Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena koen feministien puheet ja asenteet tosi aggressiivisina.

Vierailija
06.04.2024 |

Miksi tästä aiheesta ei voi puhua?

Järjestäen jos kerron jollekkin feministille omista tavoitteista jne niin minut torjutaan. 

Eikö feministien pitäisi olla kaikkien naisten puolella?

Minulla menee siis elämässä hyvin ja elämässäni on ihmisiä jotka kannustavat ja tukevat minua omalla matkallani, mutta yksikään ei heistä ole feministi.

Miksi näin? 

Kommentit (334)

Vierailija
121/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisia feministejä ovat olleet mm. Elisabet Rehn, Aira Samulin, Ritva Santavuori, Ritva Uosukainen. Vahvoja naisia, jotka eivät luoneet vastakkainasettelua miesten ja naisten välille.

Elisabeth Rehnillä olisi ollut mahdollisuus ajaa vapaaehtoinen palkka-armeija mutta ajoikin rusinat pullasta mallin jossa pakko miehille säilyi ja kotitumisraha intistä lopetettiin. Tämä on feminismiä kun miesten asemaa heikennettiin.

Huoli pois. Palstauli teki muutama kuukausi sitten lakialoitteen naisten armeijavelvoitteesta. Nyt vaan allekirjoittamaan aloite. Hopi, hopi. Siinä olikin reipas palstauli. Hän ilmoitti, ettei tyydy täällä marisemaan, vaan tarttuu toimeen. Ota sinä mallia.

En löydä tuota aloitetta. Ei kai palstauli valehtele? Varmasti hän on tehnyt tuon kansalaisaloitteen. Onhan? 🤔

Vierailija
122/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisia feministejä ovat olleet mm. Elisabet Rehn, Aira Samulin, Ritva Santavuori, Ritva Uosukainen. Vahvoja naisia, jotka eivät luoneet vastakkainasettelua miesten ja naisten välille.

Elisabeth Rehnillä olisi ollut mahdollisuus ajaa vapaaehtoinen palkka-armeija mutta ajoikin rusinat pullasta mallin jossa pakko miehille säilyi ja kotitumisraha intistä lopetettiin. Tämä on feminismiä kun miesten asemaa heikennettiin.

Ei naisilla ole mitään vastuuta olla reiluja miehiä kohtaan. Miehet itse kahmivat itselleen sukunimivallan vaikka kaiken työn perheessä ja suvussa tekee nainen, täysin universaalisti. Heterot vain kirkuvat miten pakkolakiin perustuva malli on vapaa valintahhhh. Kaikki naisia syrjivä on aina uskonnonvapautta, markkinavapautta, valinnanvapautta.

Miehet ovat itse valinneet armeijan, ei kukaan muu. Olisiko oma vika? Rai_kaus on heteroilla uhrin vika, mutta miehen itse itselleen keksimä asepalvelus muiden vika. Miehet eivät itse tuomitse mitään naiseen kohdistuvaa väkivaltaa, mutta syyttävät naisia asepalveluksesta jonka MIEHET ovat halunneet.

Kieroja käärmeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini oli todellinen feministi. Hän ei koskaan suostunut uhriutumaan. Hän ei koskaan vaatinut itselleen erityisetuja ja -kohtelua siksi, että oli nainen ja yksinhuoltaja. 

Onneksi me muut uhriudumme, valitamme ja vaadimme myös sinun äitisi puolesta. Feministien valittamisen ansiosta äitisi kasvoille ei syljetä kadulla, vaikka miehensä hylkäsi hänet.

Feministit ovat järjestäneet äidillesi yhteiskunnan tukia, jotka hän saa lapsensa hoitamiseen. Ja ne rahat tosiaan menevät äitisi tilille, koska feministien ansiosta hän saa omistaa rahaa ja muuta kiinteää omaisuutta, sen sijaan että aviomies tai isä veisi ne.

Feministit eivät ehtineet auttaa äitiäsi siinä että eron tullessa miehelle ei ole hyväksyttävää hylätä lapsiaan. Mutta nykyään suositaan yhteishuoltajuutta. Feministien ansiosta.

Vierailija
124/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on jyrätty telaketjufeminismillä. Enää en kehtaa sanoa olevani feministi.

En jotenkin itsekään osaa naisena enää sanoa, mitä feminismi edes on nykyään. Tuntuu, että se aikanaan ollut, hyvä ja hyödyllinen feminismiliike, suffragetit ja Minna Canthit ym. (jota muuten myös monet miehetkin tukivat ja olivat mukana) on muuttunut ja osin idealogisoitunutkin niin paljon, että sille pitäisi mielestäni kehitellä jokin ihan uusi määritelmä. En jotenkin osaa siksi määritellä itseäni feministiksi, koska en tiedä edes tarkkaan, millaisia agendoja he nykyään ajavat ja miten he näkevät sen naisen aseman, joka on "huono" ja johon olisi tarkoitus "päästä".

Tuntuu myös, että femismille on käynyt vähän samoin kuin vihreälle puolueelle: alkuperäisen tavoitteen rinnalle on tullut paljon woke-tyylistä asiaa, eikä voi oikein enää olla todellakaan varma, että aate/puolue ajaisi ensisijaisesti juuri sitä perustamisajankohdan asiaa. 

Joskus myös tuntuu, että vaikka olen monessa suhteessa moderni, kouluttautunut ja sivistynyt nainen ja tasa-arvo on minulle tärkeä asia, yksistään vain se, että olen uskossa ja myös kristinusko on minulle tärkeä, on mahdoton yhtälö joillekuille feministeille. Että ei olisi mahdollista, että elän kristinuskon mukaan ja en olisi jollain tavalla patriarkaatin alistama.

N32

Vierailija
125/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan tasa-arvoa mutta olen myös feminismi koska kannatan naisasian edistämistä suomessakihn ihan ruohonjuuritasolla. Että naiset lopettaisivat kilpailun keskenään ja toisten naisten mollaamisen ja alentamisen vaan tajuaisivat, että me ollaan samassa veneessä ja kannattaa auttaa toisia yleisesti naissukupuolen huonompana pitämisen sijaan.

Miksi miesasialiike Suomessa ei aja miesten oikeuksia? Selvää on, että tasa-arvo saavutettaisiin lopulta jos naisasialiike ja miesasialiike olisivat molemmat vahvoja. Koska ihmiset ovat motivoituneempia ajamaan asiaa sukupuolen näkökulmasta kuin yleisesti ihmisyyden näkökulmasta. Lisäksi, tavoitteenani on tasa-arvoinen suomi, ei naisten ylivalta.

Vierailija
126/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko he nyt viemässä sinulta jotain sellaista mitä sinä haluat omassa elämässäsi saavuttaa? 

Ei kukaan ole viemässä minulta mitään. Mietin vain aihetta, sitä että en koe missään muussa ryhmässä itseänsä niin ulkopuoliseksi kuin feministien kanssa, vaikka olen nainen. Edelleen se eläinten suojelu vertaus. Kaikki eläintensuojeliat ketä olen tavannut on kannattanut kaikkien eläinten oikeuksia, vapautta, elämää. Minun kokemus feministeistä on se että toisten naisten unelmat haaveet ja tavoitteet ovat tärkeämpi kuin minun. Se on siis ok. Mietin vain ristiriitaisuutta. 

Vierailija
127/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on jyrätty telaketjufeminismillä. Enää en kehtaa sanoa olevani feministi.

En jotenkin itsekään osaa naisena enää sanoa, mitä feminismi edes on nykyään. Tuntuu, että se aikanaan ollut, hyvä ja hyödyllinen feminismiliike, suffragetit ja Minna Canthit ym. (jota muuten myös monet miehetkin tukivat ja olivat mukana) on muuttunut ja osin idealogisoitunutkin niin paljon, että sille pitäisi mielestäni kehitellä jokin ihan uusi määritelmä. En jotenkin osaa siksi määritellä itseäni feministiksi, koska en tiedä edes tarkkaan, millaisia agendoja he nykyään ajavat ja miten he näkevät sen naisen aseman, joka on "huono" ja johon olisi tarkoitus "päästä".

Tuntuu myös, että femismille on käynyt vähän samoin kuin vihreälle puolueelle: alkuperäisen tavoitteen rinnalle on tullut paljon woke-tyylistä asiaa, eikä voi oikein enää olla todellakaan varma, että aate/p

Tässä tullaan siihen, että feminismi on todellisuudessa hirvittävän laaja asia. Sen sisälle mahtuu monenlaisia, myös keskenään ristiriitaisia ajatuksia ja suuntauksia.

Vierailija
128/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tasa-arvoa mutta olen myös feminismi koska kannatan naisasian edistämistä suomessakihn ihan ruohonjuuritasolla. Että naiset lopettaisivat kilpailun keskenään ja toisten naisten mollaamisen ja alentamisen vaan tajuaisivat, että me ollaan samassa veneessä ja kannattaa auttaa toisia yleisesti naissukupuolen huonompana pitämisen sijaan.

Miksi miesasialiike Suomessa ei aja miesten oikeuksia? Selvää on, että tasa-arvo saavutettaisiin lopulta jos naisasialiike ja miesasialiike olisivat molemmat vahvoja. Koska ihmiset ovat motivoituneempia ajamaan asiaa sukupuolen näkökulmasta kuin yleisesti ihmisyyden näkökulmasta. Lisäksi, tavoitteenani on tasa-arvoinen suomi, ei naisten ylivalta.

Tätä yritin aloittajalle sanoa, hän on feministi joka toivoo, että muut kohtelee häntä tasa-arvoisesti. Ei nämä hänen kaverinsa mitään feministejä ole vaan kusipäitä.

Vierailija
129/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesasialiike ei toimi koska ei saa valtionapua toisin kuin naisjärjestöt. Lisäksi moni mies ei uskalla eduskuntaab päästyä nostaa miesten asioita esille ja ne jotka nostaa saavat feministien raivot niskaan. Asevelvollisuuskomitea hyvänä esimerkkinä. Miehet ei uskaltaneet sanoa todellista kantaansa ja tasa-arvoa ajoi vain vihreät. Silti miesäänestäjät ampuu itseään nilkkaa ja kannattaa persuja vaikka persut ovat miesvihamielisin puolue suomessa.

Vierailija
130/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Vierailija
132/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Miessakit ry saa julkista rahoitusta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Miessakit

Vierailija
133/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Miten tämä liittyy aiheeseen? 

Vierailija
134/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/22517fb8-9d8e-4696-8348-adc4bc35b…

Hyvä Rosa! Vielä vanha sotaratsu jaksaa!

Vierailija
135/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehethän ne koko ajan uhriutuvat ITSE KEKSIMÄSTÄÄN asepalveluksesta samalla kun miehet kahmivat itselleen kaikki edut kuten sukunimioikeuden, yksipuolisen moniavioisuuden ja vallan vaatia vain poikia. Miesten kannattaisi varmaan katsoa peiliin?

En ole keksinyt asevelvollisuutta,en sotia enkä sota-aseita , eivätkä ne (sieltä missä niitä nyt vielä  on) mihinkään taida hävitä , vaikka peilaisin itseäni lopun ikääni.

(m,32)

Vierailija
136/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää tilanteista, jotka olet kokenut tuollaisiksi?

No esim mä olen kuunnellut sellaista podcastia kuin Queen talk. Siellä puhutaan siitä sisäisestä kasvusta, vastuunottamisesta omista valinnoista ja vaikka mistä naista ylentävästä, niin jos olen puhunut näistä asioista ja sanonut et haluan omaksua joitain asioita ja mennä tiettyjä tavoitteita kohti, niin olen saanut feministeistä aika kylmää reaktiota. Tyyliin " JOS se tekee sut onnelliseksi" sit lopetetaan keskustelu siihen. 

Lapsuudessani Yleisradiosta tuli Urheiluruutu. Nyt Ylestä on tullut Uhreiluruutu. 80-luvulla kilpailtiin, kuka heittää keihästä pisimmälle. Uhreiluruudussa kilpaillaan, kuka heittää keihästä kaikkein lyhimmälle. Sen jälkeen etsitään syyllinen. Syyllinen on aina joku muu.

Nykyurheilussa fyysisesti vahvin ja härskein uhri voittaa. Jalkojen väliin ei saa katsoa kun se olisi syrjintää eikä sieltä kuitenkaan voi päätellä yhtään mitään. Kaikki saavat olla nyt naisia jotka haluavat kokea naiseuden jännittävän universumin. Tätä tasa-arvoa kannatti kyllä odottaa.

Vierailija
137/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini oli todellinen feministi. Hän ei koskaan suostunut uhriutumaan. Hän ei koskaan vaatinut itselleen erityisetuja ja -kohtelua siksi, että oli nainen ja yksinhuoltaja. 

Onneksi me muut uhriudumme, valitamme ja vaadimme myös sinun äitisi puolesta. Feministien valittamisen ansiosta äitisi kasvoille ei syljetä kadulla, vaikka miehensä hylkäsi hänet.

Feministit ovat järjestäneet äidillesi yhteiskunnan tukia, jotka hän saa lapsensa hoitamiseen. Ja ne rahat tosiaan menevät äitisi tilille, koska feministien ansiosta hän saa omistaa rahaa ja muuta kiinteää omaisuutta, sen sijaan että aviomies tai isä veisi n

Äitini juurikin otti sen eron säilyttääkseen itsenäisyytensä ja irrallisuuden miehistä. Oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu. Hän oli 60-luvun radikaalinaisia, ei näitä valmiiksi katettuun pöytään tulleita toisen aallon feministejä. 

Vierailija
138/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Miessakit ry saa julkista rahoitusta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Miessakit

Miessakit tekee hyvää työtä esim. Väkivaltaa kokeneiden miesten keskuudessa ja poikien syrjäytymisen vähentämiseksi mutta ei ota kantaa asevelvollisuuteen tai siihen että köyhä mies ei elä edes eläkeikään asti. Nyt feministi Purra haluaa nostaa eläkeikää entisestään.

Vierailija
139/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu myös, että femismille on käynyt vähän samoin kuin vihreälle puolueelle: alkuperäisen tavoitteen rinnalle on tullut paljon woke-tyylistä asiaa, eikä vo

Ymmärrän että moni aate maailmankatsomus ja uskonto ovat laajoja käsitteitä. Esim kristinuskoon mahtuu monenlaista, mutta silti niillä on jotain ydinkohtia, esim se että Jeesus ei ollut pelkästään ihminen. Se että feministi ei kannata kaikkien naisten tavoitteita on vähän sama kuin kristitty sanoisi että Jeesus oli vain ihminen. Jos feminismi ei kannata kaikkien naisten tavoitteita ja oikeuksia niin mikä se sitten on?

Vierailija
140/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän ne koko ajan uhriutuvat ITSE KEKSIMÄSTÄÄN asepalveluksesta samalla kun miehet kahmivat itselleen kaikki edut kuten sukunimioikeuden, yksipuolisen moniavioisuuden ja vallan vaatia vain poikia. Miesten kannattaisi varmaan katsoa peiliin?

En ole keksinyt asevelvollisuutta,en sotia enkä sota-aseita , eivätkä ne (sieltä missä niitä nyt vielä  on) mihinkään taida hävitä , vaikka peilaisin itseäni lopun ikääni.

(m,32)

Nyt hopihopi allekirjoittamaan palstaveljesi  tekemä kansalaisaloite. Äläkä täällä märise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän