Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kävi ilmi että mieheni valehteli minulle

Vierailija
22.06.2023 |

Hän väitti olevansa lounaalla työkavereidensa kanssa, mutta tapasikin entisen tyttöystävänsä. Sain tämän sattuman kautta selville. Kun kysyin että miksi valehtelee, tunnusti heti valehtelun ja sanoi syyksi sen että pelkäsi reaktiotani siitä että tapasi entisen tyttöystävänsä, siksi valehteli.

Koska olen shokissa enkä pysty ajattelemaan selkeästi kysyn teiltä: Jatkaisitteko tällaisessa suhteessa? Hän sanoo nyt että minä olen vainoharhainen. Enhän minä ollut, mutta hänelle on hyvin tyypillistä vierittää syy asiasta kuin asiasta toisen ihmisen harteille.

Olemme ihan keski-ikäinen pariskunta ja olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. En osaa sanoa mitä tekisin. Mun mies on pimittänyt asioita muutamaankin otteeseen suhteen aikana. Olen alkanut tajuamaan ettei hän muutu koskaan. On aika surullista kun tajuaa että toinen ei ollutkaan tavallaan ihan se mitä luulit pitkään hänen olevan.

Voi tuossa varmaan jatkaa, mutta luottamus murenee varsinkin jos tuo valehtelu enää ikinä toistuu ja/tai ette saa tätä tapausta kunnolla puhuttua halki.

Vierailija
2/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuo sinun vainoharhaiseksi syyttäminen on redflag. Et ollut vainoharhainen vaan vaistosi osui oikeaan. Ehkä mies ei ole arvoisesi.

-1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi se tapasi exän noin kaukaa menneisyydestä? Hmm...

Vierailija
4/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka vastasitte. Ensimmäinen vastaaja etenkin, et tiedä kuinka paljon tuntemattoman ihmiset tsempit auttavat tässä tilanteessa. Joskus pienikin ystävällinen ele voi todella pelastaa toisen päivän.

Ja toiselle vastaajalle, niin se on redflag itsellenikin. 

Koska olen niin shokissa tästä juuri nyt, aion nukkua yön yli, ehkä toisenkin, ja miettiä sitten mitä teen. En tiedä haluanko olla parisuhteessa jossa minulle valehdellaan. 

Vierailija
5/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikkin ukko on kiinnostunut exästään ja kyllästynyt valjuun se#iin kanssasi. Ihan klassista. Veikkaan, että ero on lähellä. Ala järjestelemään asioitasi.

Vierailija
6/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap kaikki järjestyy. Ei ole kiirettä tehdä mitään päätöksiä. Asiat selviää kun puhutte miehen kanssa tilanteesta enemmän ja annat itsellesi aikaa makustella asioita. Miehellä saisi kyllä olla hyvä syy eksän tapaamiseen. Luotat vaan intuitioosi ja toivon että miehesi ei yritä enää syyllistää sinua asiasta. Sellaisen kanssa on vaikeaa käydä avointa ja rehellistä keskustelua. (Mutta jos syyllistää, älä syyllisty siltikkään)

Vierailija
7/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjua seksimme ei ole ollut.

Mutta kyllä, alan varautua eroon - ihan vain siksi että taidan haluta sitä itse.

Vierailija
8/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko miehesi mustasukkainen sinusta?

Vierailija
9/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos ihanasta kannustavasta vastauksesta nro 6. <3

Tiedän ettei ole kiirettä. Eikä tässä tunnepuuskassa kannata tehdä päätöksiä. Tuntuu vaan tosi kurjalta, mutta jotenkin tästäkin selvitään. 

Vierailija
10/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei varsinaiisesti ole mustaukkainen minusta, mutta yhden ihmisen suhteen hän on: ex-mieheni, jonka kanssa minulla on lapsia. Hän ei voi sietää että tulen hyvin toimeen lasteni isän kanssa (joka on tahollaan naimisissa).

Vierailija
11/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi tapasi exäänsä? Onko heillä yhteisiä lapsia?

Mitä jos sinä sanoisit että menet lounaalle exäsi kanssa. Miten mies suhtautuisi asiaan? Olisiko asia miehelle ok vai onko tuo sallittua vain miehelle mutta ei sinulle.

Vältteleekö mies konflikteja esim valehtelemalla?

Taisit jo kirjoittaa että mies laittaa kaikki muiden syyksi. Se on aika huolestuttava piirre jos ei kykene ottamaan vastuuta tekemisistään.

Vierailija
12/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäilyttävää, että valehteli, mutta ajattelin sen olevan ihan mahdollista, että kertoi valheen ettet reagoisi väärin. Siis siltikin valehtelu asiasta oli väärin ja vain herättää enemmän epäilyksiä. Siinä vaiheessa kun luin, että miehesi sanoi sinun olevan vainoharhainen alkoi tutkani piipittää. Mies kaasuvalottaa sinua ja selittää sinulle sinun omia tunteitasi, vaikka ne eivät pitäisi paikkaansa. Tuo on iso red flag ja miettisin jatkoa vakavissani.

Vierailija
13/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan shokissa olet? Aika voimakkaasti taidat nyt liioitella. Mielesi olet varmasti pahoittanut ja olet menettänyt luottamuksesi puolisoosi, mutta shokki on jotain paljon vakavampaa.

Vierailija
14/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ei voi kestää sitä, jos mies juttelee exän kanssa?

Vierailija
15/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena, joka on mieheltään salaa tavannut exänsä, voin ehkä tarjota jonkinlaisen näkökulman. Jätin kertomatta tapaamisesta, koska halusin välttää mahdollisen mustasukkaisuusdraaman. En tavannut exää siksi, että olisin edelleen rakastunut häneen ja suunnittelisin yhteen palaamista, vaan yksinkertaisesti halusin nähdä ja kuulla, miten hänellä nykyään menee. Hän on kuitenkin ollut joskus mulle tärkeä ihminen.

Vierailija
16/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset näkee muut naiset kilpailijoina.

Naisen mustasukkaisuus + naisen hauras ego + naisen paska itsetunto = nainen, joka on taakka miehelle

Vierailija
17/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaan olet niin pirttihirmu että ukko ei uskalla edes tunnustaa tällaista.

Vierailija
18/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei taida olla siitä kyse vaan valehtelusta. Miksi piti valehdella jos ihan viattomasti vain tapasivat?

Vierailija
19/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena, joka on mieheltään salaa tavannut exänsä, voin ehkä tarjota jonkinlaisen näkökulman. Jätin kertomatta tapaamisesta, koska halusin välttää mahdollisen mustasukkaisuusdraaman. En tavannut exää siksi, että olisin edelleen rakastunut häneen ja suunnittelisin yhteen palaamista, vaan yksinkertaisesti halusin nähdä ja kuulla, miten hänellä nykyään menee. Hän on kuitenkin ollut joskus mulle tärkeä ihminen.

Joskus... jos hän ei enää kuulu elämääsi ettekä ole olleet missään tekemisissä, niin ei ole mitään syytä tavatakaan ihan vaan kuulumisia vaihtaakseen. Varsinkaan salaa!!!!

Vierailija
20/47 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei taida olla siitä kyse vaan valehtelusta. Miksi piti valehdella jos ihan viattomasti vain tapasivat?

Koska jos mies kertoo totuuden, niin nainen suuttuu. Naiset ovat Suomessa väkivaltaisia. Kokemusta on ja paljon...

Pitäisikö toimia niin, ettei ole suuttumuksen aihetta vaikka totuuden kertoisikin?

Tuli tästä kommentista mieleen eräs miekkonen, joka yritti päästä kaverini pöksyihin. Kaverini kertoi siitä tietysti minulle ja minä ymmärrettävästi suutuin miehelle. Miehen mielestä vika oli kaverini, kun kertoi ja minun koska halusin, että meillä on kaverini kanssa välit, että kaikesta voidaan puhua. Omassa käytöksessään hän ei nähnyt mitään vikaa 🙄...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi