Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisena koen feministien puheet ja asenteet tosi aggressiivisina.

Vierailija
06.04.2024 |

Miksi tästä aiheesta ei voi puhua?

Järjestäen jos kerron jollekkin feministille omista tavoitteista jne niin minut torjutaan. 

Eikö feministien pitäisi olla kaikkien naisten puolella?

Minulla menee siis elämässä hyvin ja elämässäni on ihmisiä jotka kannustavat ja tukevat minua omalla matkallani, mutta yksikään ei heistä ole feministi.

Miksi näin? 

Kommentit (334)

Vierailija
161/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko itse identifioitua heidän kanssaan samaan porukkaan?

En, koska olen saanut heistä aggressiivisen ja pelottavan kuvan. Minusta on vain erikoista että ne jotka sanovat olevansa naisten puolella ei ole kaikkien naisten puolella. 

Ap

Jos teet jotain ääliömäistä, miksi feministien tai naisten yleensäkään pitäisi tukea sinua vain siksi, että olet nainen?

Vierailija
162/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ideologia nimeltä Intersektionaalinen marxilainen feminismi haluaa murskata patriarkaatin. Kyse on vallankumouksesta. Vallankumous ei synny hyvästä olosta, vaan kateudesta, katkeruudesta, pahantahtoisuudesta ja vihasta. Tämän tiesi jo Karl Marx, siksi vastapuolen epäinhimillistäminen ja vastakkainasettelu on välttämätöntä vallankumouksen onnistumiselle. Valheet ovat sallittuja. Keskiössä on identiteettipolitiikka, missä meidät jaetaan ryhmiin, hyvä ja pahat, sorretut ja sortajat. Marxin julmin valhe oli uskotella sorretun proletariaatin etiikan ja moraalin olevan korkeampi kuin porvariston. Tämä oikeutti vallankumouksen ja johti nopeasti proletariaatin diktatuuriin, minkä seurauksena tuli n. 40 miljoonaa uhria. Kommunismin uhreja on joissain laskelmissa 100 miljoonaa.

Kaikki feminismi ei ole marxilaista. Mutta nyt on kyllä menossa feministien murskaaminen monessa paikassa. Näissä ketjuissakin feministejä nimenomaan epäinhimmillistetään, kuten tässäkin. Takaperoisesti feministit ovat muka kommunismiinkin syyllisiä. Syytetään myös väkivallasta ja razismista. Siis kaikesta siitä, mikä on yleisesti äärioikeiston harrastuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se järjestäminen ja keskity keskusteluun! Ehkä alatte ymmärtää toisianne, kun puuhastelusi ei häiritse juttelua.

Vierailija
164/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman feminismiä et olisi edes täällä kirjoittelemassa.

Mutta joo, ihan oma valinta olla pick me girl ja cool girl. Kyllä elämä koulii. 

Kun et ole saama mieltä kuin tietyt naiset sinua voi alkaa haukkumaan erilaisilla halventavilla nimityksillä. Girl power💪 

Vierailija
165/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että on vielä naisten ja miesten välisiä eroja. Saa sukupuolet kehuja ja arvostusta toisiltaan, kun toinen osaa jotain, mitä toinen ei osaa. Tai halua tehdä. Minusta on naisena kiva, että mies mm. vaihtaa autoon renkaat, ettei minun tarvitse, kun olen niin tarkka vaatteitteni ja käsieni puhtaudesta itse, enkä omista mitään huonoja remppaan sopivia vaatteitakaan.

Vierailija
166/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>> Naisena koen feministien puheet ja asenteet tosi aggressiivisina. <<

Osalla asenteet ja puheet tosiaankin hipoo jo miehisyyttä.

Itse olen ns. perinteinen nainen. Jos olisin edelleen perheellinen, olisin kotirouva, jos saisin itse valikoida roolini. Näille feministeille olisin varmaan punainen vaate ja muinaisjäänteen veroinen siinä kotirouvan roolissa. Ei siis olla tasa-arvon puolella, jos ei naisen anneta olla myös perinteisessä naisen roolissa, vaikka hän niin haluaisi itse.

Tuo ei ole ollut perinne missään.

Perinne Suomessa on ollut että naiset raatavat pellolla kuten miehetkin. Voisit sinäkin kokeilla sitä suun pieksemisen sijaan, kun kerran perinteet kiinnostavat.

Vierailija
167/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on jyrätty telaketjufeminismillä. Enää en kehtaa sanoa olevani feministi.

En jotenkin itsekään osaa naisena enää sanoa, mitä feminismi edes on nykyään. Tuntuu, että se aikanaan ollut, hyvä ja hyödyllinen feminismiliike, suffragetit ja Minna Canthit ym. (jota muuten myös monet miehetkin tukivat ja olivat mukana) on muuttunut ja osin idealogisoitunutkin niin paljon, että sille pitäisi mielestäni kehitellä jokin ihan uusi määritelmä. En jotenkin osaa siksi määritellä itseäni feministiksi, koska en tiedä edes tarkkaan, millaisia agendoja he nykyään ajavat ja miten he näkevät sen naisen aseman, joka on "huono" ja johon olisi tarkoitus "päästä".

Tuntuu myös, että femismille on käynyt vähän samoin kuin vihreälle puolueelle: alkuperäisen tavoitteen rinnalle on tullut paljon woke-tyylistä asiaa, eikä vo

Ongelma vain on siinä, että miksi niiden "uusien juttujen" ajaminen on pitänyt ympätä saman liikkeen yhteyteen? Feminismi viittaa juuri naiseen. Ei se minusta enää kuvasta enää sitä termiä kovinkaan hyvin, jos mukana on kaikenlaista LGBTABFG+++ asiaa. Totesin vain, että en enää edes täysin tiedä, mitä nykyajan feminismi aatteena tarkoittaa ja siksi en osaa sanoa, että olen itse feministi. Jos joku kysyy, kerron mieluummin, että kannatan sukupuolten tasa-arvoa mutta en pysty sanomaan, olenko juuri feministi, koska en ole varma, voinko allekirjoittaa kaikkea liikkeen ajamaa asiaa.

Pitäisikin ottaa paremmin selvää liikkeen nykyisistä arvoista ja tavoitteista. En vain ole ehtinyt ja jaksanut vielä 

Vierailija
168/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ns. perinteinen nainen. Jos olisin edelleen perheellinen, olisin kotirouva, jos saisin itse valikoida roolini. Näille feministeille olisin varmaan punainen vaate ja muinaisjäänteen veroinen siinä kotirouvan roolissa. Ei siis olla tasa-arvon puolella, jos ei naisen anneta olla myös perinteisessä naisen roolissa, vaikka hän niin haluaisi itse.

Nainen saa ehdottomasi valita perinteisen roolin, jos hän niin haluaa. Silloin täytyy kuitenkin huomioida eläkekertymät jne. Toisin sanoen naisen täytyy huolehtia taloudestaan myös siinä tapauksessa, että tulee ero ja vanhuuden ajan taloudestaan myös. Ei ole väärin varoittaa naista jäämästä kotiin ilman mitään taloudellista suojaa. 

Vierailija
169/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on jyrätty telaketjufeminismillä. Enää en kehtaa sanoa olevani feministi.

Minä kehtaan. Kehtaan kannattaa tasa-arvoa ihmisten välille aina. 

Ootteko huomannut, nykyään feminismiä syytetään ihan kaikesta. Ilman perusteluita. Toisessa ketjussa feministien syyksi laitetaan naisten ylivalta ja miesten oikeuksien polkeminen. Kun on useaan kertaan kysytty, missä tämä käytännössä näkyy, yhtään vastausta ei ole saanu.

Vierailija
170/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinne Suomessa on ollut että naiset raatavat pellolla kuten miehetkin. Voisit sinäkin kokeilla sitä suun pieksemisen sijaan, kun kerran perinteet kiinnostavat.

Olen eri kuin jolle vastaat, mutta voisitko kirjoittaa vähän ystävällisempää sävyyn, kiitos. Edellinen kirjoittaja ei todellakaan "pieksänyt suutaan", ihan asiallisesti kirjoitti.

Vierailija
171/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että on vielä naisten ja miesten välisiä eroja. Saa sukupuolet kehuja ja arvostusta toisiltaan, kun toinen osaa jotain, mitä toinen ei osaa. Tai halua tehdä. Minusta on naisena kiva, että mies mm. vaihtaa autoon renkaat, ettei minun tarvitse, kun olen niin tarkka vaatteitteni ja käsieni puhtaudesta itse, enkä omista mitään huonoja remppaan sopivia vaatteitakaan.

Minusta on kivaa että naisen identiteettini ei ole kiinni siitä millaisen työjuhdan miehestäni voisi tehdä. Näet miehet työkaluina.

Vierailija
172/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suun pieksentää tapahtui vain sinun osaltasi.

Vierailija
173/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ymmärrän että moni aate maailmankatsomus ja uskonto ovat laajoja käsitteitä. Esim kristinuskoon mahtuu monenlaista, mutta silti niillä on jotain ydinkohtia, esim se että Jeesus ei ollut pelkästään ihminen. Se että feministi ei kannata kaikkien naisten tavoitteita on vähän sama kuin kristitty sanoisi että Jeesus oli vain ihminen. Jos feminismi ei kannata kaikkien naisten tavoitteita ja oikeuksia niin mikä se sitten on?

Eli feministi kannattaa musnaisten tavoitteita kaapuuntua, ekshibitionisti-cencorin tavoitteita roikkua alastomana rättinä ukkonsa takinliepeessä, kuristamisen leviämistä teinityttöjen s-elämään jne.?

Eipä kuule kannata. Telaketju kannattaa naisten irtaantumista kaikesta alistamisesta ja väkivallasta ja hoitoon menemistä.

T.telaketju

Vierailija
174/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On itsestäänselvää, että sukupuoleen perustuva asevelvollisuus on syrjivä, epätasa-arvoinen ja epäoikeudenmukainen. Siksi jokainen järkevä feministi, mm. Rosa Meriläinen, sitä vastustaakin:

https://yle.fi/a/3-9487666

Olen ollut pitkään samaa mieltä, että asepalveluksen pitäisi olla myös Suomessa pakollinen myös naisille tasa-arvon vuoksi.

Juttelin asiasta vastikään äitini kanssa ja hän toi esille sen, kuinka paljon kuitenkin lasten saaminen vaikuttaa naisen kehoon ja edelleen myös jonkin verran uraan. Vaikka synnytyksestä palautuisi nopeastikin ilman suuria vaurioita, raskaus ja synnytys ovat siltikin todella isoja rasitteita ruumiille ja osin myös mielelle (hormonit heittelevät, voi tulla synnytyksenjälkeistä masennusta jne.)

Keskustelimme pitkään aiheesta ja mietin itsekin asiaa osin uudella ta

Kuka pitää kotirintaman pystyssä, kun naisetkin ovat siellä rintamalla? Tehtaat pyörimässä, jne? Kuten aiemmin jo sanottiin tasa-arvo vaatii sekä vahvan nais-, että miesrintamat. 

Vierailija
175/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kivaa että naisen identiteettini ei ole kiinni siitä millaisen työjuhdan miehestäni voisi tehdä. Näet miehet työkaluina.

Kaikki miehet elämässäni ovat miehiä, jotka haluavat vapaaehtoisesti ns. miesten töitä tehdä. Niin isä, puoliso kuin poikakin jne. Ja se on aina sopinut minulle.

Vierailija
176/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin jolle vastaat, mutta voisitko kirjoittaa vähän ystävällisempää sävyyn, kiitos. Ed

En. Tuo propagandaa levittävä typerys ei ansaitse ystävällisyyttä.

Vierailija
177/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sanoi että miehet ja naiset ovat yhtä ihania niin yks feminismi tokaisi että "ehkä joskus/ tai olispa". Ja hän oli siis feminismi joka sanoi että feminismi ajaa miestenkin oikeuksia kun se ajaa tasa arvoa...

Vierailija
178/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suun pieksentää tapahtui vain sinun osaltasi.

Naisvihaajaa näköjään alkoi ärsyttää. Lue feminististä kirjallisuutta niin helpottaa.

Vierailija
179/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin itsekään osaa naisena enää sanoa, mitä feminismi edes on nykyään. Tuntuu, että se aikanaan ollut, hyvä ja hyödyllinen feminismiliike, suffragetit ja Minna Canthit ym. (jota muuten myös monet miehetkin tukivat ja olivat mukana) on muuttunut ja osin idealogisoitunutkin niin paljon, että sille pitäisi mielestäni kehitellä jokin ihan uusi määritelmä. En jotenkin osaa siksi määritellä itseäni feministiksi, koska en tiedä edes tarkkaan, millaisia agendoja he nykyään ajavat ja miten he näkevät sen naisen aseman, joka on "huono" ja johon olisi tarkoitus "päästä".

Ja miehiä oli silloin mukana niin mitättömän vähän että ei ole syytä edes mainita. Naiset sinun oikeutesi ovat sinulle hankkineet.

Miehet ovat oikeudet naisille antaneet. Ja voivat ottaa pois.

Vierailija
180/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On itsestäänselvää, että sukupuoleen perustuva asevelvollisuus on syrjivä, epätasa-arvoinen ja epäoikeudenmukainen. Siksi jokainen järkevä feministi, mm. Rosa Meriläinen, sitä vastustaakin:

https://yle.fi/a/3-9487666

Olen ollut pitkään samaa mieltä, että asepalveluksen pitäisi olla myös Suomessa pakollinen myös naisille tasa-arvon vuoksi.

Juttelin asiasta vastikään äitini kanssa ja hän toi esille sen, kuinka paljon kuitenkin lasten saaminen vaikuttaa naisen kehoon ja edelleen myös jonkin verran uraan. Vaikka synnytyksestä palautuisi nopeastikin ilman suuria vaurioita, raskaus ja synnytys ovat siltikin todella isoja rasitteita ruumiille ja osin myös mielelle (hormonit heittelevät, voi tulla synnytyksenjälkeistä masennusta jne.)

Keskustelimme pitkä

rauhan aikana mies joutuu olemaan armeijassa ilman palkkaa tai vaihtoehtoisesti sairaalassa pesemässä vanhusten perseitä ilman palkkaa ja eläkekertymää kun samanikäinen nainen saa samasta työstä oikeas palkan tai saa vaikka reppureissata. Tämä jos mikä on väärin. Suomessa mies on samassa asemassa mitä naiset Taliban hallinnon alla eli käytännössä orjia.