Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: Eläkeikää on välttämätöntä nostaa 5-10 vuotta

Vierailija
06.04.2024 |

hienoa

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus tulee kyllä näyttämään toivottomalta nuorille. Ei ole terveydenhuoltoa, ei kokoaikatöitä eikä ikinä pääse eläkkeelle. Kaikki palkka valuu veroihin ja ylihinnoteltuun vuokrayksiöön. Mitä vielä? 

Vierailija
62/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä on jatkossa 80-85 vuotta siis 

Käytännössä kuolet työpaikalle, et pääse eläkkeelle ikinä.

Eiköhän Purra ja kokoomus keksi myös kuolleille kivaa tekemistä ja maksamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ajatuksen mutta onhan tuo älytöntä että joku 80-vuotias olisi vielä raksalla tai tekisi teknistä kehitystyötä. Eihän siitä mitään tule. Ja kyllä vanhana jo ansaitsisi rauhaa.

Vierailija
64/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa saa huippupalkkaa ja eläkkeelle pääsee 50-vuotiaana. Olen sitä mieltä, että näissä on kohtuullistamista.

Vierailija
65/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

74-vuotiaat rekkakuskit ja linja-autojen kuljettajat ovat riski kaikille. 

Vierailija
66/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihan oikeaan suuntaan mennään. Sosiaalituet pois lorvijoilta ja ihmiset töihin ansaitsemaan elantonsa. Ylisuurista eläkkeistä ja turhanpäiväisistä eläkeläisten hoidoista olisi todellakin varaa leikata. 

Sano tuo työnantajille, joille mikä tahansa kelpaa syyksi syrjiä työnhakijoita. 

kolme tuttuani, yksi on 51v duunari, ei saa töitä useita hakemuksia, siisti historia ei kupruja elämässä,,toinen mimmi 72 vuotias,,akateeminen,mutta kelpais vaikka r kioskin myyjäpaikka,,ei oteta kuulviin korviin, kolmas keskitason koulutus mutta useita selkäongelmia ja liikkuu kepin kanssa,,ei samoin oeta mihinkään ikää 59v. eli nostakaaaaaa liputangon nuppiin nuo eläiät,,mistä niitä paikkoja sikiää ,,kaikillä enää äly tai raha riitä koulunpenkille,sittenkään ns vanhoja eo oteta vaikka olisi mitä opintoja,,opinnotkin toki vanhenee, ihminen hidastaa,,ei niin ripeä ja tuottava enää,toki arvokasta kokemusasiantuntijuutta on,sekin arvokas lisä. vieraantunut nykytyöelämän vaateista

Vierailija
67/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin äsken raviradan parkkipaikalla Kyöstin kanssa ja hän sanoi, että vastustaa henkeen ja vereen eläkeiän nostamista kymmenellä vuodella, eli 28:aan.

Vierailija
68/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. 70-luvulla syntyneiden eläkekertymää on heikennetty jo kaksi kertaa: alle 23 v. ansaituista rahoista ei kertynyt eläkettä ja eläkeikää on nostettu + viimeisten vuosien superkarttuma poistettiin.

Sama 60-luvulla syntyneillä.Vuosi vuosi eläkkeelle, eläkeikä noussut jo minulla kaksi kertaa.Varmaan vedetään matto taas jalkojen alta tai ainakin leikataan eläkettäEihän mulla ole kuin työvuosia takana 43 vuotta.

Vierailija
69/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. 70-luvulla syntyneiden eläkekertymää on heikennetty jo kaksi kertaa: alle 23 v. ansaituista rahoista ei kertynyt eläkettä ja eläkeikää on nostettu + viimeisten vuosien superkarttuma poistettiin.

Tuohon vielä keksittiin elinaikakerroin joka vähentää lähemmäs kymmenen prosenttia eläkkeen määrää.

Toki kuvioon kuuluu että ei koske suurien ikäluokkien eläkeläisiä mitenkään vaikka elävätkin helposta ja huolettomasts elämästä johtuen suurin osa lähemmäs satavuotiaiksi. Nuoret maksaa.

Vierailija
70/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät tähtäävät siihen, että eläkettä ei tarvitse maksaa enää kenellekään, kun ihmiset kuolevat uupumukseen. Itselleen varmaan kuitenkin säätävät jonkin erityispykälän, jolla kierretään kaikki rahvasta koskevat päätökset.

Vierailija
71/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan välittömästi lopettaa eläkemaksujen maksamisen. Me 2-kymppiset emme tule eläkkeitä koskaan näkemään tai saamaan. Sijoitan saman summan mielummin itse rahastoon vanhojen päivien varalle. 

Säästyt eläkemaksujen maksamiselta, jos jättäydyt työttömäksi. Sijoita sitten työttömyyskorvauksesi rahastoon...

Eläkemaksuista luopumusella olisi vaikutusta maksettaviin sosiaalitukiin. Minä saan asumistukea suunnilleen saman verran kuussa mitä maksan eläkemaksuja. Jos saisin päättää pitäisin itse rahani ja eläisin ilman tukea. Minä olen se jota haukutaan vaikka tukea tarvitsen siksi että minun pitää elättää eläkeläisiä.

Vierailija
72/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ongelma korjaantuisi hyvin paljon eläkekatolla, joka olisi esim 3000€/kk.

Vierailija
73/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 50 vuotiaat piikille. Ja loppuu se ainainen pulina.

Vierailija
74/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria ei oteta töihin ja vanhat ja raihnaset ei pääse eläkkeelle. Pitäisköhän sieltä nuoremmasta päästä työllistää enemmän.

Just ajattelin samaa että eikö ny hellan lettas ne nuoret pitäis saada töihin sen sijaan että vanhuksista imetään kaikki irti ja suoraan töistä arkkuun. Sairasta. Vaan taidetaan tietää ettei niitä nuoria saada töihin joten epätoivoinen ainoa teko imeä niistä joilla niitå töitä sattuu olemaan...

Vierailija
75/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria ei oteta töihin ja vanhat ja raihnaset ei pääse eläkkeelle. Pitäisköhän sieltä nuoremmasta päästä työllistää enemmän.

Yli 50 ikäinen ei saa helpolla töitä. Työttömänä odottelet eläkeikää.

Tähän tulee tietysti vastaamaan se tyyppi jota houkutellaan töihin moneen paikkaan yli viiskymppisenä niin kuin kaikkia hänen kavereitaankin. Sama tyyppi tietää myös ne hyväpalkkaiset työt johon otetaan kuka tahansa, mutta ei voi ikinä kertoa missä tämä työpaikka on.

Vierailija
76/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on ollut jo 1950-luvulla syntyneilläkin! Ei kertynyt eläke ennen kuin 23-vuotiaana ja superkarttuma poistettiin.

Ei munkaan eläke karttunut alle 23 v 

60 luvulla syntynyt 

Kyllä, mutta teidän eläkeikä ei ole yhtä korkea kuin 70-luvulla syntyneillä.

Vuonna 1965 syntyneistä alkaen lähtien eläkeikää ei ole edes vielä määritetty vaan se tarkistetaan vuonna 2030. Mitäpä luulet että tarkistetaako ylös- vai alaspäin? Odotettavissa oleva elinikähän on tutkitusti kääntynyt laskuun näin koronavuosien jälkeen, ja eläkeiänhän pitäisi laskea, mutta nyt tosiaan puhutaan taas eläköitymisiän korotuksista. Oma alin eläköitymisikä nykyisten kaavojen mukaan pitäisi olla 65v4kk ja tavoite-eläköitymisikä 67v, mutta tosiaan sitä tarkistetaan vuonna 2030, 1965 syntyneet on ensimmäinen ikäluokka jolle tehdään tämä tarkistus. Hyvä diili eläkeyhtiöille, eläkemaksuja olen työurani aikana kerryttänyt jo miltei puoli miljoonaa minkä pitäisi suomalaisten keskieläkkeellä riittää 20 vuoden eläkkeisiin. Epätodennäköiseltä näyttää että niitä rahoja tulen koskaan kuittaamaan eläkkeinä.

Vierailija
77/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä Purraa ei saada pois tuolta?

Vierailija
78/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt duuniin kaikki nuoret laiskottelijat, vaikka pienella palkalla aluksi!

Vierailija
79/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ongelma korjaantuisi hyvin paljon eläkekatolla, joka olisi esim 3000€/kk.

Todella moni Suomen talousongelma korjaantuisi simppelillä lakisääteisellä katolla. Tärkeimpinä eläke- ja vuokrakatto.

Vierailija
80/129 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugalista Suomeen palannut vuorineuvos purkautuu verotuksesta 60000 euron kuukausituloista käteen 26000 euroahttps://www.is.fi/politiikka/art-2000009332891.html"Lasse Kurkilahti, 74, pitää hyvätuloisia eläkeläisiä hylkiöryhmänä. Kurkilahti pohtii nyt Ranskaan muuttamista.Kurkilahti alkoi miettiä asumisvaihtoehtojaan ja päätyi verotussyistä puolisonsa kanssa Portugaliin, Algarven maakuntaan sympaattiseen Lagosin merenrantakaupunkiin.Kurkilahti ei ollut ainoa Portugaliin muuttanut vuorineuvos. Kotipaikakseen Portugalin vaihtoivat myös Keskon entinen pääjohtaja Matti Halmesmäki, Rautaruukin entinen toimitusjohtaja Sakari Tamminen, Nokian Renkaiden entinen toimitusjohtaja Kim Gran sekä Onvest-konsernin toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana toiminut Maarit Toivanen-Koivisto. Vuorineuvoksista puhuttiin julkisuudessa veropakolaisina.Portugalin ihan hyvä keikka jäi Kurkilahden kohdalla viiteen vuoteen. Suomessa tukipaikkana pysyi koko ajan Turku. Kurkilahti ei salaile sitä, että Suomeen paluun taustalla oli osaltaan se, että Suomi irtisanoi verosopimuksensa Portugalin kanssa, mikä poisti ulkomaalaisilta eläkeläisiltä verovapauden. Tietysti. Ei mulla ole mitään järkeä enää olla siellä, en mä mitään aurinkoa tartte.Ruotsi irtisanoi verosopimuksensa Portugalin kanssa pian Suomen jälkeen. Muutos Ruotsissa astui voimaan 2022.KURKILAHDEN ansiotulot olivat Helsingin Sanomien verokoneen mukaan toissa vuonna 669175 euroa. Kurkilahden veroprosentti oli 56.Kurkilahden kuukausitulot ovat bruttona 60000 euron luokkaa. Tammikuussa verojen jälkeen jäi käteen 26000 euroa. Kuukausituloistaan Kurkilahti maksoi siis veroja 34000 euroa.Kurkilahti kertoo, että hänen veroprosenttinsa on helmikuusta eteenpäin 57, jolloin kuukausittain maksettavien verojen määrä nousee 34600 euroon.Suomen verotus sapettaa Kurkilahtea niin paljon, että hän on pohtinut jälleen muuttamista tällä kertaa Ranskaan, jossa veroprosentti laskisi Kurkilahden alustavien selvitysten mukaan lähemmäksi 40 prosenttia kuin 50 prosenttia. Olen todella fed up (kyllästynyt) tähän hyvätuloisten eläkeläisten nurkkaan laittamiseen. Olen tutkinut tätä, että pitäisikö lähteä taas hevon kuuseen.Ilmeisestä taloudellisesta hyödystä huolimatta Kurkilahti empii muuttoa, sillä hän haluaa säilyttää yhteyden lapsenlapsiinsa ja muihin läheisiin.Kurkilahti kokee, että eläkeläiset ovat Suomessa jumissa ja niitä voidaan rokottaa juuri niin paljon kuin sielu sietää.Kurkilahti kritisoi etenkin Sdp:tä, mutta syyttää raippaveron säätämisestä kaikkia silloisia hallituspuolueita. Se on nurkkaan ajettu hylkiöryhmä, jota voit niistää. Tarkoitan kaikkia eläkeläisiä, jotka joutuvat osallistumaan näihin ylimääräisiin veroihin. Harvoilla on voimia lähteä. Nyt vaalien alla voi kysyä, lähteekö se (raippavero) vai lähdetäänkö me Ranskaan?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi