Naisena koen feministien puheet ja asenteet tosi aggressiivisina.
Miksi tästä aiheesta ei voi puhua?
Järjestäen jos kerron jollekkin feministille omista tavoitteista jne niin minut torjutaan.
Eikö feministien pitäisi olla kaikkien naisten puolella?
Minulla menee siis elämässä hyvin ja elämässäni on ihmisiä jotka kannustavat ja tukevat minua omalla matkallani, mutta yksikään ei heistä ole feministi.
Miksi näin?
Kommentit (334)
Todellisia feministejä ovat olleet mm. Elisabet Rehn, Aira Samulin, Ritva Santavuori, Ritva Uosukainen. Vahvoja naisia, jotka eivät luoneet vastakkainasettelua miesten ja naisten välille.
Vierailija kirjoitti:
Todellisia feministejä ovat olleet mm. Elisabet Rehn, Aira Samulin, Ritva Santavuori, Ritva Uosukainen. Vahvoja naisia, jotka eivät luoneet vastakkainasettelua miesten ja naisten välille.
Eli sellaisia, jotka osaavat vaieta epätasa-arvoisesta kohtelusta ja vääryyksistä, silloin kun se edistää heidän omaa asemaansa?
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini oli todellinen feministi. Hän ei koskaan suostunut uhriutumaan. Hän ei koskaan vaatinut itselleen erityisetuja ja -kohtelua siksi, että oli nainen ja yksinhuoltaja.
Feministi, tuo sininen haisuli. Hyhhyh.
Vierailija kirjoitti:
On itsestäänselvää, että sukupuoleen perustuva asevelvollisuus on syrjivä, epätasa-arvoinen ja epäoikeudenmukainen. Siksi jokainen järkevä feministi, mm. Rosa Meriläinen, sitä vastustaakin:
Miehet ovat sen keksineet itse. Miehet kannattavat sitä itse eniten. Hopi hopi vaihtamaan sukunimet! Missä miesten huivit? Ei tule tasa-arvoa! Naisilla ei ole mitään tekemistä MIESTEN keksimien pakkolakien kanssa. Se on kumma että kun mies pakottaa lailla reiän vaihtamaan nimeä, ei kukaan vaatinut nimenvaihtoa miehiltä vaan tapa "vapautettiin" eli se jäi ennalleen.
Miehet itse ovat valinneet asepalveluksen. Miehet sen sijaan pakottavat naisia huiveihin ja sukunimilaki perustuu historialliseen pakkoon, eipä kukaan niihin vaadi tasa-arvoa. Vapaus vain raikaa!
Jos ei ole huiveja ja vaihtuvia sukunimiä, ei tule tasa-arvoa. Ei naisiakaan missään kohdella reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kävin kurkkaamassa tota sun mainostamaa podcastia, ja se on kyllä manifestointeineen niin hirveetä huuhaata, että jos se tekee sut tyytyväisemmäksi on kyllä kauneinta mitä siitä voi sanoa. Sun tuntemat feministit on siis paljon kiltimpiä kuin mun tuntemat. Mun tuntemat sanoisi suoraan, että herää nyt pahvi ja tee jotain OIKEAA elämäsi eteen.
En mä kaikkea siitä ota. Esim just tota manifestointia, mut haluan omaksua noi naista vapauttavat ja ylevöittävät ajatukset.
Ap
Ongelma on siinä, että tuolta oli kovin vaikea löytää oikeasti vapauttavia ajatuksia. Pikemminkin siellä oli sellaista ylistämällä alistamista ja ylistämällä rajoittamista. Että tällainen rooli naisen on otettava ja näin toimittava koska se on naisellista ja ylevää.
Tuolla puhutaan siitä kuinka tärkeää on tehdä sisäinen työ ja selvittää omat motoöiivit ja tavoitteet ja et miten oma toiminta on vaikuttanut siihen missä tällä hetkellä ollaan. Vastuunottamista omasta tilanteesta ja sit omien unelmien ja tavoitteiden hahmottamista ja sitä kohti elämistä, sen sijaan vaan et haahuilisi ympäriinsä ja syyttäisi muita omasta tilanteestaan. Siellä puhuttiin vastaanottamisen taidosta, omien rajojen asettamisesta ja vaikka mistä muista hienoista asioista mitkä eivät ole itsestäänselvyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On itsestäänselvää, että sukupuoleen perustuva asevelvollisuus on syrjivä, epätasa-arvoinen ja epäoikeudenmukainen. Siksi jokainen järkevä feministi, mm. Rosa Meriläinen, sitä vastustaakin:
Riikka Purra ja Sanna Marin on myös feministejä mutta haluavat orjuttaa miehiä miesvihoissaan.
Marin on oikein oivallinen esimerkki siitä, että naiseus on pelkkä ase. Sen voi ottaa aina esille kilveksi ja piiloutua sen taakse kun on itse ryssinyt. Hän ei koskaan ollut se vahva nainen, joka myöntäisi virheensä.
Miehethän ne koko ajan uhriutuvat ITSE KEKSIMÄSTÄÄN asepalveluksesta samalla kun miehet kahmivat itselleen kaikki edut kuten sukunimioikeuden, yksipuolisen moniavioisuuden ja vallan vaatia vain poikia. Miesten kannattaisi varmaan katsoa peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat sen keksineet itse. Miehet kannattavat sitä itse eniten. Hopi hopi vaihtamaan sukunimet! Missä miesten huivit? Ei tule tasa-arvoa! Naisilla ei ole mitään tekemistä MIESTEN keksimien pakkolakien kanssa. Se on kumma että kun mies pakottaa lailla reiän vaihtamaan nimeä, ei kukaan vaatinut nimenvaihtoa miehiltä vaan tapa "vapautettiin" eli se jäi ennalleen.
Miehet itse ovat valinneet asepalveluksen. Miehet sen sijaan pakottavat naisia huiveihin ja sukunimilaki perustuu historialliseen pakkoon, eipä kukaan niihin vaadi tasa-arvoa. Vapaus vain raikaa!
Jos ei ole huiveja ja vaihtuvia sukunimiä, ei tule tasa-arvoa. Ei na
Miksi puhut naisesta "reikänä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko itse identifioitua heidän kanssaan samaan porukkaan?
En, koska olen saanut heistä aggressiivisen ja pelottavan kuvan. Minusta on vain erikoista että ne jotka sanovat olevansa naisten puolella ei ole kaikkien naisten puolella.
Ap
Ne ovat ainoastaan niiden puolella jotka ovat heidän kanssaan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Elisabeth Rehnillä olisi ollut mahdollisuus ajaa vapaaehtoinen palkka-armeija mutta ajoikin rusinat pullasta mallin jossa pakko miehille säilyi ja kotitumisraha intistä lopetettiin. Tämä on feminismiä kun miesten asemaa heikennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra ja Sanna Marin on myös feministejä mutta haluavat orjuttaa miehiä miesvihoissaan.
Marin on oikein oivallinen esimerkki siitä, että naiseus on pelkkä ase. Sen voi ottaa aina esille kilveksi ja piiloutua sen taakse kun on itse ryssinyt. Hän ei koskaan ollut se vahva nainen, joka myöntäisi virheensä.
Miksi naisen pitäisi ottaa vastuuta kun miehet syyttävät rai*kauksista, ta*oista ja perhesurm*ista naisuhreja? Pistäpä ne miehet ottamaan vastuuta.
Miksi mies saa syyttää muita mutta nainen ei? Ette te heteroakat koskaan miesten vastuuttomuutta kritisoi, palkitsette ukot nimivallalla kaiken väkivallan ja ininän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miehethän ne koko ajan uhriutuvat ITSE KEKSIMÄSTÄÄN asepalveluksesta samalla kun miehet kahmivat itselleen kaikki edut kuten sukunimioikeuden, yksipuolisen moniavioisuuden ja vallan vaatia vain poikia. Miesten kannattaisi varmaan katsoa peiliin?
Nykyaikana naimisiin mennessä voidaan ottaa kumman tahansa sukunimi, tai kumpikin voi pitää oman nimensä.
Pettäjiä löytyy sukupuolesta riippumatta.
Lapsen sukupuolesta voi olla erilaisia toiveita, en näe mikä erityinen valta miehillä on asiassa.
On feminismiä lobata neuvostojemme kanssasisaria suopeammaksi rauhanuskolle saudimasseilla. Se on hyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisabeth Rehnillä olisi ollut mahdollisuus ajaa vapaaehtoinen palkka-armeija mutta ajoikin rusinat pullasta mallin jossa pakko miehille säilyi ja kotitumisraha intistä lopetettiin. Tämä on feminismiä kun miesten asemaa heikennettiin.
Huoli pois. Palstauli teki muutama kuukausi sitten lakialoitteen naisten armeijavelvoitteesta. Nyt vaan allekirjoittamaan aloite. Hopi, hopi. Siinä olikin reipas palstauli. Hän ilmoitti, ettei tyydy täällä marisemaan, vaan tarttuu toimeen. Ota sinä mallia.
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä se on varmaan naisten syrjintää että miehillä on asevelvollisuus mutta naisilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vahvoja? 😅
Ovatko he nyt viemässä sinulta jotain sellaista mitä sinä haluat omassa elämässäsi saavuttaa?
14
Sukupuoliyhteys eläimen kanssa
Ihminen ei saa olla sukupuoliyhteydessä eläimen kanssa. Sukupuoliyhteydellä tarkoitetaan tässä laissa ihmisen sukupuolielimellä tehtävää taikka eläimen sukupuolielimeen tai peräaukkoon kohdistuvaa tunkeutumista eläimen kehoon taikka eläimen sukupuolielimen ottamista ihmiskehoon.
https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2023/20230693#Pidm46651396682304