Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun isä ei kelpaa lapsille

Vierailija
06.04.2024 |

Olemme tavallinen ydinperhe, mikään erotilanne ei siis ole kyseessä. Lapset on 4 ja 7. Ja he ovat olleet molemmat aina kovin äidin (siis minun) perässä, äidin huomiota vaatimassa, äidin seuraa haluamassa. Isän seura ja huomio ei kelpaa. Jos laitan vaikka ruokaa niin molemmat lapset pyörii keittiössä, joko haluavat auttaa tai sitten vain muuten pyytävät huomiota minulta. Olohuoneessa oleva isä ei kelpaa ollenkaan. Jos soitan jonkun puhelun, niin molemmat roikkuu jaloissani (kuvainnollisesti) ja molemmilla on koko ajan minulle jotain kuulemma tärkeää asia, kotona oleva isä ei kelpaa ollenkaan seuraksi tai kuuntelemaan sitä asiaa. Jos lähden kävelylle niin lapset tuppautuu mukaan mieluummin kuin jäävät kotiin tekemään jotain isän kanssa. Ovat mieluummin ilman iltasatua kuin että isä lukisi sen. Eivät halua viettää asiaa isänsä kanssa ellen ole siinä mukana. Toki välillä ovat kun lähden pakollisille menoilleni, mutta eivät ole siitä innoissaan. Tämä ei ole mikään vaihe vaan on ollut aina näin. Mitä tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten isä kohtelee lapsia yleisesti? Näyttääkö heille että välittää? Ottaako syliin, halaileeko, kertooko että rakastaa, kyseleekö lapsilta kuulumisia, leikkiikö lasten kanssa? Onko siis oikeasti ja aidosti läsnä? Antaako lapsille turvallisen vaikutelman?

On enemmän sellainen paikalla mutta ei aidosti läsnä tyyppinen isä. Olen kyllä siitä sanonut hänelle, mutta ei ymmärrä tai halua ymmärtää. Välillä yrittää leikkiä lasten kanssa, mutta lapset ei halua. Ei kyllä usein edes yritä. Odottaa jotenkin että lapset tekisi siihen aloitteen, mutta ei ne tee. Ap

Ihmettelee sitten, kun ero tulee, että ihan tyhjästä tuli ja naiset ei oo mihinkään tyytyväisiä. 

Vierailija
22/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etsikööt itselleen sopivan isän jos biologinen ei kelpaa. Se on sitä nykyaikaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin tarvitsee vielä sinua! Isompi osaa jo tehdä itse asioita ja leikkiä omassa huoneessa, olla itsenäinen. Onko isä epämiellyttävä tai tyly(?), lapsi aistii paljon ihmisten ajatuksia ja energiaa. Se vaan on nyt näin. Lapsia ei voi pakottaa olemaan isän kanssa. Ehkä olet ystävällinen ja hyvä äiti. Pelkäävätkö he olla isän kanssa samassa huoneessa, onko ollut ikävä lapsia kohtaan?

Vierailija
24/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienin tarvitsee vielä sinua! Isompi osaa jo tehdä itse asioita ja leikkiä omassa huoneessa, olla itsenäinen. Onko isä epämiellyttävä tai tyly(?), lapsi aistii paljon ihmisten ajatuksia ja energiaa. Se vaan on nyt näin. Lapsia ei voi pakottaa olemaan isän kanssa. Ehkä olet ystävällinen ja hyvä äiti. Pelkäävätkö he olla isän kanssa samassa huoneessa, onko ollut ikävä lapsia kohtaan?

Eivät pelkää. 

Ap

Vierailija
25/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isä kohtelee lapsia yleisesti? Näyttääkö heille että välittää? Ottaako syliin, halaileeko, kertooko että rakastaa, kyseleekö lapsilta kuulumisia, leikkiikö lasten kanssa? Onko siis oikeasti ja aidosti läsnä? Antaako lapsille turvallisen vaikutelman?

Tässä listattu kaikki se, mitä meiltä puuttui. Jos tuli pahaolo tai mitä tahansa muuta, lapset työnnettiin heti minulle. Jos lapsi kompastui tai hänelle tuli muuten itku, niin taas sama.

Vain reipas, sopivasti käyttäytyvä, syötetty ja hoidettu lapsi kelpasi ja näin lapset välttelivät isän seuraa, koska aina piti pinnistellä, että kelpasi. Minulle kelpasi aina.

Nyt sitten kuulen, miten on minun vikani, kun välit ovat mitä ovat. Edelleen kuulemma isä viihtyisi lasten kanssa, jos "äitinä sen verran näkisin vaivaa, että hoitaisin hommani ja he osaisivat olla". Eli isä on meillä osallistuva isä, mutta meidän muiden tehtävä on järjestää asiat niin, että hän voi sitä olla.

Vierailija
26/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. 

Meillä kans noin. Sitten kun isä on lomalla lasten kanssa ja minä töissä, menee pitkän tovin että lapset kääntyy isän puoleen ensin ja jättää minut vähemmälle huomiolle.

Vierailija
27/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vielä kysymys, että onko tämä minun vastuulla äitinä ratkaista jotenkin, vai voinko antaa asian olla ja olettaa, että mies hoitaa tilanteen kuntoon? Ap

Häh?

Mikä ihmeen perhe tuollainen on?

Tuohan on ihan teidän kaikkien yhteinen juttu.

Vierailija
28/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä listattu kaikki se, mitä meiltä puuttui. Jos tuli pahaolo tai mitä tahansa muuta, lapset työnnettiin heti minulle. Jos lapsi kompastui tai hänelle tuli muuten itku, niin taas sama.

Vain reipas, sopivasti käyttäytyvä, syötetty ja hoidettu lapsi kelpasi ja näin lapset välttelivät isän seuraa, koska aina piti pinnistellä, että kelpasi. Minulle kelpasi aina.

Nyt sitten kuulen, miten on minun vikani, kun välit ovat mitä ovat. Edelleen kuulemma isä viihtyisi lasten kanssa, jos "äitinä sen verran näkisin vaivaa, että hoitaisin hommani ja he osaisivat olla". Eli isä on meillä osallistuva isä, mutta

Kuulostaa kyllä taas aika tutulta, ei täysin, mutta paljon. Ap

Vierailija
29/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lapsia pelottaa?

Jokuhan tuossa ei ole ihan oikein.

Mitä miehesi luulee tuon suunä olevan? Entä sinä?

Mitä lapset miettivät?

Pedo?

Vierailija
30/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa toista aikuista. Voit vaan hyväksyä tilanteen, että miehesi ei halua olla läsnä omille lapsilleen. 

Voit mennä perheneuvolaan juttelemaan noista lähtökohdista, että miten vahvistat omaa jaksamistasi, kun lapset nojaavat vain sinuun. 

Vierailija
31/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta vähän pienempi lapsi vielä. Lapsi vinkuu mun perään aina eikä isä kelpaa, vaikkei nyt ihan eroahdistusitkuja enää tulekaan. Viihtyy kyllä isovanhempienkin seurassa paremmin kuin isänsä.

Meillä on tuo sama, että lapset viihtyy muutamien sukulaisten seurassa paremmin kuin isänsä. Ap

Onko isä jäänyt noin etäiseksi? Ehkä pitäisi ihan mennä perheneuvolaan juttelemaan

Mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Hän sanoo ettei mihinkään terapiohin suostu. Sanoo, että minä voin mennä yksin jos haluan, mutta hän ei osallistu. Ei minun yksin kannata mennä puhumaan henkilöstä (miehestä), johon ongelma vahvasti liittyy mutta joka ei halua keskustella asiasta ulkopuolisten kanssa. Ei siitä mitään hyötyä olisi että

Kyllä sieltä voi vinkkejä saada.

-olet ihan lukossa, koska näet asian vain tuolla lailla.

On se ukkokin lukossa. Pikkusen voi masentaa, kun lapset hylkii. Ei varmasti sen takia hakua edes enää pyytää yhdessä tekemään.

Tehkää perheenä asioita ja pikkuhiljaa se luottamus.

Vierailija
32/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset tulee kysymään sinulta, yritätkö ohjata isän luokse? Että menepä kysymään isältä apua, äiti ei nyt ehdi. Ja pidät pääsi, niin että et vaan mene avuksi. Talutat vaikka lapsen sinne isän luo, jos muu ei auta. Toki varmaan tätä vastaan kapinoi lapset ja mieskin, mutta olet tiukkana. 

Vierailija
33/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää hankkia lapsia miehen kanssa, joka ei ole lapsistaan aidosti kiinnostunut??

Vierailija
34/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä teemme koko perheenä asioita, mutta mies on yleensä siinä aina kännykkä kädessä ja minä huomioin lapset ja juttelen lapsille. Ap

Vierailija
35/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset tulee kysymään sinulta, yritätkö ohjata isän luokse? Että menepä kysymään isältä apua, äiti ei nyt ehdi. Ja pidät pääsi, niin että et vaan mene avuksi. Talutat vaikka lapsen sinne isän luo, jos muu ei auta. Toki varmaan tätä vastaan kapinoi lapset ja mieskin, mutta olet tiukkana. 

Tietenkin ohjaan aina isän luokse, mutta lapset vastaa että ei, he odottaa mieluummin että minä vapaudun. Olen taluttanutkin isän luokse, että kysykää isältä, mutta eivät kysy vaan silti sanovat että odottavat minua. Ap

Vierailija
36/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ohjaan aina isän luokse, mutta lapset vastaa että ei, he odottaa mieluummin että minä vapaudun. Olen taluttanutkin isän luokse, että kysykää isältä, mutta eivät kysy vaan silti sanovat että odottavat minua. Ap

Jatkan vielä, että yleensä näissä tilanteissa isä ei ota yhtään koppia asiasta. Joskus vähän yrittää, mutta lopettaa yrittämisen siihen kun lapset sanoo että ne haluaa äidin. Ap

Vierailija
37/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää hankkia lapsia miehen kanssa, joka ei ole lapsistaan aidosti kiinnostunut??

Ja mistähän sen tietää, ettei ole kiinnostunut lapsistaan, jos lapsia ei ole? Voi tulla sille isällekin yllätyksenä, ettei todellisuus vastannut kuvitelmia, vaikka kuinka olisi aikonut olla hyvä isä. 

Vierailija
38/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seurannut kun tuore isä viettää aikaa oman leikki-ikäisen kanssa. Leikkii, laulaa, ulkoilee, kerhoilee, shoppailee, tekee ihan kaikkea lapsensa kanssa. Silti äiti on se jota lapsi aina ensin pyytää kun jotain haluaa. Harmittaahan se kun jää aina toiseksi kun haluaisi kaikessa olla mukana lapsensa elämässä. Eikä äitikään mitenkään omi lasta, käy työn jälkeen harrastuksissa ja on omat ystävät. Oikein tasapainoinen perhe muuten mutta äiti on lapselle ykkönen. Johtuuko pitkästä imetyksestä että menee sama aika irtautua vai onko täysin ikäkysymys? Vaihe kehityksessä? Ei ihme että isät tuntee itsensä ulkopuoliseksi perheessä jos näin käy aina ja lopulta vieraantuvat lapsistaan. Kukapa vuosia jaksaa yrittää jos tulos on aina sama. Jos kuvittelisin omalle kohdalle, olisin surun murtama.

Vierailija
39/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi pakottaa toista aikuista. Voit vaan hyväksyä tilanteen, että miehesi ei halua olla läsnä omille lapsilleen. 

Voit mennä perheneuvolaan juttelemaan noista lähtökohdista, että miten vahvistat omaa jaksamistasi, kun lapset nojaavat vain sinuun. 

Se on aina erikoista, että miehen kohdalla kerrotaan, että AIKUISTA ei voi pakottaa ties ja mihin.

Nainen on ihan yhtä aikuinen, mutta kukaan ei kyseenalaista sitä totuutta, että kahdesta aikuisesta toisen on ihan pakko tehdä monia asioita.

Kuinka monella mies on se, joka PAKOTTAA naisen olemaan läsnä lapsille? Siivoamaan? Laittamaan ruokaa? Vaihtamaan lakanat? Pyykkäämään? Tekemään virpomapiiskat? Ostamaan vaatteita? Täyttämään/tyhjentämään tiskikoneen? Ja paljon muuta... Harvalla varmaan. On vain asioita, joiden edessä on oltava se aikuinen, joka asiat hoitaa.

Miehille pitäisi aina tehdä asiat niin, että ne ovat heille mukavia. Yksikin vikaliike, niin jo kiukuttaa ja sitten taas "aikuista ei voi pakottaa".

Vierailija
40/83 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä teemme koko perheenä asioita, mutta mies on yleensä siinä aina kännykkä kädessä ja minä huomioin lapset ja juttelen lapsille. Ap

Kännykkä pois! Heti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan