Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan minäkin jouduin maksamaan muiden eläkkeitä enkä sitä porannut.
Miksi poraisitkaan, olethan nettohyötyjä. Työnantajasi maksoi, eikä paljoa sekään ja maksatat oman elämäsi nyt muilla. Pääsit aikaisin eläkkeelle, joten miksi tosiaan olisit porannut?
Työnantajazmaksaa edelleen vakuutusmaksun, se, mitä palkansaajalta menee, verottaja merkitsee sen vähennykseksi verotuksessa. Oppikaa nyt ees verotuksenne tuntemaan.
Monikaan natisjoista ei ole työelämässä, hänkään joka väittää palkastaan menevän 25 % työeläkevakuutusmaksua. Ei oo tilinauhaa nähnytkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että ap on niin innostunut maksamaan eläkkeitä! Siis jos nyt oletettaisiin, ettei se vaan meinannut kiva lainausmerkeissä. Niinkun varmaan on.
Mutta onko tullut aloittajalle mieleen, että hän ja muut ikäisensä on syönyt eläkkeensä jo aiemmin eli opiskeluaikana, työttömyysaikana ja vanhempainvapaalla?
Mistä ihmeestä aloittaja ja muut samankaltaiset kuvittelevat, että rahaa riittää kaikkeen tässä elämässä?
Nuo mainitsemanne vanhemman polven tyypit eivät ole saaneet kerättyä eläkevuosia opiskelu-, työttömyys- tai vanhempainaikana. Siksi noiden "boomereiden" eläkkeetkin pyörivät usein vain vähän yli tuhannessa eurossa.
Tosi kiva, kun on aloittajan kaltaisia epäihmisiä, jotka kyllä ottavat vastaan käsi ojossa kaiken minkä vaan saa raavittua itselleen, mutta unohtaa tuon täysin ja valivalivalittelee, että oivoi kun mä joudun tekemään laiskojen vanhus
Superkarttumalla ei käsittääkseni päässyt nuorena eläkkeellä. Tarkistapa nyt juttusi.
Nuorena pääsee nytkin työkyvyttömyyseläkkeelle, ei se ole muuttunut.
Totta, 90-luvulla taisi olla se joku juttu jos kuyskymppisenä oli tullut työttömyyspäiväraha täyteen pääsi eläkkeelle.
Kyllä mun ukko oli 63 v kun jäi 2010 eläkkeelle. 48 työvuotta takana.
Itse jäin kuuskymppisenä kun työterveyden lääkäri sanoi että nyt oo työsi tehnyt, noilla jaloilla ei enää töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs toivoitte muille pahaa? Eli toivoitte isoon ääneen että eläkkeitä leikattaisiin. No leikataankin teiltä itseltänne. Kannattaa vähän miettiä sitä järjenkäyttöä.
Vaihtoehdot ovat eläkkeiden leikaaminen tai se, ettei minun sukupolveni saa lainkaan eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on ahneita, mutta kyllä he kohta kuolee.
Kaikki ikäpolvet on ahneita, ja se lähtöjärjestyskin on epävarma. Itse ainakin tulen kuolemaan ennen kuin boomeri vanhempani. Kiitos perinnöllisen sairauden joka hyppäsi hänen yli. Onneksi, ei tarvitse ottaa vastaan hometaloa perintönä.
Vierailija kirjoitti:
"Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan."
Jos et tule eläkettä saamaan, et kyllä maksakaan mitään. Jos maksat eläkemaksuja, saat eläkettäkin. Niin se vaan toimii.
Itse asiassa tekevät töitä 70 vuotiaaksi ennen kuin pääsevät eläkkeelle. Ja tuotakin meinaavat kahdella vuodella korottaa.
Asiahan on niin, että harva elää eläkeikään saakka, koska nykyään työtä tehdään urakkatahdilla ja harvan terveys tuota kestää. Kevyttä työtä tehneet ovat ikäihmisinä paremmassa kunnossa kuin fyysisesti kuormittavaa tai yksitoikkoista työtä tehneet.
Joo mitäs poijjaaat jos lopetetaan seellaset eläkkeet kokonaan ja ollaan vaan. Katotaan kuka kuolee ja kuka ei eli mitä niiku veikkaatte miten selviätten??? Samalla laitethaan poikki kaikki verot valtiolle ja muut tuet joka paikkaa...ja opetelhaan viiltelemään eikö vaan tökittääs???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että ap on niin innostunut maksamaan eläkkeitä! Siis jos nyt oletettaisiin, ettei se vaan meinannut kiva lainausmerkeissä. Niinkun varmaan on.
Mutta onko tullut aloittajalle mieleen, että hän ja muut ikäisensä on syönyt eläkkeensä jo aiemmin eli opiskeluaikana, työttömyysaikana ja vanhempainvapaalla?
Mistä ihmeestä aloittaja ja muut samankaltaiset kuvittelevat, että rahaa riittää kaikkeen tässä elämässä?
Nuo mainitsemanne vanhemman polven tyypit eivät ole saaneet kerättyä eläkevuosia opiskelu-, työttömyys- tai vanhempainaikana. Siksi noiden "boomereiden" eläkkeetkin pyörivät usein vain vähän yli tuhannessa eurossa.
Tosi kiva, kun on aloittajan kaltaisia epäihmisiä, jotka kyllä ottavat vastaan käsi ojossa kaiken minkä vaan saa raavittua itselleen, mutta unohtaa tuon täysin ja valivalivalittelee, että oivoi kun mä joudun tekemään laiskojen vanhus
Oi oi että ihan 17-vuotiaasta! Opiskele vähän Suomen työeläkehistoriaa ja tule sitten vasta puhumaan. Jos sinulla on sen opittuasi mitään enää hampaan kolossa.
17-vuotiaasta. Hah hah hah. Et taida tietää, että boomerit olivat joskus melkein 8-9 vuotta töissä ja maksoivat eläkemaksuja mutta heille eläkekertymä laskettiin sen päivän jälkeen alkavaksi kun täyttivät 23 v.
Vai että ihan 17-vuotiaasta. Jestas mikä huuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitäisi tehdä niitä lapsia? Eikö, no sitten on ihan oma valinta, ettei omalle eläkkeelle löydy maksajia.
Niin tai sallia ihmisten tulla tänne töihin? Mutta kun ei niin ei.
Mikset sä ite tee töitä?
Vai vaaditko nyt, että muualta tulevat tekisivät ne työt ja keräisivät sulle ne eläkkeet kun itse et viitsi tehdä. Hyvä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitäisi tehdä niitä lapsia? Eikö, no sitten on ihan oma valinta, ettei omalle eläkkeelle löydy maksajia.
Mikset sä ite tee töitä?
Vai vaaditko nyt, että muualta tulevat tekisivät ne työt ja keräisivät sulle ne eläkkeet kun itse et viitsi tehdä. Hyvä vitsi.
Teen ja maksan muiden eläkkeitä. Ja ajattelin että minulle on aivan sama kuka ne työt tekee ja maksaa minun eläkkeeni sitten aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Lopeta se vinkuminen ja perusta firma. Palkkaa sinne paljon vakinaisia työntekijöitä ja maksa niille 5000 €/kk plus edut.
Moniko boomeri noin on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Oi oi että ihan 17-vuotiaasta! Opiskele vähän Suomen työeläkehistoriaa ja tule sitten vasta puhumaan. Jos sinulla on sen opittuasi mitään enää hampaan kolossa.
17-vuotiaasta. Hah hah hah. Et taida tietää, että boomerit olivat joskus melkein 8-9 vuotta töissä ja maksoivat eläkemaksuja mutta heille eläkekertymä laskettiin sen päivän jälkeen alkavaksi kun täyttivät 23 v.
Vai että ihan 17-vuotiaasta. Jestas mikä huuli.
Mulle tuli yksi reilu viisikymppinen vaahtoamaan siitä, että kuule sulla on asiat niiiiin paljon paremmin, kun meillä (hänellä) alkoi eläke kertyä vasta 23-vuotiaana. Hän ei jäänyt kuuntelemaan, kun kerroin, että mä itse asiassa täytin 23 vuotta juuri sinä vuonna, kun tuo laki muuttui, eli enpä minäkään ehtinyt kartuttaa eläkettä alle 23-vuotiaana.
Omaa eläkettään maksaa jota ei edes välttämättä kerkiä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva, kun on aloittajan kaltaisia epäihmisiä, jotka kyllä ottavat vastaan käsi ojossa kaiken minkä vaan saa raavittua itselleen, mutta unohtaa tuon täysin ja valivalivalittelee, et
Suuret ikäluokat lähtivät töihin 14- 15 - vuotiaina kun kansakoulu oli käyty loppuun.
Mieheni oli isänsä kanssa metsätöissä ensimmäisen vuoden, sitten 16- vuotiaana tuli kaupunkiin, ensin juoksupoikana, sit pääs tehtaan puolelle.
Tytöt olivat piikoina, kaupoissa harjoittelijoina, keittiöisdä jne. Tehtaisiin pääsi 18 täytettyään. Olin vaatetehtaalla, sinne tuli 16- vuotiaitakin mutta lopettivat sitten ottamasta alaikäisiä kun työlainsäädännössä omat sääntönsä
Työeläke ei ole sosialietuus.
Hyvä, että käyt töissä.
Tienatkaa nuoriso ensin ne eläkkeet vaikka30-40 vuotta työhistoriaa.
Joku kirjoitti: nykyään työtä tehdään urakkatahdilla.
Hän ei taida ees tuntea sanaa kellokalle jos luulee urakkatöiden olevan jotain nykyaikaa.
Nykyajan urakat on ihan muuta, deadlinet tietokoneelka.
Eripuraa kansaa,kyllä tämä joutais Putlerille luovuttaa,sitten oltaisiin kaikki samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan minäkin jouduin maksamaan muiden eläkkeitä enkä sitä porannut.
Miksi poraisitkaan, olethan nettohyötyjä. Työnantajasi maksoi, eikä paljoa sekään ja maksatat oman elämäsi nyt muilla. Pääsit aikaisin eläkkeelle, joten miksi tosiaan olisit porannut?
Työnantajazmaksaa edelleen vakuutusmaksun, se, mitä palkansaajalta menee, verottaja merkitsee sen vähennykseksi verotuksessa. Oppikaa nyt ees verotuksenne tuntemaan.
Monikaan natisjoista ei ole työelämässä, hänkään joka väittää palkastaan menevän 25 % työeläkevakuutusmaksua. Ei oo tilinauhaa nähnytkään
No sillä verovähennyksellä ei rallatella. Ei siitä mihinkään pääse, että suuret ikäluokat maksoivat olemattoman vähän eläkemaksuja, mutta saavat paljon ja pitkään, ei ihme että ei ole sen aiheen tiimoilta tarvinnut porata. Siinä on joku verovähennys naurettavaa saivartelua ja suoranaista vtuilua jos sitä pidetään jonakin oikeasti merkittävänä asiana tässä yhtälössä. Voisin sen heti vaihtaa päikseen sinun kanssa. Keski-iässä eläkkeelle vakavaraisena kun ei ole tarvinnut eläkemaksuja maksella niin on jäänyt sitten rahaa muuhunkin. Mieletön tulonsiirto meiltä teille. Kiitokseksi vielä loputonta hurskastelua ja sankarieeposta.
Vierailija kirjoitti:
Työeläke ei ole sosialietuus.
Hyvä, että käyt töissä.
Eläke on yhteiskunnan antama sosiaaliavustus, vaikka elätit muuta väittävät.