole hometaloa ja sukulaisetkaan ei tule sinne lusimaan.

Vierailija
9/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paskamaisinta tässä touhussa on se että mulle jäi tilille 170€ jolla on selvittävä 2 viikkoa. Mä en voi tai pysty soittamaan vanhemmille et laittakaa mun tilille rahaa..  Faija alkaisi ihan helvetillisen selityksen varautumisesta ja säästämisestä.  Mut samaan aikaan broidi soittelee näille ja pyytää rahaa vähän väliä.

Vierailija
10/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos on aina jännittävää, vaikka se olisikin hyvään suuntaan. Mökki myyntiin ja välit poikki.

Tai sitten vuokraat sitä lomalaisille? Tietysti siinäkin on omat riskinsä, mutta pistät hinnat sen verran korkeaksi ettei sinne välttämättä ne pahimmat vuokraajat heti löydä...saisit hieman tulojakin!!

Vierailija
11/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutos on aina jännittävää, vaikka se olisikin hyvään suuntaan. Mökki myyntiin ja välit poikki.

Tai sitten vuokraat sitä lomalaisille? Tietysti siinäkin on omat riskinsä, mutta pistät hinnat sen verran korkeaksi ettei sinne välttämättä ne pahimmat vuokraajat heti löydä...saisit hieman tulojakin!!

Toi mökki on niin perhanan kaukanakin ettei toi vuokrauskaan oikein onnistu. Pitäisi palkata joku pitämään sitä siistinä, pihat ym.

Vierailija
12/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulle sattunut pzkat vanhemmat, ap. 

Itse hankkiutuisin eroon sekä mökistä että tuollaisesta perheestä.

Vierailija
13/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Isän ja papan yhdessä rakentama tunne arvo mittaamaton. Mutta tää mun katkeruus ja  jo suoranainen viha alkaa olla sitä luokkaa että tekisi mieli vaan polttaa koko paska maa tasolle.

Tunnearvolla ei osteta ruokaa tai ylläpidetä perhesuhteita. Tunnearvon nimissäkö sinut "pakotettiin" ostamaan mökki? Kuulostaa siltä, että vanhempasi höynäyttivät sinua.

Vierailija
14/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Tunnearvolla ei osteta ruokaa tai ylläpidetä perhesuhteita. Tunnearvon nimissäkö sinut "pakotettiin" ostamaan mökki? Kuulostaa siltä, että vanhempasi höynäyttivät sinua.

No mä olin siinä vaiheessa ainut kellä oli mahdollisuus ottaa tollanen laina. Ostin lainalla veljen pois ja vähän isää. Lopulta ihan ok sijoitus et en mä ikinä tappiolle tosta jää. .

Mutta kuitenkin alkaa olla henkisesti aika loppu tähän kädestä suuhun elämiseen. 

Vierailija
15/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin.

Vierailija
16/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin mäkin.

Vierailija
17/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Polta se pas****ka tai myy se. Raha ei tunne mitään. Näin veljesi ja vanhempasikin ajattelevat.

Vierailija
18/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita myyntiin. Jos se on vanhemmillesi oikeasti tärkeä niin ottavat lainaa ja ostavat sen sulta. 

Homman voi hoitaa asiallisesti.  Jos he laittavat välit poikki niin se on heidän valinta. Kuulostaa siltä että nykyisellä katkeruuden määrällä välit kriisiytynyt joka tapauksessa. Sille sä et enää voi mitään että sen suostuit ostamaan.

Jos joku laittaa välit poikki omaan lapseensa siksi että lapsi myy mökin johon hänellä ei ole varaa, niin sitten laittaa. Ei voi mitään. Sun vanhemmat kuulostaa vähän persoonallisuushäiriöisiltä.

Vierailija
19/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se mökki...

Niin? Eikä se olisi hyvä sulle?

Vierailija
20/22 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita myyntiin. Jos se on vanhemmillesi oikeasti tärkeä niin ottavat lainaa ja ostavat sen sulta. 

Homman voi hoitaa asiallisesti.  Jos he laittavat välit poikki niin se on heidän valinta. Kuulostaa siltä että nykyisellä katkeruuden määrällä välit kriisiytynyt joka tapauksessa. Sille sä et enää voi mitään että sen suostuit ostamaan.

Jos joku laittaa välit poikki omaan lapseensa siksi että lapsi myy mökin johon hänellä ei ole varaa, niin sitten laittaa. Ei voi mitään. Sun vanhemmat kuulostaa vähän persoonallisuushäiriöisiltä.

Joo kyllä tämä on vaikuttanut meidän väleihin tosi paljon. Rehellisesti sanottuna mä pidän tota mökkiä senkin takia ettei ne välit menisi. Tiedän että perinnönjako tulisi sen jälkeen olemaan maksimit veljelle.