Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me buumerit maksamme teidän sosialitukenne ja muut ilmaiset rahat joita valtiolta saatte.
Höpö höpö, teidän terveysmenot ja ökyeläkkeet yksinään vie valtion konkkaan.
Vanhus sinustakin oheisilmiöineen tulee. Ökyeläkkeet??????????? Tiedätkö suomalaisten keski-eläkkeen?
Satoja euroja enemmän kuin niiden eläkemaksuista on työuran aikana kassaan kertynyt.
Eläkemaksut eivät keräänny säästötilille kuten te nuoret höpötätte.
Se on työeläkevakuutus. Lue sana vakuutus. VAKUUTUS.
Eikö kouluissa enää opeteta edes yhteiskunnallisia alkeita?
Vakuutuksesta joku saa, joku ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette lisäänny niin tässä on tulos.
Eläkemaksuja tullaan taas nostamaan vähintään prosentilla eläkeuudistuksen yhteydessä.
Tuloverotus laskee prosentilla. Ei ihme kun valtio velkaantuu.
Hemmetin ahneet eläkeläiset. Syntyvyys on laskenut jostain 70-luvulta asti. Nytkö se pitäisi yhtäkkiä ratkaista?
Lisäksi teidän eläkemaksut on olleet joku 5 %, olette päässeet eläkkeelle mahdollisesti jo 58-vuotiaina, ja nykyään eläkemaksut on viisinkertaiset ja eläkeikä yli 10 v lisää tuohon. Ja kehtaatte olla sitä mieltä että ihan oikein menee? Ei ole niin itsekästä sukupolvea kuin boomerit.
Silti näillä meriiteillä he ovat se itserakkain ja itseriittoisin sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan työnteolla työnantajan palkan laskia on palkastani viennyt minun eläkemaksut joka kuukausi,kuin sairasmaksut ymm.Nyt eläkkellä saan niiitä takaisin.En siis elä edellenkään sosun tuki vidakossa tai nostele kelalta mitään.terv.eläkeläinen.Edelen siis maksan veroja ja elätän luusereita.Jotka työttöminä ja nostavat tukia.Jotka eivät tiedä mikä sana työ on.
Niinpä vievät minunkin palkastani. Vievät vaan prosentuaalisesti viisinkertaisesti sen mitä sinun palkastasi on aikoinaan viety. Koska ette tosiaan ole maksaneet omia eläkkeitään itse, vaan ne on jätetty seuraaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppas, boomerit teki töitä 6 pv viikossa, kouluttivat teidät ja maksoivat sivussa eläkkeensä!
Ai, mun vanhemmat kävi töissä vain viitenä päivänä viikossa. Onko lisää satuja kerrottavana?
Kyllä minäkin kävin 6pv/vko töissä aikoinaan. Ja muutkin ikäiseni. Ettei se kuusipäiväinen työviikko satua ole. Lauantaina tehtiin tosin vain kuuden tunnin työpäiviä.
Kouluakin käytiin lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Lopeta se vinkuminen ja perusta firma. Palkkaa sinne paljon vakinaisia työntekijöitä ja maksa niille 5000 €/kk plus edut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te somessa päiväkaudet viettävä sipsisukupolvi edes elä kovin vanhaksi.
Tässä tyypillinen suuren ikäluokan vastaus. Vähätellään muita ja korostetaan itseä. Häpeän kautta kasvatettu ihminen, voi voi.
Totuus on, että nykyisille sukupolville ei kelpaa mikä tahansa työ, ei mikä tahansa asunto, ei mikä tahansa ruoka....kukaan nykynuorista ei suostu siivoojaksi, kotiapulaiseksi....en korosta asiaa, totean selviön.
Olen asunut alle 30 neliön yksiössä, nyt mukavuuden haluisena asun 50 neliön kaksiossa. Mummoni, joka sattumoisin ei tehnyt pitkää työuraa mutta saa leskeneläkettä, asuu 80-neliöisessä kolmiossa. Olen häntä aika paljon nuorempi ja silti minulla on jo enemmän työvuosia takana kuin mitä hän koskaan teki. Hassua, eikö?
Aikanaan minäkin jouduin maksamaan muiden eläkkeitä enkä sitä porannut.
Terveisiä täältä fueringolasta. Keppijumpat ovat kivoja. Täällä elää leveästi suomalaisella eläkkeellä ja luita ei kolota.
Ruoka on halpaa ja seuraa riittää.
Eläke juoksee joka kuukausi , vajaa kolme tonnia, Suomen valtiolta. Kulutan kaiken täällä ja tuen Espanjan yritysmaailmaa. Mitä te siellä suomessa nurisette eläkkeistä. Hyvin täällä pärjätään, kun terveyttä riittää, ikää on 64 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan minäkin jouduin maksamaan muiden eläkkeitä enkä sitä porannut.
Taitaa koulutus olla nykyisin surkealla tasolla, kun niin moni ei ymmärrä miten eläkejärjestemä toimii.
Tulis vaan kolmas maailmansota ja tappas teidät sijoittajat 😊
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut äitisi raskaudenaikaisen seurannan ja hoidon, synnytyksen, neuvolan, hammashoidon, koulunkäynnin, terveydenhuollon, kirjaston palvelut, mitä muuta- opiskelette/opiskelitko Suomessa?
Niillä meidän muiden maksamilla verorahoilla ne on sinulle kustannettu.
Minä en toisaalta halunnut mitään noista, boomeriäitini varmastikin on halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä täältä fueringolasta. Keppijumpat ovat kivoja. Täällä elää leveästi suomalaisella eläkkeellä ja luita ei kolota.
Eläke juoksee joka kuukausi , vajaa kolme tonnia, Suomen valtiolta. Kulutan kaiken täällä ja tuen Espanjan yritysmaailmaa. Mitä te siellä suomessa nurisette eläkkeistä. Hyvin täällä pärjätään, kun terveyttä riittää, ikää on 64 vuotta.
Sukuni on pitkäikäisiä, niin täällä on uusi rikkaampi elämä edessä, odotettavissa seuraavat 30 vuotta vielä. Elkäähän eläkkeisiin koskeeko, itse olen eläkkeeni tienannut ja nyt nautin uudesta elämästä täällä Espanjan aurinkorannalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan työnteolla työnantajan palkan laskia on palkastani viennyt minun eläkemaksut joka kuukausi,kuin sairasmaksut ymm.Nyt eläkkellä saan niiitä takaisin.En siis elä edellenkään sosun tuki vidakossa tai nostele kelalta mitään.terv.eläkeläinen.Edelen siis maksan veroja ja elätän luusereita.Jotka työttöminä ja nostavat tukia.Jotka eivät tiedä mikä sana työ on.
Niinpä vievät minunkin palkastani. Vievät vaan prosentuaalisesti viisinkertaisesti sen mitä sinun palkastasi on aikoinaan viety. Koska ette tosiaan ole maksaneet omia eläkkeitään itse, vaan ne on jätetty seuraaville.
Voi lapsukaiset. Ette tekään niitä eläkkeitä itse maksa. Ennen työnantaja maksoi ne sotumaksut ja eläkemaksut ja se huomioitiin palkoissa; palkat olivat murto-osa nykyisistä.
Ajan mittaan on työntekijälle siirretty näitä maksuja vähäsen. Ennen ei myöskään maksettu työntekijöille mitään ylimääräistä; ei oltu bonuksista, kulttuuri- ja liikuntaeduista kuultukaan. Tai etäpäivistä.
Eläkkeet maksetaan näistä omista/työnantajan eläkemaksuista ja eläkevakuutusyhtiöiden sijoitustuotoilla.
Valtio maksaa sitten julkisen puolen eläkkeet, perhe- ja takuueläkkeet sekä kansaneläkkeet. Voisitte vähän perehtyä näihin erilaisiin eläkesysteemeihin lapsellisen uhon sijaan.
Ja mikä estää lähtemästä jos siltä tuntuu? Luuletko ettei muissa maissa tarvitse maksaa eläkemaksuja ja veroja?
Voi tätä koulutustasoa nykyisin, hokevat vain boomeria joka on varmaan tarttunut Tik-Tokista.
Vierailija kirjoitti:
Älä toivo, voit itse kupsahtaa ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Öö, kuka palkkaa 65-vuotiaan Hannelen jos on sattunut jäämään työttömäksi? Mukavaa varmaan roikkua kortistossa ja anella muita tukia jos niitä tarvii plus lähetellä työhakemuksia paikkoihin joihin koskaan ei tule pääsemään.
Vähän toista kuin nauttia kiireettömistä aamuista ansaitulla eläkkeellä ja tehdä kaikkea mielenkiintoista mitä aiemmin ei ole työn takia voinut.
Huom: Kyllä se Hannelekin pääsee eläkkeelle 65-vuotiaana. Turha siis keulia siellä-
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se pommi sinunkin päähäsi putoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuni on pitkäikäisiä, niin täällä on uusi rikkaampi elämä edessä, odotettavissa seuraavat 30 vuotta vielä. Elkäähän eläkkeisiin koskeeko, itse olen eläkkeeni tienannut ja nyt nautin uudesta elämästä täällä Espanjan aurinkorannalla!
Savossa se sataneliöinen omakotitalo on tyhjillään, mutta myyntiin sitä en laita. Mitä siellä suomessa ulistaan asuntopulasta, häh? Kesällä käväisen Savossa ja viikon viihdyn, sitten taas tänne. Peruslämmötkin katkaisin viime talvena. Ja veden. Mitä niitä turhia makselemaan kun täällä asun..
Nyt kun lähdet ,niin kerkiät ennen maailmanloppua,siis mene.
Uudet tekohampaat ajattelin täältä ostaa, kun ovat halvemmat täällä. Ja eilen tilasin uuden sohvakaluston. Siivoojakin käy pari kertaa viikossa kun paskin lattialle välillä. Rantamaisemat ovat upeita. Senioribingossa käyn kaksi kertaa viikossa ja suomalaisten jumpassa joskus. Tanssejakin täällä olisi jos jalat kantaisi kunnolla.
Tytär joskus siellä suomessa murisee kun en lapsenlapsia muista, muuten ihan kaikki kunnossa.
Kyllä Suomi poika maailmalla pärjää Suomi eläkkeellä.