Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö lääkärille jos saat puoli minuuttia kestävän kohtauksen jossa et tiedä tutussa ympäristössä missä olet?

Vierailija
06.04.2024 |

Sain tällaisen ohimenevän tunteen eilen illalla. Paikka josta olen mennyt satoja kertoja oli sellainen, etten tiennyt mihin mennä. Meni ohi nopeasti. Olen terve ja hyväkuntoinen. 57v

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos saat samanlaisen uudestaan lähiaikoina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin. Tulee mieleen jonkinlainen verenkiertohäiriö aivoissa, mikä olisi hyvä tutkia.

Vierailija
4/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin.

Vierailija
5/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa meneen päässä röörit tukkeeseen.

Vierailija
6/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä, jos mitään ei löydy, saa ainakin mielenrauhan. 

Vierailija
7/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan akat nyt menee nuhan takia. 

Vierailija
8/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä tutkittavana. Saat hoitoa, tai jos ei ole mitään niin ainakin mielenrauhan. Tuo on pitkä aika kohtaukselle ja voi tulla seuraavan kerran vaikka liikenteessä. 

Vierailija
9/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa TIA lta. Menisin ehdottomasti lääkäriin.

Vierailija
10/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, mikä ihmisiä vaivaa?? Heti kun tulee joku tuntemus, pitää sännätä lääkäriin... Mitä se lääkäri sanoo "no voi voi, jos tulee uudestaan niin tutkitaan" tai "noh, sellaista se elämä joskus on, tulee tuntemuksia jos toisenlaisia"... aika uusavutonta porukkaa täällä...

Vierailija
11/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti menisin. 

Ajatko autoa, käveletkö portaita tai pyöräiletkö? Loukkaantumisriski on valtava. 

Vierailija
12/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta jos se toistuisi niin menisin.

Vierailija
13/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta jos jatkuu, niin sitten. 

Vierailija
14/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Voi olla aivoverenkiertohäiriö ja seuravaa ei menekään ohi.

Vierailija
15/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kohtaus vai lääkityksen aiheuttama tila? Joillakin väsymys, alkoholi ja/tai lääke voi tehdä tepposet. Ellei sitten ole joku muu neurologinen tila tai kropan tila. Voimakas lääke esimerkiksi voi pitkällä ajalla käytettynä tehdä temput tai kaksi lääkettä, ellei useampi. No lääkäri ehkä osaa sanoa mikä on. 

Vierailija
16/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viime kesänä jonkinlaisen näköhäiriökohtauksen, joka saattoi liittyä erittäin harvoin ilmenevään auralliseen migreeniin. Niitä tuli pari viikon sisään, mikä oli tiheydeltään poikkeavaa, kesto puolesta tunnista tuntiin. Normaalisti noita ei ole vuosittainkaan. Mainitsin tuosta huolestani lääkärille toisen asian yhteydessä ja myöhemmin huomasin, ettei edes ollut kirjannut mitään asiasta, se päänsärky oli kuitenkin poikkeavan voimakasta. Työterveyslääkärit ovat meillä sellaisia, ettei niitä juuri vaikuta kiinnostavan. Menen seuraavalla kerralla yksityiselle magneettikuvaukseen, jos tuo toistuu. Maksaa vähän, mutta niin maksaa moni muukin asia.

Vierailija
17/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös esim. Dissosatiivistä, psyyken laukaisemaa kohtauksellista oirekuvaa, liittyu muitakin omituisia oireita. Tai muuta neurologista, aurallinen migreeni ilman särkyä, tuo aivoverenkiertohäiriö tai jotain muuta.

Vierailija
18/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut noita, että tutulla parkkipaikalla en yhtäkkiä enää muista minne auton jätin. Jonkin aikaa sitä etsiskelen. Mutta en ole lääkäriin tämän takia mennyt. Kyllähän ihminen kun vanhenee, niin alkaa tulla kaikenlaista. Siihen pitää vaan sopeutua ettei ole enää nuori 20v.

Vierailija
19/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen mutta mulla on vastaavia kohtauksia, ja ne liittyvät mulla stressiin ja ahdistukseen. Kerran kävelin 5-10 min lähikaupassa ympäri kauppaa, enkä tajunnut missä olen. 

Menin tutkimuksiin, kuvattiin pää, otettiin verikokeita, tehtiin laajat muistitestit ja jotain toiminnanohjaus-testejä. Ei löytynyt mitään. Diagnoosina yleinen ahdistuneisuushäiriö. Lääkäri puhui myös dissosiaatiosta, ei siis dissosiaatiohäiriöstä vaan dissosiaatiosta suojausmekanismina, että ihminen on päänsä sisällä niin muualla, että vaikuttaa jo havainnointikykyyn.

Henkilöstä riippuen hoito voi olla terapiaa, lääkkeitä. Koska noita tulee harvoin, eikä ole muita psyykkisiä oireita ja koska olen jo kertaalleen käynyt Kela-terapian, niin terapiaa en edes harkinnut. Lääkäri suositteli lievää annosta SSRI:tä, mutten halunnut. 

Naisilla voi vaivaan vaikuttaa myös hormonit. Eli lisäestrogeeniä tarvittaessa, jos on sen ikäinen että voisi olla vajausta, ja muutakin siihen liittyvää oiretta on.

Vierailija
20/39 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan vastaavanlainen kohtaus kesken työpäivän. Hakeuduin lääkärille, mutta ei siinä mitään selvinnyt. Todennäköisesti pieni tukos mennyt verenkierrossa aivoissa. Käski lopettamaan  e pillerit, lopetinkin, ja tuli tehdyksi sen jälkeen lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan