Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?

Vierailija
07.04.2024 |

Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?

Kommentit (578)

Vierailija
81/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis teollisuuteen siirtynyt tohtori epäonnistunut? Ei ole tutkija

Teollisuudessakin on tutkimusta. Usein tällaisen työryhmän esihenkilö on  tohtori.

Vierailija
82/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tohtori aina ammatiltaan tutkija vaikka muualla työskentelisikin. Tohtorintutkinto on tutkijakoulutus.

Ei ole

On Stubb nyt tutkija? Halla-aho? Se vihreiden entinen pääakka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teollisuudessakin on tutkimusta. Usein tällaisen työryhmän esihenkilö on  tohtori.

Ulkaisuja ei tule

Vierailija
84/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.

Tässä oli puhe tohtoreista ja professoreista, ei maisteritasoisista.

Olen DI, eivätkä tuntemani tohtorit poikkea millään tavoin tavallisesta DI:sta. 

Eivätkä myöskään insinöörit poikkea mitenkään diplomi-insinööreistä, vai mitä inssi?

Työtön tohtori tietenkin poikkeaa DI:sta, jolla on töitä. 

Suurempi osa dippainsseistä on työttömiä kuin tekniikan tohtoreista. Eli ei relevantti kysymys.

Se ei ollut kysymys vaan toteamus. 

Vierailija
85/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin naistyypille se on niin tärkeää, että mies vaihtaa itse ne auton öljyt ja tekee omin kätösin terassin.

Itsestäni on paljon mukavampaa, että mies vie auton huoltoon ja säästetty aika käytetään johonkin yhteiseen, yleensä lasten kanssa oloon. Ei meillä ole edes autotallia, en halua että mieheni sateessa kaltevalla pihalla tunkkaa autoa.

Mikä olisi vastaavaa käytöstä mieheltä? Vaatisi että minun täytyy poimia metsästä mustikat ja leipoa hänelle niistä piirakka todistaakseni jotain?

Kun huoltaa auton itse ei tarvitse käydä kahta päivää palkkatöissä maksaaksen auton huollosta. Tämänlaista logiikkaa ainakin itse käytän monessa asiassa. Suomessa pitää olla todella kova tuntipalkka itsellä, että kannattaa palkata joku tekemään puolestaan töitä. Vaikka semmoinen tilanne, että kotona käy siivooja neljä tuntia siivoamassa niin tavallinen ty

Laskepa joskus sen auton huoltokuluihin myös tallin ja kaikkien tarvittavien työkalujen hinta. Ehkäpä yllätyt. Saattaa olla ettei kaksi tai neljäkään päivää palkkatöitä riitä.

Ja tämä keskusteluhan koskee hypoteettisestikin vain niitä, joilla on yli 15 vuotta vanha auto. Uudemmat isketään kiinni tietokoneeseen.

Vierailija
86/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tohtori joka ei tutki teollisuudessakaan epäonnistunut? Esim. Yrityksen toimitusjohtajat

On failuree

Vierailija
87/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älykkyydessä on yli 30 pisteen ero niin tutkimusten mukaan kanssakäyminen voi olla vaikeaa. Muutoin koulutus ei ole se varsinainen asia millä on merkitystä oikeastaan minkään suhteen.

Vierailija
88/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saulin vaimo valmistui tohtoriksi, mutta ei tutki ammatikseen

Kauhea failuree

Noloa

Todella noloa

Vierailija
89/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkaisuja ei tule

Eikö? Kyllä työkaverini ovat julkaisseet tutkimuksia. Lisäksi osa tekee väitöskirjaa töissä ollessaan. 

Vierailija
90/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkaisuja ei tule

Eikö? Kyllä työkaverini ovat julkaisseet tutkimuksia. Lisäksi osa tekee väitöskirjaa töissä ollessaan. 

Väitöskirjaa? Eikö hän ole tohtori 😂🤣

Vierailija
91/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkaisuja ei tule

Ei sitten kovin hyödyllistä tutkimusta yritykselle

Vierailija
92/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tohtori joka ei tutki teollisuudessakaan epäonnistunut? Esim. Yrityksen toimitusjohtajat

On failuree

🤣😂 On ne säälittäviä

Vierailija
93/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostaisin ja kunnioittaisin korkeaa koulutusta, mutta tuskin olisimme sopiva pari.

Minä olen tällainen matalasti koulutettu luonnonlapsi vaan. Rakastan puutarhanhoitoa, ruoanlaittoa ym. yksinkertaisia juttuja. Poimin ne marjatkin itse.

Ei jaksaisi fiksu mies kauaa katsella eikä olisi minulle kivaa aina tuntea itseäni tyhmäksi, olettaen, että mies näin minusta ajattelisi. 

Tietysti ihmiset ovat yksilöitä ja jossain saattaisi olla proffa, joka viihtyy yksinkertaisessa mökissä maalaismuijan kaverina. 😀

Marjoja poimii moni korkeastikin koulutettu, myös minä. Sehän on rentouttavaa ja meditatiivista. Tässä olikin kysymys siitä, tekeekö jotain omasta tahdosta vai vaatiiko kumppani tekemään joitakin mahdollisesti raskaita, likaisia ja aikaa vieviä työvaiheita siksi, että kokee nämä miehekkäinä tai naisellisina.

Eli laajemmin kyse on siitä, voiko ihminen olla suhteessa oma itsensä. 

Vierailija
94/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saulin vaimo valmistui tohtoriksi, mutta ei tutki ammatikseen

Kauhea failuree

Noloa

Todella noloa

Häpeäsin silmät päästäni

Vierailija
95/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kuvaajasta selviää, miksi tutkijat ja johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa.

Fakta: Miesten älykkyysjakauma on laajempi.

Seuraus: Käytännössä kaikki erittäin älykkäät ovat miehiä.

Tutkimus:

Ulster Institute for Social Research:

https://www.researchgate.net/publication/309120677_Sex_differences_in_i…

Tulos:

Men showed greater variability than women on the Full Scale IQ

Lausuma:

Dr Paul Irwing, a senior lecturer in organisational psychology at Manchester University:

"There are 30 times the number of men with an IQ of 170-plus as there are women."

https://www.independent.co.uk/news/education/higher/dr-paul-irwing-ther…

Juurikin näin

Vierailija
96/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailin aikoinaan juuri tuollaista erittäin korkeakoulutettua miestä. Hän oli niin kuivakka ja huumorintajuton nipottaja, että suhteen loppu oli pelkkä helpotus. 

Vierailija
97/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näillä on sellainen kuivakka, analyyttinen mentaliteetti. Ei innosta sellainen. Kaipaan toki joskus syvällisiäkin keskusteluja, mutta harvoin tällaisten kanssa on onnistunut.

Kuivakka, analyyttinen naamari vedetään päähän, kun ei haluta jatkaa juttua. :D

Vierailija
98/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tohtori aina ammatiltaan tutkija vaikka muualla työskentelisikin. Tohtorintutkinto on tutkijakoulutus.

Ei ole

On Stubb nyt tutkija? Halla-aho? Se vihreiden entinen pääakka?

Tottakai ovat tutkijoita. Yhtälailla Räsänenkin on ammatiltaan lääkäri, vaikkei toimi lääkärin toimessa. Yliopistolla tutkijoille on erilaisia nimikkeitä, sana tutkija on yleisnimitys ammattikunnalle samalla tavoin kuin insinööri tai lääkäri.

Vierailija
99/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voisinko seurustella professorismiehen kanssa. Eli olisi turnoff.

Vierailija
100/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla, paitsi jos tapailet naisia, joiden oma koulutustaso on hyvin alhainen. Heillä voi tulla alemmuuskompleksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi