Voiko puoliso päättää että nyt loppuu yhteydenpito kaveriin?!
Näin minä taisin lopulta tehdä! Ja tunnen itseni nyt ihan hirveäksi. Annoin "uhkauksen" että joko valitset minut ja perheesi taikka tämän kaverisi. Kyseessä on siis mieheni kaveri jonka mies on tuntenut reilun vuoden. Tänä aikana avioliittomme on ajatunut jonkinlaiseen kriisiin.
Voisi sanoa että olen ollut mustasukkainenkin? Mutta ehkä suurin ärsytyksen aihe on ollut se että mies on viettänyt tämän kaverinsa kanssa aivan liian paljon aikaa. Harrastuksessa käymiset ovat lisääntyneet ja kestot pidentyneet. Tämä aika on ollut suoraan perheeltä pois. Olen joutunut ottamaan selkeästi enemmän vastuuta lapsista ja kodista samaan aikaan kun mieheni on viettänyt kaverinsa kanssa yhteistä aikaa. Minusta se on todella väärin! Mies on sanonut tähän että hänellä saa olla tämä kaveri jota en tunne ja hän saa olla useita kertoja viikossa tämän kanssa. Ettei se voi minua häiritä? Itse en ole voinut olla enää yhtä paljon omilla menoillani kuin ennen koska jonkun se on kodistakin huolehdittava. Ennen jaoimme ajan tasaisemmin ja vietimme myös yhdessä lastenkin kanssa aikaa. Nyt se on harvinaista kun isä on monta iltaa pois kotoa. Myös vapaapäivinään lähtee harrastukseensa.
En tiedä tuleeko tästä nyt ero? Mies ei ole reagoinut millään tavalla uhkaukseeni. Kuin ei olisi kuullutkaan sanojani. Olenko minä nyt kohtuuton ja ihan hirviövaimo? Taidan olla! En vain jaksa enää tätä tämmöistä elämää.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
AP miten homma on edennyt?
Huonosti on mennyt. Mies ihan selvästi kuvittelee että ei joudu ottamaan mitään vastuuta puheistaan eikä teoistaan. Kun eihän hän ole toiminut missään vaiheessa väärin?! Minä olen vain päästäni sekaisin. Mies meinaa että kaikki jatkuu ennallaan ja että minun pitää vain hyväksyä hänen ajanviettonsa ja kaverinsa. Sitten voimme olla onnellisesti yhdessä?! Voihan per se tota itseään täynnä olevaa kuvatusta. Mua suututtaa päivä päivältä enemmän tapahtuneet asiat ja tämä hiton elämä. aloittaja
Kun asioista keskustellaan avoimesti, niin silloin kukin voi kertoa murheensa ja toinen yrittää ymmärtää ja vastata niihin. Ei syyttämistä vaan yrittämistä ymmärtää. Puolin toisin.
Mikäli näin ei ole, niin jotain on pielessä jo.siinä,.ilman kavereitakin
En kyllä katselisi tollasta käytöstä, jos kaveri on vielä nainen. Joku itsekunnioitus sentään on oltava. Ottaisin lapset ja lähtisin soronoo.
Se on tätä nykyaikaa ja modernia tyyliä, että on monta eikä ketään rajoiteta. Kunnes sitten erotaan kerralla ja joskus ryminällä.
Aivan kuin muotivillitys, jota kaikkien on noudatettava, tuli mitä tuli. Ikinä ei uskoisi, että miehille perhe merkitsee enemmän kuin naisille, käytöksestä päätellen. Suuri yllätys ja jälkikäteen tietysti itketään ja ollaan niin katkeria.
Tätähän kaikenlaiset opetukset ja neuvot ovat aina yrittäneet opettaa, miten eletään missäkin elämänvaiheessa ihmisiksi. Esimerkiksi parisuhteen aikana, sinä nykyisin yhä lyhyempänä aikana, kun yhdessä ollaan, miten käyttäydytään, mikä on ns. normaalia ja mikä vain itsekkyyttä ja parisuhteen tuhoavaa käytöstä. Mutta kukapa sitä kuuntelisi, kun on niin paljon tärkeitä menoja ja ihania ihmisiä, joita pitää tavata ja viettää aikansa heidän kanssaan. Kaikki pitää saada samaan aikaan ja mahdollisimman laajalla repertuaarilla.
No, jokainenhan saa, mitä tilaa, yksi onnellisen perhe - elämän, toinen avioeron, kolmas alkoholismin ja neljäs asunnottomuuden. Kaikella käytöksellä kun on aina syynsä ja seurauksensa. Joidenkin on vain sitä mahdotonta käsittää.
Jos olet vanhanaikainen vaimo, et tietenkään ole mitään huomaavinasi ja annat kaiken aina anteeksi ja elätte sitten sellaista elämää.
Jos olet nykyaikaisempi työssäkäyvä vaimo, joko totuttelet yhä harvinaistuvimpiin yhteisiin hetkiin ja olet tyytyväinen itsenäisyydestäsi tai sitten alat elää vain lasten kanssa, niin jää jatkuva kinastelu ja jännitys pois, elämästä tulee selkeää ja yksinkertaisempaa. Teet vain itsellesi sopivimman valinnan.
Meillä oli hieman vastaavaa, eikä mies millään ymmärtänyt miksi hermostuin, kun aina ystävä meni edelle ja sinne hän meni aina heti auttamaan ja kuskasi autolla ym.
No multa loppui sitten ymmärrys kun mies ei vaan ymmärtänyt kantaani asiassa. Sanoin lopulta, että jos mies aikoo jatkaa samaa rataa niin mun ei tarvitse jäädä sitä katsomaan, koska en ymmärrä enkä enää haluakaan ymmärtää.
Yllättäen mies taisikin säikähtää ja alkoi itse vähentää yhteydenpitoaan ystäväänsä. Siihen loppui jokapäiväiset viestittelyt kaverin kanssa, jatkuvat kuskaamiset milloin mihinkin ja vierailut kaverilla. Ei kuulemma ollutkaan niin sydänystävä kuin alkuun vaikutti eikä miehen ole mikään pakko kuulemma edes käydä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, mitä kuuluu?
Kaivoin ketjun esille pitkästä aikaa. Oltiin yhdessä perheen kanssa kesälomareissulla ja sieltäkin mies hävisi yksi päivä omille menoilleen! Vaikka matkaa tuli lähes 100km. yhteen suuntaan. Saatiin riita aikaiseksi tästäkin.
Ollaan oltu erittäin huonoissa väleissä jo kolmisen viikkoa. En ole antanut periksi siinä että ottaisin kaikesta syyn niskoilleni ja antaisin miehen tehdä ja mennä jatkuvasti tapaamaan tätä kaveriaan. Olen vaatinut omaa aikaani takaisin ja selityksiä toiminnalleen. Tästä mies on suuttunut niin että on käytännössä lopettanut puhumisen minulle! On pitänyt mykkäkoulua ja reagoi välinpitämättömästi minua kohtaan. On niin kylmä ja ilkeä jos jotain kommentoi. Kuitenkin kuvittelee että sänkyyn suostun. Ja suuttuu kun en suostu. Harrastuksessaan on jatkanut ja ollut todella myöhään siellä. Tämä nainenkin on ollut, parkkipaikalla on ollut kummankin autot. Kyllä tästä nyt ero on tulossa kun mies ei yhtään tule vastaan ja väittää että minun takia ollaan riidoissa ja hänessä ei ole mitään vikaa. aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, mitä kuuluu?
Kaivoin ketjun esille pitkästä aikaa. Oltiin yhdessä perheen kanssa kesälomareissulla ja sieltäkin mies hävisi yksi päivä omille menoilleen! Vaikka matkaa tuli lähes 100km. yhteen suuntaan. Saatiin riita aikaiseksi tästäkin.
Ollaan oltu erittäin huonoissa väleissä jo kolmisen viikkoa. En ole antanut periksi siinä että ottaisin kaikesta syyn niskoilleni ja antaisin miehen tehdä ja mennä jatkuvasti tapaamaan tätä kaveriaan. Olen vaatinut omaa aikaani takaisin ja selityksiä toiminnalleen. Tästä mies on suuttunut niin että on käytännössä lopettanut puhumisen minulle! On pitänyt mykkäkoulua ja reagoi välinpitämättömästi minua kohtaan. On niin kylmä ja ilkeä jos jotain kommentoi. Kuitenkin kuvittelee että sänkyyn suostun. Ja suuttuu kun en suostu. Harrastuksessaan on jatkanut ja ollut todella myöhään siellä. Tämä nainenkin on ollut, p
Voi ei. Tuo lomamatkan käytös oli kyllä kaiken huippu. Eihän tuossa ole mitään toivoa. Tsemppiä sinulle vaikeisiin päätöksiin!
Miehellähän on ihan selvästi suhde tuohon naiseen, "kaveriinsa". En katsoisi tuollaista meininkiä. Laita eropaperit menemään. Tai palkkaa etsivä hankkimaan todisteita kun pussailevat ja kävelevät käsi kädessä. Ja ero sitten. Ei kaikkeen tarvitse suostua. Ei missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ehdottomasti oikeus pitää kiinni kaverisuhteesta, mutta hänellä on myös velvollisuus osallistua perhe-elämän ylläpitoon.
Jos tietäisit, että miehesi olisi poissaollessa yksin, olisitko niin raivona?
Mitäpä jos kokeilisit lisätä omia menojasi samassa suhteessa, keksiä itsellesi uusia harrastuksia ja olla pois silloin kun mies on kotona. Huomaako hän silllon, kun yhteinen aikanne loppuu kokonaan ja hän saa hoitaa lapset sinun ollessasi pois.
Periaatteessa ei voi/saa määrätä toisen kavereista tai ainakaan uhata joko-tai menolla. Mutta aina saa ja pitää keskustella asioista jotka vaikuttaa voimakkaasti arkeen.
Totta kai voi. Tuollaista puolisoa kutsunkin yleensä eksäksi...
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin saat vaatia että miehesi hylkää kaverin. Jos mies taas vaatii naista näkemään kaveria vähemmän niin se on todella vääriin, vaikka kaveri olisi mieskin niin naisella on oikeis tehdä aina haluamallaan tavalla.
totta ,niiiin hemmetin totta. ja sitten se ämmälaumat haukkuu miehiään ryhmä, oikein läyhätään kaikkiasiat perataan,että miehen yksityisyyttä ja ihmisarvoa loukataan.
Ap, eroa jo! Nyt jotain selkärankaa ja itsekunnioitusta!
En ehtinyt lukea koko ketjua. Kai sinulle on jo vinkattu se muutaman vuoden takainen ketju, missä miehelle ilmestyi kaveriksi "Mirkku". Vaimolta meni muistaakseni pari kk tajuta, että miehellä oli suhde tuohon naiseen, vaikka kaikki sanoivat sitä alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti on mennyt. Mies ihan selvästi kuvittelee että ei joudu ottamaan mitään vastuuta puheistaan eikä teoistaan. Kun eihän hän ole toiminut missään vaiheessa väärin?! Minä olen vain päästäni sekaisin. Mies meinaa että kaikki jatkuu ennallaan ja että minun pitää vain hyväksyä hänen ajanviettonsa ja kaverinsa. Sitten voimme olla onnellisesti yhdessä?! Voihan per se tota itseään täynnä olevaa kuvatusta. Mua suututtaa päivä päivältä enemmän tapahtuneet asiat ja tämä hiton elämä. aloittaja
Sinä katsot tätä vähän väärästä perspektiivistä.
Huonosti on mennyt = menee huonosti, voit huonosti, teidän parisuhde ei toimi.
Mies ihan selvästi kuvittelee, ettei joudu ottamaan vastuuta = sinä selvästi kuvittelet vielä, että jonain päivänä mies ottaisi vastuun sen sijaan, että toteaisit, että mies on vastuuntunnoton paskiainen, joka ei kykene ottamaan vastuuta tai ei halua ottaa vastuuta eikä tule sitä tekemään (koska olisi sen jo tehnyt, jos olisi vastuullinen)
Miehen kaasuvalotusta tuo, ettei olisi toiminut väärin ja sinä olet sekaisin. Niihin on turha lähteä mukaan edes kumoamaan niitä, ne ovat harhautusta.
Mies meinaa, että kaikki jatkuu ennallaan = sinä toivot, että mies palaisi entinseen (ei ole aikeissa palata, hän on jo riskeerannut suhteensa sinuun silmää räpåyttämättä) = sinun toiveesi on yhtä epätodennäköinen kuin miehen toive
Itseään täynnä oleva kuvatus = kyllä, niin on -> tee johtopäätökset
Suututtaa enemmän = hyvä, toivottavasti saavuttaa pian lakipisteensä ja pääset ottamaan muutoksen omiin käsiisi
Tsemppiä sinulle!
(P.S. Tutustu narsismiin, miehesi kuulostaa kovasti sellaiselta ja vaikka ei olisi narsisti, toimii yhtä toksisesti kuin narsisti ja omaa samat temput.)