voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Itselläni on huono itsetunto, ja vaikka älyä on jonkin verran, koulutusta vähän.
Jos tulisi yhtään sellainen tunne, että toinen katsoo minua ylhäältä alaspäin koulutuksensa takia, niin SE olisi turnoff.
Naiset menee ainakin ihan hiirimoodiin jos kerron olevani väitellyt (mää nyt olen vaan tämmönen). Pillua saa kyllä herkästi mutta minua ärsyttää tuollainen huono itsetunto ja nykyään en kerro sitä.
Pahin on sellainen tyyppi, joka ei osaa mutta ajattelee osaavansa. Pahimmassa tapauksessa remontoi talonsa pilalle. On ihmisiä, joilla on kauhea tekemisen into ja paljon sähköisiä remonttivimpaimia, mutta sitten ei maltti riitä edes maalin sutimiseen kunnolla.
Professori todennäköisesti ensin selvittää, mitä pitää tehdä ja miten, ja sitten päättää, kannattaako tehdä itse vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.
Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?
Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.
Jotenkin tämä kuulostaa vähän keksityltä. Joku tyyppi on tehnyt uransa koelaitteita rakennellen ja sitten ei osaisi muka astianpesukonetta täyttää, ei kuul
En saa kyllä kiinni mikä gloria on tehdä jotakin perusjuttuja, ellei niistä erikseen nauti. Joku auton öljyn vaihtaminen on niin yksinkertainen juttu, että jos sen on muutaman kerran tehnyt niin ei siitä mitään erityisiä säväreitä saa. Nuorempana vaihdoin itse, kun ei ollut rahaa vaihdattaa, nykyään on parempaakin tekemistä kuin läträtä jäteöljyjen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.
Tässä oli puhe tohtoreista ja professoreista, ei maisteritasoisista.
Olen DI, eivätkä tuntemani tohtorit poikkea millään tavoin tavallisesta DI:sta.
Eivätkä myöskään insinöörit poikkea mitenkään diplomi-insinööreistä, vai mitä inssi?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on huono itsetunto, ja vaikka älyä on jonkin verran, koulutusta vähän.
Jos tulisi yhtään sellainen tunne, että toinen katsoo minua ylhäältä alaspäin koulutuksensa takia, niin SE olisi turnoff.
Siirrät tuossa oman huonon itsetuntosi muiden ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tohtorimies tuli iskemään minua. Aloitti tietysti kertomalla ensimmäisenä että on tohtori ja sitten piti lyhyen luennon aiheesta jota tutkii. Ja kuvitteli ilmeisesti tosissaan että olisin tuon kohtaamisen perusteella kiinnostunut hänestä.
Tuosta saisi hyvän sketsin Kummeliin.
Ei varmaankaan, jos käyttäytyy normaalisti kaikkia kohtaan koulutustasoa katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.
Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?
Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.
Miksi nuo asiat pitäisi itse tehdä, kun voi ostaa palveluita? Olen ihan tavis, mutta vien auton huoltoon ja terassin rakentaa ammattilainen. Lumityöt hoitaa kylän traktorimies, joka käy lähes koko kylän pihat auraamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle olisi. Arvostan koulutusta ja sivistystä. Eli olkoon vaikka maisterimies. Itse olen insinöörinainen.
Eivätkä myöskään insinöörit poikkea mitenkään diplomi-insinööreistä, vai mitä inssi?
Samaa paskaa eri purkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että erot näissä parivertailuissa ovat joka tasolla melkolailla yhtä suuret:
AMK-insinööri vs DI
DI vs TkT
TkT vs dosentti
Dosentti vs proffa
Jollekin naistyypille se on niin tärkeää, että mies vaihtaa itse ne auton öljyt ja tekee omin kätösin terassin.
Itsestäni on paljon mukavampaa, että mies vie auton huoltoon ja säästetty aika käytetään johonkin yhteiseen, yleensä lasten kanssa oloon. Ei meillä ole edes autotallia, en halua että mieheni sateessa kaltevalla pihalla tunkkaa autoa.
Mikä olisi vastaavaa käytöstä mieheltä? Vaatisi että minun täytyy poimia metsästä mustikat ja leipoa hänelle niistä piirakka todistaakseni jotain?
Miehen pitää olla MIEHEKÄS eikä mikään pikku tutkija/professori
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin pikku tutkija kuin pikku asentaja.
Vierailija kirjoitti:
Proffa on ylikouluttautunut. Ehkä jos on palkka yli 3000 e ja elättää itsensä niin sitten ok...
Proffien palkat lähtee siitä 6000 eurosta. Taidat olla näitä uuvatteja, jotka eivät erota ammatti- ja tutkintonimikkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Jollekin naistyypille se on niin tärkeää, että mies vaihtaa itse ne auton öljyt ja tekee omin kätösin terassin.
Itsestäni on paljon mukavampaa, että mies vie auton huoltoon ja säästetty aika käytetään johonkin yhteiseen, yleensä lasten kanssa oloon. Ei meillä ole edes autotallia, en halua että mieheni sateessa kaltevalla pihalla tunkkaa autoa.
Mikä olisi vastaavaa käytöstä mieheltä? Vaatisi että minun täytyy poimia metsästä mustikat ja leipoa hänelle niistä piirakka todistaakseni jotain?
Vastaava käytös mieheltä olisi varmaan mustikkapiirakka + suikkari samalla kun mies kuluttaa päivää verkkareissa urheilua katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tutkijakin olla karski miehekäs mies riippuen harrastuksista. Voi olla kunnon köriläs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proffa on ylikouluttautunut. Ehkä jos on palkka yli 3000 e ja elättää itsensä niin sitten ok...
Proffien palkat lähtee siitä 6000 eurosta. Taidat olla näitä uuvatteja, jotka eivät erota ammatti- ja tutkintonimikkeitä?
miksi sitten lehdet on täynnä köyhiä tutkijoita????
Ei mitään väliä korkeasta koulutuksesta. Tapailin yhtä tutkijaa, jolla on useita julkaisuja ja esiintyy puhujana siellä sun täällä. Hän oli kuitenkin ihan tavallinen tallaaja ja tosi hauska. No hän on myös seksiaddikti, että sen takia en sitten jatkanut pitempään.