Purra: Eläkeikää on välttämätöntä nostaa 5-10 vuotta
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ongelma korjaantuisi hyvin paljon eläkekatolla, joka olisi esim 3000€/kk.
Todella moni Suomen talousongelma korjaantuisi simppelillä lakisääteisellä katolla. Tärkeimpinä eläke- ja vuokrakatto.
Bensalle myös hintakatto, vaikkapa 0,2€/l.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan oikeaan suuntaan mennään. Sosiaalituet pois lorvijoilta ja ihmiset töihin ansaitsemaan elantonsa. Ylisuurista eläkkeistä ja turhanpäiväisistä eläkeläisten hoidoista olisi todellakin varaa leikata.
Leikkauksen pitää tapahtua nyt heti nykyisille eläkeläisille. Ei enää lonkkaleikkauksia, syöpähoitoja ja tahdistimia eläkeläisille, paitsi omakustanteisesti.
Selvä! Oletko valmis ottamaan kaiken pois myös omilta vanhemmiltasi?
Jonnet siellä taas huutelevat kun eivät mistään mitään ymmärrä eikä tämä asia koske heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan oikeaan suuntaan mennään. Sosiaalituet pois lorvijoilta ja ihmiset töihin ansaitsemaan elantonsa. Ylisuurista eläkkeistä ja turhanpäiväisistä eläkeläisten hoidoista olisi todellakin varaa leikata.
Leikkauksen pitää tapahtua nyt heti nykyisille eläkeläisille. Ei enää lonkkaleikkauksia, syöpähoitoja ja tahdistimia eläkeläisille, paitsi omakustanteisesti.
Selvä! Oletko valmis ottamaan kaiken pois myös omilta vanhemmiltasi?
Ei ne haudassa enään mitään saa, itse maksoin lähes miljoonan perintöveroa.
Alimpaan tuloviidennekseen kuuluvan 35-vuotiaan miehen elinajanodote on 68 vuotta. Jatkossa siis ei päivääkään vanhuuseläkettä useimmille pienituloisimmille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus tulee kyllä näyttämään toivottomalta nuorille. Ei ole terveydenhuoltoa, ei kokoaikatöitä eikä ikinä pääse eläkkeelle. Kaikki palkka valuu veroihin ja ylihinnoteltuun vuokrayksiöön. Mitä vielä?
Tuohon kun lisää että jonkun seurantalaitteen välityksellä aletaan laskuttamaan jopa katujen ja teitten käyttämisestä niin on pakko minimoida jopa liikkumisensa. kaiken muun lisäksi.
Autoilla liikkuminen olisi tietty hieman kalliimpaa kuin polkupyörällä tai kävelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Alimpaan tuloviidennekseen kuuluvan 35-vuotiaan miehen elinajanodote on 68 vuotta. Jatkossa siis ei päivääkään vanhuuseläkettä useimmille pienituloisimmille miehille.
Hyvä!
Se pitäisi sitten koskea kaikkia ammattiryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Surkea on kohtalo näillä vuori(sto)neuvoksilla, onneksi itse tulen saamaan niin vähän eläkettä, etten voi itkeä kohtuuttoman suuria veroja.
Kyllä minunkin kaurapuurolla elävän köyhäläisen myötätunto on näiden luona, jotka joutuvat maksamaan isoja verosummia. Onko hirveämpää kohtaloa?? Palatsissaan istuvat itkemässä sitä, etteivät saaneet pitää kaikkia rahoja itse. Karmeeta.
Vierailija kirjoitti:
Se pitäisi sitten koskea kaikkia ammattiryhmiä.
Helposti, eläkeiän voisi nostaa 120 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todellakin toivon, että sinä ja kaltaisesi sairastuu ja romahtaa oikein kunnolla ja vakavasti ja jää muiden armeliaisuuden varaan ruikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Portugalista Suomeen palannut vuorineuvos purkautuu verotuksesta 60000 euron kuukausituloista käteen 26000 euroahttps://www.is.fi/politiikka/art-2000009332891.html"Lasse Kurkilahti, 74, pitää hyvätuloisia eläkeläisiä hylkiöryhmänä. Kurkilahti pohtii nyt Ranskaan muuttamista.Kurkilahti alkoi miettiä asumisvaihtoehtojaan ja päätyi verotussyistä puolisonsa kanssa Portugaliin, Algarven maakuntaan sympaattiseen Lagosin merenrantakaupunkiin.Kurkilahti ei ollut ainoa Portugaliin muuttanut vuorineuvos. Kotipaikakseen Portugalin vaihtoivat myös Keskon entinen pääjohtaja Matti Halmesmäki, Rautaruukin entinen toimitusjohtaja Sakari Tamminen, Nokian Renkaiden entinen toimitusjohtaja Kim Gran sekä Onvest-konsernin toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana toiminut Maarit Toivanen-Koivisto. Vuorineuvoksista puhuttiin julkisuudessa veropakolaisina.Portugalin ihan hyvä keikka jäi Kurkilahden kohdalla viiteen vuoteen. Suomessa tukipaikkana pysyi koko ajan Turku
Tolle vois asettaa veroprosentin 100 ja maastapoistumiskiellon.
Jossain oli kai puhe, että leskeneläkettä saisi jatkossa vain 2 vuotta eli hyväpalkkaisen lääkärin vaimo jäisi puille paljaille.
Vierailija kirjoitti:
Yli 3000 euron eläkkeitä pitäisi leikata nykyisiltä eläkeläisiltä. Ei eläkeikää voi ainavaan nostaa, mutta se pitäisi olla lähivuosina eläköityville ihan sama kuin myöhemmille sukupolville. Alkaa olla vaarallista töissä, jos on muistisairaatkin töissä.
ELÄKEKATTO.
Ei eläkeikää voi enää nostaa. Oon 56, ja kaikenlaista kulumaa ja remppaa alkaa jo olemaan. Entäs sitten, kun pää pettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea on kohtalo näillä vuori(sto)neuvoksilla, onneksi itse tulen saamaan niin vähän eläkettä, etten voi itkeä kohtuuttoman suuria veroja.
Kyllä minunkin kaurapuurolla elävän köyhäläisen myötätunto on näiden luona, jotka joutuvat maksamaan isoja verosummia. Onko hirveämpää kohtaloa?? Palatsissaan istuvat itkemässä sitä, etteivät saaneet pitää kaikkia rahoja itse. Karmeeta.
Hyvä, eli euromääräinen tasavero kaikille. Vaikka 30 000€/v, niin me paremmin toimeen tulevat emme joudu maksamaan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli kai puhe, että leskeneläkettä saisi jatkossa vain 2 vuotta eli hyväpalkkaisen lääkärin vaimo jäisi puille paljaille.
Eli jatkossa pitää seurustella vain hyvännäköisten miesten kanssa eli vähintään 185 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomesta poistuu eläketurva. On niille harvoille jotka elävät 90 v saakka.
Suomessa on 15 vuoden päästä sisällissota käyty. Jäljellä on köyhät ja pari rikasta pankkiiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jatkossa pitää seurustella vain hyvännäköisten miesten kanssa eli vähintään 185 cm pitkä.
Miehet ei tuo enää taloudellista turvaa naisille niin pitää olla sitten komeat kasvot ja vähintään 185 cm pitkä.