Syö vähemmän ja liiku enemmän -moni uskoo laihtumisen olevan yksinkertaista kaloripeliä, mutta näin ei ole
Kommentit (186)
Mulle tuli useita kiloja lisää kun söin terveellisesti salaattipitoista ja vähemmän, uskomatonta mutta totta.
Se on elämäntapa, siis hyvinvointi. Ei sen oo tarkotuskaan olla mikään asia mikä tehdään vasta sitten kun on esin ryssitty kaikki.
Toiseks, me eletään nykyisin niin valheellisessa maailmassa, missä tungetaan 50 pilleriäkin ihmiselle käteen syötäväksi jokaikinen aamu ihan keksittyihin vaivoihin. Tottakai ihmisen elimistö on ihan sekaisin kaikesta.
Eli joo, kyllä moni muukin asia vaikuttaa, mutta nekin on ihan täysin ihmisen itse luomia ongelmia. Tai oikeestaa tän yhteiskunnan luomia.
Jännä että nyt noita selityksiä riittää , mutta miten ihmiset pysy sitte normaalissa painossa 20+v sitte..
Syö vähemmän, liiku enemmän. Ellei toimi niin syö vielä vähemmän ja liiku vielä enemmän. 100-varmasti laihdut pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että nyt noita selityksiä riittää , mutta miten ihmiset pysy sitte normaalissa painossa 20+v sitte..
Minä olin kyllä lihava jo 20+ vuotta sitten, samoin moni sukulaiseni. Minulla on kuva isoisoäitini vanhemmista, varsin tanakoita olivat hekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli useita kiloja lisää kun söin terveellisesti salaattipitoista ja vähemmän, uskomatonta mutta totta.
Söit jotain hiilaripommeja.
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän, liiku enemmän. Ellei toimi niin syö vielä vähemmän ja liiku vielä enemmän. 100-varmasti laihdut pitkällä aikavälillä.
Söin 1200 kcal ja liikuin 7-9 h päivässä. Yhtään kiloa ei lähtenyt. Sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan tai olin jo sairastunut aiemmin. Mieti nyt kaksi kertaa mitä neuvot kun et mistään mitään tiedä etkä ymmärrä.
Täällä rikotaan jo fysiikalakeja,jos syöt vähemmän niin lihot mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Nestekertymän vuoksi vaakapaino voi nousta vaikka läski palaisi ja oltaisiin miinuskaloreilla.
Vaaka ei erottele tuleeko lukemat vedestä, läskistä vai lihaksista
Elimistö menee säästöliekille kun luulee, että nyt on nälänhätä, kun ihminen laihduttaa. Selviytymisen kannalta kalorit ja ylimääräinen rasvavarasto on ollut hyvä asia. Tilanne on muuttunut vain kymmenissä vuosissa niin, että energiaa onkin tarjolla liikaa. Ihminen oli metsästäjä-kerälijä satojatuhansia vuosia, jolloin nämä elimistön varastointimekanismit kehittyivät.
Vierailija kirjoitti:
Ei rikota, koska ihmiselimistön toiminta ei noudata fysiikan lakeja.
Ja tuossa tärkeää huomioida että painonhallinnan avaimet saadaan jo kohdussa. Kun lihavat lisääntyy, tulee lapsistakin todennäköisesti lihavia. Ja näin se leviää ja leviää.
Ruotsissa hoidetaan diabetesta Atkins ruokavaliolla ja ihmiset paranevat. Suomessa syötetään hiilareita ja lääkitään päälle. Todella sairasta.
Juu ei mun lihavuutta ainakaan millään laihdutuksella laihduteta, olen monisairas keski-ikäinen. Ei minun ikuinen obeesi tulehdustila korjaannu yhtään millään, tämä on lumipalloefektinä kertynyt iän, sairauksien, alkoholin ja lääkitysten myötä, ei liikasyömisestä. Syön vähemmän normipainooset läheiseni. Rasvasolut ovat pysyviä jotka on kerran muodostuneet, vaikka ne tyhjenisi, ne täyttyvät kohta uudestaan ja muodostavat enemmän soluja niin tehdessään.
Minun pappani äoti oli yli 100 vuotta sitten ollut n.200kiloinen, olen nähnyt kuvan. Siihen aikaan ei ole millään sipsuleilla ja ylensuönnillä lihottu, nälkääkin varmaan enimmäkseen kärsitty. Vrikkaan että olrn saanut isoisoäitini lihavuusgeenin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossa tärkeää huomioida että painonhallinnan avaimet saadaan jo kohdussa. Kun lihavat lisääntyy, tulee lapsistakin todennäköisesti lihavia. Ja näin se leviää ja leviää.
Vanhempani olivat pieniä, hoikkia ja liikunnallisia.
Minä valitettavasti keksin ruoan lohdutukseksi, kun he erosivat ja aloittivat uuden elämän uusien puolisoittensa kanssa ja iäkäs isäpuoleni inhosi minua.
Ymmärtänet, että ihmiset ovat erilaisia.
Minä en ymmärrä juoppoja, joita on valtaosa suomalsista. Useimmat kuolevat viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikota, koska ihmiselimistön toiminta ei noudata fysiikan lakeja.
😂
Vierailija kirjoitti:
Juu ei mun lihavuutta ainakaan millään laihdutuksella laihduteta, olen monisairas keski-ikäinen. Ei minun ikuinen obeesi tulehdustila korjaannu yhtään millään, tämä on lumipalloefektinä kertynyt iän, sairauksien, alkoholin ja lääkitysten myötä, ei liikasyömisestä. Syön vähemmän normipainooset läheiseni. Rasvasolut ovat pysyviä jotka on kerran muodostuneet, vaikka ne tyhjenisi, ne täyttyvät kohta uudestaan ja muodostavat enemmän soluja niin tehdessään.
Minun pappani äoti oli yli 100 vuotta sitten ollut n.200kiloinen, olen nähnyt kuvan. Siihen aikaan ei ole millään sipsuleilla ja ylensuönnillä lihottu, nälkääkin varmaan enimmäkseen kärsitty. Vrikkaan että olrn saanut isoisoäitini lihavuusgeenin.
Vedä holokaustdietti niin varmasti laihdut vaikka olisi minkälainen keho. Katso keskitysleireiltä mallia, et näe yhtään lihavaa sieltä.
Selitä sitten miten onnistuin laihtumaan kun laskin ylläpitokalorini ja ryhdyin kalorivajeessen. Laihduin 5 kiloa 3 kuukaudessa
Lihava ihminen tarvitsee selityksiä niin kauan, kunnes olotila on sellainen, että on valmis muutokseen. Silloin selitykset saavat kyytiä ja paino lähtee laskuun.
Asioiden sekoittaminen briljeeraamalla kaloriteorian virheillä on tapa sotkea keskustelu ja tukea apatiaa, joka oikeuttaa lihavuuskäytöksen eli sen, että kädet vievät liikaa kaloreita suuhun viikko, kuukausi ja vuosi toisensa jälkeen. Apatia tuo lihavalle rauhaa, koska se oikeuttaa toimettomuuden.
Elimistö heittää kapuloita rattaisiin
Me kaikki tiedämme periaatteen syö vähemmän, liiku enemmän. Mutta jos tietoisesti yrittää rajoittaa kalorinsaantia, todennäköisesti käy päinvastoin.