voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.
Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?
Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.
Jotenkin tämä kuulostaa vähän keksityltä. Joku tyyppi on tehnyt uransa koelaitteita rakennellen ja sitten ei osaisi muka astianpesukonetta täyttää, ei kuulosta uskottavalta.
Jos on proffn liksa joku 7000-10000 e/kk niin auton öljynvaihtoja ei ole välttämättä pakko tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
olen itse duunari ja miehen pitää osata jotain käsillään eli turnoff
Miksi ihmeessä korkeasti koulutettu ei olisi kätevä käsistään? Oma FT-puolisoni on erittäin taitava kaikissa perinteisesti miehisiksi katsotuissa kädentaidoissa. Osaa vaihtaa auton jarrupalat, rakentaa vajan, kaataa puun ja laatoittaa lattian. Nykyisin toki yleensä ostetaan nämä palvelut, mutta osaamista kyllä on.
T. 7
Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jollekulle, itselleni ei ole. Olen naimisissa tohtorin kanssa.
Mainittu tutkijan ammatti nyt ei vaadi erityisen korkeaa koulutusta. Olen itse ollut töissä yliopistolla tutkija-nimikkeellä 24-vuotiaana maisterina.
Suvulleni puolisoni koulutus oli turnoff, häntä pidettiin (pidetään) turhantärkeänä paperinpyörittäjänä, joka ei osaa tehdä oikeita töitä. (Isäni sanat.)
Tässä aloituksessa viittasin tutkijoilla tietysti väitelleisiin tutkijoihin, dosentteihin ja professoreihin. Eli ammattitutkijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Proffa on ylikouluttautunut. Ehkä jos on palkka yli 3000 e ja elättää itsensä niin sitten ok...
Miksei professori elättäisi palkallaan iitseään ja onko toi 3ooo jotain pelleilyä? Taidat olla pahasri alikouluttaurunut itse.
Ketjusta huomaa, että keskimääräinen vauva.fi:n mamma on kouluja käymätön juntti, joka ei arvosta koulutusta ja sivistyneisyyttä. Huono itsetuntokin vielä. Itse olen elämässäni havainnut, että tyypillisesti koulutusta arvostetaan tai ei ainakaan suoranaisesti mollata niin kuin täällä, mutta selkeästi olen pyörinyt aivan erilaisissa piireissä...
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.
Tässä oli puhe tohtoreista ja professoreista, ei maisteritasoisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.
Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?
Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.
Jotenkin tämä kuulostaa vähän keksityltä. Joku tyyppi on tehnyt uransa koelaitteita rakennellen ja sitten ei osaisi muka astianpesukonetta täyttää, ei kuulosta uskottavalta.
Sellaisia ainakin kohtaamani insinöörit ovat olleet pääosin. Yksi myönsi heti alkuun, ettei osaa tehdä käsillänsä mitään. Siksi hän hakeutui aikuiskoulutukseen talonrakennuspuolelle. Toinen suunnitteli helpohkoa terassia viikkotolkulla, kun toinen naapuri rakensi monimutkaisemman ja käytönnöllisemmän parissa päivässä. Löytyyhän näitä tapauksia lisääkin.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Huomaa kyllä maailman muuttuneen. Muutama vuosikymmen sitten professori olisi ollut aika hieno ammatti miehelle, mutta ei näköjään enää. Itse amk ja joskus ollut lade pidemmälle opiskelleille, taisin olla turhaan.
Nykyään raha on numero 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Professorin ja kenen tahansa muunkin kannattaa palkata rakennustöihin ammattilainen jos vain löytää sellaisen. Tulee kerralla hyvä.
Nykyajan autoa ei pysty edes huoltamaan itse. Ainoa noista, joka on millään muotoa järkevää tehdä itse, on lumityöt kuntoilumielessä, ja niistä kyllä tuntemani teoreettisimmatkin tyypit selviytyvät itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko esim. terassin rakentaminen omalle pihalle sellainen normaali käytännön työ, joka miehen täytyisi osata.
Ja onko auton huolto myös tällainen asia, siis itsekö pitäisi oma auto huoltaa? Jos täytyy esim. öljyt vaihtaa, niin siihen kotipihan asvaltilleko mä lorotan ne vanhat öljyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisi
Tässä keskustelussa puhuttiin tohtoreista ja professoreista, ei esim. AMK-insseistä. En usko, että AMK-inssin pohjalta voi yleistää, millaisia vaikkapa tekniikan tai lääketieteen professorit ovat. Tuskin sama ihmistyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisi
Insinööri ei ole korkea koulutus, sehän on AMK-tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Huomaa kyllä maailman muuttuneen. Muutama vuosikymmen sitten professori olisi ollut aika hieno ammatti miehelle, mutta ei näköjään enää. Itse amk ja joskus ollut lade pidemmälle opiskelleille, taisin olla turhaan.
Nykyään raha on numero 1
Vaikka raha on sulle ykkönen niin ei se tarkoita että muille on. Mulle ei ole.
Kyllä, en näe mitään omituista ko. ammateissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisi
Insinööri on vanha opistoasteen tutkinto. Ei sellainen ole mikään esimerkki korkealle koulutetusta henkilöstä. Mutta tosiaan eivät kakkki matalamminkaan koulutetut ole käsillä tekijöitä, itse asiassa harvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on p
Mies on kuitenkin mies, jos se on oikeasti mies. Rahalla proffa voi ostaa miehen tekemään töitä. Siis oikeita töitä.
Kerran tohtorimies tuli iskemään minua. Aloitti tietysti kertomalla ensimmäisenä että on tohtori ja sitten piti lyhyen luennon aiheesta jota tutkii. Ja kuvitteli ilmeisesti tosissaan että olisin tuon kohtaamisen perusteella kiinnostunut hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli puhe tohtoreista ja professoreista, ei maisteritasoisista.
Olen DI, eivätkä tuntemani tohtorit poikkea millään tavoin tavallisesta DI:sta.
Ei missään tapauksessa. Tuntemani tohtorit ovat mukavia tyyppejä ja toiset erittäin käytännönläheisiä. Enemmän riippuu ihmisestä, ei koulutuksesta. Sama asia toisinpäin, kaikki matalasti koulutetut eivät todellakaan ole ajattelukyvyttömiä juntteja, mutta osa on.