voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
MIkä tahansa on naiselle turnoff. Naista on mahdoton miellyttää yhden miehen toimesta läpi naisen aikuisuuden.
Tämän vuoksi suurin osa miehistä onkin päättänyt pysyä erossa naisten Sirkus Parisuhteesta. Parisuhteella ei ole miehille mitään tarjottavaa nykypäivänä.
Ajatteletteko tohtoreiden päätyvän yliopistolle töihin? Proffien paikkoja ei ole paljon. Tutkimusryhmiin ei mahdu loputtomiin tohtoreita, eikä tutkimusrahoitus riitä. Yliopistojen tutkijoiden palkka ei ole hyvä, paremmin ansaitsee "oikeissa" töissä. Kommentit lähinnä tekniikan alaan liittyen.
Ei olisi. En jaksa tyhmiä ihmisiä. Ja tuo titteli on jossain määrin viite olemassa olevasta älystä. Muu pään sisältö ja toiminta myös tärkeitä. Tittelit ei ratkaise mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla, paitsi jos tapailet naisia, joiden oma koulutustaso on hyvin alhainen. Heillä voi tulla alemmuuskompleksia.
Miksi? Eihän puolison kanssa ole tarkoitus kilpailla.
Onhan se ikävää, jos liian fiksun rinnalla on älyllinen alemmuuskompleksi.
Tykkäisin kyllä korkeasti koulutetusta miehestä, mutta olen tottunut amk-insinööreihin, ja se tuntuu sopivan minulle.
Vierailija kirjoitti:
MIkä tahansa on naiselle turnoff. Naista on mahdoton miellyttää yhden miehen toimesta läpi naisen aikuisuuden.
Tämän vuoksi suurin osa miehistä onkin päättänyt pysyä erossa naisten Sirkus Parisuhteesta. Parisuhteella ei ole miehille mitään tarjottavaa nykypäivänä.
Suurin osa aikuisista miehistä on kyllä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja parisuhteessa olevien miesten käsitys omasta onnellisuudesta, objektiivisesti mitattu terveys sekä jopa odotettavissa oleva elinikä ovat korkeammalla tasolla kuin niiden miesten, jotka pysyttelevät erossa parisuhteesta. Joten kai se suhde jotain tarjoaa, vaikka mies ei sitä itse havaitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kuvaajasta selviää, miksi tutkijat ja johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa.
Fakta: Miesten älykkyysjakauma on laajempi.
Seuraus: Käytännössä kaikki erittäin älykkäät ovat miehiä.
Tutkimus:
Ulster Institute for Social Research:
https://www.researchgate.net/publication/309120677_Sex_differences_in_i…
Tulos:
Men showed greater variability than women on the Full Scale IQ
Lausuma:Dr Paul Irwing, a senior lecturer in organisational psychology at Manchester University:
"There are 30 times the number of men with an IQ of 170-plus as there are women."
https://www.independent.co.uk/news/education/higher/dr-paul-irwing-ther…
Palkkaa ei makseta ÄO:n vaan työtehtävän mukaisesti. En tiedä onko tuo you tuben juttu totta, mutta jos on, niin olisi mielenkiintoista pohtia mistä se johtuu?
Jos ÄO on noin paljon korkeampi kuin muilla, elämästä tulee hankalaa, koska on vaikea löytää samalla aaltopituudella olevia. Myös puolison löytäminen on vaikeampaa, koska tutkitusti puolisoiden ÄO:t ovat lähellä toisiaan.
Olisi mielenkiintoista tietää oman puolison ja jälkikasvun ÄO:t. Oma ÄO on 128, mitattu nuorena virallisella testillä koulupinnauksen takia. Miehelläni on selkeästi paljon minua korkeampi ÄO, mutta hän ei tunnu häiriintyvän "tyhmyydestäni". Välillä tunnen itseni todella tyhmäksi, mutta olen tottunut siihen, koska isäni myös oli "nero", hän on vielä lisäksi musikaalinen, osaa piirtää, kirjoittaa, ihan mitä vain. Kuten tyttärenikin, hän on tuollainen multilahjakas. Oma mies ei ole musikaalinen.
Jos ÄO on oikeasti korkea, niin se eristää muista ihmisistä, tosin nerot ovat useimmiten myös taitavia ihmissuhteissa. He ratkaisevat kaikenlaisia ongelmia nopeammin kuin muut. Suvussani on tällaisia kaksi, molemmat miehiä. Siis vain yksi, tyttäreni, on nainen, mikä tukisi tuota you tuben tietoa.
Olen itse kouluttautunut tohtoriksi. Tutkijan uran ongelma on sen epävarmuus ja jatkuva apurahojen hakeminen. Vakaampi työpaikka vähentää stressiä, joten ihan henkilön itsensä takia toivoisin että ei olisi tutkija. Ihmisillä on erilaisia koulutuksia, eikä niistä voi päätellä luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis teollisuuteen siirtynyt tohtori epäonnistunut? Ei ole tutkija
Teollisuudessakin on tutkimusta. Usein tällaisen työryhmän esihenkilö on tohtori.
Ulkaisuja ei tule
Eikö? Kyllä työkaverini ovat julkaisseet tutkimuksia. Lisäksi osa tekee väitöskirjaa töissä ollessaan.
Ei sitten kovin hyödyllistä tutkimusta yritykselle
Tietenkin yritys päättää mitä tutkimustuloksia julkaistaan ja mitä ei. Yrityksen ydinliiketoimintaan liittyvä materiaali pysyy yrityksen omassa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Älyn ja koulutuksen välille ei voi vetää yhtäläisyysmerkkiä. Jotain osviittaa se antaa, mutta hyvin karkeasti sen mukaan voi ihmisiä alkaa määrittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja parisuhteessa olevien miesten käsitys omasta onnellisuudesta, objektiivisesti mitattu terveys sekä jopa odotettavissa oleva elinikä ovat korkeammalla tasolla kuin niiden miesten, jotka pysyttelevät erossa parisuhteesta. Joten kai se suhde jotain tarjoaa, vaikka mies ei sitä itse havaitsisi.
Tottakai tarjoaa, en oikein ymmärrä miehiä, joille puoliso ei olisi tärkeä. Itselleni vaimo ja lapset ovat elämäni kiintopiste. Ja mukavaa, että olen kelvannut vaimolle, vaikka tässä ketjussa moni sanoi tutkijataustaisen miehen olevan turnoff. Mukavasti asiat meillä kotona ja onnellisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyn ja koulutuksen välille ei voi vetää yhtäläisyysmerkkiä. Jotain osviittaa se antaa, mutta hyvin karkeasti sen mukaan voi ihmisiä alkaa määrittelemään.
Korrelaatio toki on. Jos ottaa vaikka sata luonnontieteellis-matemaattisen alan proffaa ja sata pelkän peruskoulun käynyttä ja laittaisi molemmat ryhmät tekemään vaikka matemaattisia päättelytestejä, niin uskoisin, että joku ero näissä olisi.
Apurahalla kituuttava professori olisi turnoff. Pitää pystyä elättämään perheensä. Kaipaan miehekästä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Apurahalla kituuttava professori olisi turnoff. Pitää pystyä elättämään perheensä. Kaipaan miehekästä miestä.
Miksi professori kituuttaisi apurahalla?
Vierailija kirjoitti:
olen itse duunari ja miehen pitää osata jotain käsillään eli turnoff
Ei kai nuo ole toisiaan poissulkevia.
Tunnen korkeasti koulutettuja (väitelleitä ) henkilöitä, jotka ovat käteviä käsistään.
No ei todellakaan ole. Älykkäät ja kunnianhimoiset miehet ovat seksikkäitä. Toki siihen elämään pitää sitten muutakin mahtua ja miehen luonne ei saa olla mikään tosikko.
No ei todellakaan ole. Pääasia on se luonne muuten.
Työkavereissani on sekä diplomi-insinöörejä että tohtoreista. Tekevät myös julkaisuja. Osa diplomi-insinööreistä tekee väitöskirjaa. Kovin on monimutkaista 🙄