Voiko puoliso päättää että nyt loppuu yhteydenpito kaveriin?!
Näin minä taisin lopulta tehdä! Ja tunnen itseni nyt ihan hirveäksi. Annoin "uhkauksen" että joko valitset minut ja perheesi taikka tämän kaverisi. Kyseessä on siis mieheni kaveri jonka mies on tuntenut reilun vuoden. Tänä aikana avioliittomme on ajatunut jonkinlaiseen kriisiin.
Voisi sanoa että olen ollut mustasukkainenkin? Mutta ehkä suurin ärsytyksen aihe on ollut se että mies on viettänyt tämän kaverinsa kanssa aivan liian paljon aikaa. Harrastuksessa käymiset ovat lisääntyneet ja kestot pidentyneet. Tämä aika on ollut suoraan perheeltä pois. Olen joutunut ottamaan selkeästi enemmän vastuuta lapsista ja kodista samaan aikaan kun mieheni on viettänyt kaverinsa kanssa yhteistä aikaa. Minusta se on todella väärin! Mies on sanonut tähän että hänellä saa olla tämä kaveri jota en tunne ja hän saa olla useita kertoja viikossa tämän kanssa. Ettei se voi minua häiritä? Itse en ole voinut olla enää yhtä paljon omilla menoillani kuin ennen koska jonkun se on kodistakin huolehdittava. Ennen jaoimme ajan tasaisemmin ja vietimme myös yhdessä lastenkin kanssa aikaa. Nyt se on harvinaista kun isä on monta iltaa pois kotoa. Myös vapaapäivinään lähtee harrastukseensa.
En tiedä tuleeko tästä nyt ero? Mies ei ole reagoinut millään tavalla uhkaukseeni. Kuin ei olisi kuullutkaan sanojani. Olenko minä nyt kohtuuton ja ihan hirviövaimo? Taidan olla! En vain jaksa enää tätä tämmöistä elämää.
Kommentit (209)
Mies on taas alkanut viihtyä puhelimellaan pitkiä aikoja. Katsoin huvikseen eilen että paljonko on whatsapissa, ja paljon näkyy viihtyvän! Tiedän ettei ns. vanhojen kavereiden kanssa kirjoittele kun ei heihin ole välejä oikein pitänyt jostain syystä. Eikä työjuttuja ole siellä. Ja siis kääntää puhelimen näyttöä piiloon jos esim. ohi kävelen taikka lähelle istun. Ja whatsapissa on silloin. Että ilmeisesti jatkuu salassa se toinen elämä?! aloittaja
Tyypillistä. Lupailee yhtä, mutta on keksinyt toisen tavan jatkaa vanhaa meininkiä. Jatka asuntojen katsomista, ei tuo tuosta kummemmaksi muutu. Tekee vaan eroaloitteen itse, kun on varma siitä uudesta naisesta, esim. se on jo eronnut omasta suhteestaan.
Itellä kävi samanlainen keissi. Sit miehen puhelin hajosi illalla. Niin vaati minun puhelimen ja laittoi siihen simminsä yöksi, että sai jatkaa viestittelyä, oli niin helkkarin tärkeää. Löysin paremman miehen eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. Lupailee yhtä, mutta on keksinyt toisen tavan jatkaa vanhaa meininkiä. Jatka asuntojen katsomista, ei tuo tuosta kummemmaksi muutu. Tekee vaan eroaloitteen itse, kun on varma siitä uudesta naisesta, esim. se on jo eronnut omasta suhteestaan.
Tämä nainen on ollut sinkku jo vuosia. Mies kertonut. Ei kuulema huoli ketä vain itselleen. Voisivat vaikka heti mennä kimppaan jos siltä tuntuu. Että mua ottaa tämmönen valehtelu ja kieroilu päähän! Mitä mies selvästi jatkaa. aloittaja
Taidankin jättää läppärin auki kun lähden suihkuun. Oikotie ja lähiseudun asunnot siihen näkyviin. Jospa tuo mies alkaisi reagoida. aloittaja
Tosi kurja juttu, mutta eiköhän peli ole ihan selvä. Sinun kannattaa alkaa suunnittelemaan siistiä exitiä ellet sitten halua pitää miestäsi kaikesta huolimatta.
Annoin miehelle "ehdot" mitenkä jatkossa toimitaan tämän naiskaverin kanssa. Mies ei tullut yhtään vastaan. Sitten olinkin kaksi päivää hiljaa, en vastaillut miehen soittoihin enkä viesteihin. Alkoi taas vaan niin ottaa päähän. Mies sanoi että olen sekaisin kun en reagoinut hänen juttuihinsa. Toistin vain että tietää mitenkä toimia, nyt riittää puheet, on tekojen aika! Tänään mies on aloittanut jotain sovitteluyrityksiä mutta ei edelleenkään puhu minun asettamista toiveista jatkon suhteen. Päätinkin etten pidä kuin pakolliset välit mieheen niin kauan aikaa kun ei ala oikeasti keskustella ongelmista! Tuskin tästä enää mitään tulee mutta haluaisin kuulla totuuden. aloittaja
Tämä provo kehittyy mukavasti pikkuhiljaa
Seuraavaksi miehen kaveri menee sukupuolen korjausleikkaukseen että ystävyys voi jatkua
Ap:n mies on järkyttynyt ja pasmansa ovat menneet sekaisin, koska hän on saanut jo vuoden ylläpitää suhdetta toiseen naiseen ilman, että ap:n hihansuut ovat olleet liekeissä. (En ymmärrä miten ap on katsonut touhua näin pitkään!) Miehen ego on ajan kuluessa kasvanut yläsfääreihin ja hän on luullut, että tässä sitä ovelana poikana porskutetaan eikä vaimo kotona hoksaa mitään.
Ei voida tietää, mitä soopaa hän on toiselle naiselle sepustanut ja minkälaisena hurmaavana lähes-poikamiehenä hän on esiintynyt ja mitä lupaillut yhteiseksi tulevaisuudeksi, mutta mies ei näköjään ollut varautunut kohtaamaan kotona ap:n loogisia kysymyksiä. Siksi mies sinkoilee ja sekoilee.
Ap:n ei kannata uskoa mitään mitä mies sanoo. Eihän mies voi tuosta vaan jättää toista naista. Toinen nainen saattaa olla jopa ap:ta vaativampi kysymyksineen ja vaatimuksineen, ja mies joutuu nyt kahden kiirastulen välissä selitellä kummallekin naiselle ihan puutaheinää.
Mies roikkuu wa:ssa selittelemässä ja selvittelemässä toiselle naiselle, että "käry on käynyt, huhhuh, vaikka olimme niin varovaisia ja vietimme päivittäin yhdessä vain 10/24h, miten se vaimo arvasi!?"
Ap, vaikka mies väittäisi, ettei tapaa tai viestittele naisen kanssa, fyysiseen pettämiseenkään ei tarvita kuin puolisen tuntia matkalla töihin tai töistä kotiin. Ja onhan ne ruokatunnitkin lakisääteisiä työpaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on järkyttynyt ja pasmansa ovat menneet sekaisin, koska hän on saanut jo vuoden ylläpitää suhdetta toiseen naiseen ilman, että ap:n hihansuut ovat olleet liekeissä. (En ymmärrä miten ap on katsonut touhua näin pitkään!) Miehen ego on ajan kuluessa kasvanut yläsfääreihin ja hän on luullut, että tässä sitä ovelana poikana porskutetaan eikä vaimo kotona hoksaa mitään.
Ei voida tietää, mitä soopaa hän on toiselle naiselle sepustanut ja minkälaisena hurmaavana lähes-poikamiehenä hän on esiintynyt ja mitä lupaillut yhteiseksi tulevaisuudeksi, mutta mies ei näköjään ollut varautunut kohtaamaan kotona ap:n loogisia kysymyksiä. Siksi mies sinkoilee ja sekoilee.
Ap:n ei kannata uskoa mitään mitä mies sanoo. Eihän mies voi tuosta vaan jättää toista naista. Toinen nainen saattaa olla jopa ap:ta vaativampi kysymyksineen ja vaatimuksineen, ja mies joutuu nyt kahden kiirastulen välissä selitellä kummallekin naiselle ihan
Miehen työpaikalle tämä nainen ei pääse kun on kulkuluvat jne. Mutta työmatkan aikana kyllä kerkeäisi nähdä. Myös kauppa tms. reissuilla ja sitten siellä harrastuksessaan. Ja onhan tuo mies ravannut ties missä ja tallissakin viettänyt välillä aika pitkiä aikoja. Ja joo. En usko mihinkään mitä suustaan nyt päästää. Ja voisi olla hyvin valaisevaa tavata tämä ky. kaveri?! Pitäsköhän pyytää kylään ja kattoa mitä mieltä mies olisi tästä. aloittaja
Ei voi. Vain lapanen siihen suostuu.
Mies laiminlyö perhettään, sehän se ongelma on eikä kaveri. Ja se, että kohtelee sua huonosti. Voit ja saat valita oletko sellaisen miehen kanssa.
Ei kun tarina jatkuikin jo. Valehteleva ukko, eroon vaan. Näyttää huonoa mallia lapsillekin.
Miehen horokulli dippailee kaikkia ketkä antaa. Moni suomalainen mies on tuollainen.
Ap, ymmärrän halusi kuulla totuuden miehen suusta, mutta sitä et välttämättä koskaan saa kuulla. Niitäkin tapauksia on vaikka millä mitalla, joissa toisella on täysin pitävät todisteet pettämisestä, eikä pettäjä siltikään tunnusta tekojaan. Kaikki ihmiset eivät vaan pysty myöntämään virheitään koskaan, ja kaikki jotka tuovat totuuden esiin, ovat "hulluja".
Kuvailemasi perusteella on vaikea nähdä, miten tilanne tuosta paranisi. Jos miehesi oikeasti sinua arvostaisi ja haluaisi pitää sinut kumppaninaan, hän olisi jo tunnustanut tekonsa ja olisi valmis lähtemään pariterapiaan ja mihin tahansa, jotta saisitte suhteenne kuntoon. Nyt hän valehtelee ja manipuloi sinua, kohtelee sinua törkeällä tavalla. Hän ei halua sinusta enää kumppania, vaan lasten- ja kodinhoitajan.
Sinä ansaitset parempaa, lapsesi ansaitsevat parempaa. Elämä eron jälkeen voi alkuun olla haastavaa ja sulla on tässä paljon käsiteltävää. Älä jää yksin ajatustesi ja tunteidesi kanssa, hae itsellesi keskusteluapua. Sinä selviät tästä kyllä. Ero rikkoo sinut joksikin aikaa, mutta jos tuohon suhteeseen jäät, olet rikki lopun elämääsi.
Tiedät kaiken tämän varmasti itsekin, mutta kyseessä on niin iso elämänmuutos, että vaatii aikansa myöntää totuus itselleen. Kirjoituksiesi perusteella vaikutat fiksulta ihmiseltä ja uskon, että löydät kyllä rohkeuden erota, kun aika on oikea. Luopuminen on todella raskasta, mutta se mahdollistaa uusien, parempien asioiden saapumisen elämääsi. Kaikkea hyvää sinulle ja voimia tähän tilanteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärrän halusi kuulla totuuden miehen suusta, mutta sitä et välttämättä koskaan saa kuulla. Niitäkin tapauksia on vaikka millä mitalla, joissa toisella on täysin pitävät todisteet pettämisestä, eikä pettäjä siltikään tunnusta tekojaan. Kaikki ihmiset eivät vaan pysty myöntämään virheitään koskaan, ja kaikki jotka tuovat totuuden esiin, ovat "hulluja".
Kuvailemasi perusteella on vaikea nähdä, miten tilanne tuosta paranisi. Jos miehesi oikeasti sinua arvostaisi ja haluaisi pitää sinut kumppaninaan, hän olisi jo tunnustanut tekonsa ja olisi valmis lähtemään pariterapiaan ja mihin tahansa, jotta saisitte suhteenne kuntoon. Nyt hän valehtelee ja manipuloi sinua, kohtelee sinua törkeällä tavalla. Hän ei halua sinusta enää kumppania, vaan lasten- ja kodinhoitajan.
Sinä ansaitset parempaa, lapsesi ansaitsevat parempaa. Elämä eron jälkeen voi alkuun olla haastavaa ja sulla on tässä paljon käsiteltävää. Älä jää yk
Kiitos valtavasti vastauksestasi! Asiaa puhuit. Itsensä irrottaminen toisesta ei ole mikään helppo juttu kun takana on pitkä liitto. Tajuan että mitenkä pahasti mies on toiminut vaikka en kunnon todisteita koskaan saisikaan. Samaan aikaan vielä rakastan häntä. Ja inhoan. aloittaja
Eipä juurikaan. Ainut uudempi juttu oli se kun mies totesi että hän saattaa lopettaa koko harrastuksen. Ei kiinnosta kuulema enää yhtään. Juu, ei varmaan kiinnosta ja ei todellakaan lopeta. Kunhan nyt puhuu! Olen itse nyt jossain ahdistus ja ketutustilassa aamusta iltaan? Mietin mahdollista eroa ja mitä siitä seuraa. Katselin asuntojakin. En tiedä mitä pitäisi tehdä. En luota mihinkään mitä tuo sanoo. aloittaja