Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena koen feministien puheet ja asenteet tosi aggressiivisina.

Vierailija
06.04.2024 |

Miksi tästä aiheesta ei voi puhua?

Järjestäen jos kerron jollekkin feministille omista tavoitteista jne niin minut torjutaan. 

Eikö feministien pitäisi olla kaikkien naisten puolella?

Minulla menee siis elämässä hyvin ja elämässäni on ihmisiä jotka kannustavat ja tukevat minua omalla matkallani, mutta yksikään ei heistä ole feministi.

Miksi näin? 

Kommentit (334)

Vierailija
321/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitä he ovat sanoneet, kun olet kertonut heille miltä sinusta tuntuu"

Ai tarkoitatko sitä että miltä minusta on tuntunut heidän reaktionsa?

Minä: musta tuntuu että mä en sais puhua tästä

He: kyllä sä saat mutta se ei oo ainut totuus ja kyllä mä saan olla tällänen jne. Hyvä JOS se tekee sut onnelliseksi jne jne

Ja sit vaihtuu keskustelu johonkin muuhun eli en saa sanoa ajatuksiani.

Ja tosta asenteesta huokuu sama kuin se et jos vegaani istuu ruokapöytään niin sekasyöjä alkaa julistamaan että kyllä hän saa syödä makkaraa. Vaikka se vegaani ei ole mitään sanonut kenellekään, on vaan tullut syömää muiden kanssa. 

Vierailija
322/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He: kyllä sä saat mutta se ei oo ainut totuus ja kyllä mä saan olla tällänen jne. Hyvä JOS se tekee sut onnelliseksi jne jne

Ja tosta asenteesta huokuu sama kuin se et jos vegaani istuu ruokapöytään niin sekasyöjä alkaa julistamaan että kyllä hän saa syödä makkaraa. Vaikka se vegaani ei ole mitään sanonut kenellekään, on vaan tullut syömää muiden kanssa. 

Miksi hengailet porukassa, jossa et koe olevasi tasa-arvoinen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omat porukkani jossa olen tasa arvoinen, mut välillä sitä törmää muihinkin porukoihin. En elä kuplassa. Mut se just on erikoista että eri feministeillä on sama reaktio. 

Vierailija
324/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on naisen syntymäoikeus. Ei sitä enää pitäisi joutua vaatimaan. 

Vierailija
325/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on sellaista mähmäistä menneen maailman perseilyä ja piereskelyä. Oman pierun haistelua. Nenän kaivuuta ja räkäpallojen syömistä. Pyllyn kaivamista ja sormien haistelua.

Vierailija
326/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tarina. Onko sulla jotain faktaa, johon perustat sen?

Tulet akateemiseta maailmasta? Ajanvietteenä käytävällä keskustelua palstalla ei kirjoituksen ei tarvitse perustua faktaan. Vaadi niitä faktoja Satakunnan kansalta tai Me naisilta. 

Älä sano mitään ennen kuin olet tarkastanut tiedon wikipediasta.😂

Olisi mielenkiintoista tietää onko aloittajalla omia ajatuksia joita hän testaan ystäviltään vain perustuuko ne podcasteihin? (kliseihin) 

Ennen kuin kuulinkaan tuosta podcastista, niin ovat feministit minua ja minun ajatuksiani vieroksuneet. Tuo podcast ei ole siis se juttu, se vaan oli yksi esimerkki.

Mut siis tuossa podcastista puhutaan siitä että feminismi piti tapahtua, eikä s

En ymmärrä sitä ajatusta, jonka mukaan jokaisen naisen tulisi yrittää väkisin etsiä suunnilleen omasta vulvastaan oma tapansa puhua, tapa, joka ilmaisee hänen sukupuoltaan. Jos naiskirjoituksen tavoitteena on taistella yhteiskunnassamme vallitsevia kertomistapoja vastaan, niin ajan saatossa myös naiskirjoitus muuttuisi normittavaksi, tiettyjen periaatteiden mukaan toimivaksi kirjoitustyyliksi.

Vierailija
327/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministejä on monenlaisia. Ollaksesi feministi, sinun ei tarvitse olla muiden feministien kanssa mistään muusta asiasta samaa mieltä kuin siitä, että naisilla pitää olla samanlaiset oikeudet kuin miehilläkin.

Ihmisillä on sitten hyvin erilaisia mielipiteitä siitä, miten tuo parhaiten toteutuu. Ja tietysti hyvin erilaisia persoonallisuuksia myös.

No missä se raja meneekään että kannattaako naisille samanlaisia oikeuksia kuin miehille. Itseni mielestä tämä on jo toteutunut suomessa ja jostain näin itsestään selvästä ei tarvitsisi enää ruikuttaa. Enkä esimerkiksi pidä naisten matalampaa tulotasoa epätasa-arvona. Eihän se ole kenenkään muun vika että naiset hakeutuvat keskimäärin matalapalkkaisemmille aloille, vaikka heillä on kaikki edellytykset samoille aloille miehien kanssa.

Naisvaltaisia aloja arvostetaan vähemmän ja se näkyy myös palkassa. Miten tämä ei muka ole tasa-arvo-ongelma?

Sitäpaitsi Suomessakin on edelleen myös muita tasa-arvo-ongelmia. Vai miksi kaikki ehkäisyn haitat kasaantuvat edelleen naisten harteille? Missä viipyy miesten hormonaalinen ehkäisy? Puhumattakaan naisten vaivojen vähättelystä ja alihoitamisesta terveydenhuollossa...

Vierailija
328/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministejä on monenlaisia. Ollaksesi feministi, sinun ei tarvitse olla muiden feministien kanssa mistään muusta asiasta samaa mieltä kuin siitä, että naisilla pitää olla samanlaiset oikeudet kuin miehilläkin.

Ihmisillä on sitten hyvin erilaisia mielipiteitä siitä, miten tuo parhaiten toteutuu. Ja tietysti hyvin erilaisia persoonallisuuksia myös.

No missä se raja meneekään että kannattaako naisille samanlaisia oikeuksia kuin miehille. Itseni mielestä tämä on jo toteutunut suomessa ja jostain näin itsestään selvästä ei tarvitsisi enää ruikuttaa. Enkä esimerkiksi pidä naisten matalampaa tulotasoa epätasa-arvona. Eihän se ole kenenkään muun vika että naiset hakeutuvat keskimäärin matalapalkkaisemmille aloille, vaikka heillä on kaikki edellytykset samoille aloille miehien kanssa.

Naisvalta

No, sinähän voisit vaikka kehittää miehille hormonaalisen ehkäisyn. Jonkun se tutkimus- ja lääkekehitystyö on tehtävä. Aloita sinä asian eteenpäin vienti

Vierailija
329/334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvalta

Työskentelen miehenä naisvaltaisella alalla ja tienaan puolet enemmän kuin kollegani. En siksi, että olen mies, vaan siksi, että teen kahta työtä eli pidempää työviikkoa.

Valistunut arvaukseni on, että jos miehet kansoittaisivat sote- ja opetusalat, palkkaus nousisi, mutta ei feministien maalaileman "epätasa-arvon" vuoksi, vaan yksinkertaisesti siksi, että työtunteja tehtäisiin enemmän. Samalla heitettäisiin romukoppaan naisten hellimä myytti heidän alojensa "raskaudesta".

Myönnettäköön kuitenkin, että naiset tekevät keskimäärin enemmän koti- ja lastenhoitotyötä.

Vierailija
330/334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Naisvaltaisia aloja arvostetaan vähemmän ja se näkyy myös palkassa. Miten tämä ei muka ole tasa-arvo-ongelma?*

Tai siis miksi useimmiten naiset hakeutuvat näille aliarvostetuille aloille? Tytöt muutenkin pärjäävät koulussa poikia paremmin ja siten paremmat kouluttautumismahdollisuudet. Silkkaa tyhmyyttä että miehiä useammin naiset valitsevat näitä huonon maineen omaavia aloja ja sitten sitä kutsutaan epätasa-arvoksi

Vierailija
331/334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Naisvaltaisia aloja arvostetaan vähemmän ja se näkyy myös palkassa. Miten tämä ei muka ole tasa-arvo-ongelma?*

Tai siis miksi useimmiten naiset hakeutuvat näille aliarvostetuille aloille? Tytöt muutenkin pärjäävät koulussa poikia paremmin ja siten paremmat kouluttautumismahdollisuudet. Silkkaa tyhmyyttä että miehiä useammin naiset valitsevat näitä huonon maineen omaavia aloja ja sitten sitä kutsutaan epätasa-arvoksi

En sano että asia on tyhmyyttä, mutta näin naisenakin sanon sen, että monet naisvaltaiset alat ovat julkisen sektorin parissa, joiden kyky maksaa tiettyä tasoa suurempaa palkkaa on rajallinen. Opettajat, hoitajat, lastentarhanopettajat jne.

Miesvaltaisia aloja taas ovat esimerkiksi rakennusala ja tekniikan alat. Näissä palkanmaksajana toimii usein yritys, joka saa ja jolta voi pyytää millaista palkkaa haluaa, ei tule raja vastaan siinä, miten paljon verotuloja saadaan kasaan.

En kuitenkaan sano sitä, etteikö työelämässä olisi edelleen epäkohtiakin naisten ja miesten välisessä kohtelussa. Liian usein yhä uutisoidaan esimerkiksi tapauksista, joissa pätevämpää naista ei valittu tehtävään aina jostakin syystä kuten "raskauden pelosta" tms.

Tuohon liittyen muuten minusta lasten saamiseen liittyvien korvausten, äitiys-/isyyspäivärahojen yms. pitäisi olla jokin valtion hoitama väylä niin, että ne eivät tulisi esim. yksityisyrittäjän maksettaviksi 

Vierailija
332/334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Binga Tupamäen kolumnissa käsiteltiin myös muuten hyvin nykyajan feminismin ongelmallisia piirteitä ja agendan pirstoutuneisuutta:

https://www.verkkouutiset.fi/a/ollako-vai-ei-feministi-vastaan-arsyttav…

Vierailija
333/334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infran rakentaminen ja ylläpito on kovaa työtä sateessa ja pakkasessa. Tekijöitä ei kohta löydy, kun fyysinen kunto ja ylipaino estää työnteon. Hommat täytyy kuitenkin tehdä. Junien ja sähkön pitää kulkea, veden tulla ja paskan mennä. Tällä ei ole mitään tekemistä feministisen marxilaisen ideologian kanssa. Menkää itse monttuun -20 pakkasessa, siitä on pakko maksaa jotain.

Vierailija
334/334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkerilla feministeillä on katkerat puheet. en halua samaistua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän