Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Ja vielä kuin kruunuksi saa kuunnella miten he rakensivat suomen, hiihtivät kouluun ja olivat niin stanan hyviä kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppas, boomerit teki töitä 6 pv viikossa, kouluttivat teidät ja maksoivat sivussa eläkkeensä!
Ai, mun vanhemmat kävi töissä vain viitenä päivänä viikossa. Onko lisää satuja kerrottavana?
Varmaan joku kuinka he jälleenrakensivat suomen ja hiihtivät kouluun
Meiltä boomereilta ei kysytty haluammeko maksaa teidän koulut, lapsilisät, sosiaalituet ja yhteiskuntaedut. Nyt kun pöytä on kääntymässä, alkaa itku, kun pitäisi antaa vähän takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lökäpöksy pullasukupolvi vassar ei osaa muuta kuin valittaa ,kateellinen eläkeläisillekin.
Ihan syystäkin kunnsuuret ikäpolvet kasetti itselleen hyvät ja aikaiset eläkkeet vastikkeetta . Laskun jätitte nuoremmillenne. On teissä etettävää ja siedettävää , tanan verenimijät!
Koulutuksesi on jäänyt ala-asteen tasolle kirjoituksesta päätellen.
Ei se silti itse asiaa miksikään muuta. Suuret ikäluokat kusetti itselleen lihavat päivät nuorempiensa piikkiin. Nerokas vedätys, se on myönnettävä, mutta täysin häikäilemätön ja moraaliton.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä boomereilta ei kysytty haluammeko maksaa teidän koulut, lapsilisät, sosiaalituet ja yhteiskuntaedut. Nyt kun pöytä on kääntymässä, alkaa itku, kun pitäisi antaa vähän takaisin.
Näitä samoja maksetaan mekin nuoremmille ikäluokille. Päälle vielä teidän katteeton eläkkeenne, minkä jätitte muiden maksettavaksi.
Olet saanut äitisi raskaudenaikaisen seurannan ja hoidon, synnytyksen, neuvolan, hammashoidon, koulunkäynnin, terveydenhuollon, kirjaston palvelut, mitä muuta- opiskelette/opiskelitko Suomessa?
Niillä meidän muiden maksamilla verorahoilla ne on sinulle kustannettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Ja vielä kuin kruunuksi saa kuunnella miten he rakensivat suomen, hiihtivät kouluun ja olivat niin stanan hyviä kaikessa.
Ja kaikkensa tekivät, mutta olivat liian hyviä vanhempia, kun eivät älynneet piiskata lapsiaan henkihieveriin, jotta niistä ei olisi tullu tuollaisia kiittämättömiä ja laiskoja surkimuksia. Ja nehän ne tietokoneet, videot ja puhelimet on kaiken syypää. Mitään vikaa ei heidän tunnekylmässä ja välinpitätättömässä kasvatuksessa ollut, vaan vika on aina jossain muualla.
Ettekö te näe yötä kokonaisuutta. Niin paljon olette ja olemme saaneet yössä yhteiskunnassa yhteisillä verorahoilla.
Kyttäätte eläkkeitä. Ollaan saatu jo nyt paljon.
Oltais kuoltu tuhkarokkoon tai isorokkoon tai jo synnytyksessä, jos tämä meidän yhteiskunta ei olisi huolehtinut meistä. Ollaan saatu rokotteet. Ollaan saatu sairaanhoito.
Kirjoittaa tai lukea näitä meidän nitinäjuttuja ei osattais eikä voitais, jos ei oltais saatu käydä koulua.
Ne on kaikki maksettu verorahoilla. Ne eläkeläiset on maksaneet nämä kaikki.
Aloittajan kannattaa kuten muidenkin jotka haluaa 65 vuotiaana eläkkeelle äänestää sdp:n tai vasemmistoliiton ehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Lue historiaa ja ole kiitollinen.
Olen suuren ikäluokan jälkeläinen eikä minua haittaa, jos vanhemmilleni maksetaan eläkettä. Tyhjästä he on lähteneet maailmalle ja itsensä elättäneet. Millaista elämää sinä kuvittelet heidän eläneen? Köyhää ja sinnikästä. Ei minullakaan ollut äveriästä lapsuutta.
En osaa olla katkera. Olen kiitollinen. Minulle on kasvanut itsellenikin sinnikkyyttä ja selviämisen taitoja ja uteliaisuutta edetä.
En vaan tajua tuollaista tapaasi valittaa ja löysäillä.
Nouse ylös. KannA oma vastuusi. Syyttelet muita jostain? Mistä? Mitä he ovat sinulle tehneet? He ovat tehneet sinulle mahdollisuuksia.
Jos et osaa tai viitsi niitä käyttää, niin ei se ole muitten vika.
Lopeta se valitus ja mene töihin tai opiskele. Mahdollista on- jos haluat ja teet.
Ihme rutisija olet🙄🙄🙄🙄
En viittis päivää kaltaistasi katsella saatika kuunnella.
Valittajien valtakunta! Teillä ei oikeita ongelmia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa on väitetty jo 90-luvulta lähtien, eli 30 vuotta. Enemmän kuin sukupolven verran. Silti eläkkeet edelleen maksetaan ja ovat tasoltaan parempia kuin silloin.
Mistä teitä maailmanlopunennustajia oikein sikiää?
T. Tuleva eläkeläinen
Teidän ahne sukupolvi saa todella pailjon enemmän eläkettä, kuin esim me nuorempi sukupolvi.
Mun "paljon enemmän eläke" on 1750e brutto 43 vuoden työrupeamasta. t. ahne eläkeläinen
Saat olla kateellinen ihan kaikessa rauhassa.
Tuo on hyvin lähellä parikymppisen bruttopalkkaa. Siitä pitäisi repiä rahat asuntolainaan ja 2,1 lapsen elättämiseen.
Eläkeläisiltä on kadonnut kokonaan käsitys siitä, millaisia rahasummia he itse saavat ja mitä nykyajan työväki saa. Ja mitä kaikkia maksuja työväellä on maksettava, kun ei ole kotia, joka olisi ollut velaton jo 20 vuotta!
Oma duunari-isäni kadehti avoimesti oman duunariäitinsä eläkettä!
Nuorten ja tuilla elävien luusereiden katkeruus kukoistaa täällä, kun eivät viitsi rikkaa ristiin laittaa tienataakseen työllään rahaa saadakseen joskus vanhuuseläkettä.
Boomerit ja työssäkäyvät maksavat nytkin verorahoillaan teidän loisimisen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin aloituksen innoittamana eläkeotteeni. Olen nyt, 52-vuotiaana kerryttänyt itselleni eläkettä 2142€. Viimeiset kahdeksan vuotta keskimäärin yli 100€/kk.
Aloittaja voi tuskissaan lähteä ulkomaille, jos siellä asiat ovat paremmin. Kun itse asuin ulkomailla, näin ei kuitenkaan mielestäni ollut.
Ei sitä eläkettä ulkomailla yleensä kerrykään samalla tavalla, joskaan ei meille nuoremmille täällä Suomessakaan. Ero on kuitenkin siinä että ei tarvitse myöskään maksaa eläkemaksuja kertymättömästä eläkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa on väitetty jo 90-luvulta lähtien, eli 30 vuotta. Enemmän kuin sukupolven verran. Silti eläkkeet edelleen maksetaan ja ovat tasoltaan parempia kuin silloin.
Mistä teitä maailmanlopunennustajia oikein sikiää?
T. Tuleva eläkeläinen
Teidän ahne sukupolvi saa todella pailjon enemmän eläkettä, kuin esim me nuorempi sukupolvi.
Tilastojen mukaan eläkeläisten ostovoima on parantunut vuodesta toiseen, joten valehtelet. Voit tarkastaa asian Tilastokeskuksen sivuilta.
Eikö tuo vain todista edellisen väitteen? Nykyisten eläkeläisten ostovoima on parantunut vuodesta toiseen. Saatte juuri nyt huippuhyviä eläkekorvauksia.
Et sinä mitään maksa. Kunhan öyhötät !
Vierailija kirjoitti:
Niin ja boomerit ei tiedä mitään siitä millaisen määrään pitää opiskella ja opiskella eikä siltikään pääse töihin, kun ei ole kokemusta .
Ja sitten maksettavaksi jää opintolaina ja korot sen kun kasvaa vaan.
Ennen sai töitä, kun viitsi mennä kysymään ja nyt ei saa varsinkaan, jos on nainen.
Ei ennen tarvittu niin paljon eri tutkintoja ja työntekijänsä opetti.
Nyt ei riitä mikään .
Työnhaussa työnantajan vaatimusten ovat yleensä vähintään nämä:
Olethan reipas oma aloitteinen ja sosiaalinen iloinen ja fyysisesti hyvässä kunnossa oleva sekä valmis ottamaan vastuuta ja olet hyvä sietämään paineita.
Vaadimme sinulta : hygienia passi, paloturvallisuus kortti, trukki kortti , ensiapukortti , ja alan koulutuksen tai vähintään kokemuksen alalta .
Palkka 11.50€/h työ aika 1-47h viikossa
Olethan valmis tekemään töitä aamusta iltaan ja juhlapyhinä ja vaikka keskellä yötä.
(Kaikki tietää miten toi menee)
Ensin ei oo tunteja ja sitten on tunteja niin paljon että kotona ei ehdi kuin käymään kääntymässä ja, jossakin pieni printti, että et saa 11.50 koska koeaika ja verot menee ja sitten, kun koe aika on ohi niin potkitaan pellolle.
Kyllä, olen sitä ikäluokkaa, jolloin käytiin töissä ja koulussa 6 päivänä viikossa. Tuntui uskomattomalle 5 päiväiseen työviikkoon siirtyminen.
Rahat riittäisi kaikilla, jos nyt siirryttäisiin jälleen 6-päiväiseen työviikkoon.